Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. ה 50% הוא לגמרי שרירותי לצורך הדגמה, אין לי מושג מה הסיכוי ואנחש שהוא נמוך יותר ובעיקר תלוי בתוואי הנסיעה (עירוני/פקקים/בינעירוני).
  2. יש אחיזה ויש קשיחות של הדופן, אלה שני פרמטרים שונים ותאורטית אתה יכול לייצר גם צמיג "בטון" עם אחיזה גרועה - תעשה אותו מעץ. תפתח תמונות בפייסבוק של ימי מסלול ותעשה זום על הצמיגים של רכב מהרכבים בפניות, ותבין למה הכוונה ב"מריחה". מדד ה treadwear יהיה יותר רלוונטי מבחינת אחיזה ממש, לפחות כשאתה משווה צמיגים של אותו יצרן, אבל אחיזה זה לא הכל בצמיג ספורטיבי.
  3. אני חטפתי דנט בפח בגלל הגרניק שלהם, אבל זו אפשרות. זהירות היא לא סגולה אצלם.
  4. בקילומטראז כזה עם רמת הזנחה כזאת, ומנוע בעייתי כזה - הייתי דואג גם להחליף שרשרת טיימינג - היא והמובילים שלה רגישים לשמן לא מתאים/ישן ממה שהבנתי.
  5. שוטפים לבד עם כפפת מיקרופייבר. ניתן להעלים עם פוליש, אני בספק אם ברגע שיצאת ממכון השטיפה הם יקחו אחריות.
  6. לא, זו לא תעודת ביטוח. יש שרשור שלם בפורום מלא בדוגמאות על רכבים שעברו טיפול באבקת קסמים ועדיין התפוררה הרצועה. הסיכון הוא החלפה מלאה של המנוע שלא תכוסה על ידי האחריות - לפחות כמה ימים ללא הרכב + קנס של מעל 10 אלף ש"ח. אם הייתי צריך לבחור בין אחד מהשניים בתקופה של 5 שנים: להחליף רצועה פעמיים (כ 4000-5000 ש"ח) בסבירות של 100%, בתוספת סיכון של 5% שבכל זאת ילך מנוע. להחליף קלאצ'ים/מכנטרוניק בעלות של כ 5000 ש"ח בסבירות של 50%, בלי סיכון נוסף. ברור שהייתי בוחר באופציה השניה. משלמים עליה במחיר שוק גבוה יותר בסיאט, אבל גם ירידת הערך השנתית לאחר מכן תהיה נמוכה יותר.
  7. לא כל טיפול שנתי ("טיפול עשרת אלפים") זהה למשנהו, יש דברים כמו שמן ופילטר שעושים כל טיפול ויש דברים שעושים כל מספר טיפולים בהתאם לקילומטראז' , לזמן שעבר ולבלאי של כל חלק. כדי לדעת מה צריך ברכב הספציפי שלך הנה כמה שאלות שיעזרו: כמה ק"מ הרכב שלך? מתי ובאיזה ק"מ הוחלפו לאחרונה: שמן ופילטר שמן פלאגים נוזל בלמים נוזל קירור בהנחה והמנוע שלך הוא 1.6 ליטר טורבו 156 כ"ס, המנוע הזה צריך שמן אך ורק בתקן PSA 2297 - בעבר היה באוטו דיפו שמן של mobil1 בתקן הזה (כזה, למשל), לא בטוח שעוד יש שם - השמן הנפוץ ביותר בתקן הזה הוא של חברת total. פילטר שמן הייתי ממליץ תמיד לשים מקורי, לא משנה איזה רכב יש לך. המנוע הזה רגיש לתחזוקה לקויה ובעיקר שמן לא מתאים, הייתי ממליץ לטפל לפי הוראות היצרן המדויקות ובחלקים מקוריים (ואת זה תקבל במוסך שמכיר את שגרת הטיפולים שלו). אפשר גם לברר עם מוסך מורשה פיג'ו סיטרואן, או עם מוסך שמתמחה ברכבים האלה כמו גבע בתל אביב.
  8. הייתי מהמר על שטיפה שהתפקששה/שטיפה במכון. אגב, איזה רכב זה?
  9. גם לי היה סיפור דומה עם מורה ח*א ב 2010, וגם לו היתה B3... אולי אותו אחד 😄. כמובן שהמורה הגרוע ניסה למשוך אותי בשיעורים, ואחרי כמה וכמה שיעורים מבוזבזים המורה קיבל טלפון עצבני מאבא שלי, "מחר אתה שולח אותו לטסט!". בשישי של אותו שבוע (פעם היה קל להשיג טסט...) כבר חיכיתי לבוחן שאיחר בלפחות שעתיים, וכשסופסוף הגיע - חמש דקות בחינה ועברתי. את השם של המורה העפתי מהשלט נהג חדש, פשוט לא הגיע לו. פרסומת חינם? לא אצלי!
  10. בדרך כלל מי שיקנה את הצמיג הזה יסע איתו מינימום בנס הרים אם לא במסלול. רכב יכול לשמש כדיילי לנסיעות לסופר וחזרה, ובסופש גם לטחון מקצים במסלול. זה לא סותר.
  11. למי שנוסע הרבה במסלול אולי כן, אני לא בטוח שזה המצב אצל פות"ש. מעבר לאחיזה סמי סליקס לרוב גם יחזיקו מעמד ביותר הקפות לפני שיתחממו יתר על המידה ויתחילו לאבד אחיזה - במישלין במיוחד אבל גם באסי 6 הייתי מרגיש את זה די מהר במסלול, במיוחד בימים חמים.
  12. nadavd4

    סיטרואן BX GTi בנס הרים

    אחלה סיקור! כשהרכב מעביר משקל מצד לצד או קדימה אחורה - האם התיקון הוא מיידי (כאילו הרכב קשיח פתאום) או שלוקח לו קצת זמן "לתקן"?
  13. אני עברתי מ PS3 ל PS4 וכרגע עם ASY6 על גלגלים צנומים כמו שלך. מבחינת אחיזה, בלימה, פידבק, קשיחות בפניות - הגודייר יותר טובים בפער, והיתרון היחיד של המישלין היה באורך חיים. היתרון מורגש בעיקר בכבישים ציבוריים, במסלול הרגשתי הבדל אבל הוא לא היה גדול. אם אתה רוצה לשפר זמנים במסלול, או את הנהיגה שלך בכלל - את ה"קפיצה" הכי גדולה תקבל משיפור הנהג בעזרת הדרכה, צמיגים זה אולי השיפור השני הכי משמעותי.
  14. nadavd4

    אופן פעולת מזגן ברכב

    כנראה כי יהיה צריך אלטרנטור הרבה יותר חזק. בהיברידי אנחש שהחשמל מגיע מאותו גנרטור שגם טוען את הסוללה/מבצע בלימה רנרטיבית, שיש לו הספק הרבה יותר גבוה.
  15. מ.מ.מ בבני ברק, כשהגעתי רבע שעה לאחר הפתיחה התור בדיוק השתחרר ונכנסתי מיד.
  16. לי זה לא היה נותן שקט נפשי, אפילו אם הרצועה חדש. אם מדובר בדיזל 1.6 אז אולי, לגבי ה 1.5 הבנתי שגם לו יש בעיות (אחרות) עם הטיימינג.
  17. רפידות ספורטיביות, כמו למשל אלה של טארוקס (סטדה/קורסה) או פרודו (ds performance, ds2500), ויש עוד מכמה חברות. המחירים יכולים להיות גם פי 3 או 4 יחסית לרפידות מקוריות, אבל לרוב בנהיגה ספורטיבית הן גם יחזיקו יותר קילומטרים. אם אתה מחפש משהו קצת יותר טוב מסטוק, גם ברמבו אקסטרה/מקס יכולים להיות אפשרות והם זולים יותר.
  18. הזוי ומוזר מאוד. אז בהנעה הכושלת המנוע לא הסתובב אפילו מילימטר?
  19. נשמע מוזר שאירוע "טראומטי" כמו קריעת שרשרת/שבר בשסתומים או חלק אחר בראש מנוע התרחש בין הנעה להנעה ובלי שבעל הרכב שם לזה לב.
  20. אם הרכב טופל במוסך מרכזי כמו שפות"ש סיפר כאן, כנראה ששמו את השמן הנכון. ב"תנאים קשים" החלפה ב 20 אלף נשמעת כמו מתכון לצרות, אבל אני לא יודע באילו תנאים הרכב ננהג.
  21. גם לא על מאזדות מהעשור הראשון של שנות ה 2000? עד כמה שאני יודע, גם שם הגלגלות תפוסות על ידי בורג בלבד.
  22. יצא לי לדבר קצת עם יוסי ממוסך גבע על ה3008 עם 165/180 שחיות בליסינג. הוא אמר שעם רמת הטיפולים שהן מקבלות + חיים לא קלים הן חוות לא מעט תקלות.
  23. במנועים האלה עדיין יכולות להיות בעיות עם השרשרת בסבירות לא רעה אם אחד מהבאים קורה: 1. המותחן התעייף (הוא עדיין לא מושלם גם אחרי הרוויזיה). 2. לא הוחלף שמן בזמן, במצב כזה ממה שהבנתי ממישהו שעבד בלובינסקי השרשרת היא הראשונה שתלך. הרכב עם מעל ל 21 אלף בשנה, אם משכו את הטיפולים קצת מעבר ל 20 אלף זה די מסתדר עם הק"מ של הרכב.
  24. מעניין לדעת ממה כשל המנוע
×
×
  • תוכן חדש...