Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. אם אתה עובר דופק מסוים (מדוד, לא זיעה או הרגשה או משהו אחר) שהוא גבוה מספיק - זו פעילות אינטנסיבית. כמובן שהמספר הזה משתנה מאדם לאדם, בפעימות לדקה וגם כאחוז מהדופק המקסימלי. אחד מהדברים שאפשר לעשות אצל רופא ספורט הוא למפות את אותם איזורי דופק. האם זו הסיבה שרבים כאן יכולים לטענתם ללכת מסע כומתה שלם בקצב של תותחופלצת, אבל לא לרוץ 100 מטרים? אין לי מושג. בכל מקרה שום דבר פה לא מדוד, ואני לא רופא...
  2. אם זה עוזר לך - אשריך. העיקר שאתה בריא ובמצב שאתה מרוצה ממנו, כל עוד אתה לא פוגע בעצמך. אבל עם כל הכבוד לכל גורואי הכושר והבריאות לא הייתי ממליץ לאף אחד לעשות שינויים קיצוניים באורח החיים/תזונה/כושר על סמך סרטונים בטיקטוק, בטח כש"המציג אינו רופא". יכול להיות שסרטון כזה יעזור למישהו אחד ויפגע בבריאות של שניים... למי שממש רוצה והוא חושש אפילו קצת - הייתי ממליץ להוסיף ייעוץ או בקרה של רופא/תזונאי/מאמן מוסמך במינימום. פות"ש - זה תקף גם לעצות שאנחנו, זרים גמורים ואנונימיים זורקים פה לאוויר בפורום, קח כל דבר כזה עם גרגר של מלח.
  3. תוצאה של אימון לא נכון, חוסר הקשבה לגוף, חוסר בחיזוקים, גיל או עוד אלף ואחד משתנים שמשפיעים על פציעה ושונים מאדם לאדם.. מן הסתם עבור מי שרץ תמיד יהיה סיכון לפציעה, אבל אם בונים תוכנית שמתאימה למצב האישי וליעדים (גם "אני רוצה יותר סיבולת לקראטה"), מקשיבים לגוף ומשנים אותה במקרה הצורך כשמתגלה התחלה של פציעה - הסיכון מצטמצם משמעותית.
  4. מנוע מצוין, יקר לאחזקה ורגיש לטיפולים, ברמת - שים שמן מתאים כל 15 אלף. לרוב המכוניות שהוא יימצא בהן יהיו מספיק זולות כדי יותר מלהתקזז עם עלות ממיר, פורק או מכסה שסתומים.
  5. פה הטעות שלך, לא כולם מגיעים עם יעל של מרחק או קצב. חלק גדול מהמתאמנים בקבוצות ה"לא מקצועיות" אלה אנשים שלא מגיעים בכלל למרוצים, והם מגיעים רק "לכושר" או "לכיף", לפעמים עם יעדים אחרים. אם זה משיג את המטרה שלך, מה זה משנה אם אותה תוכנית אימון משרתת גם מטרה של מתאמן אחר? אגב, בן כמה אתה? לפי התגובות פה נשמע שאתה בן 80 במינימום.
  6. להבנתי בעיקר עד 2016 כולל.
  7. אני רץ שנים בקבוצות ריצה שכוללות רצים בכל הרמות - מתחילים, מרתוניסטים וחצי מרתוניסטים (אנוכי) וגם כמה אנשי ברזל בודדים בקצה אחד ופנסיונרים בקצה השני של הסקאלה. השנקל שלי - כל מתאמן חדש שהגיע לקבוצה בלי נסיון בריצה, בילה את החודשים הראשונים שלו בקבוצה בעיקר בחיזוקים למיניהם משולבים עם ריצה או הליכה לסירוגין. וגם למתאמנים הוותיקים יותר, יש דגש מאוד גדול על בניית בסיס אירובי טוב (הרבה זמן ריצה במצטבר, אימונים במאמץ נמוך יחסית) כל תקופה, לרוב בין "עונות" של מרוצים וגם למי שלא משתתף. ממליץ למצוא תוכניות אימון מסודרות לריצה "מאפס" שמותאמות למטרה שלך ולרמת הכושר, ולהשתדל להתמיד.
  8. ל 165 אין תקלות משביתות למיטב ידיעתי (בניגוד ל 1.2 ו 1.5), אבל יש לו כמה תקלות נפוצות ויקרות אם אתה מתקן עם חלפים מקוריים (במחיר "המקורי") ובלי קומבינות: ממיר קטליטי - יותר זול לשחד בוחן רכב במשך עשור מאשר להחליף לאחד מקורי. בפער יקר יותר משאר הרשימה. צינור יניקה - בשלב כלשהו הוא מתחיל להתפורר, החלק המקורי יקר בצורה לא פרופורציונלית. פורק לחץ - לא יקר, קל להחליף לבד, הרוב מתקינים פורק של מיני. מכסה שסתומים - בדגמים המוקדמים יחסית. התארכות שרשרת טיימינג - להבנתי גם בדגמים המוקדמים בעיקר. מעבר לזה יש כמובן בעיות ספציפיות ל C4 ללא תלות במנוע, שאני פחות בקיא בהן.
  9. זה לא משנה מה אומרים, מה שמשנה זה כתב האחריות שקיבלת כשרכשת את הרכב - שם כנראה יהיה כתוב מה מכוסה ומה לא.
  10. בפקקים יהיה יתרון להיברידי, אבל בנסועה נמוכה יכול להיות שתחסכו רק 1000-2000 שקלים בשנה על דלק - ובמצב כזה לא בטוח ששווה לשלם את ההפרש במחיר בין היברידי לבנזין, לפחות במקרה של רכב חדש.
  11. מה הנסועה השנתית הצפויה שלכם? כדאי להבין האם היא מספיק גבוהה כדי להצדיק את תוספת העלות של רכב היברידי.
  12. הייתי מציע לבדוק גם קיה סטוניק עם מנוע 1.4 - מרווחת יותר מרוב הסופורמיני, אחזקה וביטוח זולים יחסית, ויש בה את כל מערכות הבטיחות שיש בדגם היקר יותר לאחזקה עם מנוע 1.0 טורבו.
  13. הבנתי שלמיאטה בשכונה הנכונה נהיה מהר מאוד חור בגג הבד 🥴
  14. מהניסיון שלי להסיר כיסוי רטוב זה כאב ראש קטן אבל לכסות רכב רטוב זה כאב ראש פחות קטן - אני פשוט לא מכסה כשיש מבול כדי לא להתעסק עם זה. מבחינת לחות בפנים, לכיסוי איכותי יהיה בד נושם או שיהיו פתחי אוורור בדיוק למטרה הזאת. כנ"ל לגבי רוחות וכו' - כיסוי קאסטם יושב בול כולל כיסים למראות וגומי בהיקף, הכיסוי שלי שרד בגבורה גם סופות רעמים ורוחות חזקות בלי לזוז מילימטר - ובלי להשתמש ברצועת קשירה אפילו. ממה שכתבת אני מבין שמדובר ברכב נדיר ולא זול, אני הייתי משקיע בכיסוי איכותי, עדיף כזה שתפור בדיוק למידות הרכב שלך.
  15. אני לא יודע, זה גם גיר דו-מצמדי אז יכול להיות שההילוך משולב מראש ולא כשאתה צריך אותו (שני הילוכים יכולים להיות משולבים בו"ז) - ואז זה עוד יותר מורכב לאבחון. זה יכול להיות אפילו סתם בלאי לסינכרון שגורם לו לא לעבוד כמו שצריך. הייתי ממליץ לפנות למומחה גירים שמבין ב DSG, בטח למישהו כאן בפורום תהיה המלצה.
  16. אני לא מבין יותר מידי בגירים של VAG, אבל הרעש שאתה מתאר נשמע כמו חריקה בהכנסה להילוך - בין אם בגלל סינכרון דפוק או בעיה אחרת. אם זו הבעיה היא תהיה בהילוך ספציפי - אם זה קורה רק בתחילת נסיעה, אולי זה רק ההילוך הראשון.
  17. בתת היגוי אתה אמור להרגיש כאילו הרכב פונה פחות ממידת ההיגוי שנתת וקו הפניה מתרחב. בהיגוי יתר זה בדיוק הפוך, הרכב יסתבסב יותר מכמות ההגה שנתת. הורדת לחץ אמורה דווקא להגדיל את האחיזה, אם היתה החלקה כשהלחץ בקדמיים גבוה ולא היתה כשהוא נמוך זה נשמע יותר כמו נטייה לתת היגוי (קדמיים מחליקים).
  18. באיזה מצב זה קורה? תחת בלימה? האצה? בסיבוב? ירידה? מהירות אפסית או מהירות גבוהה? מה שהתכוונתי להגיד זה שלדעתי עם הניסיון פשוט לומדים להרגיש מתי קורה מה, עם או בלי בקרה.
  19. גם עם בקרה יהיה קצת תת היגוי והיגוי יתר מנסיוני (בקרה לא מבטלת את חוקי הפיזיקה), ואותם עדיין אפשר להרגיש. אני חושב שעם הזמן לומדים להכיר את הרכב ופשוט להבין איך מרגיש תת היגוי לעומת היגוי יתר, בין אם דרך ההגה או המושב. הנורה אגב יכולה להתערב גם כשאתה לא באף אחד מהמצבים האלה, בדרך כלל כשאחד הגלגלים "מתפרפר" ואז בקרת המשיכה מגבילה את הכוח, וזה קורה הרבה לפני כל סוג אחר של החלקה, במיוחד בנהיגה ספורטיבית.
  20. מכונת פוליש שמשמשת לפוליש של צבע לרכב, לא מכונת שיוף רגילה. מצמידים אליה אפליקטור ומיישמים קצת משחה ייעודית לפוליש - לא השתמשתי בניירות שיוף כלשהם. אם יצרת שריטות עם נייר גס מידי כנראה שתצטרך לעבור קודם עם נייר עדין ולבסוף גם עם פוליש. אם אין לך מכונה אפשר להשתמש באפליקטור ספוג ובקומפאונד במקומו, אבל זה הרבה עבודה. ** הפנס צריך להיראות "חדש" גם לאחר שסיימת פוליש ולפני יישום לכה. אם לא, יש עוד מה לשייף.
  21. זה נראה כמו קיט שכולל גם קומפאונד ואפליקטור, וגם ספריי לכה - לי יש רק את הספריי. אני עברתי עם מכונת פוליש (וקומפאונד רגיל לגמרי) כמה פעמים ואז ריססתי 2 שכבות עם הלכה. באחד הפנסים השכבה הראשונה לא יצאה אחידה אז פשוט עברתי שוב עם מכונת הפוליש ואז יישמתי לכה מחדש.
  22. הגיר הפלנטרי שהיה משודך למנוע 1.5 טורבו עד סוף השיווק שלו הוא אחלה לדעתי, חלק ולא עצלן בכלל. אני חושב שכרגע משווקים את הפוקוס רק עם מנוע 1.0 טורבו (לא אמין במיוחד) עם גיר רובוטי.
  23. מכיוון שזה מנוע 1.6, לא מדובר בפיורטק. בהנחה וזה בנזין, זה מנוע טורבו מסדרת פרינס (THP). כדי לדעת באיזה מנוע מדובר בדיוק בדוק כמה כ"ס כתוב שיש למנוע ברישיון הרכב. המנועים הבעייתיים הם עם 156 כ"ס. אני לא מכיר את העלויות ממש, אבל המחיר נשמע גבוה... צריך להבין בדיוק מה גרם לכשל בראש המנוע.
  24. אני קניתי באבי חלקי חילוף. חיפוש קצר בגוגל ותקבל את כל מי שמוכר את זה. כרגע נראים מעולה, בעיקר בזכות הפוליש... 2 דקות עבודה והם חזרו להיות "חדשים".
×
×
  • תוכן חדש...