Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. השאלה כמה (בשקלים) הערך ייפול במהלך, נגיד, 3 שנים מרגע הקנייה. כלומר קנית בסכום X, מכרת ב Y, הפסדת בעצם X-Y. אם ערך הקניה הראשוני של שני הרכבים גבוה מספיק (גם אם אחד גבוה יותר), יכול לקרות מצב שדווקא על הרכב היקר יותר תפסיד פחות, אם ירידת הערך הכוללת שלו תהיה נמוכה יותר. קל מאוד לחשב את זה, אתה מוזמן לשלוח לי נתונים בפרטי וניתן לאקסל להחליט... מעבר לכל אלה, לרוב ובטח במקרה של פיורדרעק - עלות קניה נמוכה יותר מגלמת בתוכה סוג של פרמיית סיכון למקרה שבו תהיה בעיה עם המנוע שתחייב אותך להוציא הרבה כסף, זמן ואנרגיה על מנוע חדש.
  2. אולי כרכב מזדקן ההבדל גדול מההבדל בירידת הערך שנותרה + עלות התחזוקה. אני לא יודע את המספר המדויק, אבל ירידת הערך של יאריס תהיה נמוכה יותר אחוזית, ככה שאתה צריך מחיר קנייה מאוד נמוך לצרפתייה כדי לפצות על זה. עבור רכב חדש אני לא רואה שום סיבה לקנות פיורטק עם הרצועה, אלא אם אתה סבבה עם לבקר יותר במוסך (מבחינת זמן ו"טיילת") ומוכן לקחת את הריזיקה שעדיין ילך מנוע.
  3. אני מכיר מישהו שמחליף שמן כל 2500 ק"מ ברכב שלו כי הוא נוסע בעיקר במסלול, אז הבלאי על השמן גבוה משמעותית. הכל תלוי באופי השימוש. עד כמה שהתרשמתי כאן, גם תדירות גבוהה של טיפולים והחלפת רצועה עדיין משאירים סיכוי שתהיה בעיה עם הרצועה, הרבה מעבר לתחום הסביר. אם זה היה רכב שמצדיק את זה (אספנות/ספורט/שטח/נישה אחרת) - ניחא. אבל רוב כלי הרכב עם המנוע הזה הם סתם רכבים עממיים עם מתחרים באותו מחיר ופחות בעיות.
  4. רלוונטית גם רלוונטית 😄
  5. אין שום קושי שהיצרנים מכניסים במיוחד, הקושי בהכנסה לראשון בנסיעה הוא נורמלי וזו בדיוק מטרת הסינכרונים בגיר - למנוע שילוב הילוך עד שמהירות הגלגל"שים מתאימה אחד לשני. ברכבים ישנים לא היה סינכרון בהילוך ראשון ואז היה אפשר לשלב אותו רק בעמידה, היום יש סינכרון גם לראשון שיאפשר שילוב במהירות נמוכה כשבמהירות גבוהה יותר או עם הפעלה של כוח מופרז יהיה בלאי מואץ או גם "חריקה" - הצליל הלא נעים ששומעים כשמעבירים ללא קלאץ' למשל. למי שממש רוצה - אפשר לשלב עם דאבל קלאץ' לראשון גם מעל 10 קמ"ש בלי שום התנגדות או חריקה.
  6. מוסך שמכיר את דגמי היצרן יידע מה לעשות בכל X זמן/ק"מ ומה החלפים הנכונים לפי מה שהיצרן הגדיר. יש סיכוי סביר שמוסך כללי לא יכיר את השגרה המדויקת ולא בהכרח את השמן בתקן הנכון. אם מדובר במנוע 1200 טורבו - זה קריטי ושמן לא מתאים יגרום להתפוררות של רצועת התזמון.
  7. בדברים כמו בלמים לא תהיה בעיה לטפל בכל מוסך מקצועי, מורשה יבואן או לא (מה שנקרא - מורשה משרד התחבורה). עם זאת, בטיפול בחלק גדול ממכלולי הרכב כן הייתי ממליץ ללכת למוסך שמתמחה ביצרן ספציפי, במקרה של פיג'ו - אני יכול להמליץ מניסיון על מוסך גבע בת"א.
  8. @ברווז הכל פה חרא, אז מה הפתרון שלך?
  9. שאלה מצוינת, ועל זה הדיון - הציעו כאן כבר כמה פתרונות החל מאכיפה ועד שינוי הפרוצדורה של קבלת תו כדי להקשות על קומבינות. כולנו מסכימים ששינוי קריטריונים למשהו ששרירותית נראה "נכון" למישהו כאן (ולא נכון ל10 אחרים) לא יטפל בבעיה הזאת במאומה.
  10. ..... אם הוא פוסט-טראומטי לא בטוח שזה יהיה לו טוב. ליד מקום המגורים הקודם שלי היה אדם מבוגר שהיה מסתובב שיכור בשעות הערב ו"מחפש" עוברי אורח, מהר מאוד זה התפתח לקללות/אלימות/הטרדות מצידו ולצערי גם מאנשים שלא מכירים את הבחור או (בצדק) מאנשים שפחדו שיקרה להם משהו. מי שהצליח לדבר איתו, גילה שמדובר בהלום קרב ממלחמת יום כיפור שלטענתו חברים שלו נהרגו ומאז הוא סובל מפוסט-טראומה, והבחור מוכר לרשויות אבל לצערי הן לא עושות כלום. לבחור כזה לחלוטין מגיע פתור מתור, אבל אלכוהול לא הייתי נותן לו...
  11. הבעיה טמונה בקומבינות וב abuse שעושים כאן בתו נכה, לא בקריטריונים. גם אם ישונו הקריטריונים כך שנכה הוא אדם בלי יד רגל ועם עין אחת - תמשיך להתקיים תעשיית הקומבינות הזאת וחניות נכים יישארו תפוסות לעד, כל עוד לא יטפלו בבעיה האמיתית.
  12. @Cranky_CPA נשמח לדעת על איזה ניסיון אישי עם נכות או נתונים סטטיסטיים אתה מבסס פה את הטענות שלך.
  13. מעניין אותי לראות את חברינו לפורום מביע את עמדתו אודות מי זכאי לנכות (יש רגל?) אל מול אותו בחור כשהוא עוקף אותו בתור...
  14. חוזר על הדברים שלי, גם לחכמולוג כמוך ולבני משפחתך אני מאחל שלעולם לא תצטרכו להתמודד עם נכות או טיפול בנכה. משום סוג. למנהלי הפורום - אני חושב שהגיע הזמן לרענון נהלים. הדיון הזה סטה לכיוון לא טוב.
  15. כולם פה חכמולוגים עד שבן משפחה שלהם סובל מנכות זמנית או לצמיתות, לא מאחל את זה לאף אחד. מהיכרות אישית גם מחלה או בעיה שלא נראית לעין ומתבטאת "רק ביום רביעי" יכולה לגרום למצב שבו אתה תלוי לגמרי בבנאדם אחר ואין שום סיבה בעולם שלא להקל את הסבל הזה (מהמטופל או מטפל) עם קצת פחות צרות עם חניה. לצערי נראה שיותר קל לקבל תו חניה במרמה מאשר בצורה הוגנת (מי שניסה להוציא אחוזי נכות מביטו"ל יודע על מה אני מדבר), ופה הבעיה.
  16. המצב היחיד שבו זה קורה והוא באמת הנכה זה אם הוא סובל ממחלת הקרוהן וחייב, אבל ממש חייב "ללכת" 😁
  17. מומלץ בכמה מאות ק"מ הראשונים להימנע מבלימות חזקות וארוכות שיחממו את הבלמים, פשוט סע רגוע.
  18. מזכיר לי את הפוסט שהיה פה פעם על "יש לי רכב אדום, זה פחות גברי?"
  19. מכיוון שמדובר בברז הייתי ממליץ על פיליפ רוזין (חפש flat out בפייסבוק), הוא מדריך לרוב במסלול בערד. כל דבר תוצרת קונצרן פולקסווגן - גם אאודי, סקודה, סיאט וקופרה
  20. ממתי האצ'בק חמימה היא רכב יוקרה? כי זה מה שלהבנתי נכנס לתקציב יופי ועוד משאיר עודף, אם קונים אחת שטופלה כמו שצריך. אם זה לא כיף מבחינת פות"ש זה כבר אינדיבידואלי, הכיף שלי זה לא הכיף שלה. מבחינתי נהיגה בה זה כיף ולפעמים, גם מיוחד. לגבי רכבים מזדקנים כאלה ואחרים - תנו לבעלי ניסיון אישי שיש כאן לשתף על עלויות האחזקה שלהם.
  21. מכיוון שאתה חדש בתחום הייתי מתחיל מלשפר את מה שיש בין המושב להגה, הדרכת נהיגה במסלול גם תשפר את הנהיגה שלך וגם תהיה מהנה. סביר להניח שזה יעשה אותך יותר מהיר מכל שיפור כזה או אחר.
  22. לי אישית אין, אבל הטכנולוגיה הזאת מתבססת על מכשירים סמוכים שמזהים את הטאג כשהם בטווח הקליטה שלו (כנראה עד עשרות מטרים), והמידע אודות המיקום מעודכן בשרתי החברה. ברגע שבעלי המכשיר נמצאים בטווח קליטה ניתן לאכן בצורה ממש מדויקת עם אייפון, לפחות. היתרון הוא מכשיר זול שחי מס' שנים על סוללת כפתור ואפשר להחביא בשלל מקומות יצירתיים.
  23. לא עדיף לדחוף איירטאג איפשהו ברכב ולסגור עניין? כל עוד הרכב לא נמצא במקום נטוש ויש איזה אייפון בסביבה, קל מאוד לאתר.
×
×
  • תוכן חדש...