nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
קודם כל, אין קשר בין נוזל קירור לנוזל וישרים... אחד מהם לא אמור להיות חסר ואת השני צריך למלא מפעם לפעם בהתאם לשימוש... צריך לעשות בדיקה בלחץ לאיתור הנזילה, לא הצלחתי להבין מההודעה שלך למה אתה חושב שהנזילה דווקא מהרדיאטור. כחלק מהבדיקה כדאי לבדוק גם את המחברים של צינורות נוזל הקירור שהולכים לתא הנוסעים (בשביל רדיאטור החימום), הם נוטים להתפורר ולנזול עם השנים ברכב הזה.
-
בתור בעלים של DS3 ידנית אני יכול להבין את הרצון לרכב איכותי, נוחות נסיעה, הנאה וכו' - אבל לכל דבר יש מחיר. במקרה שלי הערך המוסף הוא רכב הרבה הרבה ייחודי מסתם C3/208 עממית (כבודה במקומה מונח, אבל..), התנהגות כביש ספורטיבית, וסך הכל עדיין מדובר ברכב זול למרות שיש בו מכלולים הרבה יותר אמינים בפער מהפיורטק... יותר מזה - אין לי בעיה לשלם את האקסטרה על צמיגים, בלמים וכל מה שבא עם ביקור במסלול/נס מפעם לפעם. אני משלם ומקבל בתמורה ערך של ממש, כי זו נישה. על רכבים ייחודיים הרבה יותר (אספנות/ספורט/שטח) אני רואה אנשים שמשלמים במנוע גמור כל כמה שנים, אבל הערך שהם מקבלים גבוה לעין שיעור, אז המשוואה מובנת. גם אם לא כל אחד יוכל לשלם את זה. having said that אני לא רואה איך המשוואה הזאת מתקיימת ברכבים עממיים שהם לא רכבי "נישה". אתה מקבל קצת יותר, אם בכלל (כי יש תא נוסעים איכותי גם במאזדה 2, ורכבים עם מנוע THP/HDI במחירים שפויים), אבל משלם לפעמים כמו אותו אחד שמפוצץ מנוע בנס הרים באלפא שלו פעם בכמה שנים. נגיד ואני טועה: למי שטוען שהערך המוסף הוא חיסכון כלכלי - כמה זה יוצא לחודש? כולל הזמן שהלך על ביקורים במוסך/בלי רכב, ירידת הערך, וכו'.
-
החליפו בלמים קדמיים וכעת הבלמים קצת לא להיט
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של Guyrguyr בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
איזה רפידות הותקנו ומה היה קודם? האם עשו ניקוז והחלפת נוזל לאחרונה במערכת הבלמים? אם אתה מרגיש שיש הבדל משמעותי והחלקים הם מקוריים או דומים באיכותם (רפידות מחברה מוכרת כמו ברמבו, בוש, hi-q וכו'), אני הייתי מציע לחזור למוסך בהקדם. -
אם אין לה עבר ביטוחי יכול להיות יתרון ביטוחי לרישום של שניכם בבעלות על הרכב, מה שיכול לתת את הפרמיה של נהג עם עבר ביטוחי מחד אבל לאפשר לה לצבור עבר ביטוחי בעצמה מאידך. החסרון - זה יוסיף עוד יד בבעלות על הרכב ויקשה מעט במכירה. כשמדובר בבני זוג אין הוספה של יד, אבל אני לא בטוח מה קורה במקרה של ילד והורה שגרים באותה כתובת, למשל.
- 8 תגובות
-
- 1
-
-
יש ויכוח אם עדיף bedding או פשוט תקופת הרצה. תקופת הרצה רגועה לא תעשה נזק, אבל bedding לא נכון או לא לפי הוראות היצרן (ולך תמצא אותן) יכול לגרום יותר נזק מתועלת. אז אלא אם יש לך דחף עז לתפור את נס דקה אחרי החלפת הבלמים, הייתי ממליץ להתאפק במשך שבוע... fun fact - הוראות היצרן לרפידה (הספורטיבית) שלי - "סע 500 ק"מ ללא לחיצות ממושכות על הבלם".
- 9 תגובות
-
- 1
-
-
לא שידוע לי, לפחות לא בחלקי בלימה סטנדרטיים. עם זאת, כן מומלץ להתקין רפידות וצלחות מחברות מוכרות, ולאחר ההתקנה להקפיד על תקופת הרצה של כמה מאות ק"מ בהם נמנעים עד כמה שאפשר מבלימות ממושכות וחזקות כדי לאפשר התאמה טובה של הרפידה לצלחת.
- 9 תגובות
-
- 1
-
-
מסכים, לדעתי עדיף על הצפצוף הנעים שיש בטויוטה למשל, שכמובן הופך את הרכב של הישראלי הממוצע לצפצפה על גלגלים. אבל ברנו פשוט היו יותר מידי התראות שווא ברגע שהכביש נהפך לכביש חד-נתיבי מתפתל.
-
קליאו שכורה בחו"ל, כביש עם קצת עיקולים ואני בטוח שלרכב יש בעיה בציריות, כי מידי פעם בסיבובים ההגה רעד כמו משוגע... בסוף מסתבר שזו ההתראה שלו לסטייה מנתיב, ובאותו רגע שגיליתי את זה כיביתי את המערכת. בנסיעה מול השמש הרכב היה בטוח שאני עומד להתנגש במשהו והתחיל לצפצף כמו משוגע לכמה שניות, כהתראה לפני בלימה. למזלי זה היה רגעי בלבד, כי את המערכת הזו אי אפשר לבטל. מבחינתי רנו קיבלו פה ציון גרוע...
-
גם בבנק הדואר, עד שהגורם האנושי מחליט אחרת. לרוב הגורם האנושי יהיה החוליה החלשה ולא מערכת אימות ממוחשבת שנבנתה בסטנדרטים מקובלים. זה לא שאי אפשר לפרוץ גם את זה, אבל יהיה הרבה יותר קל לשחד/לעבוד על מישהו.
-
לפי כל מה שאני שומע הבעיה היא בדואר. למען האמת, האימות הדו-שלבי שמבוצע באתר הממשלתי ו(לאחרונה) בחלק מאתרי הבנקים, מאובטח יותר מהאימות שבוצע ברוב הביקורים שלי בסניף הבנק שלי, שדמה יותר לאימות בבנק הדואר.
-
אם הם יעשו את זה לאורך עשורים ויבנו מותג עם איכות ושירות דומים - למה לא? אבל מותג לא בונים ביום אחד ולא משנה כמה סוכן מכירות יגיד לך שמשהו שאתמול לא היה קיים הוא בעצם פרימיום, זה לא יהפוך את זה לנכון.
-
מותג =! יצרן למעשה, רוב תעשיית הרכב הסינית היא כמה יצרנים ענקיים בבעלות ממשלתית ('big four') ויחד עם עוד כמה יצרנים גדולים אחרים הם מהווים את רוב השוק. המותגים והסמלים שלהם יכולים להיות כל שם שמישהו ימציא מחר ובייצוא גם להשתנות ממדינה למדינה בהתאם להעדפות השוק. זה שמישהו בארץ בוחר לקנות זבל מיצרן סיני קטן ועוד במחיר הזוי, זו כבר בעיה שלו. לא חסרים רכבים שמגיעים מיצרנים גדולים, גם מסין...
-
זה אומר המון, הדוגמה שלך לא רלוונטית לטענה שלי - מדובר ביצרן מאוד קטן (עשרות אלפי רכבים שיוצרו סך הכל) וצעיר מאוד (פחות מעשור) והסיכון בהתאם. זה ממש לא קרוב ל"לחם והחמאה" של תעשיית הרכב הסינית שהיא עצומה בגודלה (הכי גדולה בעולם, למעשה), ולא נראה שהולכת להיעלם בזמן הקרוב. נכון לעכשיו (לפי ויקיפדיה לפחות) רק 20% מאותה תעשיה מייצאת ווהמיקוד הולך לשוק המקומי שיש לו סטנדרטים אחרים מהשוק המערבי, וזה אולי מסביר למה רוב הרכבים הסיניים שנמכרים כאן נעים בין "עממי ממוצע" ל"זבל אורגני", בטח יחסית למחיר. אבל אין לזה שום קשר לכמה יצרניות סיניות קטנות שמהוות פחות מאחוז מתעשיה של 30 מיליון רכבים בשנה.
-
מאחורי חלק מהמותגים הסיניים יש תאגידי ענק, חלקם בבעלות הממשל הסיני. MG למשל מיוצרת על ידי SAIC שייצרה כ 4 מיליון רכבים ב 2024, דומה למספרים של BYD, וג'ילי (כולל זיקר, לינק אנד קו והבעלים של וולבו) לא הרחק מאחור עם 3.3 מיליון. מיותר לציין שרוב הרכבים האלה מיועדים לשוק המקומי בסין, ורק אחוז קטן מאוד נמכר במדינות מערביות - אז האיכות, עמידה בתקני בטיחות וכו' יהיו בהתאם. זה לא אומר כלום לגבי פרימיום, אבל זה רחוק מאוד מהתדמית של יצרן אנונימי שמחר ייעלם ולך תמצא חלפים. אז לפחות תיאורטית, אין סיבה שיצרן סיני גדול לא יוכל לטפח מותג במשך שנים שבאמת יהפוך לפרימיום, בסופו של דבר.
-
דווקא לי המנוע הרגיש סבבה, יחסית למנוע ליטר חלשלוש כמובן. בכבישים הרריים היה לו מספיק מומנט והגיר (הידני) קצר ככה שלנהיגה בקצבים "חוקיים" הוא יספיק לרוב האנשים. אם אתה "משחיז בנס" על בסיס קבוע, זה כבר סיפור אחר. מה שהפחיד אותי לא היה העקיפות אלא הברקסים הפיציים שיש שם ולא ממש מתאימים לנהיגה בתוואי הררי. כתוצאה מכך הקצב בעליה היה כפול מבירידה...
-
פוסט פריקה - אתה יודע שיש לך צרפתיה (מכונית!) בחניה כאשר
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של lanosforce בתוך רכב כללי
הגיוני, אבל למה לא ראיתי את זה באף מולטימדיה אנדרואיד צד שלישי? היא הרי קוראת גם את ה canbus בחלק גדול מהמקרים. -
פוסט פריקה - אתה יודע שיש לך צרפתיה (מכונית!) בחניה כאשר
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של lanosforce בתוך רכב כללי
למה עד היום לא דאגו להכניס פיצ'ר מובנה במולטימדיות, אפילו באיזה תפריט נסתר, לקרוא קודים ונתונים מה canbus שבדרך כלל ייקראו על ידי OBD? כן מצאתי "צ'יטים" למולטימדיה שלי, אבל דווקא את הפיצ'ר הזה לא מצאתי שם: -
תתחדש על הרכב! בדיוק חזרתי משבועיים בחו"ל עם אחת כזאת, אבל ידנית וברמת גימור יותר בסיסית. המנוע הפתיע לטובה, אני הגעתי לצריכה של 1:18 בשילוב תוואי הררי וכבישים מהירים. שלדה ממש סבבה, עיצוב מדליק (מודרניזציה של הדור הקודם) והנוחות עצמה בסדר גמור - אבל דווקא המושבים עשו לי כאבי גב. אולי אני מפונק ורגיל למושבים של ה DS. שאלה לגבי רמת הגימור הגבוהה - יש אפשרות לקסטם שם את המסך הדיגיטלי? כי ברכב ששכרתי אפילו מד סל"ד נורמלי אי אפשר היה להציג, שלא לדבר על נתונים נוספים. בפועל בערך 50% משטח המסך היה שחור או ממולא בפס לבן חסר משמעות.
-
איזור ה 5, אבל אני מניח שזה משתנה מרכב לרכב בהתאם לכמה מסובך זה.
-
עבר זמן מאז העדכון האחרון, והשרשרור ממשיך להתגלגל... והפעם בפינתנו - הזול הוא היקר לצערי שוב ברח גז ממערכת המיזוג, הפעם בתחילת הקיץ ולא בסופו - והגעתי למסקנה שצריך תיקון סופי ויעיל ולא למלא גז בכל פעם, שזו כביכול האפשרות "הכלכלית" במקרה של מאייד דולף (שנמצא ביחידה הפנימית). לאחר מספר שיחות עם גורמים בלובינסקי הבנתי שרצון טוב אני לא אקבל, והתחלתי לחפש אלטרנטיבות שפויות יותר מלשלם רבע מערך הרכב כדי לא למות מחום. לבסוף הגעתי למוסך מתמחה שקיבל לא מעט המלצות, ולאחר אבחון בעזרת גלאי גז - אימת שהנזילה היא מהיחידה הפנימית. משהו שבמוסכים אחרים רק ניחשו, לשם שינוי מישהו באמת בדק. מכאן השארתי את הרכב להחליף את המאייד, וחרף המלחמה שבדיוק פרצה הוא היה מוכן תוך פחות משבוע. התוצאה - אני לא חושב שהמזגן קירר ככה גם כשהרכב יצא מהסוכנות, ובמהלך הפירוק גם סידרו תקלה שהיתה במולטימדיה מאז שהמערכת של לובינסקי (שהעפתי) התפגרה. שאפו.
