Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. מאזדה 2 דור 1 של האישה - איך לעזאזל רכב ששוקל 970 קילו צורך 1:10-11 ביום טוב... אפילו ה DS3 שהיתה לי צרכה 1:13 בממוצע, כולל נהיגת מסלול וגיחות לנס מפעם לפעם.
  2. רשימה קצת רנדומלית, תקציבים שונים ושימושיות שונה לגמרי. במילה אחת, אם יש לך את האמצעים - ברז. מה התקציב שלך? בשעות הנכונות, כעשרים דקות נהיגה משם יש מספר כבישי נהיגה מצוינים שאפשר להנות בהם גם במהירות חוקית. מי שקונה רכב מהנה כנראה לא מתכנן שהוא ישמש אך רק לנסיעה מא' לב' בשעות השיא.
  3. תרגיש חופשי. אם תהיה צודק וכשיהיה שרשור נפרד, תצוטט רמז - בכבישי ישראל הוא לא נדיר יותר מפרארי.
  4. לפחות הספקת לקבל עליה סיבוב, גם בכביש וגם במוסך...
  5. אחרי 6 שנים בדיוק, הגיע הזמן לחתום את השרשור הזה. לאחר חיפושים ממושכים רכשתי רכב שעניין אותי זמן רב, שאולי יזכה לשרשור ואולי לא. ה DS נמכרה למישהו מהקהילה עוד לפני שפורסמה, ככה שאולי נמשיך לראות אותה במפגשים. קרוב אבל רחוק... Au revoir
  6. בדיוק מה שהיה לי בראש כשכתבתי לך את התגובה. אני נוטה להסכים עם אלה שטוענים פה שכללי המשחק והתחרות המוגבלת הם אלה שמאפשרים מחירים כאלה, ואף אחד לא יעשה לנו טובות ויוריד לנו מחיר בגלל הפנים היפות שלנו או כי הדולר ירד קצת. זו בעיה מורכבת יותר. ישנם מאות (אולי אלפים? לא יודע..) של אלטרנטיבות לקניית מזון בארץ, בכל מיני צורות ומחירים שונים. אין לך מקבילה כזו לקניית רכב עבור האדם הממוצע שרוצה רכב זול, עם העלויות והחסמים של ייבוא אישי/זעיר.
  7. ואם נניח שפתאום העוגה תתחלק אחרת (פחות מס, יותר רווח?) האם יש משהו שימנע בכלל מהמחיר לצרכן לא להשתנות? הרי אנשים כבר מוכנים לשלם את הסכומים שעולים רכבים חדשים וצריכים רכב עכשיו, אז למה להפסיק לקנות...
  8. תגובה מתנשאת שלא מובילה לדיון ענייני. אתה מוזמן להתכבד ולשתף איתנו איך ניתחת את הדוח אי שם ב 67 (ותשובה כמו "מה שעשינו ב 48" לא תופסת) ומה המסקנות שלך. האם הרווח הגולמי של היבואנים מוגזם? האם הוא מוגזם רק בענף הרכב? האם הם היו יכולים להגיע לצמיחה סבירה בשוק תחרותי גם עם רווח קטן יותר, וכיצד? האם השוק בכלל תחרותי? היה מעניין אותך לדעת כמה עולה לך המוצר, ומתוך זה כמה הולך למדינה? זה היה עוזר לך לבחור בצורה טובה יותר איזה רכב (וממי) לקנות?
  9. אתה צוחק נכון? או שאתה באמת פחות מומחה אפילו ממני בחיפוש בגוגל?
  10. אתה לגמרי צודק. החישוב שנרמז עליו בכתבה כנראה שגוי ולא באמת מייצג "רווחיות מטופת", בטח לא בהתחשב בעובדה שאוטומקס בקשיים כלכליים חרף ה"רווח המטורף". עם זאת, המסר של הכתבה עדיין נשאר נכון. מצד אחד, וזה דווקא דומה לדוגמה שלך (למרות שאין קשר בין תחום האוכל לרכב) - אפשר לשלם היום 50 שקל למנה שווארמה, ועדיין יש סיכוי סביר שהעסק יפשוט רגל אחרי תקופה כי הוא לא רווחי מספיק. התוצאה - הלקוח בקצה משלם הרבה יותר. מצד שני, יבואן רכב הוא לא שווארמה. יותר מכך, חלק מיבואני הרכב הם חברות ציבוריות שמחויבות בפרסום דוחות כספיים. אני לא מבין גדול, אבל קל להבין שלפחות אלה עדיין רווחיים (וצומחים) אפילו אם מסתכלים רק על ענף מכירת הרכב, ללא שאר ענפי הפעילות. התוצאה שוב - אנחנו משלמים יותר. אתה מניח שהאפשרויות הן רק רכב חדש או רכב משומש. אולי זה לא תמיד נוח, אבל לפחות במרכז הארץ יש עוד פתרונות תחבורה ציבורית/שיתופית/אופניים למיניהם.
  11. @מושיק22 רק כדי לוודא - הרכב מקבל שמן בתקן הנכון? (5w30 בתקן B71 2297). המנוע החדש יצא תקין בבדיקת קומפרסיה דרך פתחי הפלאגים?
  12. נשמע לי כמו צריכה לא תקינה, ממליץ להתייעץ עם יוסי ממוסך גבע כדי לאתר את הגורם לצריכת השמן ולראות אם אפשר (ובכמה) לתקן אותו. אם הטורבו עבר מהמנוע הקודם לנוכחי והוא שורף שמן, זה יכול להסביר למה גם המנוע החדש שותה שמן. אז כדאי לבדוק גם אותו... לגבי גומיות שסתומים - עד כמה שאני יודע דורש פירוק מכסה שסתומים אבל לא מחייב פירוק של ראש מנוע. למשל, בגרסה של מיני למנוע פרינס:
  13. אם זה רק עבור מצבי חירום/פעם באף פעם, יכול להיות שהג'ק החשמלי מעלי יחזיק. למי שמטפל ברכב שלו (או אפילו בכמה רכבים) לבד ומתכנן להרים רכבים על בסיס קבוע, עדיף משהו עמיד יותר.
  14. פתרון בטוח יותר הוא לקנות ג'ק עגלה של פנצ'ריות, שמיועד להגיע לגובה הרמה יחסית גבוה. למשל: https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=24753&gad_source=1&gad_campaignid=21230268193&gclid=Cj0KCQjw9JLHBhC-ARIsAK4PhcqxRwk5EQkKjGHXQKDavLkaLGXloILaqVN3gee1J2mfU1n47dft8mkaAmj6EALw_wcB
  15. עזוב תמונות, הוא עושה לנו טיזינג על פיצוצים מהאגזוז בלי הוכחות מצולמות 😉
  16. זה גם מה שאני ראיתי ברשת. מדובר בבהמה...
  17. אתה מגיע מרכב חלש? אם כן, צריך להתרגל לזה שפתאום יש לך כמעט 400 סוסים ברגל ימין. עבורי זה היה שיעור ברגישות...
  18. האמת שהגרסה הידנית 1.0 הרגישה לי סבבה בחו"ל, עגלה מן הסתם אבל הצליחה לשמור על קצב עם התנועה ובכבישי יוון ההררית פיתחתי איתה קצבים יפים מאוד. אולי הגיר הרציף עצלן ממש...
  19. ההיגיון פשוט. יותר רכבים = יותר סיכוי לכשל או גילוי של כשל קיים. בחלק גדול מהמקרים הכשל נגרם בגלל תקלת ייצור או בקרת איכות ולאו דווקא בתכנון. הטיעון שלך תקף בערך כמו להגיד שברמי לוי אמורים להחזיר אותה כמות מוצרים כמו בסופר שמש כי בשניהם מוכרים בערך את אותם מוצרים.
  20. טויוטה מייצרת הרבה יותר רכבים, סך הכל הגיוני שיהיו יותר ריקולים. לפחות לפי חיפוש קצר בגוגל טויוטה ייצרה ב2024 פי 7-8 יותר רכבים מפיג'ו וסיטרואן יחד, ככה שפר רכב המספרים שצוינו פה הם באותו ballpark, עם מספר גדול במעט של ריקולים לטובת טויוטה. עם זאת מספר הריקולים הוא ככל הנראה לכל הרכבים שיוצרו שנים אחורה (ולא ברור לאיזה מותג בדיוק, או כמה שנים), אז זאת רק הערכה גסה וצריך להסתכל על המספרים שנים אחורה. אבל זה ממש לא כמו שמוצג פה.
  21. אני אוהב את הצרפתים, אבל את המוניטין שלהם הם הרוויחו ביושר.
  22. אולי זה חוסר הניסיון שלי עם רכבים חזקים אבל גם לי היא הרגישה קצת אוברקיל בכבישים של האלפים, בעוד שהגרסה החלשה הרגישה לי עגלה. עם כל זאת, דווקא מצב ספורט עם בקרה במצב "חצי" היה מאוד מהנה, עד שמד הדלק הגיע קרוב מאוד למינימום או שהתחיל לרדת גשם. כנראה שה sweet spot נמצא איפשהו באמצע, והוא נקרא ברז אם מוכנים לוותר על הגג הנפתח ודיפוני העור לטובת שימושיות 😉
  23. ה Z4M40 הרגישה לי כמו גרזן כבד אבל כיפי מאוד. נהגתי לפניה על ה 20i שלדעתי יותר משחקית בזכות משקל קל משמעותית, אבל ממש לא מאיצה כמו שהיא פונה. ככה שיש מצב שגרסת ה 30i עם עוד כ 60 כ"ס תהיה הכי קרובה למיאטה, אם מתעלמים מעניין הלאג בטורבו.
×
×
  • תוכן חדש...