Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. מסכים מאוד בהקשר של רכבי ה-N של יונדאי. בתחושתי היבואן בארץ עבד קשה מאוד כדי שיהיו ביקורות מחמיאות מכתבי רכב מחד, ומאידך לאדם הממוצע קשה להשיג נסיעת מבחן אפילו במקרה של רכב כמו ה i30n שבזמן שיווקו היו כאן יותר רכבי הדגמה מרכבים בידיים פרטיות. המשמעות היא תדמית שנבנית אך ורק על ידי כמה משפיענים וגופי תקשורת עקב עודף ביקורות של גופים "מקצועיים" ומעט מאוד ביקורות בסגנון "חוכמת ההמונים" שלרוב נקודת מבטם קרובה יותר לזו של הרוכש הממוצע. לשם ההשוואה, סמלת ודלק נותנים נסיעות מבחן על רכבים שעולים דומה ויותר בלי שום דרישה למקדמה, במקסימום שיחת רצינות מנציג מכירות. אילו היה מדובר בדגמים בינוניים ומטה כמו כמה רכבים תוצרת סין שמשווקים כאן, עוד היה בכך היגיון שיווקי - אבל כאן מדובר בדגמים טובים באמת, אולי בחלקם הכי טובים שניתן לקנות היום.
  2. מחיפוש קצר בעזרת הצ'אט נראה שלמעט ארה"ב וקנדה, בשאר המדינות המתקדמות יש הפרדה בין רישיון ידני לאוטומטי, עם אחוזים שונים של לומדים בכל מדינה וכמובן אחוזים שונים של רכבים אוטומטיים שנמכרים בפועל. אני חושב שאחת המטרות של ההגבלה לרכב אוטומטי היא לעודד את הלומדים להמשיך וללמוד על רכב ידני, אחרת כולם היו לומדים על אוטומט שלעיתים דורש הכשרה קצרה יותר. אם זו אכן אחת ממטרות משרד התחבורה בארץ, כשהמשאבים לא יאפשרו את זה יצטרכו לחשוב על גישה אחרת כמו תהליך למידה היברידי (מספר בודד של שיעורים על ידני יקנה רישיון לידני ללא קשר לטסט, וכו') או רישיון לא מוגבל.
  3. בעבר כתבו בתקשורת על ניסיון למהלך כזה, שלא הצליח (אין לי מושג למה, אבל זה היה מזמן). כבר אין כמעט רכבים ידניים חדשים שמתאימים ללימוד נהיגה, ולרכבים האלה בלאי גבוה מאוד. זה אומר שמדובר בעניין של שנים בודדות עד שלא יהיו רכבים תקינים ללימוד נהיגה על ידני, מה יעשו אז? כל נהג שיוציא רישיון החל משנה מסוימת לא יוכל לנהוג על ידני לעולם, גם לא כנהג מקצועי על רכב פחות מ 3.5 טון?
  4. נכון, אבל עדיין אי אפשר לזחול בעליות בראשון אם זה לא רכב שטח משולב ל low.
  5. קינאתי בחברים שלי שלמדו על רנו או פולקסווגן דיזל, כשאני למדתי על אימפרזה 1.5 אנמית ומקרטעת. מצד שני זה השתלם כשקניתי ספארק...
  6. איך זה קשור? בפעם האחרונה שבאמת הוצעו כאן ידניות זולות (ספארק/אלטו/i10) הן נמכרו יפה מאוד. ישראלים טובים בלהיות פראיירים כשמדובר על עשרות ומאות אלפי שקלים, אבל לא עד כדי כך.
  7. @סולל הדרך גם אני יכול לזרוק מספרים בלי לבדוק. 99% ממי ששאל אותי "מה, זה ידני?!" שאל גם "בטח כיף לך, אבל זה לא מעצבן אותך בפקקים?". אבל זה לא מעניין אם רכב הוא כיף או לא כיף כמו שזה מעניין את הרוכש כמה הוא עולה ואיזו טכנולוגיה יש בו. רכב זה מוצר צריכה , הכיף שבהפעלת מכונת הכביסה היה פעם פקטור עבורך בקניה שלה? אתה צודק בזה שהידני הוא סוס מת, אבל בסיבות למה אתה כנראה רחוק מאוד.
  8. לך לא כיף. לי, כיף (רכב ספורט, אולי בגלל זה). לאחותי שקיבלה ממני את הספארק, אל תשאל אותי למה, כיף. האמת שגם לי היה כיף. לכל אחד חוויה שונה והכיף או חוסר הכיף בידני לא אמור להסביר למה לא מוכרים פה יותר ידני - כי כיף הוא לא שיקול אצל רוב רוכשי הרכב. ישנן סיבות כמו כורח המציאות, מחיר, קידמה, נוחות, חוסר עניין בתפעול הרכב וכו'. רכב הוא כמו מכונת כביסה עבור רוב הישראלים. זה צריך לעבוד וזהו. לי אישית קשה בפקקים בין אם אני נוהג בידני או באוטומט, כי אני עדיין צריך להיות מרוכז ולנהוג, לא כי אני צריך לשלב הילוכים בעצמי. אני מבין את התלונה של רוב האנשים על ידני בפקקים וגם שרוב האנשים לא יודעים להתנהל נכון עם ידני ולכן התפיסה הזאתי, וגם את הצורך של אנשים לצמצם כמה שיותר את פעולות התפעול של הרכב אם כבר בחרו לנהוג בפקקים - גיר אוטומטי, שיוט אדפטיבי ועוד. כנראה שיש פה מרכיב תרבותי שיסביר לפחות חלק מהתופעה ולמה היא כל כך שונה ממדינה למדינה.
  9. כנראה היה לך מזל או שלא היית מספיק על הכביש לאחרונה. שלשום נהג שהיה בטלפון כמעט הוריד אותי. אני רואה כמות מטורפת של אנשים בטלפון כל פעם שאני עולה על הכביש, לצערי.
  10. גם בידני יד ימין פנויה 99% מהזמן לעשות דברים אחרים כמו לאחוז בהגה (או לתפעל את הטלפון, אם אתה הנהג הישראלי הממוצע). לגבי צריכת דלק אני חושב שגירים אוטומטיים מודרניים יהיו יותר חסכוניים, במיוחד אם שומרים מרחק כשיש תנועה ועדיין מתכננים את הנסיעה קדימה כמו בנהיגה בידני.
  11. עדיין דורשים מקדמה על נסיעות מבחן, או שהם ירדו מהעץ?
  12. אל תשכח שבמאזדה הגיר פלנטרי לעומת דו מצמדי בN, הוא כנראה מותאם יותר לפקקים גם מבחינת בלאי וגם מבחינת נוחות. ממליץ לך להתקשר לסוכנות מאזדה ויונדאי ולתאם נסיעות מבחן, לא קונים נעליים בלי למדוד קודם.
  13. עדיין מוכרים ג'וליה חדשה. עכשיו שהזכרת אותה, היא כנראה יותר מיוחדת, מפנקת ובוודאי שנראית טוב יותר משתי האופציות שפות"ש הציע. ואם כבר מדברים - יש גם מגוון אפשרויות תוצרת גרמניה - למשל קופרה (לאון/פורמנטור), A3 או איזושהי בימרית, הכל תלוי בתקציב.
  14. שאלה: מה פחות (או לא) חשוב לך ברכב? אני זוכר מהודעות קודמות שיש לך 308 GTi, אז גרזן למסלול כבר יש לך ובטח אתה לא מחפש עוד אחד רק עם גיר אוטומטי.
  15. תיאוריה יפה, אולי נכונה במקרים אחרים בתעשיה אבל לא כאן. סטלנטיס הודו בשני כשלים שבעקבותיהם הם מאריכים את האחריות באופן מוגבל לאותן בעיות בלבד, ולא "אחריות מלאה" כמו שנהוג אצל יצרנים אחרים כדי "להראות כמה אנחנו אמינים". https://www.media.stellantis.com/uk-en/vauxhall/press/stellantis-extends-compensation-policy-for-european-consumers-claims-on-previous-generations-of-puretech-1-0-and-1-2-engines
  16. למה לא? זה עולה פחות מלתת אחריות 10 שנים ולהקים מערך שלם שמאפשר לבעלי הרכב לתבוע בדיעבד את עלות התיקון/החלפה. אנחנו לא יודעים מה באמת קורה במסדרונות מטה סטלנטיס, אבל אם נלך עם הסיבה עם ההסבר הכי פשוט וסבירות הכי גבוהה ולא עם קונספירציות - החליטו לעבור לשרשרת בתור פתרון, הרי זה מה שקרה בפועל בגרסאות החדשות של המנוע.
  17. אם היית צריך לשלם על החלפת מנוע, עדיין היית קונה?
  18. מסכים. כמו שאמרו פה לא בטוח שזה מצמצם את הסיכון בפועל. לדעתי - Too little, too late. אולי קיט retrofitting תוצרת פיג'ו היה מצמצם קצת את הפער. המקרה הפרטי שלך לא מעיד על הכלל. הקונצנזוס היום (לא בפורום, גם בתי משפט קיבלו אותו) הוא שיש כשל תכנוני שמבטיח כי שום תחזוקה קפדנית בגדר הסביר היא ערובה לאמינות במנוע הזה. לדעתי - הפתרון הוא להחליף לרכב עם מנוע אחר. אני אחזור על זה בפעם המי יודע כמה, זה משחק של ניהול סיכונים: המנוע הזה לא נמצא ברכבים סופר נדירים, מיוחדים או בעלי ביצועים חריגים. ברוב המקרים הוא לא אקסקלוסיבי לדגמים מסוימים (אפשר לקנות את רכב X עם מנוע A וגם מנוע B). כחדש, רכב עם פיורדרעק לא עולה פחות מהמתחרות אבל מגלם סיכון מסוים לעלויות משמעותית גבוהות יותר באחזקה, גם יחסית ל"מחלות" שאולי קיימות באלטרנטיבות. כמשומש הוא זול יותר אבל הסיכון עולה בהתאם והסבירות לכשל עולה באופן טבעי עם הזמן. אז גם אם יהיה פה ושם מישהו עם מזל, האדם הממוצע ישלם יותר כסף על מוצר דומה. איפה הרווח פה עבורו? חוץ מחובבי המותג המושבעים או אנשים שיהיו מוכנים לחסוך קצת כסף ביד שניה במחיר של סיכון לא קטן שזה יעלה להם כפול, אני לא רואה למי עוד ישתלם להחזיק רכב עם פיורטק.
  19. אתה מודע לכמות חובבי הרכב שקונים נבלה בכוונה או בטעות, כן? 🤣 דווקא אלה שלא מבינים לעיתים יירתעו יותר מכמות גדולה של איקסים בטופס הבדיקה. עם זאת אני נוטה להסכים איתך שעבור אלה שאינם חובבי רכב, התעסקות במילוי נוזלים על בסיס קבוע היא דבר שרובם יירתעו ממנו ויהיו מוכנים לשלם כפול כדי להימנע אפילו מבדיקת מפלס נוזלים, טסט שנתי, וכו'. גם אשתי לא מקפידה לבדוק נוזלים, ולגמרי במקרה גיליתי מספר נזילות שונות שהסתכמו באחר צהריים ובורג מכסה שסתומים שבור שהוחלף.
  20. אני תמיד נזכר ביום ההוא שהרכב שלי חסם את הכניסה למוסך בלי שום יכולת להזיז אותו בכוחות עצמו. גם בוסטר לא עזר, כנראה המצבר קיצר או משהו.
×
×
  • תוכן חדש...