Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. עם הספארק שהיתה לי בקבע, המפקד תמיד אמר לי כשתפסתי את החנייה מול הבניין - "זה לא רכב לברביות?" עם הDS3, הרבה לא זיהו שזו סיטרואן ושאלו אם זה משהו סיני. לא פעם שאלו אם זו חשמלית סינית, כולל ברמזור (התשובה הגיעה מהר) ואפילו בזמן תדלוק... עם המחליפה (פוסט בעתיד 🤫) כבר קיבלתי מכתב מודפס ומנויילץ מבן של שכן שהתלהב וצילם אותה, ורצה לשתף איתי את התמונות.
  2. תקרא את ההודעה האחרונה שלי. הכוונה לזה, בסלנג נקרא "רישיון ג'": ובלי קשר ל typo שהדיון עליו לא תורם לשרשור בכלום, מה דעתך על עתיד הגבלת הרישיון לאוטומט למי שלא למד על ידני?
  3. בדיוק לזה התכוונתי. משהו שלעולם לא יוכל לפגוש את הביקוש הקטן שעדיין קיים. טעות הקלדה, רישיון ג' - מעל 3.5 טון ועד 12 טון.
  4. סביר להניח שמתישהו בעתיד הקרוב לא תהיה אפשרות (כמעט) ללמוד על ידני, גם עבור מי שממש רוצה או צריך כמו נהגים ברכב עבודה ידני שאינו דורש רישיון ב'. מעניין לדעת אם ההמשך הטבעי יהיה ביטול ההגבלה של רישיון על אוטומט. למדת נהיגה? אתה יכול לנהוג על כל רכב במשקל מירבי של 3.5 טון, גם ככה כמעט ולא נמכרים בארץ רכבי פרייבט ידניים.
  5. מסכים לגבי הנוחות באבארט, אבל זה לא שהיא סתם לא נוחה - תנוחת הישיבה שלה מזכירה אוטובוס ולא מכונית ספורטיבית. מבחינת נראות ופנים היונדאי משעממת, מבחינת נהיגה עד כמה שאני יודע היא יותר מהירה ויותר מהנה גם מ 208GTi ושאר הסופרמיני החמות. אם רוצים משהו משומש מעט (אבל לא מיושן), בקלות אפשר להכניס לתקציב 308GTi, מגאן דור 3/4 או קופרה. E46 - חלום! אבל פחות בטיחותי. אם חשבת שאבארט זה מאתגר עם ילדים - נסה ברז. אפשרי אבל קשה.
  6. תתחיל מלבדוק את ה PCV, אטם מכסה השסתומים וגומיות שסתומים (כמו שכבר כתבתי פה), סיכוי גדול מאוד שמשם רוב אכילת השמן - בעיה ידועה במנועים האלה ויש מצב שזה יפתור את הבעיה. עוד אפשרות שהיתה נפוצה בעיקר בדורות הקודמים של המנועים האלה, לא יודע אם זה בכלל יכול להשפיע - פיח על השסתומים, ניקוי מתבצע אך ורק על ידי פירוק סעפת היניקה והזרמה של שבבי אגוז על גבי השסתומים, "ניקוי בגז" לא יוכל לנקות אותם ולפי מה ששמעתי גם יכול לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע. לי זה לא נשמע נורמלי למנועי פרינס בתקן יורו 6, רוב הסיכויים שזה פתיר לפחות באופן חלקי.
  7. אלה רכבים עם התנהגות דינאמית מרשימה מאוד למה שהם, אבל (בעיקר ה 205) יכולים "לעקוץ" נהג שלא מבין מספיק כיצד רכב מתנהג ואיך להימנע או לצאת ממצבי קיצון. אחרי שכל זה נאמר, איבוד שליטה יכול לקרות בכל רכב עממי ובמיוחד אלה עם צמיגים סיניים ואולי 200+ סוסים חשמליים - בקרות לא יכולות לפצות על כישורי נהיגה.
  8. כוכבת האירוע היא ה 205 ללא עוררין, אבל אביע דעה לא פופולרית - המפתיעה ביותר היא ה 206 לדעתי - היא ממוקמת בנקודה טובה עם משקל קל, ביצועים טובים כשל ה 207 (אולי אפילו טובים יותר), ומספיק מודרניות ואמינות כדי לנצח את הסטיגמה. צירפתי עוד קצת תמונות מאחורי הקלעים:
  9. לא יודע מאיפה המצאת את זה, יש לא מעט רכבים מודרניים עם משאבה חיצונית ומזלג. אתה מוזמן לחפש ברשת clutch slave cylinder, יש הבדל ויזואלי גדול מאוד בין משאבה חיצונית לבין משאבה פנימית עם/בלי מיסב אינטגרלי. ברכב של אלי ראיתי בעיניים שלי את המשאבה, וגם בסרטון רואים את זה. לא כבל, משאבה. כבל היה בספארק דור 1 ושם גם כיוונתי אותו מספר פעמים.
  10. דווקא אצל אלי המשאבה התחתונה נגישה מבחוץ וזו עבודה פשוטה יחסית אם מחליפים רק אותה, אבל יש רכבים שם מדובר במיסב הידראולי שיושב סביב ה input shaft ובהם חייבים לפרק גיר. אני לא מכיר את האיבזה, אז הייתי ממליץ לבדוק לפי VIN מה החלק החלק המדויק או להציץ מתחת לרכב ולראות אם יש משאבה תחתונה חיצונית לגיר. בנוסף, שווה לבדוק גם אם המשאבה העליונה תקינה.
  11. nadavd4

    מדוע נתצ בכביש 6?

    הפיל שבחדר מישהו יודע כמה קווי אוטובוס ובאיזו תדירות נוסעים בכלל בכביש 6? כמה מוניות? או שכוונת המשורר היא ל3+ (שגם אותו לא ברור לי איך יאכפו בלי לעצור ולבדוק רכבים)?
  12. נהגתי ב Z4 עם B58 וגם B48, והסאונד ב B48 הפתיע לטובה עם רעשי טורבו, יניקה ופליטה ששומעים טוב מאוד מבחוץ כך שזה לא משהו שמגיע מהרמקולים. אז כנראה שיש מה לעשות, אבל אין לי היכרות עם המנועים האלה לדעת מה בפועל ההבדלים.
  13. נשמע לי הכי הגיוני, זה או זה או חוטי "גיטרה" חדשים
  14. בדרך כלל ברכבים כאלה ברקסים זה הדבר האחרון שישדרגו. וגם אז, יש יותר סיכוי שילבישו כיסוי פלסטיק על הקליפר מאשר יחליפו אותו או יתקינו צלחות גדולות חלילה.
  15. גילוי נאות - ההורים שלי מורים. אשתי מורה. יש לאשתי ולי חברים ובני משפחה נוספים שהם מורים, מנהלי בית ספר, סייעות שילוב, ועובדי חינוך אחרים. התשובה - זה תלוי. בחלק מבתי הספר זו העירייה, בחלק זה משרד החינוך, וכשבית הספר משתייך לרשת - זו הרשת שמשלמת. אין לי מושג מה החוקיות לגבי למה ואיך בית ספר משתייך דווקא לכאן או לכאן, אני מתאר לעצמי שזה קשור גם לאוכלוסיה, לכמה עשירה העירייה ולסוג בית הספר (יסודי/תיכון/תיכון+י"ב/י"ג). לגבי מינוי מורים - בדרך כלל מרואיינים על ידי אחד מהמורים האחרים או המנהל, לפעמים צריך אישור של גורם נוסף כמו בהוראת שילוב אבל זו חותמת גומי ממה שידוע לי. לגבי מינוי מנהלים - ממה ששמעתי, כמו בכל מקום מדובר בהרבה פוליטיקה שמי שמשלם מעורב בה. אין לי מושג מי מראיין, זו שאלה מעניינת. אני יכול לשאול...
  16. nadavd4

    10,000 שקל קנס על SMS ?

    אימצתי לי, יש ניידת שעומדת ככה במקום קבוע באיזור שלי, עכשיו כשהן שחורות זה עוד יותר גרוע. איזו תשובה לקונית קיבלת מהמוקד?
  17. אם ככה, מעולה - כל שיפור שתעשה זה כסף לפח. גם לחתוך מכסה מנוע יקשה עליך במכירה ותפסיד קצת יותר שם.
  18. והמצחיק הוא שכל 208gti, DS3, קורסה opc ואפילו אבארט, כולן סטוק, יתנו לה בראש בקו ישר, בסיבובים, ואפילו במחירון (בקטע של- יהיו זולות יותר לקנייה). אתה בנקודה שאם אתה רוצה משהו רציני יותר, תצטרך להחליף רכב.
  19. אגב, אם אין שום אופציית אפטרמרקט לאינטרקולר חזית אוויר-אוויר למנוע הזה, אני הייתי מוותר על הפרויקט לחלוטין וחי עם מה שיש. נגיד וטמפ' היניקה גבוהה, המנוע מאחר הצתה ומוריד לחץ גדישה (הנה עוד משהו למדוד), ויש אבדן כוח משמעותי - מה תעשה? תתקין הזרקת מתנול ברכב של 100 (בערך) כוחות סוס?
  20. nadavd4

    10,000 שקל קנס על SMS ?

    משתמע מהתמונה ששלחו כאן, שאין איסור. בקורס רענון נהיגה שעשיתי לפני הרבה שנים זה מה שהסביר לנו מי שהעביר את הקורס, שמדובר ברכב בתנועה, וברמזור אדום הוא לא אמור להיות בתנועה. מצד שני, מדובר במדריך לקורס רענון נהיגה...
  21. nadavd4

    10,000 שקל קנס על SMS ?

    אני מקווה שמטרת החוק היא לגרום להרתעה. כדי להיות מורתע אתה צריך לחשוש מאיזשהו סיכון, וכשיש סיכון - האדם הממוצע יעשה ניהול סיכונים. ניהול סיכונים = שקלול הסיכוי שמשהו יקרה והמחיר שיהיה צריך לשלם. אם תדע שהסיכוי שתיתפס לא השתנה אבל פתאום המחיר יקפוץ פי 10, אתה תחשוב פעמיים לפני שתבצע עבירה. אני מסכים שלגייס עוד שוטרים זה משהו נחוץ בכל מקרה, ויש לאכיפה מוגברת יתרונות נוספים - אבל זה הרבה יותר קשה מלהוסיף כמה שורות באיזה מסמך ולאשר אותו.
  22. @Liviur כל מילה בסלע. שיפור טוב של רכב מבוסס על עובדות ונתונים מדידים, ולא השערות ותחושות תחת/בטן בדיוק כמו ההנדסה שלו במפעל. @hondacivic02es נצל את הימים החמים שעדיין יש מידי פעם, תמדוד טמפרטורת יניקה, תיקוני הצתה ומה שעוד אפשר למדוד בלחיצה חזקה ומבוקרת מגלגול, בכביש פנוי. עשה את זה פעמיים: פעם אחת כשקר והרכב רק הגיע לטמפ' עבודה בלי לאמץ אותו לפני פעם שניה כשחם יותר בחוץ ומיד אחרי שאימצת אותו בכמה לחיצות טובות לפני כן שלח כאן את התוצאות (או ישר לטיונר המועדף עליך, או לצ'אט...) ותתקדם משם.
  23. קראת את ההודעה הקודמת שלי? זה קיים אבל זניח. למעט סעפת הפליטה (שמושפעת בעיקר מ EGT), כל מנוע מודרני ותקין יהיה סביב 90-120 מעלות. מעבר לזה, רוב הדברים שהזכרת מסתמכים עם חיישנים שמודדים את טמפרטורת היניקה, המים, השמן או דברים אחרים שכמעט ולא מושפעים מכמה חמות הגלגלות של רצועת האביזרים, שזה מה שהוונטות שפות"ש רוצה יקררו. מחשב? זה שהוא חם טיפה לא יגרום לאיחור הצתה. עוד לא שמעתי על מחשב מנוע שנשרף למישהו ביום מסלול בפצאל, שזה פחות או יותר הכי חם שפות"ש יוכל לחמם את האיביזה שלו.
  24. המחלה היקרה ביותר של המנוע הזה היא ממיר קטליטי שהולך סביב 100 אלף ק"מ, אם הוחלף במקורי - יהיה לך שקט נפשי לזמן רב. אם לא הוחלף או הוחלף בממיר תחליפי (שלא יחזיק, לא משנה מה יגידו לך) - שקלל את זה במחיר הרכב, אולי אפשר להתמקח על זה עם המוכר. מעבר לזה - לבדוק היסטוריית טיפולים מלאה, המנוע הזה אמין במידה ומחליפים שמן כל 10-15 אלף ק"מ (או שנה), כשהשמן הוא אך ורק 5w30 בתקן B71 2297, ולרוב יהיה מדובר בשמן ייעודי של טוטאל.
  25. מוסיף הסבר על מה ש @Tom_22 כתב - מה שמשפיע על כוח זה אך ורק טמפרטורת היניקה, לא האוויר שנמצא סביב המנוע שגם ככה עובד סביב 100 מעלות לא משנה מזג האוויר בחוץ. עכשיו תבוא ותגיד, שגם האוויר של היניקה מגיע מתוך תא המנוע החם או סתם עובר בו בצינורות ומתחמם בדרכו למנוע. זה נכון, אבל זניח. כמה זניח? שטח הפנים של כל אותם צינורות והחומר שהם עשויים ממנו (פלסטיק) כל כך נמוך והאוויר נשאב בקצב מהיר מספיק ככה שהוא לא באמת יספיק להתחמם משמעותית. מה כן מחמם אותו? הטורבו, עליה בלחץ = עליה בטמפרטורה. מה כן מקרר אותו? האינטרקולר, שיש לו יותר שטח פנים בסדרי גודל. ממה שהבנתי מההודעות כאן, במנוע ה 1.0 מדובר בסיפור מורכב להחליף אותו, כי הוא לא משתמש באוויר באופן ישיר אלא במערכת מבוססת מים.
×
×
  • תוכן חדש...