nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
להבנתי שתיהן בתחום של 1350-1450 קילו.
-
קיימן לא שוקלת הרבה פחות אם בכלל, מיאטה חסרת פינוקים וגם פחות פרקטית (חוץ מבמוסך ובתחנת הדלק). אתה עדיין נשאר עם גיר מצוין, שלדה נהדרת ואותו פנים. יחס כוח-משקל יהיה דומה בין M40 סטוק ל 30i עם תוכנה, אז גם זה לא אישיו. מבחינת נהיגה נטו, השלדה ב 20i הרגישה לי הרבה יותר מאוזנת ומשחקית לעומת ה M40.
-
דעה לא פופולרית: מנוע B48 ותוכנת ניהול שתיתן עוד 100 סוסים (כן, פחות 2 צילינדרים). אפילו הסאונד שלה היה לא רע, עם כל רעשי היניקה והטורבו המוגזמים ב 20i ששכרנו. יש הבדל מורגש של כ 200 קילו בין ה M40 לבין ה 20/30i, ואני לא רואה איך אפשר להפוך את ה B58 לקל יותר באופן משמעתי, עם כמה שהוא מנוע מדהים.
-
מה שציינת משפיע על מחירי השוק, ולמרות שה DS כבר חטפה את רוב הירידה, לא אתפלא אם הירידה השנתית שלה (באחוזים) עדיין גבוהה. אבל אני לא מכיר את מחירי השוק שלה, אז הכל יכול להיות. אם מחיר השוק של שתי האופציות זהה, עדיין להחזיק את ה DS7 יעלה יותר בסבירות גבוהה - ירידת ערך, תחזוקה שוטפת יקרה יותר, וגם אגרה בטסט עקב קבוצת רישוי גבוהה יותר משמעותית. זה לא פוסל אבל חשוב לדעת את זה. זה לא. קורולה מהדור הזה אפשר להזניח כמו שלעולם לא תוכל להזניח מנוע מודרני. היתה לי DS3 עם מנוע THP מהדור "האמין". אני מכיר אישית עשרות אנשים עם מנועים מאותו דור. לשלם עוד 1000-2000 כל שנה ואולי מידי פעם לטפל ב"מחלה" ידועה ולא משביתה לא נשמע לי דיל ברייקר. בתחזוקה קפדנית המנועים האלה עוברים "אונס" במסלול וממשיכים לעבוד נהדר גם אחרי 200 אלף ק"מ, משהו שאני לא בטוח שאפילו היפנית הספורטיבית שלי מסוגלת לעשות.
-
למה להוריד אותו? נשמע שהוא בקטע של צרפתיות "עד הסוף". המכלול היקר והבעייתי ביותר בכל רכב הוא המנוע, תשמח לדעת שבגרסאות ה1.6 ליטר בנזין הרכבים האלה אמינים. אבל, כמו בכל רכב מודרני (בפרט צרפתי) נדרשת תחזוקה מוקפדת לאורך כל חיי הרכב ועלות החלקים מעט גבוהה יותר - ככה שעלות האחזקה השוטפת תהיה גבוהה יותר, ממש לא באיזה פער מטורף אבל בהחלט יהיה הבדל שאולי יתקזז עם עלות הביטוח ואולי לא. מבחינת שאר המכלולים - גיר פלנטרי של אייסין שנחשב אמין, לא שמעתי על בעיות במערכות החשמל או מערכות אחרות ברכב הזה אבל כדאי בכל זאת לבדוק ברשת. פות"ש - קרא את השרשור הבא, הוא מסכם טוב מאוד על מה לשים דגש בבדיקה ובאחזקה של המנועים האלה, במקרה של ה DS7 מדובר לדעתי בגרסאות ה 180 או 225 כ"ס:
-
המושבים ב Z4 הם בין המושבים הספורטיביים הטובים שיצא לי לשבת בהם, בהינתן כל ה"פינוקים". אני יכול להבין למה אתה מעדיף את החיים הטובים ותא מטען בנפח יותר מכפול מהמיאטה (גם אם עדיין פצפון).
-
מישהו קרא ל @כוכב השחר ?
-
3. לא כיסו/חנו בצל, קרינת השמש מזיקה לא רק לעור אלא לצבע, גומי ופלסטיק ברכב. הייתי שם את זה אפילו לפני 1 ו2 שגורמים לכתמים/שריטות ופגמים נקודתיים, לעומת השמש שמחרבת את רוב הצבע ברכב לאורך שנים. הרכב הקודם שלי כוסה או חנה בצל לאורך כל חייו ונשטף ידנית בצורה סבירה פלוס. הצבע נשאר מבריק וחדש, ללא צורך בפוליש או דיטיילינג כלשהו. לעומתו, רכב זהה של חבר שנשטף וצופה בצורה הפדנטית ביותר אך עמד בשמש הישראלית, היה דוהה באופן קבוע ונזקק לפוליש כל מספר שנים.
-
אין לי מושג, אני מניח שיש יצרנים זבל ויש יצרנים טובים, אולי אפילו אחד מהם מייצר עבור פיג'ו את החלק המקורי. קח בחשבון שמדובר בחלק פלסטי ויחסית מורכב, שכשל בו יכול להפוך מהר מאוד לכשל קטסטרופלי במנוע - אז אם אתה רוצה לחסוך 30 יורו, זה לא המקום לדעתי. לגבי תושבות - תראה את הסרטון של @EliC25, הוא טוען שלמפורדר מייצרים תושבות איכותיות. הניסיון שלי ושל חברים עם תושבות תחליפיות הוא פחות טוב, אבל אולי זה כי הסחורה שיש בארץ היא רק של יצרנים טורקיים.
-
מחירי החלפים של PSA בארץ קצת הזויים, עד כמה שידוע לי חלקים מקוריים מיובאים רק על ידי לובינסקי. ממליץ לבדוק מחירי חלפים אצל הפולני או באיביי, למשל בית תרמוסטט מקורי יכול לעלות בערך חצי מההצעה שקיבלת: https://www.ebay.com/itm/166238467845?_skw=9850364680
-
מה בגיר הלך? אולי אפשר לשפץ, בהתאם לחלקים שהתבלו/נשברו ואם ניתן להזמין אותם מחו"ל. יש כמה מקומות בארץ שעדיין יודעים לשפץ גיר ידני, בסך הכל לא מדובר במכלול סופר מורכב אבל העלות בהחלט תהיה גבוהה יותר לעומת גיר תואם מפירוק, אם תמצא אחד בארץ או בחו"ל.
-
שרשור נהדר, עצוב שהוא מגיע לסיום. למרות שנשארתי בתחום ושדרגתי לרכב שמהווה קפיצת מדרגה, קצת צובט לי בלב על המכירה של ה DS, ועם כמה ששמרתי עליה לא השקעתי בה רבע מהפרויקט שעשית אצלך בחניה. בדיעבד, איזה שיפור בודד עשה את ההבדל הכי גדול מבחינתך ברכב?
-
יש המון נתונים וחלקם (לא כולם) נגישים כולל סוג בעלות ותאריכי רישום. שמעתי הרבה טענות לגבי כמות גיולים מטורפת של צ'רי FX וניסיתי לראות מה אפשר להסיק ממה שחשוף לציבור... לאורך רוב השנה היתה כמות די יציבה של כמה עשרות רישומים בשבוע. בחודשים אוגוסט-ספטמבר היתה קפיצה די חריגה ברישום מכוניות חדשות כאשר ישנם מספר ימים בודדים שנרשמו בהם מאות מכוניות בבת אחת ולאחר מכן ירידה חדה (כמעט 0) ברישום. אותה מאסה של רישומים היא בעיקר רכבים שנרשמו כפרטיים, עם מספר מכובד של רכבים שנרשמו כ"חברה" - אולי אלה הגיולים המדוברים? לגבי כל המאסה שנרשמה כ"פרטית" - האם בגיול/פוילעשטיק אחר המכוניות יכולות להירשם כ"פרטיות"? מישהו זוכר מתי התחילו ההנחות על הדגם? אולי זה פשוט קרה בקיץ כמו שהציעו כאן. האם הסיבה לרשום מאות מכוניות ביום אחד היא סיבה לוגיסטית (תאריך רישום לא שווה תאריך מסירה בפועל), או משהו אחר?
-
אם זה אותו מזגן שיש ב 208GTi - כמו שאמרו פה הוא לא משהו (ודומה מאוד ל DS3).
-
כל מאזדה 2/3 או פורד פוקוס מה20 שנה האחרונות נהנות ממזגן מצוין. ב DS3 עד שלא החלפתי יחידה פנימית המזגן לא סיפק את הסחורה. וגם בקליאו השכורה ביוון לא זכור לי מזגן מוצלח במיוחד... להבנתי זה לא שכל הצרפתיות סובלות ממזגן חרא, בברלינגו וב 208 דיזל למשל הבנתי שהמזגן מקפיא, וזה לא שלכל היפניות מזגן טוב - נסו יאריס דור קודם למשל, המזגן הכי גרוע שנתקלתי בו. כנראה מדובר בהחלטה של היצרן לשים בחלק מהדגמים מזגן עם ספיקה שמתאימה לאירופה ולא לישראל.
-
אז תדמיין גרסה עם עוד שכבת ספוג, ציפוי עור או אלקנטרה ומבנה משמעותית תומך יותר:
-
ה DS3 היתה אחד הרכבים הכי נוחים שנהגתי עליהם, למרות הכיול הספורטיבי, קוילאוברים (רכים יחסית אבל עדיין) ובסיס גלגלים קצרצר. אני חושב שהרבה מזה אפשר לזקוף לזכות המושבים המדהימים שיש שם, מה שנכון גם ל 208gti. כשאעשה נסיעת מבחן על ה C3 החדשה אעדכן איך התרשמתי מהנוחות, מכל מה שנאמר פה הציפיות הן גבוהות. בסך הכול חיפוש קצר יעלה כי המתחרות באותו מחיר הן כולן מכוניות מיני כמו פיקנטו ואייגו X, שחוץ מאמינות ושמירת ערך לא מציעות שום יתרון על אף רכב בקטגוריית הסופרמיני.
-
נשמע מעניין, סקרנת אותי. מדובר בבולם לינארי ורך יחסית בתחילת המהלך שמנקודה מסוימת נהיה קשה יותר ויותר ככל שהבולם סגור. על הנייר זה מתכון לבולמים רכים שלא מתרסקים, אבל ריסון מרכב קסום כמו במערכות ההידרופנאומטיות לא יהיה פה.
-
גם לי יצא לא מזמן - זה מאוד נוח, וכשמתקרבים לתנועה שנמצאת מלפנים (גם ב200 קמש) הרכב בולם בעדינות בלי לשאול את הנהג אפילו. זה פיצ'ר שאותי אולי יעצבן, אבל הייתי רוצה כזה אצל נהגים אחרים שנוטים לא לשמור מרחק או לא כל כך בקיאים בתפעול הרכב ומבט קדימה.
-
תדירות הבעיות ביורו 6 ירדו לרמה שהסיכוי שיהיו בעיות טיימינג ופיח ב THP זהה לסיכוי שיהיו בעיות כאלה בכל רכב אחר. זה לא שהצרפתים שמו טיימר שאחריו פתאום הרכב מתחיל להתפרק, ועכשיו פינקו אותנו בהארכת זמן. המחלות שנשארו הן בעיקר הממיר שיקר מאוד להחלפה ובחלק מרכבי הקונצרן גם דליפה במאייד המזגן - אבל מכל המקרים שאני מכיר, הרכב ממשיך לעבור זיהום בטסט הרבה אחרי שהמחשב מתריע על כך. אולי אפשר לפתור את זה ב"ביטול הנורה" בדומה לביטול האוריאה. שתיהן לא תקלות משביתות, אבל אותי זה בהחלט השבית לנסוע שבועיים ביוני בלי מזגן מתפקד.
-
לא מבין למה אנשים עושים מנגל ביום העצמאות. קמים בבוקר לתפוס מקום בפארק, מקבלים כוויות ותלונות על בשר שרוף וחוזרים מסריחים בסוף. אני פשוט מכניס מנה קפואה למיקרו, בוחר תוכנית וחוזר לארוחה חמה אחרי כמה דקות...
-
Z4 זה הרכב הראשון שגרם לי להאמין שאוטומט יכול להיות כל כך כיף. הכיול האגרסיבי בגרסת ה3 ליטר תואם מאוד לאופי הרכב והמנוע.
-
מושב הנוסע הוא רקליינר גם אם לא ביקשת.
-
יש חשש כללי מסיטרואן, בהינתן ההיסטוריה של PSA החשש הזה מוצדק ללא קשר למכלול ספציפי. בנוסף יש גם חשש קונקרטי בהקשר של המנוע, הוא לא חדש אלא משופר ובעיות אחרות עלולות לחזור. אבל, במנוע ה1.2 החדש יש שלל בעיות נוספות כמו בלאי/אטימה לא טובה ברינגים, בעיות שימון שדובר עליהן בעבר ובכללי נראה שהמנוע הזה נבנה כולו כמנוע זול ועמיד פחות. דווקא מהגיר הרובוטי הייתי חושש פחות, בשילוב עם מערכת היברידית הבלאי בפקקים אמור להיות פחות משמעותי, ואני חושב שהטכנולוגיה הזו כבר מספיק בשלה. אנחנו לא ב 2011.
-
אם כבר מדברים על סרטון הסטיגמות שהעלת... לאמא הפולנייה תהיה בעיה עם הסטיגמה של GTi, רכבי ספורט, יאדה יאדה. חשמלית עם 200-400 סוסים? שום בעיה. למרות מיאוץ מ 0 ל100 מהיר באופן משמעותי והנעה אחורית בחלק מהחשמליות.
