nadavd4
-
הודעות
1,541 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nadavd4
-
או שהוא יישם את אותו פתרון שהוצע כאן לשמן סמיך יותר. אבל אין דרך לדעת בוודאות מה היה. האם צריכת השמן התחילה בסמוך לטיפול השנתי במקרה?
-
תגיב לי איך שאתה רוצה, תביע איזו דעה שבא לך, כל עוד זה בשפה מכובדת ובלי זלזול באלה שחושבים אחרת ממך. לפות"ש - קיבלת ביקורת על טיב החלק. כמו שאמרו אולי זה יהיה המצב בחלק שתזמין ואולי הוא יחזיק עשור, אין לדעת.
-
-
הבנת הנקרא. את השפה המשפטית נשאיר למשפטנים, כאן מספיקה שפה חופשית ומכבדת. @ברווז לא ענית לי על השאלה. זה מפריע לך? כי אם הייתי במקומו, הייתי רוצה לקבל מידע גם על טיב החלק. האם זה מועיל לדעת מה קרה לחלק שמישהו אחר החליף? כן. מה הוא יעשה עם המידע? זה נתון אך ורק לשיקול דעתו, בדיוק כמו ביקורת על מוצר בכל מקום אחר. אולי יזמין דווקא חלק מקורי ויקר, אולי יזמין כמה חתיכות ואולי ימשיך ללחוץ על 2 הכפתורים כדי להזיז את המראות. זה מוסיף מידע לדיון, ומקדם אותו גם אם לא בדיוק בדרך שאליה התכוונת. להגיב בצורה כזו למישהו שחושב שונה ממך אך בא לעזור לפות"ש לקבל החלטה, זה זלזול.
-
אין פה חוויה, זו עובדה. המתג עבד, לתקופה, ואז לא עבד. זה באמת מפריע לך אם הוא יראה את זה כתוב פה או בעלי אקספרס? מבחינת עלות תועלת לדעתי - מיותר. העבודה עצמה פשוטה ואין צורך לחזור על זה.
-
אל תתאמץ, החלפתי את פאנל מתגי החלון ואחרי תקופה קצרה שוב היה צריך ללחוץ על הכפתורים במקביל. אלא אם כן כמובן, שאר המתגים לא עובדים או שבורים.
-
רכישת רכב ל36k בשנה (עריכה - 26K ק"מ בשנה)
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של fishmanl בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לא יודע אם התכוונת אלי, אבל למדוד צריכת דלק בתוואים שונים, משולב ובינעירוני, במשאבה ובמחשב הדרך - תיאוריה זה לא. אבל עזוב את זה, בוא נזרום עם 1:15 לרכב בנזיני ממוצע כי המאזדה הזאתי היא לא מטרת הדיון. זה אף פעם לא חד משמעי, מה מבטיח שהאלטרנטיבה האמינה לא תתקלקל? האם זה מבטל את העובדה שבמקרה הסביר, רכב חסכוני יצא זול יותר בנסועה גבוהה ורכב סחיר בנסועה נמוכה? לא. 26 אלף לשנה כבר מטה את הכף גם לטובת אמינות וסחירות (למרות שזו עדיין נסועה גבוהה) וכאן כבר יש מקום משמעותי לניהול סיכונים, גם אם בתוחלת לרכב החסכוני יש עדיפות. לכל אחד תהיה העדפה שונה לסיכון שהוא מוכן לקחת בשביל חסכון של 2500 לשנה (זה לא המון וזה לא אפס), לדעתי אלא אם יש ערך מוסף או סיכוי נמוך לתקלה רוב האנשים כאן היו לוקחים את האופציה "הבטוחה". -
רכישת רכב ל36k בשנה (עריכה - 26K ק"מ בשנה)
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של fishmanl בתוך ייעוץ ברכישת רכב
היא עדיין משתנה, גם מזג האוויר משתנה וגם מצב הרוח של האישה ומצב התנועה. אני מכיר את הדגם הזה היטב והוא אינו ידוע כחסכוני, לכן אהיה מופתע אם המדידה שלך מדויקת. אתה בהחלט יכול, אבל זה יעלה לך יותר. לא אמרת שאתה רוצה לחסוך? אם נניח שצריכת הדלק שלה היא 1:12 (אופייני לדגם, ופרגנתי), בנסועה של 36k בשנה ו 7.5 ש"ח לליטר מדובר על 22,500 ש"ח על דלק. צריכה של 1:18 (אופייני להיברידי ודיזל) תעלה לך 15,000 בבנזין או 16,000 לדיזל במחיר של 8 שקל לליטר. גם אם לא תקנה את הדיזלית השמורה ביותר לא תוציא 6500 וגם לא 3000 ש"ח נוספים כל שנה על תחזוקה - זה חסכון משמעותי. -
רכישת רכב ל36k בשנה (עריכה - 26K ק"מ בשנה)
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של fishmanl בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לא ככה מודדים צריכה - אתה לא יכול להסתמך על ממוצע, כי הנסועה והצריכה משתנים משבוע לשבוע. אתה צריך למדוד את המרחק ומספר הליטרים (לא שקלים.. גם מחיר הדלק משתנה) שתדלקת בין כמה תדלוקים מלאים ועוקבים, עדיף באותה משאבה, ולפי זה לחשב. אם אתה רוצה הערכה אמינה מחשב הדרך במאזדה שלך מסויק מספיק, תאפס אותו ותן מבט אחרי שבוע-שבועיים. אבל בכל מקרה, בין אם הצריכה היא 1:11 או 1:15 או 1:17 (אני כבר לא עוקב אחרי המספרים שכתבת) זה לא באמת משנה. בתקציב שלך רכב חשמלי נורמלי לא יכנס, ורכב היברידי כבר יהיה בשלב מתקדם בחיים שלו כך שפוטנציאל ההוצאות על תקלות (או בלאי בסוללה) גדול יותר, וממה שהבנתי המטרה שלך היא לחסוך כסף. לדעתי - חפש רכב דיזל שיתן לך חסכון בדלק מצד אחד אבל לא יהיה יקר מידי מצד שני. -
רכישת רכב ל36k בשנה (עריכה - 26K ק"מ בשנה)
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של fishmanl בתוך ייעוץ ברכישת רכב
אני חושב שיש לך טעות במדידה (או טעות הקלדה). הסיכוי שתקבל צריכה של 1:17 עם מאזדה 2 מהדור הזה שנחשב לבזבזן הוא קלוש, לרוב האנשים מדובר בצריכה משולבת של כ 1:11 במקרה הטוב ואני לא הצלחתי להגיע איתו ליותר מ 1:13 בנסיעה רגועה מאוד בכביש מהיר. צריכה ריאלית של רכב היברידי או דיזל תהיה בנסיעות לירושלים כנראה יותר לכיוון ה 1:15-18, בנסועה של 36 לשנה מדובר באלפי שקלים. כמו כן המאזדה אינה רכב נוח או מודרני כפי שאמרת, אז יש טעם בהחלפה גם מעבר לצריכת הדלק. מה התקציב שלך? אני חושב שכדאי להתחיל משם. אם הוא גבוה מספיק ויש לך אפשרות להתקין עמדת טעינה, הייתי שוקל אפילו חשמלית כלשהי. -
סיטרואן מאוד יפה - מחיר מצוין - שווה ללכת על זה ?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של ronit-cl בתוך ייעוץ ברכישת רכב
יש כמה בודדות כאלה על הכביש מתוכן מספר מועט שכנראה טופלו כמו שצריך, לא מזמן היתה אחת למכירה. מדובר במנוע THP165 שנחשב לאמין משמעותית כל עוד מטופל לפי הוראות היצרן. -
כמות התגובות פה שמראות על אפס הבנה בסיסית בחשמל ברמת בית ספר... כמו שבוקי אמר האלטרנטור מספק את כל צריכת החשמל ברכב, עד כמה שאני יודע הוא מחובר במקביל למצבר בצורה כזו או אחרת (כי הוא צריך להטעין אותו איכשהו) ומספק מתח של 13-14V שהוא יותר גבוה מזה של המצבר (12-13v ללא עומס) - לכן אין מצב כזה שמערכות הרכב לא יקבלו "מתח נמוך מידי" כל עוד האלטרנטור תקין והמצבר לא צורך זרם חריג. לגבי מה שקרה לפות"ש, קרה לי שמצבר כשל לחלוטין אחרי נסיעה רגילה שהתחילה בהנעה "בנגיעה". בזמנו שמעתי על האפשרות של שבר בפלטות של אחד מתאי המצבר, אולי זה המצב.
-
סיטרואן מאוד יפה - מחיר מצוין - שווה ללכת על זה ?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של ronit-cl בתוך ייעוץ ברכישת רכב
צודק ברמה הכללית, אבל אין רצועת טיימינג (בטח שלא מתפוררת) בדגם הזה אלא את ה THP156 שרגיש מאוד להזנחה (אבל ישרוד גם "אונס" בתחזוקה קפדנית, משהו שאי אפשר להגיד על הפיורדרעק). ככה או ככה, עם נורת לחץ שמן - לא הייתי מתקרב בשום רכב, לא משנה הסיבה. נסיעה לאורך זמן במצב כזה תגרום לנזק שידרוש שיפוץ או החלפה של המנוע. -
אם אתה מוכן להתפשר על הגיר, יש 308GT דיזל 2.0 אוטומטית, עם גיר 8 הילוכים פלנטרי של אייסין. יש ממש בודדות כאלה בארץ, אז זה בהחלט רכב נדיר.
-
אתה צודק ברמה העקרונית אבל טועה בגדול ברמה המעשית. בפועל יש פער עצום בין מטרת החוקים והתקנות לבין היישום וההתנהלות בפועל, וכנראה שישנם גורמים המשוכנעים שמכון הטסטים הוא לא אמצעי אפקטיבי מספיק להפוך את הרכבים על הכביש לבטוחים. הישראלי הממוצע משלם עוד 100-200 למוסך שלו שיעביר את הרכב טסט, בחלק גדול מהמקרים הטופס מוחתם במכון יחד עם שאר הרכבים שהמוסך התבקש "להעביר טסט", גם עם ליקויים בטיחותיים חמורים. הישראלי הממוצע מתקין צמיגים סינים, אבל מבחינת הצמיגייה והמכון הממוצע "יש להם תקן". השוטר הממוצע יחפש בציציות להוריד רכב ספורטיבי מצוחצח ומלוקק, אבל רכב ישן, מעשן ולא מתוחזק הוא אפילו לא יעצור לבדיקה. יצא לי לראות לא מעט כלי רכב שנוסעים לצד ניידת בכביש כשהאורות שלהם כבויים, והשוטר לא טרח אפילו להעיר לנהג. ניתן לחברי הפורום להמשיך את הרשימה.
-
- 9,354 תגובות
-
- 19
-
-
-
איך בוחרים בולמים מתאימים לרכב לא ספורטיבי?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של naty12 בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
קשה להגיד ככלל, אני מתאר לעצמי שזה משתנה מדגם לדגם של בולם ורכב מיועד. משיטוט קצר ברשת קל לראות שרובם מיועדים להנמכה, אז כנראה שלא. -
איך בוחרים בולמים מתאימים לרכב לא ספורטיבי?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של naty12 בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
בקוילאוברים מסוימים ניתן לכוון את הגובה ללא קשר למהלך הבולם, בכך שניתן לכוון את הנקודה שעליה הקפיץ יושב, או שגוף הבולם מורכב משני חלקים שאחד מהם מתברג אל תוך השני. כלומר נקודת החיבור בין הבולם למתלה משתנה ביחס לבולם עצמו. למשל: -
איך בוחרים בולמים מתאימים לרכב לא ספורטיבי?
nadavd4 פרסם הודעה בנושא של naty12 בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
ככלל אתה צודק, אבל יש שני מקרים שבהם בולם יכול לשנות את הגובה: - אם לבולם עצמו יש מקדם קפיץ משמעותי גם ללא קפיץ, בבולמים מסוג מונוטיוב של בילשטיין שמנופחים ללחץ של מאות PSI למשל זה המצב. בפועל מדובר בכמה מ"מ לכל היותר. - אם הבולם קצר יותר מבולם OEM או קוילאובר עם גובה מתכוונן דרך גוף הבולם. -
כמו שאמרו אם לא מצוין בחוזה - עד כמה שידוע לי, צריך להחזיר את הדירה לקדמותה, למעט בלאי סביר. - יש לך צילומים/וידאו של מצב הדירה כפי שקיבלת אותה? - יש למשכיר תיעוד שביצע צביעה/שיפוץ/ניקוי עם חברת ניקוי לפני שנכנסת? אם התשובות הן כן לראשונה ולא לשניה, אז חוזה זה חוזה וחוק זה חוק ושיכבד אותם, ואם הוא חושב אחרת שילך לבית משפט. תעד הכל לפרטים כולל מצב הדירה כיום כדי שיהיה ניתן להשוות בין המצב לפני ואחרי. מהצד השני יש גם עניין של הוגנות: אם לאורך ה 5 שנים הוא היה הוגן אתכם, לא העלה שכירות, תיקן בעיות בזמן והחזיר על תיקונים קטנים בלי להתחשבן וזו הפעם הראשונה שהוא יוצא עם קטע כזה הייתי מציע להגיע לפשרה. יכול להיות שהייתי מזמין צבעי ומנקה בעלות של כ 3000 שח ומסיים את זה יפה, כמובן אחרי שהחתמתי אותו והסברתי לו שזה המקסימום שאני מוכן ללכת לפנים משורת הדין.
-
תוכל למצוא בקלות קיה סטוניק חדשה יחסית (2021) בתקציב הזה. יש 2 גרסאות - מנוע 1.0 טורבו עם גיר רובוטי כפול מצמדים, ו 1.4 אטמוספרי עם גיר פלנטרי. האחרונה זולה יותר גם בקנייה וגם בעלות התחזוקה על חשבון ביצועים וצריכת דלק, אבל האבזור (בפרט הבטיחותי) כמעט זהה בין כל הגרסאות.
-
או שאולי המחיר ירד ל 81 בין לבין... בתוסף handz ניתן לראות את כל ההיסטוריה.
-
לא קונים רכב רק בגלל המנוע (בטח לא כזה שנמצא במגוון ג'יפונים). רכב זה מכלול של דברים ולדעתי הZ4 מלאת אופי גם בלי המנוע הנהדר הזה.
-
דיברתי על ה 20/30, תקרא שוב את ההודעות שלי. ההבדל במשקל (ובחלוקה שלו) מורגש משמעותית לעומת ה M40, בייחוד כשנהגתי בהן back to back.
