Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. ברכבים כאלה תמיד יקרה משהו, הם עובדים יותר קשה מהרכב הממוצע ודורשים תחזוקה בהתאם. לגבי הקורסה - ראיתי שתיים במחיר שאתה מציין, שתיהן עברו הרבה ידיים, אחת מהן מצריכה יישור קו קוסמטי (משמע עברה לפחות תאונה אחת) ועל השניה אין פרטים ממש למעט התוכנה שיש עליה. רכב כזה שעבר הזנחה אפילו במשך שנתיים שלוש ועבד קשה, יעלה לך הרבה מאוד בתחזוקה ואני רואה את זה אצל חבר עם 208 gti שכנראה הוזנחה על ידי הבעלים הראשון. בניגוד לספריאל אני אומר - לך עם הלב. אבל, עדיין צריך להשתמש בשכל. אולי תחסוך קצת שיהיה לך לרכב פחות שבור, תחקור בינתיים ותכיר יותר טוב את הדגמים והמחלות, אולי בזמן הזה תבדוק הרבה רכבים ותיתקל במקרה ברכב באמת שמור בתקציב שלך - זה לוקח זמן ככה או ככה.
  2. אפשר בהחלט להחזיק רכב ספורטיבי זול במצב כזה, אבל עם כמה כוכביות: 1. כמו שספריאל רמז, הרכבים כבר יהיו די משומשים ולפחות בחלקם הגדול, המחיר יהיה זול בגלל שהרכב עבר חיים קשים או אפילו חזר לכביש אחרי תאונה קשה. יש שמועות כאלה על ה OPC שהזכרת. 2. גם אם התאזרת בסבלנות ומצאת רכב שמור, מדגם עם אמינות סבירה, במחיר סביר (נניח 208gti, שנותנת אחלה VFM) - האחזקה לרוב תהיה גבוהה יותר לעומת הקליאו שלך. אם תשלב נהיגה ספורטיבית, האחזקה תקפוץ עוד יותר בגלל בלאי מוגבר למכלולי הרכב וטיפולים/תקלות תכופים יותר. 3. מצד אחד אתה צעיר וזה הזמן הכי טוב להתפשר על השימושיות של הרכב לטובת הנאה. מצד שני, ההוצאות ממש לא נגמרות בקניה של הרכב. יש לך את הזמן והכסף להשקיע באחזקה, הדרכות נהיגה מתקדמת (אם לא בא לך לגמור בעץ בנס הרים), וכל שאר ההתעסקות?
  3. כמו שאמרתי, מחתימים את המוכר על זכרון דברים עם תנאים ברורים לגבי התחייבות שני הצדדים לעסקה. בין אם יחד עם מקדמה או ללא, זה חוזה עם תוקף משפטי ואולי ירתיע חלק מהמוכרים שלא מגיעים לעסקה בתום לב.
  4. לא מקובל בדרך כלל, אבל בהחלט אפשרי במקרה של רכבי נישה וכד', או אם יש פער של שבועות/חודשים בין ההסכמה להעברת הבעלות והבדיקה. על כמה ימים מספיק לחלוטין לחתום על זכרון דברים, במקרה של מקדמה הייתי ממליץ גם להכניס את תנאי המקדמה, החזרה שלה במקרה שאין עסקה (+פיצוי לקונה אם הביטול לא מוצדק) ודדליין. כך או כך צריך שיהיה אמון מלא בין המוכר לקונה וצריך להיעזר בסבלנות, אם אין ביניכם אמון הייתי מתקדם למוכר הבא.
  5. ברור. הכוונה לשוק החופשי... עם מחירון כל כך נמוך מלכתחילה יכול להיות פער משמעותי בין טרייד למכירה לאדם פרטי.
  6. וגם השוק מתמחר בהתאם, אבל אני די בטוח שלא בחצי מחיר ממחירון. פיורדרעק זה דרעק אבל זה עדיין נוסע (עד שזה לא) וגם עם הסיכון יש לזה ערך כלשהו.
  7. אני מניח שהכוונה לאקזמפלרית הספציפית שקנית. נשמע לי מוזר אם אי אפשר "פשוט לקנות" אותה מהסוכנות, בלי עסקת טרייד.
  8. לא עדיף היה למכור את הקקטוס בשוק היד שניה?
  9. הזוי שמכוני רישוי לא מתחברים אפילו למחשב לקרוא תקלות אלא מסתמכים על נורת מנוע...
  10. תלוי ברכב, יש כאלה שהבטנה מחוברת לפגוש, יש כאלה שמחוברת בברגים או שילוב של ברגים וקליפסים, וגם המידה שלהם משתנה מרכב לרכב. בדרך כלל בסטים של קליפסים מעלי יש כמה סוגים וגדלים שיתאימו "מספיק טוב" לרוב ההמקרים.
  11. קשה מאוד לאבחן בהתכתבות, אבל כדי לפתור את התקלה המוסך שלך צריך ראשית להגיע אל שורש הבעיה. אלה הגורמים הנפוצים לצריכת שמן במנועי THP, כשזה קורה: גומיות שסתומים שריפת/נזילת שמן מהטורבו - אם הטורבו/צנרת השמן שלו הועבר ממנוע אחד לשני, אני ממליץ מאוד לבדוק את זה. אטם מכסה שסתומים (אבל קשה לי להאמין שזה נכון לצריכת שמן חריפה) קולר שמן, שהוא למעשה מחליף חום בין נוזל הקירור לשמן. במצב כזה סביר להניח שיהיו תופעות נוספות כמו ערבוב שמן בנוזל הקירור. כך או כך האחריות צריכה להיות על המוסך והוא מחויב לספק מנוע תקין לחלוטין - תמיד יש את האפשרות שקיבלת מנוע שעבר הזנחה. באיזה מוסך מדובר?
  12. ונתונים שאפילו chatgpt לא יסכים להנפיץ. אולי יש סיכוי שמדינות אירופה יאכלו מה שבישלו, אבל סטינו קצת מהנושא...
  13. nadavd4

    רכב קטן יד 2

    מחזק. בתור נוסע בפיקנטו החדשה, הרגשתי קצת כאילו הצטרפתי לשיעור נהיגה ראשון של מישהו. יכול להיות שחלק מהאנשים יתרגלו ויסבלו את זה, לי אישית זה ממש הפריע.
  14. כמה שטויות אתה ממשין להוציא... מוזמן להיכנס לשרשור על הפיורטק ולראות מה אני חושב על התוצרת הצרפתית. שם באמת יש כמה חברים (בלי שמות 😉) שיגנו על הצרפתיה שלהם גם אחרי אוברול בשטחים. אני מבין שלך היתה חוויה רעה עם ה thp, אבל אני מכיר עוד עשרות אנשים שמטפלים ברכב שלהם כמו שצריך ונהנים מאוד. אני מכיר גם כמה שקנו רכבים שהוזנחו ועכשיו סובלים משלל תקלות, אבל הם המיעוט.
  15. מהיכרות עם עשרות בעלי רכבים עם מנועי thp מתקן יורו 5 ו 6. חלקם מבלים על המנתק, מקצתם מוסכניקים ומתעסקים בזה לפרנסתם. לא נפוץ אומר שזה תמיד יכול לקרות, אבל לא סביר. צר לי לאכזב אותך, אבל 4 בעלי רכבים חסרי מזל לא מעיד על הכלל. אלא אם המזגן ממש מאמץ את המנוע בצורה קיצונית, לא רואה איך זה יגדיל את צריכת השמן. ממליץ להמשיך ולעקוב ואם הצריכה נשארת גבוהה - ללכת לאבחון במוסך גבע, אם מדובר במכסה/גומיות שסתומים אפשר לפתור את זה.
  16. צריכת שמן היא דווקא תופעה די נדירה במנועים האלה מתקן יורו 6 (165/208 כ"ס) ורובם צורכים מעט מאוד אם בכלל בין טיפול לטיפול. במנועים מתקן יורו 4/5 (150/156/200 כ"ס) זו דווקא תופעה די נפוצה, לפחות בחלקם החלפת גומיות שסתומים פותרת את הבעיה. לגבי צריכת מים, צריך לבדוק את אם יש נזילה מקולר שמן, זו לא מחלה נפוצה אבל אני מכיר כמה אנשים שזה קרה להם.
  17. nadavd4

    רכב קטן יד 2

    לדעתי דווקא הספארק הכי טובה בקטגוריה שלה, גם בצריכת דלק. יכול להיות שהצריכה הגבוהה היא בגלל נסיעות עירוניות/קצרות (אמרת שהיא לא נוסעת הרבה). ספציפית לגבי הפיקנטו/i10, לפחות בגרסת ה 1200 צריכת הדלק מזעזעת לדעתי לרכב כזה קטן. מעבר לזה, לפיקנטו יש ביקוש גבוה מאוד בשוק וככזו המחירים שלה יהיו גבוהים יותר לרכב במצב פחות טוב.
  18. תתחיל מלפתוח את פקק הרדיאטור כשהמנוע קר (אחרת תקבל גייזר לפרצוף), מדובר בפקק מתכתי בחלק העליון של הרדיאטור. בדוק אם מתחתיו יש נוזל קירור או שאין, המפלס שם אמור להיות ממש 1-2 ס"מ מתחת לגובה הפקק. אם חסר רק במיכל העודפים, מלא שם נוזל עד לקו ה max ותבדוק אחרי מספר נסיעות אם המפלס ירד. ברכב הזה מומלץ לשים נוזל קירור בתקן FL22 של מאזדה ולא נוזל ירוק גנרי, או אם משלימים כמות קטנה - מים מזוקקים בלבד. לגבי הנורה - כחול=קר, אדום=חם. כשהרכב קר בתחילת נסיעה אתה תראה את הנורה הכחולה והיא תיעלם אחרי כמה דקות, כשהמנוע יגיע לטמפ' עבודה.
  19. כמעט כל? עברת על כולם? אחד אחד? מה עם THP בגרסת יורו 6? מנועי 1.5 ו 2.0 של מאזדה מהדור הנוכחי? מנועי TSI בנפח 1 ליטר, ועוד שלל מנועים של יצרנים שונים? מחלות יקרות יש גם ברכבים אחרים, ושוב לא בכולם. אבל נראה שאתה לא הבנת את הנקודה העיקרית - המקרה של פיורטק חריג גם ביחס לדוגמאות שנתת, בגלל שילוב של אחוז המנועים שהלכו (דיברו פה מתישהו על אחוז דו-ספרתי), עלות הנזק, כמה מוקדם זה קורה, ושגרת התחזוקה שאולי דוחה את הקץ ואולי לא. זה פשוט יותר מידי.
  20. גם להחליף רצועה כל 3 שנים, שמן פעמיים בשנה, ואולי גם מנוע אחרי כל זה - עולה כסף. ההתעסקות עולה זמן, והחשש להזדקק לגרר באמצע הלילה עולה בבריאות הנפש. אז אם כבר אתה משלם אותו דבר, לפחות תקבל תמורה משמעותית טובה יותר לא?
  21. אני יכול להמליץ מניסיון אישי על הרצל מבדיקות ישיר בכפ"ס
  22. כל סופרמיני מודרנית היא שיפור לעומת הספייס... בסוף ספייס זו אטראז' האצ'בק, גם אם תאבזר אותה מפה ועד להודעה חדשה. המשוואה היא כזאת: אם זה לא רכב נישה, הערך שאתה מקבל מה"רכב הספציפי" לא שונה הרבה בין אחד לשני. אתה בעצמך אמרת, כל הרכבים המודרניים אותו דבר. במיוחד בערך שאתה מקבל מהם בסגמנט נתון. אז אם אתה מקבל (נגיד) עוד 5% (והגזמתי) ברכב הזה או ההוא, האם תהיה מוכן לשלם 30% יותר בעלות/בזמן/חרדות מכשל מנוע קטסטרופלי? האם לא עדיף לשלם 30% יותר כדי לקבל, למשל, רכב מסגמנט גבוה יותר? ומבחינת אמינות - הפיורטק הוא באמת outlier, גם יחסית למוח גיר בוואג ובטח יחסית לבעיות לא-משביתות כמו מכסה שסתומים ב THP, שתיית שמן ביאריס וכו'. אז לא, לא הכל בדיוק אותו חרא.
  23. בקיצור... כל ההצדקות הכלכליות/חוויויות/דרמטיות פה הן כיסוי ל"האישה רצתה". נו, שוין... נגד זה אין לי טיעון טוב 😆
  24. אז למה לא לקנות עוד קליאו משומשת קלות במקום להיכנס להרפתקאות? סה"כ אותו סגמנט, הן לא כאלה שונות. רוצה פינוק שהוא רמה מעל באמת, בלי דרמטיזציה? רד בשנים ותעלה בסגמנט, אצל פיג'ו גם תקבל מנועים מוצלחים וחזקים הרבה יותר.
  25. לצערי בדגם הזה אין מחוג אלא רק נורה למנוע קר ונורה לחימום יתר. כמו ש @ELI001 אמר קצב ההיעלמות יכול לעזור לפענח מהיכן הבעיה, שים לב שצריך לבדוק מפלס נוזל בשני מקומות - מיכל עודפים (פלסטיק) וגם ברדיאטור עצמו, אך ורק כשהמנוע קר.
×
×
  • תוכן חדש...