Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. גם 308gti היא סוג של סטיישן, במראה ובגודל תא המטען (אפילו שזה בעצם האצ'בק). וכמובן, שתמיד יש גרסאות ישנות יותר של VRS. ל @eden-h היתה אחת.
  2. nadavd4

    THP 165 VS 208

    השינוי לא דרמטי כמו שאמרו פה, זה לא כמו השינוי בין 156 ל 165. מההיכרות שלי המקרה של @Erel מבאס אבל ממש ממש לא מייצג, ובאופן יחסי לרכבים אחרים הוא די אמין בהיבט של תקלות משביתות (=גרירה למוסך).
  3. אופייני לרכב ששווה פחות מהגיל שלו, מה שנקרא - סיבה פרקטית, עלות תועלת. האם הרכב מוזנח? לא, הוא מלוקק מכאנית ונקי כמעט כל הזמן. קל להתנשא ולהניח הנחות כשאתה לא מכיר את הרכב, ולא את בעליו. אני יודע שאוהבים את זה כאן בפורום, אבל מעט צניעות לא תזיק.
  4. nadavd4

    THP 165 VS 208

    נמכרה כבר, כמעט במחיר המבוקש. אני מכיר אישית את המוכר. מכיוון שהמחיר כל כך נמוך הבדל של אלפים בודדים יהיה הבדל עצום באחוזים.
  5. nadavd4

    THP 165 VS 208

    50% לא ראיתי, הכי הרבה שנתקלתי בו זה בערך 25% מעל. אין 165 למכירה כרגע, זו שהיתה מפורסמת בדיוק נמכרה וכל שאר הלוח מלא ב 156 ידניות ופיורטקים אוטומטיות.
  6. nadavd4

    THP 165 VS 208

    מחירון זה סטטיסטיקה, והיא תהיה מדויקת בעיקר ברכבים שיש מהם מאות ואלפים בכבישי ישראל. ברכב שיש ממנו 8 יחידות על הכביש המחירון הוא לא סטטיסטיקה מדויקת, אלא רק הסכום שתקבל אם תרסק את הרכב. נסה להשוות את מחירי השוק של 308gti למחיר המחירון כיום... הם קצת יותר קטנים (ב208 רגילה הגודל הוא 266), מצד שני הרכב קל יותר וגם חלש יותר. לא משהו שסט רפידות ספורטיביות לא פותר... החלפה לברקסים של 208 זו עוד דרך פופולרית לפתור את הבעיה הזו אתה תעליב פה בעלי מיטו בגדול מאוד ה DS3 היא סוג של 208gti אבל קצת פחות בהכל, קצת פחות כוח, קצת פחות חדות וכו' - בהרבה פחות כסף. הבסיס הוא אותו בסיס ועם שיפורים קלים אתה מקבל בדיוק מה שתקבל אם תשפר 208gti. אבל בכל מקרה לא תמצא כאלה בזמן הקרוב, אין כרגע אף אחת למכירה למיטב ידיעתי. חפש לך 208gti שמורה וסגור עניין.
  7. nadavd4

    THP 165 VS 208

    חוץ מה DS3 אין עוד רכב ספורטיבי עם ה 165 בארץ - המנוע הזה נפוץ בעיקר בג'יפונים ומיניוואנים תוצרת צרפת.
  8. nadavd4

    THP 165 VS 208

    לא מסכים, שנינו מכירים עשרות (!) בעלי 208 gti ו DS3 ששיפרו אותן מרמת תוכנה בלבד ("סטייג' 1") ועד להחלפת טורבו לאחד גדול יותר, עוד לא שמעתי על בעיות מיוחדות שנגרמו להם עקב השיפורים למעט, כמובן, צורך בטיפולים תכופים יותר או בעיות שנגרמו בגלל תוכנה גרועה שלא תואמת את מצב המנוע מלכתחילה. כמובן שהכל עובד חזק יותר וגם משנה את אופי המנוע ויש לכך השלכות... יחרב את המנוע זה לא. שכחת כמה 😄 אם משווים את ה 208gti ל DS3 אלה ההבדלים העיקריים: טורבו טיפה יותר גדול בלמים גדולים יותר (302 לעומת 283 מ"מ) הילוכים קצרים יותר, מורגש בעיקר בהילוך שלישי הבדלים קלים בקשיחות ובכיול של הסרן הקדמי, שתיהן לטעמי רכות מידי כסטוק
  9. אני חושב שרוב הסיבות הן תרבותיות ולא פרקטיות - לא חסרים סיפורים כאן בפורום על אנשים שהסתכלו מוזר על מי ששוטף או מתקן את הרכב בחניה. אני לא יודע כמה פעמים כבר שמעתי את אבא שלי לא מבין למה אני שוטף את הרכב, ואת כמות הסיפורים שלו על זה שאף סבא מאף צד שלי לא שטף רכב מימיו. כן, כנראה שבימי הצנע היו סיבות פרקטיות לא לשטוף רכב, אם בכלל היה לך אחד. הימים האלה עברו, המנטליות כנראה נשארה.
  10. מצד אחד ברכבים זולים עלות התיקון לרוב באמת תהיה לא מוצדקת - בזמן תיקון תאונה ברכב הישן של אשתי, בשווי שליש מערכו, היתה לי הזדמנות להוסיף עבור צביעה כללית עוד כ 2000 שקל וויתרתי - זה לא יחזור במכירה לצערי (או בשום דרך אחרת). מצד שני, גם כשעזרתי להורים שלי לחפש רכב בן שנה-שנתיים נתקלתי בהמון מכוניות שעברו תאונות פגוש כאלה ואחרות, ממהירות 0 ועד מהירות שהצריכה החלפת דלת תא מטען... רובן לא תוקנו בכלל או לא תוקנו כמו שצריך. בשורה התחתונה - רכב בישראל זה כמו מכונת כביסה, מדיח או מקרר. זה שם כדי להביא אותך מא' לב', ואתה משתמש עד שזה מתקלקל.
  11. מסלול רטוב לדעתי הרבה יותר מתאים לתרגול מצבים לא צפויים, זה נכון שהנהג דרוך כל הזמן אבל לפחות בחוויה שלי ההתנהגות של הצמיגים היתה הרבה פחות צפויה כשהמסלול היה רטוב ומלא שלוליות. כן מעניין אם עדיין יש מקום בארץ שמאפשר לתרגל נהיגה על משטח רטוב כל ימות השנה, כי מסלול רטוב זה תמיד עניין של עונה ומזל בלבד.
  12. אני מניח שזה תלוי ביצרן, אבל יש רמזים אחרים כמו תאריך על הצמיגים או על כל מיני מדבקות במקומות נסתרים ברכב כמו מתחת למושבים, תא המנוע או רצפת תא המטען.
  13. באופן כללי לא מומלץ ליסוע אם באמת יש בעיה בטיימינג, כי יכול להיגרם נזק יקר (מאוד) למנוע - חפש מה קורה כשהבוכנה פוגשת את השסתומים.
  14. ברכב הזה רוב הסיכויים שהשרשרת התארכה יותר מידי ואולי אפילו קפצה שן.
  15. @farkash7 אני אנחש שהפונטו עולה לפחות 600-800 ש"ח בממוצע בחודש (הכל כלול), ושהברז תהיה יותר סביב 2000-2500. ככה שכשיש מאזדה 6 בבית גם אני לא רואה סיבה כלכלית להחזיק את שתיהן יחד. אם אני מבין ממך נכון, מבחינת פרקטית נטו המאזדה בעצם מספקת את כל צרכי הבית למעט הפעם באף פעם שלא. ואז כל רכב אחר יהיה או הנוחות בעוד רכב, או איזשהי חוויה/חלום/תחביב/צעצוע מוטורי.
  16. אולי קצת הלכתי לאיבוד בכמות ההודעות, אבל האם הסיבה שבגללה הרכב לא נהפך לדיילי היא פרקטית (אין לאן לנסוע/אין מקום ברכב) או פחד שאיזה ברזנט יחרב אותו?
  17. בסך הכל, ממה שהבנתי מאנשים שמחזיקים ברז, היא דיילי לא רעה בכלל ואפילו נכנסים 2 מושבי תינוק מאחורה, שזה לא מובן מאליו.
  18. הכי טוב אם תשלח פה תמונה של סוליית הצמיג באיזור של הסימון הזה. אפשרות אחרת - להכניס שקל לחריץ ולמדוד את העומק שלו
  19. יש לא מעט רכבים שיחזיקו ויסעו נהדר אם תדאגי לתחזוקה "לפי הספר" ובזמן. זה לא דורש הרבה, רק ללכת למוסך בזמן (לרוב, פעם בשנה) ולהחליף כל מה שמתבלה או דורש החלפה יזומה. כשהרכב מטופל כראוי לא צריך להיות עם יד על הדופק וזה בסדר לבדוק אוויר בצמיגים/שמן/מים גם פעם בחודש-חודשיים. מכיוון שבתקציב הזה הרכבים יהיו כבר משומשים יחסית מצב הרכב והתחזוקה שהוא עבר יותר חשובים מהדגם הספציפי, ממליץ למצוא רכב מיד פרטית (לא מגרש/סוכנות) עם תיעוד של כל היסטוריית הטיפולים, ככה תדעי שהוא טופל כמו שצריך. רכבים שאני יכול לחשוב עליהם בתקציב הזה - רנו קליאו 0.9 ליטר ידנית, מאזדה 2 ברמת גימור דינאמיק, שברולט ספארק, קיה פיקנטו, יונדאי i10 ומיצובישי ספייס סטאר.
  20. זה נקרא חוק שימור הבאגים. בצרפת מקפידים לציית לחוקי הפיזיקה.
  21. לא חושב שאמורה להיות בעיה, בעומס פנייה גבוה דופן הצמיג קצת משטחת תחת העומס הצידי. לגבי השחיקה הלא אחידה - היית במסלול לאחרונה בתוואי שרובו פניות ימניות?
  22. עם הילוך ראשון קצר מספיק הוא יוכל לסובב גם את צ'אק נוריס.
  23. אילו כלים של מורה נהיגה מכינים אותך לזינוק בעליה עם בלם יד כשבלם היד לא ממש מחזיק את משקל הרכב?
  24. היה את זה בפאביה 1.0 אטמוספרית ששכרתי לפני כמה שנים
  25. אם שאלת על גז - אם יש לך רכב עם מספיק מומנט בסרק כדי לאפשר לרכב לזנק גם בשיפוע חד - אולי אפשר. ברכבים ה"עממים" ו"לא מסחריים" שיצא לי לנהוג עליהם, זה לא אפשרי. לגבי בלם כלשהו - תלוי בשיפוע.
×
×
  • תוכן חדש...