Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,541
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

כל מה שפורסם על ידי nadavd4

  1. אני לא בטוח שההשוואה לארה"ב נכונה, אלא כדאי להסתכל דווקא על שוויץ או צ'כיה. החוקים שם נוקשים יותר מארה"ב אבל מקלים בהרבה לעומת ישראל, ובשתי המדינות יש תרבות נשק לא מבוטלת. תוסיף על זה שבשוויץ גם חלק גדול מאוד מהאוכלוסיה עושה שירות חובה בצבא ויוצא להם לתפעל נשק לפחות ברמה בסיסית. ולמרות כמות נכבדת מאוד של נשקים פרטיים בשתיהן, לפחות לפי מה שאני מוצא אין קשר בין שיעור הרצח לכמות הנשק במדינות האלה, וההיקף באופן כללי קטן יחסית.
  2. נשמע לי תקין, גם ה165 שלי עושה את זה מ day one. אם אתה בכל זאת שומע טרטור חריג בהנעה קלה ואתה חושש, תמיד אפשר לבצע את בדיקת המתיחה לשרשרת כפי שציינתי. כצעד מונע אני החלפתי את המותחן בלבד, הוא די זול.
  3. אם המצב חמור כנראה שתשמע את זה בבוקר. אכן הבדיקה עולה לא מעט כי היא כוללת פירוק של מכסה שסתומים ומותחן - מצד שני, אם באמת צריך להחליף שרשרת כבר עשו חצי עבודה.
  4. לפי מה שהבנתי יש בדיקה שאפשר לבצע, אבל היא דורשת פירוק מכסה שסתומים וכמה כלים מיוחדים של היצרן, להחזיק את הקאמשאפט במקום וכלי שנכנס במקום המותחן ומודד בכמה התארכה השרשרת. ממליץ להתייעץ עם גבע או המרכזי בשורק כדי לבצע את הבדיקה הזאת.
  5. הגרסה החזקה ביותר של הלאון היא הקופרה, שתמיד ועודנה נמכרת בארץ (בשנים האחרונות באוטומט בלבד). רוב הגרסאות ה"חמות" של סופרמיני דווקא נמכרו בארץ בייבוא סדיר, וחלקן כמו הפולו gti עדיין מיוצרת ומשווקת כאן בגרסה אוטומטית, או יונדאי i20n החדשה שנמכרת בגרסה ידנית בלבד (עם שישה הילוכים). כל השאר כבר לא מיוצר יותר או לא שווק כאן מלכתחילה (פיאסטה ST).
  6. הסופרמיני שלי ידנית, אבל היא אמורה להיות הגרסה ה"חמה". באופן כללי קיבלת את הרושם הנכון, בארץ אין הרבה סופרמיני ידניות וכשהן כן, ברוב המקרים מדובר בגרסה הפשוטה ביותר עם המנוע הצנוע ביותר ואז תהיה גם התיבה הפשוטה ביותר, או הגרסה ה"חמה" ששם לרוב יהיו שישה הילוכים. אבל כאן אין מבחר כמו באירופה - שם כנראה שאפשר לקבל כל רמת גימור עם איזו תיבת הילוכים שרוצים, ואז הלקוח יכול לבחור מה הוא רוצה.
  7. הילוך שישי הוא סטנדרט בכל סופרמיני ידנית ומעלה ברמת גימור לא-בסיסית, ומיועד לחסכון בדלק ושקט בזמן שיוט, גם ב 100 קמ"ש.
  8. השאלה האם נגרם נזק תלויה בסוג השמן הספציפי, בצורת הנהיגה שלך ועוד - במידה ונגרם נזק כלשהו, כנראה שיהיה מדובר בעיקר בבלאי מואץ לסינכרונים. במקרה הטוב לא יהיה נזק אלא רק עבודה לא מיטבית שלהם עם השמן ששמו לך כמו הילוך לא נכנס, העברה קשה/איטית וכו'. כמו שאמרו לקלאץ' אין קשר ואם יש רעידות אולי מדובר בהתקנה לא נכונה או תושבת מנוע עייפה. אני הייתי פונה למוסך המורשה בהקדם, קודם כל כדי שהעניין יתועד והשמן יוחלף לשמן הנכון (ממליץ לפנות בכתב, שם אתה כותב במפורש שבוצעה החלפה לשמן לא נכון וכל נזק שייגרם הוא באחריותם). במידה ולאחר ההחלפה הגיר לא יהיה תקין או שתהיה בעיה בהמשך, זו תהיה כנראה הנקודה לדרוש החלפה או תיקון...
  9. מבחינת עלות כוללת, לא נתקלתי ברכב יותר זול מסוזוקי אלטו ידנית. חבר שמחזיק אחת עם נסועה דומה לשלך, חישב עלות של כ 700 ש"ח לחודש כולל כל ההוצאות. לגבי האוטומט לא יודע, אם בכלל יש הרבה כאלה או שהן אמינות, אבל אם כן אנחש שההוצאה לא רחוקה מהידני.
  10. ברור מה קרה, חייל לחץ על ההדק כשהנשק היה מכוון למשהו שאין בכוונתו להרוג. ברגע שאתה מכניס לבנאדם לראש להתייחס לנשק כטעון תמיד, האצבע נמצאת תמיד מחוץ לשמורת ההדק והקנה מכוון לכיוון בטוח - אתה מונע את רוב התאונות.
  11. עצוב לשמוע. מעניין באילו נסיבות, להבנתי רובן קורות בגלל משחק בנשק (לחיצה על ההדק כשאתה לא מעוניין לירות, לפגוע ולהרוג איום), במהלך פריקה, או בגלל שלא מתייחסים לנשק כאל טעון בכל זמן שהוא.
  12. nadavd4

    סובארו BRZ החדשה בארץ

    וגם זה בהנחה והחות'ים לא יחליטו לחטוף להם איזה משלוח מכוניות מיפן בדרך לישראל...
  13. ושם רואים רק מספר מנוע נוכחי. יש גישה לגרסאות ישנות יותר של המידע?
  14. אבארט? קיצוני? נראה לי שפותחת השרשור דווקא רוצה GTI ושות', ומודעת גם לחלק מהחסרונות. מבחינת התקציב זה לחלוטין אפשרי, אבל ידרוש סבלנות והרבה, במיוחד ברכבי נישה.
  15. אני מניח שהיא רוצה ידני, אז רובוטי לא ממש מעניין. הפיג'ו לא יקרה יותר לאחזקה מרכב ספורטיבי מקביל בסך הכל, צריך לקחת בחשבון שבמחיר מסוים אפשר יהיה לקנות אבארט או פיג'ו חדשות משמעותית לעומת וואג מקבילה, ורכב ספורטיבי בן 10 כנראה יהיה יקר יותר לתחזוקה מרכב בן 5 או 6.
  16. הצעתי לכותב ההודעה אלטרנטיבה "טיפה מועילה" להביע את העמדה שלו במקום לכתוב קשקוש מתוך בורות או תסכול. אני אישית הייתי קונה את ה 1600 דיזל בכיף ומקסימום מבטל את מערכת האוריאה... בפיורטק לא הייתי נוגע גם במקל 🫠
  17. מבין כל האופציות שעלו פה, הפיאסטה גם אמינה מאוד וגם מהנה מאוד. אם את מוכנה להתפשר על אוטומט, מאזדה 2 דינאמיק (עד שנת 2015) חולקת עם הפיאסטה שלדה ומכלולים רבים וטיפה יותר חזקה, למרות הגיר האוטומטי המיושן. עם זאת היא קלילה מאוד (שוקלת כ40 ק"ג יותר מהפיקנטו, שזה פחות מטון) וכיו"ב זריזה ומהנה לנהיגה.
  18. וכל הרכבים הצרפתיים בעולם הם 3008 עם מיכל אוריאה דפוק או 208 עם פיורטק-רצועה-מתפוררת? אתה יכול להמליץ "לא קונים 1600 דיזל של פיג'ו" או "לא קונים רכב עם מנוע פיורטק", זאת כבר עצה קצת יותר מועילה למי שלא רוצה להתעסק עם הפתעות בתחזוקה.
  19. אני לא מבין גדול באבארט, אבל להבנתי הדגמים עם מנוע T-jet נחשבים לאמינים וזולים יחסית לאחזקה. אני לא בטוח לגבי אמינות או עלות הביטוח של הפולו, במיוחד אם מדובר בגיר אוטומטי דו-מצמדי שיקר לתחזוקה - מומחי וואג, התפקדו. שווה לשקול גם פיג'ו 208 gti או DS3 אחרי מתיחת הפנים (165 כ"ס), שמספק איזון טוב בין ביצועים-אבזור-נוחות. יחסית לרכב ספורטיבי האחזקה לא גבוהה מידי והאמינות טובה במידה והרכב טופל כמו שצריך. במקרה של הפיג'ו והאבארט גם ניתן יהיה למצוא רכב מאיזור שנת 2017, כך שתקבלי רכב חדיש יחסית. בכל מקרה בקנייה של רכב משומש ובמיוחד ברכב ספורטיבי חשוב מאוד לבדוק היסטוריית טיפולים, בייחוד אם הרכב ננהג במסלול. בנוסף חשוב להוציא דו"ח סליקה של הביטוח ולוודא מעל לכל ספק סביר שהרכב לא עבר תאונה עם נזק משמעותי. במקרה של הפיג'ו נתקלתי כבר בעשרות רכבים שעברו תאונה וחזרו לכביש, אך נמכרו כ"נקיים" לרוב על ידי סוחרי רכב, אבל לא רק.
  20. דווקא כאן מדברים על ריכוך של הצד שמאבד אחיזה.
  21. לא הפוך? פרונט קשיח יותר מהאחורי יאבד אחיזה קודם, שזה תת היגוי.
  22. הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו (חוץ מ "הכל בראש") זה שבהילוך נמוך למנוע יש יכולת להפעיל מומנט הרבה יותר גדול בגלגל בכל לחיצה או הורדה של הרגל מהגז. במקרה שלך יש מספיק שינוי בלחיצה על הגז במהלך הפנייה כדי להפעיל יותר מומנט על הגלגל ולדרוש מהצמיגים האחוריים לבצע פעולה נוספת (האצה/בלימת מנוע) מה שמקטין את האחיזה הפנוייה כדי לפנות. בהילוך גבוה גם הגלגל מקבל מומנט נמוך יותר מלכתחילה וגם הרגישות תהיה נמוכה יותר בסל"דים האלה.
  23. מיצובישי אטראז'. מעדיף לא להיכנס לרכב הזה גם כנוסע, הספיק לי בשירות הצבאי.
  24. nadavd4

    הוט האצ' עד 60K

    גם ה 208gti מתאימה, אם תמצא אחת במצב טוב מדובר ברכב שיענה לך על הדרישות. כרגע אני חושב שיש למכירה DS3 אחת אחרי המתיחה (165 כ"ס), אחת מ8 שעלו על הכביש. היא מעט זולה יותר מה 208 (פחות מבוקשת) , אבל ההתנהגות דומה מאוד ל208 כסטוק וזהה למי שעושה שיפורי מנוע והתנהגות (אולי יש לספציפית הזו משהו, שווה בדיקה).
  25. סביר להניח שזה יהיה 5W30, בטמפרטורה קרה/הנעה קרה הוא יתנהג כמו שמן בצמיגות 5 (המספר הראשון), ובטמפרטורת עבודה יתנהג כמו שמן בצמיגות 30 (המספר השני). בארץ המספר הראשון פחות משמעותי מכיוון שאין כאן טמפרטורות קרות במיוחד שדורשות צמיגות נמוכה מאוד בהנעה קרה. לרוב השמן המומלץ יהיה זה שעומד בתקן שהיצרן דורש, צמיגות זה לא הכל - יש כמה גרסאות של 5W30 לאותו יצרן שמנים, עם תקנים שונים שמתאימים לרכבים שונים. במקרה של הרכב שלך כנראה שאין דרישות תקן מחמירות במיוחד וסביר להניח שחלק גדול מהשמנים בצמיגות הנכונה יתאימו. מעבר לזה יש מי שנוהג למלא שמן סמיך יותר (למשל 5W40, המספר השני גבוה יותר) ברכבים עם הרבה ק"מ/בלאי, אולי זה יעזור לצמצם את אכילת השמן.
×
×
  • תוכן חדש...