Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אפשר לנסוע עם מצבר גמור לגמריי?


Muzic4Ever
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Muzic4Ever,

פוסטים מומלצים

שלום, היום ביציאה מהעבודה המצבר שבק לגמריי. אפילו לא הצליח להדליק נורות בלוח השעונים - 100% מת.

הנעתי עם בוסטר של נוקו אגב :) בהמשך לשרשור Fraysa. ששוכב אצלי כבר מ 2020 ועדיין בועט.

בכל מקרה, השאלה היא האם ניתן להניע איתו גם מחר ולנסוע בערך 10 ק"מ להחלפת מצבר או שעדיף להביא את המצבר לרכב ולא להניע.

סתם תוהה עם יש עומס יתר על האלטרנטור בינתיים או אולי זה יכול לגרור נזק אחר...

תודה,

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היותר חשובה האם האלטרנטור תקין ומסוגל לספק את כול צריכת הזרם הנדרשת בכדי שהרכב יסע ללא מצבר טעון.

האם המצבר מת בגלל שהגיע זמנו ?

תמדוד את מתח המצבר לפני התנעת הרכב וגם לאחר התנעת הרכב בסל"ד סרק.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 2
  • מעניין 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אם להיות יותר ספציפי:

הבוקר יצאתי עם הרכב לאחר שעמד קרוב ל 5 שבועות. היות שהמצבר כבר בן 4.5 שנים וכנראה קרוב לסוף חייו מראש מדדי מתח לפני הנעה והיה 11.5V שזה משהו כמו 40 אחוז מלא.

חיברתי בוסטר ויצאתי לנסיעה של 25 דק' על כביש מהיר למשרד.

יצאתי אחרי 8 שעות, בא להניע - אין שום תגובה. כאמור, אפילו לא נורה על לוח השעונים.

הפלוק כבר ברכב עוד מהבוקר אז מדדי טעינה - 13.9V בסרק.

חניתי את הרכב ועכשיו אני כאן והשאלה בעינה עומדת. האם ללכת לרכוש מצבר מחר ולהרכיב בבית או לנסוע עם הרכב לחשמלאי ולהחליף כבר שם.

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Muzic4Ever כתב:

טוב, אם להיות יותר ספציפי:

הבוקר יצאתי עם הרכב לאחר שעמד קרוב ל 5 שבועות. היות שהמצבר כבר בן 4.5 שנים וכנראה קרוב לסוף חייו מראש מדדי מתח לפני הנעה והיה 11.5V שזה משהו כמו 40 אחוז מלא.

חיברתי בוסטר ויצאתי לנסיעה של 25 דק' על כביש מהיר למשרד.

יצאתי אחרי 8 שעות, בא להניע - אין שום תגובה. כאמור, אפילו לא נורה על לוח השעונים.

הפלוק כבר ברכב עוד מהבוקר אז מדדי טעינה - 13.9V בסרק.

חניתי את הרכב ועכשיו אני כאן והשאלה בעינה עומדת. האם ללכת לרכוש מצבר מחר ולהרכיב בבית או לנסוע עם הרכב לחשמלאי ולהחליף כבר שם.

 

אתה יכול לנסוע לחשמלאי אבל אל תפעיל צרכנים כבדים כמו מזגן בזמן הנסיעה.

אני ממליץ על מצבר וורטא/בוש.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המענה וההמלצה. אבל אני עם מוטלו כבר קרוב ל 20 שנה בהרבה רכבים. אין אחד שהחזיק פחות מ 4 שנים ונראה שאמשיך איתם.

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור עובד בזכרון והיבואן של מוטלו בבנימינה, מניח שיש לו איך להשיג. אגב, מעניין מה קורה איתם עכשיו עם החרם הטורקי.

 

 

לפני 56 דקות, Muzic4Ever כתב:

מתח לפני הנעה והיה 11.5V שזה משהו כמו 40 אחוז מלא


בהנתן שזה המתח על הדקי המצבר כשהרכב במצב שינה - 11.5V זה לא 40% מלא, זה מצבר מת, לא mostly dead כמו בנסיכה הקסומה, אלא מת לגמרי-לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאו דווקא.

פגשתי כמה מצברים עם מתח הדקים של 2-4 וולט שחזרו לחיים.

 

ועוד מצבר אישית שלי.

שהגיע למתח הדקים 0 גמור

הוטען עם מטען מצברים של נוקו (מטען איטי. לא בוסטר) ושב לחיים.

 

פריקת מצבר לאו דווקא אומרת שהוא מת.

אלא רק אם הוא נפרק מעצמו. 

אם יש צרכן שגמר אותו. הוא בדרך כלל יחזור לחיים (ולאו דווקא קצרים, עוד פעם. מנסיון אישי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסח מחדש:
11.5V זה מצבר מרוקן.

מצבר שרוקן , בין אם לערך זה או מתחתיו לכיוון אפס או קרוב לאפס, בד"כ אפשר יהיה להחיות אותו, ככל שעמד מרוקן פחות זמן כך הסיכויים טובים יותר.

מצבר שרוקן, לאחר מכן הוטען מלא, נתת לו לנוח בלילה ולאחר מכן מראה שוב מתח כזה, הוא מת-לגמרי.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם נסעתי עם מצבר גמור כ 60 ק"מ, בדרך הגיר זייף ובעט(יחסית בצורה עדינה) ונדלקה תקלה , נכנסתי למוסך הוא אמר שכבל גיר בעייתי אבל קודם כל להחליף מצבר, אחרי החלפת מצבר הבעיה נעלמה.

אחרי כשנה הגיר הלך.

לא יודע אם קשור אבל לדעתי הוא כן שיגע קצת את הגיר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

העלת נקודה חשובה שבזכותה כנראה שלבסוף כן אסע להביא את המצבר וארכיב בבית.

ברכב יש גיר דו מצמדי ואני זוכר שהרובוט צורך הרבה מאוד זרם.

בהחלפת מצבר הקודמת כשהמצבר היה בערך באותו מצב כמו עכשיו היו פעמים שההילוכים לא עברו בצורה אוטומטית אלא היה צורך "להכריח" את הרובוט להעביר בעזרת השיפטרים וגם זה לא תמיד עבד.

אז במידה וצרכנים כבדים הם בעיה, הנה מצאנו אחד.

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever
  • רעיון טוב! 1

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, קורן בן אשר כתב:

מנסח מחדש:
11.5V זה מצבר מרוקן.

מצבר שרוקן , בין אם לערך זה או מתחתיו לכיוון אפס או קרוב לאפס, בד"כ אפשר יהיה להחיות אותו, ככל שעמד מרוקן פחות זמן כך הסיכויים טובים יותר.

מצבר שרוקן, לאחר מכן הוטען מלא, נתת לו לנוח בלילה ולאחר מכן מראה שוב מתח כזה, הוא מת-לגמרי.

 

 

 

זכרתי 40% אבל כנראה שזה יותר לכיוון 25%

Battery-Testing-methods.webp

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Muzic4Ever כתב:

העלת נקודה חשובה שבזכותה כנראה שלבסוף כן אסע להביא את המצבר וארכיב בבית.

ברכב יש גיר דו מצמדי ואני זוכר שהרובוט צורך הרבה מאוד זרם.

בהחלפת מצבר הקודמת כשהמצבר היה בערך באותו מצב כמו עכשיו היו פעמים שההילוכים לא עברו בצורה אוטומטית אלא היה צורך "להכריח" את הרובוט להעביר בעזרת השיפטרים וגם זה לא תמיד עבד.

אז במידה וצרכנים כבדים הם בעיה, הנה מצאנו אחד.

 

האלטרנטור מסוגל לספק את צריכת הזרם של כול הרכיבים הקשורים לעבודה תקינה של המנוע וגם הגיר בסל"ד סרק ובטח שבסל"ד גבוה יותר בזמן

הנסיעה.

אם מחשב ניהול מנוע או מחשב של התיבה עלולים לא לעבוד בצורה מיטבית בגלל נסיעה עם מצבר מת אז קח בחשבון בזמן שהמצבר שלך מת 

והתנעה בעזרת בוסטר לא שונה בהרבה מנסיעה עם מצבר לא טעון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצבר הוחלף היום בשעה טובה למוטלו רענן.

לשם הדיון- אוליי תאורתית האלטרנטור אמור לספק את כל צרכני הזרם כולל הכבדים גם כשהמצבר ריק.

עובדתית, בפעם הקודמת הבחנתי שהמצבר חלש בגלל התנהגות הגיר ולא בגלל ההתנעה. אולי זה קשור לכך שזו אלפא אבל כך המציאות.

 

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...