Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות - למכור או לא למכור טסלה מודל 3 שנת 2021 ?


SeazeR

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

בבעלותי טסלה מודל 3 עם כ 106,000 ק"מ משנת 2021, 3 שנים מלאות על הכביש.

בעת האחרונה חשבתי למכור ואפילו קיבלתי הצעה לרכוש אותה ממני.

עקב הק"מ הגבוה המחיר שקיבלתי הוא 135 אש"ח. 

טסלות לרוב נמכרות ב 150 אש"ח צפונה עם ק"מ יותר נמוך, יש גם שיפרסמו את שלהם עם ק"מ גבוה יחסית  ובמחיר גבוה, אני בחרתי להיות במקום טוב באמצע. 

 

הבעיה היא שכתוצאה ממימון לא טוב שבחרתי בעבר והחלפתי אותו למימון צמוד פריים, נוצר אצלי גירעון ויוצא שלאחר מכירת הרכב אני אהיה חייב לחברה המלווה יתרה של 12 אלף שקלים. 

מאחר שבכוונתי לשדרג למודל 3 חדשה, גם שם יש לי תוספת משמעותית של 30 אלף שקל ביחס למחיר ששילמתי על הטסלה לפני 3 שנים. 

 

מה שאומר שאצטרך להתחייב למימון גבוה יותר ב 30 אלף שקל מהמימון הקודם ולהשלים את אותם 12 אלף שקלים מכיסי.

החלו לרוץ בי מחשבות - עד כמה זה משתלם ?

הרכב נוסע נהדר ולא עושה שום בעיה, המכירה הייתה קוריוז של רגע בלי לחשוב לעומק ומצד שני אני נוסע הרבה, כ 30-35 אלף ק"מ בשנה ותוסיפו לכך את המחשבה על התקרבות לסיום האחריות על הסוללה שמעוררות בי גם מחשבות.

מצד שני, להוסיף עוד 30 על הרכב ועוד 12 מכיסי יכניס אותי להתחייבויות כלכליות גדולות מהמתוכנן.

 

מה דעתכם הפעולה הנכונה שכדאי לעשות במצבי ?

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי תמשיך עם הטסלה הקיימת ואל תכנס להתחייבויות נוספות. אני חושב גם שאתה טועה לגבי התוספת.

 

מודל 3 חדשה הכי בסיסית ללא שום תוספות עולה 221748 ש"ח על הכביש (ע"פ אתר טסלה)

 

אתה חייב עכשיו 147000 ש"ח ותצטרך להביא מהבית עוד 12000 ש"ח רק כדי להיות חייב בסוף 221000 ש"ח לדעתי גם אם תחזיק את הרכב עוד 4 שנים ולא תקבל עליו כלום עדיין משתלם להמשיך ולהחזיק ברכב הקיים.

 

אל תוציא כסף שאין לך.

  • רעיון טוב! 9

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי נשאר עם הרכב, טסלות עושות הרבה יותר ק"מ על סוללה מקורית מאשר 106 אלף ק"מ.
כמו כן, למימון יש עלות, לא כדאי להגדיל את סכום ההלוואה כי תשלם יותר גם על הריבית.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לקודמיי, להחליף רכב ללא סיבה הכרחית (מספר מושבים, ייעוד וכו') זה תמיד יקר ולא משתלם. על אחת כמה וכמה שאין לך את הכסף נזיל.

תשאיר את הטסלה. כנראה תגמע את הנסועה שלך עוד כמה שנים טובות בלי למצמץ.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כדאי למכור עכשיו, אסביר למה.

עוד 3 שנים הרכב יהיה עם מעל 200 אלף ק״מ וללא אחריות.

יהיה לך מאוד קשה למכור רכב כזה, מבלי להוריד ״חצי מחיר״.

מצד שני, קונה פוטנציאלי שלא נוסע הרבה יכול לרכוש ממך את הרכב עכשיו,

כי מבחינתו זה לא משנה בגלל שהוא יוכל להחזיק את הרכב עוד 5 שנים באחריות.

  • רעיון גרוע 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Alf3 כתב:

לדעתי כדאי למכור עכשיו, אסביר למה.

עוד 3 שנים הרכב יהיה עם מעל 200 אלף ק״מ וללא אחריות.

יהיה לך מאוד קשה למכור רכב כזה, מבלי להוריד ״חצי מחיר״.

מצד שני, קונה פוטנציאלי שלא נוסע הרבה יכול לרכוש ממך את הרכב עכשיו,

כי מבחינתו זה לא משנה בגלל שהוא יוכל להחזיק את הרכב עוד 5 שנים באחריות.

אבל פות"ש נוסע הרבה.

הוא יקנה עכשיו טסלה חדשה, ועוד 3 שנים שוב תהיה לו טסלה בת 3 עם קילומטראז' גבוה וירידת ערך משמעותית.

 

ההפסד במקרה הזה יהיה יותר משמעותי, וזה בלי להתייחס לעלות ההלוואה.

  • אהבתי 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיראה יש פה הרבה "אם" ו-"כאשר" 

 

לעניות דעתי, לפחות ממה שראיתי, טסלה יורדת במחירון סביב ה-10 אחוז בשנה. זאת אומרת שאם המחירון של מודל 21 הוא 150 אלף כרגע, היא תעלה 110 אלף בעוד 3 שנים. בכמה היא תימכר עם 200 אלף וללא אחריות ? שאלה קשה... 60 אלף זה יהיה מחיר ריאלי? 

במידה וכן, זה הפסד של 75 אלף( 135 שאתה יכול לקבל כרגע מינוס 60 אלף) 

 

במידה ואתה קונה חדשה, המחיר שלה קפץ ב-30 אלף שקל, משמע עוד 3 שנים המחירון הריאלי לרכב בן 3 עם 100 אלף קילומטר, יהיה סביב ה-155 אלף. זאת אומרת הפסד של 65 אלף, לא כולל תשלומים נוספים על מימון. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

60 אלף זה יהיה מחיר ריאלי?

אתה יוצא מנקודת הנחה שטסלה עם 200 אלף קילומטרים תאבד כמעט 50 אחוז מהמחיר של טסלה עם קילומטראז' ממוצע.

לדעתי הגזמת.

בדקתי לדוגמה על פריוס פלוס בת 6 עכשיו (מ2018). מחירון "רגיל" 86 אלף, מחירון משוקלל עם 200,000 ק"מ - 65 אלף. 75 אחוז מהמחירון הרגיל.

גם אם תגיד שרכבים בכזה מצב נמכרים מתחת למחירון, עדיין המחיר שרשמת נמוך מדי לדעתי.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, שחר 1 כתב:

אתה יוצא מנקודת הנחה שטסלה עם 200 אלף קילומטרים תאבד כמעט 50 אחוז מהמחיר של טסלה עם קילומטראז' ממוצע.

לדעתי הגזמת.

בדקתי לדוגמה על פריוס פלוס בת 6 עכשיו (מ2018). מחירון "רגיל" 86 אלף, מחירון משוקלל עם 200,000 ק"מ - 65 אלף. 75 אחוז מהמחירון הרגיל.

גם אם תגיד שרכבים בכזה מצב נמכרים מתחת למחירון, עדיין המחיר שרשמת נמוך מדי לדעתי.

בין מחירון לבין מחיר מכירה בפועל (בייחוד במקרים כאלו) יש פער גדול מחיר המכירה בדרך כלל נסגר הרבה מתחת למחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, שחר 1 כתב:

אתה יוצא מנקודת הנחה שטסלה עם 200 אלף קילומטרים תאבד כמעט 50 אחוז מהמחיר של טסלה עם קילומטראז' ממוצע.

לדעתי הגזמת.

בדקתי לדוגמה על פריוס פלוס בת 6 עכשיו (מ2018). מחירון "רגיל" 86 אלף, מחירון משוקלל עם 200,000 ק"מ - 65 אלף. 75 אחוז מהמחירון הרגיל.

גם אם תגיד שרכבים בכזה מצב נמכרים מתחת למחירון, עדיין המחיר שרשמת נמוך מדי לדעתי.

 

פריוס+ היא מקרה פרטי (וחריג) בגלל היות הרכב 7 מקומות חסכוני.

 

בעקרון הכל תלוי במצב השוק בזמן שרוצים למכור - קשה מאד לתת הערכות לגבי מחיר של רכב בעתיד.

מה שכן אפשר להגיד בוודאות:

1) הבלאי של רכב חשמלי הוא הרבה פחות מרכב ICE.

2) בשנים הקרובות מחירי הסוללות ושיפוץ הסוללות ימשיכו לרדת.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, שחר 1 כתב:

גם אם סוגרים הרבה מתחת למחירון, לא 20 אחוז מתחת למחירון משוקלל...

יכול להיות גם 20% מתחתלמשוקלל בכיף,
הכל תלוי במצב הרכב והשוק באותו הזמן,
בכל מקרה רכבים עם קלומטרג' גבוה קשה למכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.3.2024 בשעה 12:14, SeazeR כתב:

הבעיה היא שכתוצאה ממימון לא טוב שבחרתי בעבר והחלפתי אותו למימון צמוד פריים, נוצר אצלי גירעון..... מה שאומר שאצטרך להתחייב למימון גבוה יותר ב 30 אלף שקל מהמימון הקודם ולהשלים את אותם 12 אלף שקלים מכיסי.

 

החלו לרוץ בי מחשבות - עד כמה זה משתלם ?

 

הרכב נוסע נהדר ולא עושה שום בעיה

 

מה דעתכם הפעולה הנכונה שכדאי לעשות במצבי ?

 

להשאר עם הרכב הנוכחי.

אתה מחפש הצדקות לשדרוג כאילו זה יכול להשתלם. אבל בסופו של דבר להחליף רכב אמין וטוב באחד דומה חדש זה לא מהלך כלכלי, אלא להפך. בודאי עם מימון.

 

יש לך רכב שאתה נהנה ממנו. תמשיך איתו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.3.2024 בשעה 17:45, razi_pazi כתב:

 

להשאר עם הרכב הנוכחי.

אתה מחפש הצדקות לשדרוג כאילו זה יכול להשתלם. אבל בסופו של דבר להחליף רכב אמין וטוב באחד דומה חדש זה לא מהלך כלכלי, אלא להפך. בודאי עם מימון.

 

יש לך רכב שאתה נהנה ממנו. תמשיך איתו.

ואם לרכב הייתה מוחלפת סוללה? עדיין היית ממליץ להישאר איתו?

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...