Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רמקולים קדמיים ללא מגבר וסאב


kfirg
שימו לב! השרשור הזה בן 1130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני רוצה לשפר את הסאונד ברכב שלי..

כרגע יש לי מערכת מולטימדיה אנדרואיד עם DSP.

האם כדאי לקנות זוג רמקולים קדמיים בלבד (ללא מגבר וסאב) ולהחליף את הרמקולים המקוריים?

האם החלפה של רמקולים בלבד תתרום לאיכות הסאונד ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מומלץ מכאן ?

 

https://www.alexsander.co.il/cat/44?pm6=20463&pm11=18855&minPriceVal=85&maxPriceVal=16900

 

שוב , אני חוזר ושואל , האם קנייה של זוג רמקולים מהלינק הנ"ל יתן שיפור בביצועים ללא מגבר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, kfirg כתב:

אני רוצה לשפר את הסאונד ברכב שלי..

כרגע יש לי מערכת מולטימדיה אנדרואיד עם DSP.

האם כדאי לקנות זוג רמקולים קדמיים בלבד (ללא מגבר וסאב) ולהחליף את הרמקולים המקוריים?

האם החלפה של רמקולים בלבד תתרום לאיכות הסאונד ?

 

 

בספק גדול, לצערי. אין מספיק כוח למכשיר מולטימדיה או HEAD UNIT לתת מספיק הספק לרמקולים קומפוננט. חבל על הכסף !! תעשה שיעורי בית, תקרא בפורם הזה, פוסטים יותר ישנים על מערכות לפני שאתה "סתם" תזרוק כסף על רמקולים שלא תצליח עם המולטימדיה, לנצל אפילו מחצית מיכולות הרמקולים.

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לי שעם מגבר אקבל יותר תועלת .. פשוט במצב הנוכחי כשאני על ווליום הכי גבוה הרמקולים המקוריים ממש גרועים בלשון המעטה.

מוגבל בתקציב ..

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, kfirg כתב:

ברור לי שעם מגבר אקבל יותר תועלת .. פשוט במצב הנוכחי כשאני על ווליום הכי גבוה הרמקולים המקוריים ממש גרועים בלשון המעטה.

מוגבל בתקציב ..

 

 

לדעתי הצליל הגרוע שאתה מתאר, זה קשור ליחידת ראש HEAD UNIT, בווליום גבוה נכנס לך המון דיסטורשיין - עיוות של הצליל, לאור היכולות הגרועות של הנגן שיש לך, לא הרמקולים אבל זה הניסיון האישי שלי עם המון רמקולים, נגנים אנלוגיים מקוריים, ועוד. 

בהצלחה לך 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבדתי שנים עם קומפוננט ללא מגבר.

רק אחרי שחיברתי למגבר, הבנתי מה פספסתי כל השנים - לא ניצלתי עשירית ממנו.
ממליץ בחום שאם אתה כבר נכנס להתקנה של קומפוננט ואתה רוצה להנות ממנו, תתקין מגבר ותחבר אותו אליו.

 

איציק

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למערכת ראש מקורית יש הספק של 18 וואט לערוץ לערך. 

 

עכשיו אני אסביר פחות או יותר עד כמה גרוע המצב עם מערכות מקוריות - בגלל זה. 

וגם בגלל רמקולים מקוריים. 

 

רמקולים מקוריים הם בד"כ מאוד נצילים - וזה בגלל ההספק הנמוך של יחידות הראש שהם משודכים אליהן. 

אבל בנוסף לזה רמקולים מקוריים ברוב הרכבים נצילים מעצם העובדה שהם לא זזים הרבה - נתון שנקרה XMAX וגם XMEC 

בשביל להזיז רמקול למרחק גדול ובמהירות גדולה - צריך הרבה כוח, בייחוד אם מדובר ברמקולים שהרכיבים שלהם כבדים, גדולים - בגלל זה רמקולים מקוריים לרכב לעולם לא יהיו שכאלו. 

גם יש כאן אספקט של הורדת משקלו הכולל של הרכב. 

 

אז בפועל מקבלים רכיב - קל משקל (שאין לו ריסון עצמי טוב), נציל אבל לא מסוגל לתת טווח תנועה מספק 

 

ואז אם ניקח בחשבון שבד"כ הרמקולים המקוריים הכי גדולים ברכב יהיו 6.5 או במקרה הטוב 8 אינטש - אפילו אם יש להם מספיק שטח פנים (קוטר הממברנה) - עצם העובדה שאין להם טווח תנועה. 

 

כאן כבר מבינים שאי אפשר להפיק איתם הרבה תדרי באס וכל מה שנקבל זה תדרי מידריינג' שכאשר הם לא מרוסנים בתדרי באס - הם כואבים! לא נעימים וצורמים. 

תוסיף לזה טוויטר שצורח בגלל שלמגבר של היחידה המקורית יש מספיק הספק בשביל להזיז אותו. 

 

לא נעים. 

 

ודווקא כשהווליום נמוך - שם הבעיות הכי גדולות - כי בשביל להשיג עוצמת שמע גבוהה יחסית - בד"כ לא צריך יותר מ2-3 וואט בתוך רכב (נצילות מול הספק) - וכאמור - יש לנו טווח יעיל של 18 וואט - אז לשמוע בעוצמת שמע סבירה זה עוד בסדר כי יש מספיק כוח אפילו ב18 וואט - אבל כשמנסים לשמוע חלש - תחום הבאס יעלם לחלוטין. 

 

ומאידך כשרוצים לשמוע בעוצמת שמע גבוה - ברור - אין למגבר הזה שום הספק יעיל וגם הרמקול - לא מסוגל לייצר מספיק לחץ. 

 

 

השדרוג הראשון היא יחידת ראש נקיה מעיוותים ככל האפשר - להגביר עיוות - משמעו נזק ושמע לא נעים. 

אבל דווקא - רוב יחידות הראש היום הן במצב טוב יחסית. אבל מתחילים מהראש ולכן זה השדרוג הראשון. 

 

השדרוג השני הוא ההגברה - אפילו על הרמקולים המקוריים - אפשר לקבל הרבה הרבה יותר - בייחוד בעוצמות שמע נמוכות - על הגברה ראויה. 

 

השדרוג השלישי יהיה שיפור התשתית - בידוד אקוסטי. 

 

ולבסוף השדרוג הרביעי - רמקולים שמסוגלים לתת ביצועים טובים יותר. 

 

למה הרמקולים בסוף? כי אין שום טעם לשים רמקולים שמסוגלים לתת ביצועים טובים - ללא מקור שקט מרעשים, הגברה ראויה וסביבה שקטה. 

 

שנה אזרחית טובה.

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, kfirg כתב:

לצערי אין לי דרך לדעת נתונים על הנגן.. 

מדובר על נגן אנדרואיד עם 6GB זיכרון + DSP שהוזמן מעלי אקספרס..

כן יש לי כזה אנדרואיד, עם אותם נתונים, אולי יש לי חברה אחרת ממה שיש לך. 6 גיגה RAM זה טוב למהירות עבודה, והוא אכן מכשיר נפלא 🥰

אני "זכיתי" לעבוד עם שלי דיגיטלי- TOSLINK והוא משמש אותי כנגן בלבד. לא כבלים מקוריים, לא צליל אנלוגי, בטח לא ממכשיר סיני 😢 שבקושי יש לו הגברה של 8 עד 10 WATT !!

כאמור מה שכתבתי היה, לפי הניסיון האישי שלי בלבד. אני שוב מאחל לך בהצלחה, מקווה עבורך שרמקולים שונים יתנו לך, צליל יותר איכותי. 

לפני 7 דקות, lanosforce כתב:

למערכת ראש מקורית יש הספק של 18 וואט לערוץ לערך. 

 

עכשיו אני אסביר פחות או יותר עד כמה גרוע המצב עם מערכות מקוריות - בגלל זה. 

וגם בגלל רמקולים מקוריים. 

 

רמקולים מקוריים הם בד"כ מאוד נצילים - וזה בגלל ההספק הנמוך של יחידות הראש שהם משודכים אליהן. 

אבל בנוסף לזה רמקולים מקוריים ברוב הרכבים נצילים מעצם העובדה שהם לא זזים הרבה - נתון שנקרה XMAX וגם XMEC 

בשביל להזיז רמקול למרחק גדול ובמהירות גדולה - צריך הרבה כוח, בייחוד אם מדובר ברמקולים שהרכיבים שלהם כבדים, גדולים - בגלל זה רמקולים מקוריים לרכב לעולם לא יהיו שכאלו. 

גם יש כאן אספקט של הורדת משקלו הכולל של הרכב. 

 

אז בפועל מקבלים רכיב - קל משקל (שאין לו ריסון עצמי טוב), נציל אבל לא מסוגל לתת טווח תנועה מספק 

 

ואז אם ניקח בחשבון שבד"כ הרמקולים המקוריים הכי גדולים ברכב יהיו 6.5 או במקרה הטוב 8 אינטש - אפילו אם יש להם מספיק שטח פנים (קוטר הממברנה) - עצם העובדה שאין להם טווח תנועה. 

 

כאן כבר מבינים שאי אפשר להפיק איתם הרבה תדרי באס וכל מה שנקבל זה תדרי מידריינג' שכאשר הם לא מרוסנים בתדרי באס - הם כואבים! לא נעימים וצורמים. 

תוסיף לזה טוויטר שצורח בגלל שלמגבר של היחידה המקורית יש מספיק הספק בשביל להזיז אותו. 

 

לא נעים. 

 

ודווקא כשהווליום נמוך - שם הבעיות הכי גדולות - כי בשביל להשיג עוצמת שמע גבוהה יחסית - בד"כ לא צריך יותר מ2-3 וואט בתוך רכב (נצילות מול הספק) - וכאמור - יש לנו טווח יעיל של 18 וואט - אז לשמוע בעוצמת שמע סבירה זה עוד בסדר כי יש מספיק כוח אפילו ב18 וואט - אבל כשמנסים לשמוע חלש - תחום הבאס יעלם לחלוטין. 

 

ומאידך כשרוצים לשמוע בעוצמת שמע גבוה - ברור - אין למגבר הזה שום הספק יעיל וגם הרמקול - לא מסוגל לייצר מספיק לחץ. 

 

 

השדרוג הראשון היא יחידת ראש נקיה מעיוותים ככל האפשר - להגביר עיוות - משמעו נזק ושמע לא נעים. 

אבל דווקא - רוב יחידות הראש היום הן במצב טוב יחסית. אבל מתחילים מהראש ולכן זה השדרוג הראשון. 

 

השדרוג השני הוא ההגברה - אפילו על הרמקולים המקוריים - אפשר לקבל הרבה הרבה יותר - בייחוד בעוצמות שמע נמוכות - על הגברה ראויה. 

 

השדרוג השלישי יהיה שיפור התשתית - בידוד אקוסטי. 

 

ולבסוף השדרוג הרביעי - רמקולים שמסוגלים לתת ביצועים טובים יותר. 

 

למה הרמקולים בסוף? כי אין שום טעם לשים רמקולים שמסוגלים לתת ביצועים טובים - ללא מקור שקט מרעשים, הגברה ראויה וסביבה שקטה. 

 

שנה אזרחית טובה.

 

לפני 8 דקות, lanosforce כתב:

למערכת ראש מקורית יש הספק של 18 וואט לערוץ לערך. 

 

עכשיו אני אסביר פחות או יותר עד כמה גרוע המצב עם מערכות מקוריות - בגלל זה. 

וגם בגלל רמקולים מקוריים. 

 

רמקולים מקוריים הם בד"כ מאוד נצילים - וזה בגלל ההספק הנמוך של יחידות הראש שהם משודכים אליהן. 

אבל בנוסף לזה רמקולים מקוריים ברוב הרכבים נצילים מעצם העובדה שהם לא זזים הרבה - נתון שנקרה XMAX וגם XMEC 

בשביל להזיז רמקול למרחק גדול ובמהירות גדולה - צריך הרבה כוח, בייחוד אם מדובר ברמקולים שהרכיבים שלהם כבדים, גדולים - בגלל זה רמקולים מקוריים לרכב לעולם לא יהיו שכאלו. 

גם יש כאן אספקט של הורדת משקלו הכולל של הרכב. 

 

אז בפועל מקבלים רכיב - קל משקל (שאין לו ריסון עצמי טוב), נציל אבל לא מסוגל לתת טווח תנועה מספק 

 

ואז אם ניקח בחשבון שבד"כ הרמקולים המקוריים הכי גדולים ברכב יהיו 6.5 או במקרה הטוב 8 אינטש - אפילו אם יש להם מספיק שטח פנים (קוטר הממברנה) - עצם העובדה שאין להם טווח תנועה. 

 

כאן כבר מבינים שאי אפשר להפיק איתם הרבה תדרי באס וכל מה שנקבל זה תדרי מידריינג' שכאשר הם לא מרוסנים בתדרי באס - הם כואבים! לא נעימים וצורמים. 

תוסיף לזה טוויטר שצורח בגלל שלמגבר של היחידה המקורית יש מספיק הספק בשביל להזיז אותו. 

 

לא נעים. 

 

ודווקא כשהווליום נמוך - שם הבעיות הכי גדולות - כי בשביל להשיג עוצמת שמע גבוהה יחסית - בד"כ לא צריך יותר מ2-3 וואט בתוך רכב (נצילות מול הספק) - וכאמור - יש לנו טווח יעיל של 18 וואט - אז לשמוע בעוצמת שמע סבירה זה עוד בסדר כי יש מספיק כוח אפילו ב18 וואט - אבל כשמנסים לשמוע חלש - תחום הבאס יעלם לחלוטין. 

 

ומאידך כשרוצים לשמוע בעוצמת שמע גבוה - ברור - אין למגבר הזה שום הספק יעיל וגם הרמקול - לא מסוגל לייצר מספיק לחץ. 

 

 

השדרוג הראשון היא יחידת ראש נקיה מעיוותים ככל האפשר - להגביר עיוות - משמעו נזק ושמע לא נעים. 

אבל דווקא - רוב יחידות הראש היום הן במצב טוב יחסית. אבל מתחילים מהראש ולכן זה השדרוג הראשון. 

 

השדרוג השני הוא ההגברה - אפילו על הרמקולים המקוריים - אפשר לקבל הרבה הרבה יותר - בייחוד בעוצמות שמע נמוכות - על הגברה ראויה. 

 

השדרוג השלישי יהיה שיפור התשתית - בידוד אקוסטי. 

 

ולבסוף השדרוג הרביעי - רמקולים שמסוגלים לתת ביצועים טובים יותר. 

 

למה הרמקולים בסוף? כי אין שום טעם לשים רמקולים שמסוגלים לתת ביצועים טובים - ללא מקור שקט מרעשים, הגברה ראויה וסביבה שקטה. 

 

שנה אזרחית טובה.

kfirg קבלתה מאחראי פורום אודיו, תשובה מקצועית ביותר !! אין לי מה להוסיף על דבריו המלומדים והמבוססים היטב, לאור הניסיון והוותק שלו בתחום

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, kfirg כתב:

אני רוצה 

האם החלפה של רמקולים בלבד תתרום לאיכות הסאונד ?

 

 

 

החלפה של רמקולים תשנה את האופי צליל לאיכותי יותר,

אבל קיימת אפשרות שהרמקולים המקוריים יישמעו "טוב יותר" כשהם מחוברים למערכת ללא מגבר,

מכיוון שהם רמקולים נצילים שמותאמים למערכות עם הספק חלש.

השיפור המשמעותי מגיע מחיבור של מגבר חיצוני

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי , תודה רבה לכם ,

 

השאלה אם באמת כדאי להשקיע במגבר ורמקולים כשאני לא יודע אם "הראש" מספיק איכותי.

 

https://www.aliexpress.com/item/4000476108643.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.17364c4d7sPA1o

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, kfirg כתב:

פשוט במצב הנוכחי כשאני על ווליום הכי גבוה הרמקולים המקוריים ממש גרועים בלשון המעטה.

מוגבל בתקציב ..

ראשית הקישור לא עובד.

שנית ישנם לא מעט חברי פורום עם מערכות ברמה מאוד גבוהה סיניות דוגמת joying

גם אם אני אגיד לך שיש לך יציאה אופטית דיגיטלית עם אות מקור ברמה הגבוהה ביותר

השאלה היא עד כמה התקציב מוגבל.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקציב 1500-1800 ש"ח לרמקולים + מגבר. @AUDIO KING

 

משום מה באמת הקישור לא עובד .. מצרף תמונות של המולטימדיה מעמוד המוצר בעלי אקספרס..

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

עריכה אחרונה על ידי kfirg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.12.2021 בשעה 13:53, kfirg כתב:

השאלה אם באמת כדאי להשקיע במגבר ורמקולים כשאני לא יודע אם "הראש" מספיק איכותי.

קודם כל - אנחנו כבר בשנת 2022 

מצב יחידות הראש המקוריות של הרכבים היום הוא לא כזה גרוע כמו שחושבים - ברוב המוחץ של המקרים הסיגנל נקי ללא עיוותים או רק לקראת סוף ההנחתה (ווליום) 

אפשר לבדוק את זה עם מכשירים כמו SMD DD-1 של סטיב מיד או פשוט מיני-סקופ 

 

אבל אם אין יציאת מגברים ליחידה המקורית שלך - תחליף אותה - עבודה על מנחת גם אם איכותי - היא סיכוי יותר מסביר לרעשים במערכת ועיוותים. סה"כ אפשר להגיע לתוצאות ממש טובות על הנחתה - מנסיון. אבל זה לא "זה" למי שמחפש בתפיסה שלו - איכות צליל. 

 

אם הרכב שלך גרמני או אמריקאי - אל תרוץ להחליף את יחידת הראש, יתכן ויש לך או יציאת MOST שאפשר להמיר ממנה לאופטי או לסירוגין לחבר אל הרכב רכיב שנקרא NAVTV ולהוציא ממנה אופטי נקי. 

 

בהצלחה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@lanosforce

 

יש לי מאזדה 2 עם מערכת מולטימדיה אפטרמרקט של אנדרואיד.

 

אני יודע במיליון אחוז שיש לה מאחור חיבור למגבר (חוט כתום כזה שעליו רשום amplifier)

 

איזה צימוד אתה ממליץ בתקציב של 1500-1800 ש"ח ? (מגבר + רמקולים)

 

אגב אם אני מתפשר על רמקולים רגילים , האם אלו יעשו את העבודה ?

 

https://www.alexsander.co.il/product/14421/morel-tempo-ultra-integra-602

עריכה אחרונה על ידי kfirg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1130 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...