Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימוש נכון בדרמל (ליצירת חריץ בראש הבורג)


Or05230
 שיתוף

פוסטים מומלצים

Liviur זה מברג דפיקה. זה לא עשה חריץ. אפשר לשים בוקסה במקום מברג. 

אבל הבורג כבר דפוק.

בעבודה השתמשנו בזה. וזה היה משחרר ברגים עקשנים.

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

טוב, ברור לכולנו שאימפקט היה משחרר את זה בשניה, אבל אין גישה וזו הבעיה.

השאלה היא האם יש אפשרות לדפוק על הבורג בשביל לשחרר אותו מעט ואז לנסות לפתוח ? ז"א האם יש מקום ל...פטיש ? (ולא כזה קטן של 200 גרם, אלא של 1-2 קילו).

פטיש בלי איזה דורן או מברג דפיקה כלשהו? פטיש ישירות על הבורג? אין מקום.

לפני 51 דקות, Night Driver כתב:

אין רתכת זמינה זה סיפור אחד.

 

לגבי הצפוף דוחפים סמרטוטים רטובים להגן מגיצים ואין בעיה.

תודה ,גם גישת החשמל בעייתית, לדרמל אלתרתי מהמנורה 2 יציאות, זה חשמל של מחסן ואין לי מושג מה עובי החוטים.

לפני 7 דקות, ברווז כתב:

לא כל סוגי הפלאייר פטנט נולדו שווים. חלקם אוחזים טוב יותר, וחלקם פחות. 

אני הייתי מנסה לקחת כלי אחר: ג'פקה "תרנגול" גדולה, כמה שיותר גדולה שתוכל להכניס יותר טוב. האיכותיות עולות לא מעט אבל זה לא יהיה כלי חד פעמי... אתה תמצא לו עוד ה-ר-ב-ה שימושים. סמוך עלי 😉:lol:

(התמונה להמחשה בלבד)

Wickes Adjustable Pliers 250mm | Wickes.co.uk

אגב. האם יש מניעה כלשהי לנסות להכניס לשם מפתח צינורות? הוא אמור להיות מסוגל להתעלם מהשחיקה של ראש הבורג לחלוטין, וממילא תצטרך להחליף את כל הסיפור עם חדש.

מעבר לכל זה, 2 המחשבות הראשונות שעלו לי היו אזמל עם פטיש וכמובן חריצה עם הדרמל כמו שאומרת הכותרת...

רק מה, האזמל עשוי לגזור את ראש הבורג ואז אתה באופרה אחרת לגמרי... לגבי קדיחה, עקרונית אפשרי אם קודחים לאט ומשתמשים במקדח קובלט. הבעייה שמה שתוכל להכניס לשם יתעקם וייהרס בעצמו, ולא יוכל לחלץ את הבורג- וזה במקרה הטוב, שבו לא החלשת את כל הבורג עד לנקודת הגזירה שלו.

אם ניתן לדחוף לשם מתאם זוויתי עם מתאם ובוקסה עליו, עקרונית אין בעייה לשימוש עם אימפקט.

לא פטיש אוויר... אימפקט.

 

אם זה היה אום בלבד, ולא בורג, אז החיים הרבה יותר פשוטים- יש שובר אומים שהיה מטפל באום הסורר בשנייה.

תודה. לא ניסיתי עם תוכי, ואת המפתח צינורות לא הצלחתי להדק על הבורג מספיק חזק...

אין אימפקט ומתאם זוויתי כזה יחד עם בוקסה לא יכנס שם בכל מקרה. השאלה אם אחרי קדיחה יש אפשרות להכניס משהו שלא יתעקם (וגם צריך להיות דק מן הסתם)

לפני כשעה, DareDevil כתב:

לא תיארתי לעצמי שיש לך מנוע עד כדי כך צפוף. איך לא תחתוך משהו אחר מאשר הבורג, אני לא יודע.

ספציפית מעדיף להציע לך קודם להשתמש בפלייר פטנט אלא אם לברווז יש משהו אחר להציע בחילוץ הבורג. 

בשביל הref להלן המנוע

 

אחרת זו השיטה היחידה לדעתי לפתור את הבעיה

 

 

 

אחד התאים הנוראיים לעבודה. והייתה לי קליאו ספורט לפני. הקליאו זה רכב עם תא מנוע של 1200 שדחפו לו מנוע 2000. ופה עם כל האורך של המיאטה הכל צפוף להחריד.

עריכה אחרונה על ידי Or05230
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שזה בורג ולא אום? 

בבורג ליד שוחררה אום. 

 

בכל מקרה, תפנק בwd40 / זז קל קח מפתח צינורות קטן, תלביש על הידית שלו צינור ארוך יותר. 

 

יש לי מפתח צינורות קטן אם אתה מאזור פתח תקווה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, rev-Match כתב:

אתה בטוח שזה בורג ולא אום? 

בבורג ליד שוחררה אום. 

 

בכל מקרה, תפנק בwd40 / זז קל קח מפתח צינורות קטן, תלביש על הידית שלו צינור ארוך יותר. 

 

יש לי מפתח צינורות קטן אם אתה מאזור פתח תקווה. 

בורג בוודאות

פינקתי. פינקתי.

קניתי מפתח צינורות קטן מל.כ.

לא הצלחתי להבין, שם על הבורג, אבל קשה מאוד לייצר מומנט סגירה חזק מהגלגלת המעאפנה שלו. על הגלגלת של הפלייר פטנט לעומת זאת הלבשתי בוקסה אוניברסלית וסגרתי חזק עם מברגה עד שהגלגלת נשחקה מרוב עוצמה.

 

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, yor2 כתב:

Liviur זה מברג דפיקה. זה לא עשה חריץ. אפשר לשים בוקסה במקום מברג. 

עם הראש הנכון זה גם יחרוץ (יש כמה סוגי ראשים. יש מברגים שגם המטרה שלהם להינעץ, יש בוקסות שמתחברות ויש ראשי חריטה קונים)

העיקרון זה ליצור כמה שיותר שטח מגע / חיכוך ואז סיבוב. זה עובד גם עם ברגים דיי גמורים (אם הראש מתאים ולפעמים כדאי לדפוק קודם את הביט פנימה ואז להשתמש במברג)

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Or05230 כתב:

בורג בוודאות

פינקתי. פינקתי.

קניתי מפתח צינורות קטן מל.כ.

לא הצלחתי להבין, שם על הבורג, אבל קשה מאוד לייצר מומנט סגירה חזק מהגלגלת המעאפנה שלו. על הגלגלת של הפלייר פטנט לעומת זאת הלבשתי בוקסה אוניברסלית וסגרתי חזק עם מברגה עד שהגלגלת נשחקה מרוב עוצמה.

 

באסה, 

אז קח מצת קליפר תדליק ותדביק עם איזולירבנד ותחמם לבורג את הראש ואז תנסה שוב עם ג'בקה.

 

מי לעזעזל סגר אותו לפני כן?! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, rev-Match כתב:

באסה, 

אז קח מצת קליפר תדליק ותדביק עם איזולירבנד ותחמם לבורג את הראש ואז תנסה שוב עם ג'בקה.

 

מי לעזעזל סגר אותו לפני כן?! 

מוסכניק נוראי.

יש כאלו מבערים שמתחברים לגזייה ניידת, torch נייד כזה, האם זה עדיף על מצית? הבנתי שלהרתיח את הבורג יכול לסייע.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אבל אם אתה כבר בקטע של לקנות כלים מה שnight driver הציע בתגובה הראשונה יתן לך את הפתרון הכי טוב גם לטווח הרחוק ועם הכי קצת נזק. 

 

להרתיח את הראש יגרום לבורג להיות פריך יותר והיות והוא סגור חזק אתה כנראה תגזור אותו מה שידרוש קידוח והברזה מחדש. 

 

הייתי מחפש אום גדולה מעט מראש הבורג וקטנה מהחצאית בתחתית ומרתך רק מהכיוון של ציר הבורג בלי ההיקף, 2, 3 נק' מספיק. 

 

לדעתי רתכת קטנה תסתפק גם בנק' חשמל הנוכחית שלך והמחירים שלהם לא בשמיים ויהיה לך עוד כלי שימושי מאוד. 

  • רעיון טוב! 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 5 שעות, rev-Match כתב:

אז קח מצת קליפר תדליק ותדביק עם איזולירבנד ותחמם לבורג את הראש ואז תנסה שוב עם ג'בקה.

 

מצת לא יזיז לשום בורג.

אם כבר חום - צריך משהו בסגנון הזה (מיני טורץ׳):

https://www.homedepot.com/p/Bernzomatic-ST2200T-Butane-Micro-Torch-330194/100564678

זה כבר עוזר מאוד במקרים האלו

 

@Michazzz הבוקסות האלו עוזרות לברגים מאוד מסוימים (זה שבווידאו הוא מצב אידאלי). אני מצאתי שהפלייר ששמתי בהודעות קודמות משמעותית יותר יעיל (מניסיון אישי) ואני מדבר על מול גירסאות מאוד איכותיות של הבוקסות האלו כמו סנאפאון)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Or05230 כתב:

אפשר עם דרמל לעשוץ חריץ באחת הפינו מהצד ואז עם מברג שטוח להכניס ולחרוץ(לא צריך ראצ'ט כי אתה בא מהצד שלו.

 

יש ראשים מיוחדים לפתוח כאלה ברגים אבל לפעמים צריך לדפוק אותם ולא יודע אם יהיה לך מספיק מקום

IMG_20211120_211041__01.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר דרמל, הדבר היחיד שהייתי מנסה זה להשחיז שני משטחים מקבילים (בערך), כדי שלג'בקה או אפילו למפתח פתוח יהיה על מה להתפס... הרי אחרי רבע סיבוב הבעיה כבר תיפתר אז אין צורך בשש פאות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית גם ליפוף של גומי עבה ואז המפתח/ג'בקה תתפס טוב

רצועת גומי לתפיסת האופניים Peruzzo (harim.co.il)

  • רעיון טוב! 2

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכמות כח שהופעלה כבר על הבורג - קשה לי להאמין.

גם בטריק הזה השתמשתי בעבר - הוא תופס בעיקר לגבי ברגים בעץ.

 

הניחוש שלי אגב עדיין עם הלוקטייט

@Or05230 אני חוזר על שאלה קודמת - בדקת אם מאזדה השתמשו במקור בלוקטייט אדום על הבורג הזה?

אם כן - אתה חייב חום.

זה בורג שאמור לצאת בקלות ולהיות maintenance item או לא ? כי לאופציה ב יש למאזדה נטייה להשתמש בלוקטייט אדום (ממליץ לחפש מפרט ולקרא על לוקטייט אדום)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפות"ש,
ברור שתרסיס WD40 לא רלוונטי כאן. לא יחדור לאן שאתה רוצה ולא קשור בכלל למיקרה הזה.
מריתוך הייתי נזהר: הוא דורש ניתוק מכלולים ממוחשבים ו/או חשמליים, לבד מהסכנה של הגיצים והחום באזור כזה.
פעם כשהייתי עוד צעיר, היה לי מיקרה דומה בטרקטור. מפתח רינג החליק על ראש הבורג בגלל חוסר אחיזה (הבנתי נכון? זה המיקרה אצלך?).
מה שעשיתי אז, זה לקחתי חוט חשמל, גיד, קילפתי ממנו את הבידוד ועם פטיש השטחתי את החוט לפס נחושת שטוח. חתכתי מהפס הזה חתיכה קטנה והכנסתי במירווח שבין הבורג למפתח רינג. זה דרש כמה מכות פטיש נוספות להתאמה אבל בסוף זה עבד. חשוב להשטיח את הנחושת לעובי קליפה ממש.
לצורך הענין, אתה יכול לעשות שימוש בכל חומר אחר, לא חייב חוט נחושת.
בהצלחה.
 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...