Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 איירקרוס - בנזין VS. דיזל


Mr_Shankly
שימו לב! השרשור הזה בן 712 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי,

אחרי שקראתי את המבחן המצוין הזה וגם את זה ועוד מס' מבחנים, שאלתי חברים וכו',

אני עדיין מתקשה להחליט איזה גרסה עדיפה בשבילי.

 

הנסועה השנתית תהיה כ-15K ק"מ בשנה.

בגדול, ברכב משפחתי שכזה מאוד חשובה לי הנוחות, המרווח והשקט (ולא אשקר, גם שלא יהיה חלשלוש מידי).

 

איך שאני רואה את זה עכשיו, יתרונות של הבנזין מול הדיזל:

*נוחות משופרת

*זריזות גדולה יותר

*מנוע שקט וחלק יותר

 

יתרונות הדיזל מול הבנזין:

*צריכת דלק טובה יותר

*מומנט גדול יותר

*אמינות גדולה יותר (?)

 

אשמח אם מישהו שנסע על 2 הגרסאות רק ברמת הגימור הגבוהה (Shine PK) יוכל לשפוך אור האם הנוחות בגרסת הדיזל באמת פחותה יותר באופן מורגש מגרסת הבנזין, כמו שקראתי במס'מבחנים?

כמו-כן, למי שיש את גרסת הבנזין - האם יש בעיות/מחלות מסוימות?

הבנתי שהמנוע בגרסת הבנזין הוא ה-1.6 טורבו 180 כ"ס ש"רץ" ב-3008 כבר מס' שנים בהצלחה, אבל בסופו של דבר זה עדיין ה-THP ה"מהולל" עם שינויים.

 

תודה מראש :)

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה משנה עניין רמת הגימור לסוג המנוע?

לפי כמות הק"מ השנתיים הייתי לוקח רק בנזין, מנוע שקט יותר משמעותי, מנוע פנינה.

למנוע בנזין 1.6 יש כח די והותר.

לא הייתי חושש מאמינות כלל בגרסת 1.6 נכון להיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע הבנזין לא פחות אמין מהדיזל ואמין מאד בפני עצמו,הרכב ירגיש לך זריז מאד וזריז בצורה משמעותית מהדיזל,בקילומטראז שאתה נוסע הייתי לוקח רק את הבנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, אליהו שבת כתב:

מה משנה עניין רמת הגימור לסוג המנוע?

 

לפי המבחן שפבל עשה וצירפתי לינק אליו בהודעה, יש הבדל בנוחות בין גרסת ה-FEEL ל-SHINE PK.

בכל אופן, מעוניין רק ב-SHINE.

לפני שעה, llaavvii כתב:

כמה שנים את מתכנן להחזיק ברכב?
לדעתי לדיזל בעוד כמה שנים יהיה ביקוש גבוה יותר כמשומשת.

 

מניח שבין שנתיים ל-5 שנים. 

בכל אופן, לא הייתי בוחר בדיזל רק בגלל שאולי הסחירות שלו תהיה יותר טובה במעט, ירידת ערך לא ממש מטרידה אותי (אחרת לא הייתי בוחר בסיטרואן :D )

 

תודה לכולם, חיזקתם את דעתי להתמקד בבנזין.

עכשיו רק צריך למצוא אחת כזו...

עריכה אחרונה על ידי Mr_Shankly

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, llaavvii כתב:

כמה שנים את מתכנן להחזיק ברכב?
לדעתי לדיזל בעוד כמה שנים יהיה ביקוש גבוה יותר כמשומשת.

גם אני חשבתי כך, זה כנראה גם נכון אך בפועל התאום 3008 בנזין צוחק על כולם גם בגרסת הבנזין.

 

אני נוהג על דיזל (אמנם של יצרן אחר), מנוע בשרני וחזק אך הנוכחות התמידית שלו מעצבנת אותי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי אליהו שבת
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחנתי את שתי הגרסאות באותו יום באותם כבישים ותנאים.

וברשותי c5 איירקרוס shine pk 1.6 בנזין 2020.

תוכל לקרוא התרשמות שכתבתי עליו בפורום.

תחפש תחת נושאים שיצרתי.

 

חד משמעית - תלך על גרסת הטורבו בנזין 180.

הוא עדיף משמעותית בכל תחומי הנהיגה על הטורבו דיזל 130.

לדיזל הנ"ל אין תחושה של רכיבה על המומנט או גלי מומנט, הוא חלש משמעותית בכל תחומי הסל"ד ממנוע הבנזין.

הבנזין פנינה אמיתית שקט הרבה יותר וחלק, חזק בהרבה.

הוא צפוי להיות אמין מאוד, זה מנוע וותיק ומשודרג שכבר עשור זוכה לשדרוגים ושינויים וכיום הוא אפוי ואמין, לדעתי עדיף גם בקטע הזה על הדיזל.

הדיזל החדשים מאוד חנוקים ומבוקרים על"י תקנות זיהום האוויר ומרגישים את זה.

צריך להוסיף בו אוריאה בתדירות גבוהה בהרבה ממנוע הדיזל 1.6 הישן שהוא החליף, וצריך גם לנסוע איתו אחת לכמה זמן נסיעה בין עירונית בכדי שתתנקה המערכת של מסנן החלקיקים.

 

מבחינת נוחות הנסיעה, הבנזין מעט רך יותר, כתוצאה מכך נוח יותר אבל גם מתנדנד יותר בבין עירוני על גלים ובהעברות משקל.

 

 

 

  • אהבתי 1

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנזין 180 כ"ס מאוד אמין אתה יכול רגוע ומספק ביצועים מעולים.

 

קח רק בחשבון שמעתי מ3 אנשים שונים שבשיין פאק המזגן מאוד חלש והוילון של החלון גג דקיק המון שמש נכנסת לתא. רכב שעמד בשמש פשוט רותח מבפנים והמזגן לא מתמודד טוב עם החום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, חלק מתלוננים על המזגן.

אצלי הוא בסדר, לא המזגן הכי חזק שהיה לי, אבל גם לא גרוע.

ובכל מקרב בקבוצה של C5  איירקרוס בעלי רכב בפייסבוק דיווחו כבר שיש פתרון, מי שהתלונן החליפו לו מדחס ומאדה ונפתרה הבעיה.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחליפו מאדה? זה מתחת לדשבורד? אתה בטוח?

שמעתי על החלפת מדחס ומעבה (ל"משופר", בפועל מורכבים אותם המק"טים שרשומים בסרוויסבוקס).

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, מלטבשי כתב:

מחליפו מאדה? זה מתחת לדשבורד? אתה בטוח?

שמעתי על החלפת מדחס ומעבה (ל"משופר", בפועל מורכבים אותם המק"טים שרשומים בסרוויסבוקס).

 

אכן צודק.

טעות כתיב שלי.

הוחלף מעבה המזגן שנמצא בחוץ (רדיאטור מזגן). ולא מאדה יחידה פנימית.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Liran xsi כתב:

בחנתי את שתי הגרסאות באותו יום באותם כבישים ותנאים.

וברשותי c5 איירקרוס shine pk 1.6 בנזין 2020.

תוכל לקרוא התרשמות שכתבתי עליו בפורום.

תחפש תחת נושאים שיצרתי.

 

חד משמעית - תלך על גרסת הטורבו בנזין 180.

הוא עדיף משמעותית בכל תחומי הנהיגה על הטורבו דיזל 130.

לדיזל הנ"ל אין תחושה של רכיבה על המומנט או גלי מומנט, הוא חלש משמעותית בכל תחומי הסל"ד ממנוע הבנזין.

הבנזין פנינה אמיתית שקט הרבה יותר וחלק, חזק בהרבה.

הוא צפוי להיות אמין מאוד, זה מנוע וותיק ומשודרג שכבר עשור זוכה לשדרוגים ושינויים וכיום הוא אפוי ואמין, לדעתי עדיף גם בקטע הזה על הדיזל.

הדיזל החדשים מאוד חנוקים ומבוקרים על"י תקנות זיהום האוויר ומרגישים את זה.

צריך להוסיף בו אוריאה בתדירות גבוהה בהרבה ממנוע הדיזל 1.6 הישן שהוא החליף, וצריך גם לנסוע איתו אחת לכמה זמן נסיעה בין עירונית בכדי שתתנקה המערכת של מסנן החלקיקים.

 

מבחינת נוחות הנסיעה, הבנזין מעט רך יותר, כתוצאה מכך נוח יותר אבל גם מתנדנד יותר בבין עירוני על גלים ובהעברות משקל.

 

 

 

 

תודה רבה,

אכן אלך לקרוא.

כמו שכתבתי, סגור ונעול על הבנזין, תודה שחיזקת את החלטתי.


 

לפני 20 שעות, Liran xsi כתב:

נכון, חלק מתלוננים על המזגן.

אצלי הוא בסדר, לא המזגן הכי חזק שהיה לי, אבל גם לא גרוע.

ובכל מקרב בקבוצה של C5  איירקרוס בעלי רכב בפייסבוק דיווחו כבר שיש פתרון, מי שהתלונן החליפו לו מדחס ומאדה ונפתרה הבעיה.

בקשר למזגן - כן, קראתי רבות על זה.

בתור אחד שלא חובב קור (וגם שאר בנות הבית לא ממש), מאמין שיהיה בסדר.

גם המזגן בקאדילק לא וואו, בטח בהשוואה למקפיא של המאזדה 6 שלי (שנמכרה אתמול).

מעצבן קצת אבל לא נורא.

 

אם וכאשר אקנה וארגיש שזה ממש מפריע, בהחלט אעשה זאת!

תודה שוב,

מקווה להצטרף בקרוב לקבוצה שלכם בפייסבוק :)

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 712 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...