Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ג'אנטים ברכב משפיעים על הנסיעה? ועוד שאלות


wegev
שימו לב! השרשור הזה בן 1290 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, קראתי קצת על ג'אנטים והבנתי שכיום הג'אנטים שמשפיעים על הנסיעה אם בכלל אלו ג'אנטים מאלומיניום שמורידים את המשקל של הרכב וכתוצאה מכך משפיעים על כוח הגלגלים לטובה וגם עוזרים בצריכת הדלק של הרכב.

 

1. למה קוראים לזה מגנזיום אם זה מאלומיניום? האם זה סגסוגת של השניים?

2. האם באמת יש סיוע משמעותי בצריכת הדלק, אם כן עד כמה? [והאם זה שווה את מחיר הג'אנט כהשקעה נטו לזה]

3. האם יש יתרונות אחרים או חסרונות שלא ציינתי בשל חוסר ידע שלי?

 

תודה לכם

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב

מנסיון שלי בשני רכבים אחרונים, 

בהחלפה לג'נטים קלים,

אתה מרגיש שהרכב מאיץ מהר יותר , אך זה עובר אחרי כמה ימים, אתה פשוט מתרגל.

חיסכון בדלק אולי ישנו,  אך לא מורגש ביום יום.

יש ג'נטים של חברות ידועות למשל כחברת מומו השוקלים כמו ג'נט ברזל מקורי.

קשה לימצוא ג'נטים קלים בארץ במחיר שפוי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא משנה מידה (לאו דווקא כלפי מעלה אגב , אבל בהחלט לרוחב) בשביל אחיזה / מבחר צמיגים טוב יותר ואתה מדבר על רכב לא תחרותי אלא לנסיעה ביומיום - לא.

בעיקר שיפור קוסמטי.

 

לרכב מסלול / ג׳ימקאנות כשעוברים לג׳אנט קל יותר (ולא כל ג׳אנט אלומיניום / סגסוגת הוא קל יותר וטוב יותר מהמקור או מסתם ג׳אנט ברזל) ורחב יותר - זה שיפור במשקל הבלתי קפיץ (חפש unsprung weight) שמשפר את ההיגוי ואפשר לשים צמיגים יותר רציניים - ושם זה יותר מורגש.

כח? כמו שאמרו - אחרי חצי יום אתה לא תשים לב / פסיכולוגי.

 

בקיצר - אם אתה רוצה לשפר ביצועים - אם אתה מדבר על אחיזה אני בטוח שאתה לא קרוב לצמיגים טובים באמת - זו תיהיה הכתובת העיקרית , אם אתה מדבר על ״זריזות״ - אתה יכול לדלג הלאה.

הרוב בסופו של יום עושים את זה למראה , מעטים נכנסים לפרטים הקטנים של מה לשנות ומה זה יתן.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על נושא התרומה הדינמית והכלכלית ענו לך. מצטרף לדעה שזה לא משהו שתרגיש ומוצדק כהשקעה (מכוניות ספורטיביות ומהנות ביותר לנהיגה הסתדרו שנים עם גלגלי ברזל).

לשאלתך הראשונה, שעוד לא נענתה.

מגנזיום ואלומיניום הן שתי מתכות מאוד דומות מבחינת התכונות שלהן (כמו משקל סגולי, חזק וכו') ובעבר מסיבות כאלו או אחרות החישוקים הקלים היו עשויים מגנזיום והשם נתקע בז'רגון הרכב המקובע בארץ כשם גנרי לגלגלי סגסוגת (אם תשים לב, בפרוספקטים של רכב חדש - זה המינוח שמשתמשים בו), גם כשהם לא עשויים מגנזיום.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, ליסינג בצער כתב:

מכוניות ספורטיביות ומהנות ביותר לנהיגה הסתדרו שנים עם גלגלי ברזל

עד היום בראלי אתה תראה את זה לא מעט (מן הסתם ברמות החובבניות כן ?)

מה גם שכמו שכתבתי - ג׳אנטים מברזל הם לא תמיד יותר כבדים - לדוגמא הסט שבא על 106 ראלי או הסטים שבאו על הc5 הראשונות בזמנו - שקלו סביב ה5 קילו - שגם במשקלים של ג׳אנטים ״קלים״ - זה על הצד הקל מאוד שצריך לחפש במיוחד כדי למצא כאלו שאפילו באותו משקל - שלא לדבר על קלים יותר.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוגיה נוספת היא התמודדות של הסגסוגות עם פגיעות. 

גלגל ברזל לרוב יתעקם ואילו גלגל סגסוגת הרה פעמים יישבר בפגיעה קשה. מסיבה זו שנים (ואולי עד היום - ראה דוגמת ראלי שהובאה לעיל) רכבי שטח נשארו עם גלגלי ברזל.

לנהיגת כביש זה פחות חשוב, אלא אם אתה פוגע במדרכה או נכנס לבור עמוק בכביש.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון בעיקר לגלגלי קאסט זולים. אז כן גאנטים זולים וכל מני רפליקות סיניות ? בהחלט.

כבר מflow formed נורמאליים ובטח forged - זה כמעט לא רלוונטי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1290 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...