Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השתלבות בנתיב השתלבות קצר


Benor
שימו לב! השרשור הזה בן 1411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, dorsht כתב:

ומצד שני לא חסרים מקרים שיש לנהג בנתיב שאתה משתלב אליו מקום לעבור לנתיב השמאלי ולאפשר לך להשתלב בקלות והוא לא עושה את זה.

או שהוא דווקא מאיץ/מאט בשביל שלא תוכל להכנס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נרא כמו כביש עירוני כפול מהסוג שבארץ מותר בו 50-70 קמ"ש, אז 40 מי"ש זה דומה (64 קמ"ש). כשממשיכים להציץ בתמונות גוגל רואים שיש אליו כניסה מאיזו חצר או סימטה. מה שצילמת הוא נתיב השתלבות, לא נתיב האצה. אצלנו הוא היה מצויד בתמרור 301 ובקו עצירה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, מסכים שהדוגמא הראשונה שנתתי היא די גבולית למרות שהיא אחרי מחלף. הנה דוגמא יותר טובה, באותו כביש, אחרי מחלף עם כביש מהיר, עם תמרור שמציין במפורש שזה נתיב האצה ואחרי שיפוץ שנעשה לא מזמן. המהירות המותרת בקטע הזה של הכביש היא 50 מייל לשעה (80 קמ"ש). ניתן גם לראות את השרידים של הכביש המשתלב לפני השיפוץ, אז המצב היה יותר גרוע. 

 

https://goo.gl/maps/wKqSqYYuxTx7SLAB6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מדידה על המפה יש שם כ-150 מ' עד היציאה הבאה.

 

זה נתיב האצה, אבל, חשוב מאד, הוא אחרי רמזור, מה שמבטיח מחזורים של דרך פנויה . ומשהו שאיני מבין כי איני מכיר את הסימון האמריקאי: האם פסי הרוחב מהוים קוי עצירה או רק מעבר חציה, ואם אין הולכי רגל לא נדרשת האטה\עצירה? 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם יש רמזור לפני נתיב ההשתלבות אבל זה רמזור בתוך מחלף. אם תבחן את תצורת המחלף תראה שבד"כ אין סיבה שיהיה אור אדום לאלו שממשיכים ישר לעבר נתיב ההשתלבות בכביש אלא אם כן יש אור ירוק להולכי רגל שחוצים אותו. פסי הרוחב אכן מסמנים מעבר חציה וליתר בטחון גם שמו תמרורים משני צידי הכביש. לפי החוק יש לתת זכות קדימה להולכי רגל שחוצים במעבר, אבל אם אין הולכי רגל אין צורך לעצור. זה כמו רמזור צהוב מהבהב עם ציור של הולך רגל בישראל.

בדוגמא השניה שהבאתי אין שום תירוצים. יש שם 150 מטר של נתיב האצה/ האטה במחלף בין שני כבישים מהירים בין מדינתיים עמוסים.
 

https://goo.gl/maps/Qc79v49kUX4dGSQX9

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצחקתם אותי :-)

בגרמניה נתיבי ההשתלבות אל האוטובהאן הם באורך אחיד להפליא, קצר להפליא, ותמיד אחרי עיקול חד להפליא. אנחנו רגילים בארץ לנתיבי השתלבות ברדיוס נמוך באורך של קילומטר וחצי - לא שזה רע, כן? אבל זה בערך הפוך מגרמניה.

 

בהתחלה זה מפחיד אבל די מהר אתה קולט שכל עוד אתה מתחיל להתשלב במהירות גבוהה יחסית - במילים אחרות, "זורם", אותה תכונה כל כך חשובה בנהיגה - אין שום בעיה.

 

בקיצור - לענייננו, משתדל לצפות מראש מה יקרה רגע לפני הכניסה לעיקול, עוד לפני שהרכב נמצא במלואו בנתיב ההאצה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלי בגרמניה היתה שונה, נתיבי האצה ארוכים, וברוחב מלא, לא האלכסון המתון שמקובל אצלנו. מה שכן, הגרמנים נוטים לנצל את הנתיב עד סופו להאצה, ואז משתלבים בחדות. זה נכון גם לחזרה לימין לאחר עקיפה, הגרמני כל כך ממוגנט לימין עד שהוא יחתוך אותך כדי להכנס לפניך..

 

מה שבולט בגרמניה הם נתיבי יציאה המסתיימים בפניה חדה ימינה. כנראה שבמחלפים וביציעות החדשים הפניה הזו יותר מתנה. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרמניה הנהגים לא מפגרים ונותנים להשתלב.

רכב שרוצה להשתלב בכביש מהיר, מחכה בתחילת נתיב ההשתלבות! וברגע שהוא רואה שיש מקום אז מתחיל נסיעה מהירה ומשתלב.

ושאר הרכבים שרואים שהוא מאיץ על מנת להשתלב מאטים טיפה ונותנים לו להשתלב בבטחה.

 

בארץ זה מזכיר לי מקרה מלפני כמה שנים, יצאתי מבני ברק לכיוון כביש 4 דרום, ליד קוקה קולה.

יש שם פניה חדה ואחרי זה תחנת דלק. יש פקק, משאיות ובלאגן.  ו

אין דרך להשתלב כי פשוט אף אחד לא נותן. אז אפשר רק להדחף ולקוות לטוב.

יצאתי לפניה וניסיתי להשתלב עד שכבר הייתי בשול כמעט ואז נדחפתי.

עבר לידי אופנוע משטרת התנועה, ראה את ניסיון ההשתלבות הכושל שלי. ואת הדחיפה שלי.

בדק שאני לא משחק בטלפון ונסע הלאה לדרכו.

האמת ציפיתי לדוח אבל עברו שנים ולא דוח ולא נעליים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא אמור להגיע לקצה נתיב ההשתלבות אם יש לך רכב שנתיב אשר אליו אתה אמור להשתלב. רוב הנהגים לא יודעים את זה ובטח לא עושים את זה, אבל אם הכביש לא פנוי, אתה אומר לתת זכות קדימה ואף לעצור לפני תמרור זכות הקדימה.

 

במבחן התוצאה, כמובן שזה לא יעבוד. אני אומר שאם כבר נכנסת, עשה את זה מהר ככה הניתן תוך שמירה על כל כללי הבטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, sperial כתב:

ההתרשמות שלי בגרמניה היתה שונה, נתיבי האצה ארוכים, וברוחב מלא, לא האלכסון המתון שמקובל אצלנו. מה שכן, הגרמנים נוטים לנצל את הנתיב עד סופו להאצה, ואז משתלבים בחדות. זה נכון גם לחזרה לימין לאחר עקיפה, הגרמני כל כך ממוגנט לימין עד שהוא יחתוך אותך כדי להכנס לפניך..

 

מה שבולט בגרמניה הם נתיבי יציאה המסתיימים בפניה חדה ימינה. כנראה שבמחלפים וביציעות החדשים הפניה הזו יותר מתנה. 

 

גם באיזור בו אני חי יציאות חדות במחלפים הן הנורמה. לפעמים הן כל כך חדות שצריך להאט ל-40 קמ״ש כבר בנתיב ההאטה. מי שלא יעשה זאת וינסה לבלום מאוחר מדי יכול למצוא את עצמו זרוק בצד הכביש.בטקסס בה חייתי בעבר זה עולם אחר לגמרי. נתיבי האצה והאטה ארוכים ויציאות בעיקול כה מתון שכמעט ולא צריך להאט. הסיבה - בטקסס יש הרבה יותר מקום לבנות מחלפים.

 

 

לפני 16 דקות, David17 כתב:

 

יצאתי לפניה וניסיתי להשתלב עד שכבר הייתי בשול כמעט ואז נדחפתי.

 

שול זו לא מילה שקיימת בעברית, בדיוק כמו מכנס ותחתון. יש שוליים, מכנסיים ותחתונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה צורת היחיד תורמת. אם היית אומר ״כמעט הגעתי לשוליים״ אף אחד לא היה חושב שהגעת גם לשוליים בצד ימין וגם לשוליים בצד שמאל. האקדמיה גם אישרה את הביטוי חסר ההגיון הדקדוקי ראשת ממשלה. גודלה מאיר היתה ראש ממשלה בלי להזדקק לצורת נקבה של שם העצם ראש.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, eladts כתב:

 

גם באיזור בו אני חי יציאות חדות במחלפים הן הנורמה. לפעמים הן כל כך חדות שצריך להאט ל-40 קמ״ש כבר בנתיב ההאטה. מי שלא יעשה זאת וינסה לבלום מאוחר מדי יכול למצוא את עצמו זרוק בצד הכביש.בטקסס בה חייתי בעבר זה עולם אחר לגמרי. נתיבי האצה והאטה ארוכים ויציאות בעיקול כה מתון שכמעט ולא צריך להאט. הסיבה - בטקסס יש הרבה יותר מקום לבנות מחלפים.

 

 

 

שול זו לא מילה שקיימת בעברית, בדיוק כמו מכנס ותחתון. יש שוליים, מכנסיים ותחתונים.

יש שול

יש מכנס (זה שלתוכו מכניסים את הרגל). הוא חלק מהמכנסיים.

יש תחתון - אבל הבגד התחתון נקרא תחתונים.

 

ולסיכום, מה שקורה לפעמים בדרך:

 

קרה לי תקר

היה לי נקר

אז ירדתי לשול

והוצאתי את היורם.

 

רק להבהרה - תקר הוא תקלה, ואילו נקר הוא נקב מלשון נקירה. והכותב החליט שג'ק הוא יורם.

 

@Taipan הגרמנים מנצלים את נתיב ההאצה כדי להגיע למהירות התנועה בנתיב הימני, ויש להם נטיה לבצע מעברי נתיב חריפים. אולי זה לא נכון בכל גרמניה, אבל בלט  לי מאד באיזור קלן, האיזור האחרון בו נהגתי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנצל את נתיב ההאצה כדי להגיע למהירות התנועה בנתיב הימני זה בדיוק איך שאמורים להשתמש בנתיב ההאצה. הבעיה בנתיבי האצה באורך 150 מטר זה שצריך רכב עם הרבה הספק כדי לעשות את זה. אם הרכב לא מספיק חזק או שתעצר בשוליים או שתדחף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותם אזורים נתיבי ההאצה הרבה יותר ארוכים. לאר מדובר בכבישים פרבריים אלא באוטובאהנים במיטבם.

 

הכבישים הפרבריים בגרמניה (כבישי "B", שילוט שחור על גבי צהוב) מוגבלים ל-100 קמ"ש ולא כולם מופרדים מפלסית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1411 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...