Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור בלימה לרנו קליאו 0.9 - עזרה למתחיל....


 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

שלום,

אשמח להנחייה איפה להתחיל. יש לי רנו קליאו דור 4 (2014) 0.9 ידנית. הרכב אמין בטרוף, חסכוני, ואני לא מתעניין בתוספת כח. אני גר באזור הררי בגליל וביום יום מרגיש לא בטוח עם יכולת הבלימה של הרכב. אני חושב שיש לי דיסקים מקדימה ותוף מאחור. הרבה פעמים מרגיש שבנסיעה בסיבובים הבלימה גורמת לרכב אי יציבות אז כבר התרגלתי לבלום בנסיעה בקו ישר לפני כניסה לסיבוב.

אשמח לקבל עצה איך לשדרג את יכולת הבלימה של הרכב מבלי להיכנס להוצאות ענק מיותרות... הרכב כולו שווה סביב 25 אלף ש"ח.

מישהו יודע להנחות אותי?

אשמח גם להמלצה על מוסך בצפון שיודע לבצע.

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור התחלה: כמה ק"מ לרכב? מתי נגעו במערכת הבלמים לאחרונה? האם הוחלף נוזל בלם אי פעם? האם יש עליו כרגע רפידות וצלחות מקוריות, או חליפיות? איזה צמיגים הרכב נועל ובני כמה הם?

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור התחלה להיכנס לסיבוב במהירות מתאימה זה דבר טוב. תמשיך עם זה.

מעבר לבלמים תקינים וגלגלים טובים (משהו סביר + שאוחז) לא הייתי משקיע ברכב.

אם זה לא יתן לך מענה סביר שאתה מחפש רכב שנותן יותר מקליאו תקינה בת 6

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, yaronof1 כתב:

הרבה פעמים מרגיש שבנסיעה בסיבובים הבלימה גורמת לרכב אי יציבות אז כבר התרגלתי לבלום בנסיעה בקו ישר לפני כניסה לסיבוב.

 

אם אתה נוהג בצורה שבה אתה מבצע את כל ההאטה (או אפילו מאט קצת "יותר מדי") לפני הסיבוב זה עדיף בלאו הכי.

 

מה שאתה מתאר לא נשמע כמו משהו שנובע בהכרח מהבלמים עצמם. הייתי בודק צמיגים, כיוון גלגלים ולחץ אוויר קודם כל.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

לפני בלמים תבדוק צמיגים, תקבל הרגשה טובה בהרבה עם צמיגים איכותיים כמו מישלין פריימסי 4 והמקבילות שלהם אצל היצרנים האחרים תלוי במידה שלך כמובן.

מעבר לזה מאחור אין לה מה לעשות, יש לך תופים בטכנולוגיה עתיקה שמפתיע מאוד לראות שמישהו בכלל משתמש בה ברכבים פרטיים.

אתה כן יכול לנסות להחליף רפידות ודיסקים מקדימה בהנחה ויש למידה שלך.

ממליץ לך לנסות ליצור קשר עם משה חלפים (חפש באינטרנט) מפתח תקווה ולבקש את ליאב.

הם מייבאים צלחות ורפידות tarox שזו בהחלט חברה מצויינת שתיתן לך עוצמה משופרת בבלימה מבלי להחליף קלפרים (על כל המשתמע מכך) ובמחיר סביר ביחס לתפוקה העודפת.

תכין מראש רשיון רכב ומספר שלדה.

קח בחשבון ששיפור משמעותי לבלמים קדמיים מבלי לגעת בבלמים מאחור עלול ליצור חוסר איזון על ציר האורך בבלימה אגרסיבית בעיקול ולזרוק לך את התחת החוצה כך שאתה למעשה מוגבל מלכתחילה במה שאתה יכול לעשות.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Roycohen1979 כתב:

קח בחשבון ששיפור משמעותי לבלמים קדמיים מבלי לגעת בבלמים מאחור עלול ליצור חוסר איזון על ציר האורך בבלימה אגרסיבית בעיקול ולזרוק לך את התחת החוצה

 

הפוך. בלמים חזקים יותר מאחורה שיובילו את האחוריים להינעל ראשונים יגרמו לרכב לזרוק - לא חיזוק הבלמים הקדמיים.

 

בכל אופן, שפותח השרשור יבדוק צמיגים, לחץ אוויר ושות'. אחר כך נדבר על להחליף רפידות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 שעות, Roycohen1979 כתב:

קח בחשבון ששיפור משמעותי לבלמים קדמיים מבלי לגעת בבלמים מאחור עלול ליצור חוסר איזון על ציר האורך בבלימה אגרסיבית בעיקול

אנחנו מדברים כולה על רפידות ברמת רפידות כביש כן ? לא על קאליפר 6 בוכנות על דיסק גדול יותר.

 

בתאריך 16.7.2020 בשעה 06:47, yaronof1 כתב:

ז כבר התרגלתי לבלום בנסיעה בקו ישר לפני כניסה לסיבוב.

מזל טוב - למדת את העיקרון העיקרי בבלימה יעילה ובטוחה. זה נכון בכלליות - גם במסלול מירוצים וגם על הכביש. בלימה עדיף לעשות בחלק הישר לפני הפניה.

יש יוצא דופן אחד שזו טכניקה שנקראת trail braking - בא נגיד שבכביש עם הנעה קדמית - קצת פחות רלוונטי.

 

לעניין השורה התחתונה:

צמיגים טובים ובלחץ אוויר נכון זה הדבר הכי חשוב.

אח״כ - אם אתה מרגיש דעיכה - אז כנראה רפידות שיותר עמידות לחום (יחד עם להבין שצריך לדעת איך לנהוג בירידות ולא לרכב על הבלמים).

 

דיסקים - מיותר לגמרי - כל עוד הם ישרים - אין להם השפעה על איכות / עוצמת הבלימה. הם לא אלו שעושים את העבודה.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

בלימה עדיף לעשות בחלק הישר לפני הפניה.

יש יוצא דופן אחד שזו טכניקה שנקראת trail braking - בא נגיד שבכביש עם הנעה קדמית - קצת פחות רלוונטי.

 

בלימה נגררת (Trail Braking) לא תלויה בסוג ההנעה: זו פשוט דרך לדחות את נקודת הבלימה בישורת על ידי כך שאתה גורר את הבלימה לתוך הפניה.

 

זה באמת פחות רלוונטי בכביש הציבורי: גם במסלול זו בעיקר טכניקה שנועדה למנוע ממתחרים לעקוף אותך בפנימי.

 

בכביש הציבורי, אני בדרך כלל מעדיף להאט אל מתחת למהירות הנוחה לפניה, ואז להאיץ מעט דרך הפניה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, חן ג. כתב:

בלימה נגררת (Trail Braking) לא תלויה בסוג ההנעה: זו פשוט דרך לדחות את נקודת הבלימה בישורת על ידי כך שאתה גורר את הבלימה לתוך הפניה

הבלימה עצמה לא , ההתנהגות של הרכב בהאצה אחרי קצת יותר - אבל ללא ספק אין בעיה לבצע את זה גם עם הנעה קדמית.

בכל אופן - לגמרי לא רלוונטי לכביש

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...