Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

50 שנה ללאדה, מקום שני אחרי חיפושית מבחינת כמות היחידות שיוצרו


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תכל'ס היה אוטו בסדר גמור לשעתו, הבעיה היא רק שמשכו אותו כל כך הרבה עשורים קדימה שזו כבר בדיחה כמה שהוא פרימיטיבי בהשוואה לתוצרת מודרנית.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה די מדוייק :-)

 

מה שמופיע פה זה הדור השני (פנסים מרובעים), מתיחת פנים של 1980 לגרסה הראשונה (פנסים עגולים) של 1970, והיא אכן נתקעה בייצור עד 2012, אז היא כבר הייתה באמת סוג של בדיחה. 

 

 

ארחיב על זה בחלק השני.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

 

והרכבים האלה נוסעים עד היום במצב חלוד פחות או יותר.

הבנתי שאחרי שהאיטלקיה עזבו בקרת הייצור התדרדרה בהרבה,סבא סיפר כי רכבים שהיו קונים חדשים היו מעלים על ליפט ומחזקים את כל הברגים+בדיקה מקיפה.

ובהרבה פעמים היו ליקויים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך מטמיעים וידאו במערכת החדשה.

אבל יש קטע של ג'יימס מאי על לאדה, בסדרה נפלאה שנקראת Cars OfThe People

ללא קשר, ממליץ על הסדרה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wQNzpMJXz_E

 

https://www.youtube.com/watch?v=wQNzpMJXz_E

עריכה אחרונה על ידי ariel000

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, halperin96 כתב:

תודה רבה!

 

והרכבים האלה נוסעים עד היום במצב חלוד פחות או יותר.

הבנתי שאחרי שהאיטלקיה עזבו בקרת הייצור התדרדרה בהרבה,סבא סיפר כי רכבים שהיו קונים חדשים היו מעלים על ליפט ומחזקים את כל הברגים+בדיקה מקיפה.

ובהרבה פעמים היו ליקויים.

 לא מבין, איך אפשר אחרי איטלקים לדרדר עוד את בקרת הייצור. ובקצת "פחות" רצינות, זוכר לטובה את ה 124, להיט רציני של פיאט ובצדק. הנעה אחורית אגב יחד עם מרחב מחיה בכלל לא רע בגוף די צנוע בגודלו וחלונות בגודל נורמלי ונכון לרכב, לא חרכים טרנדיים שנפוצים היום כל כך. זוכר אפילו מוניות כאלו. פעם לא היו להם מתחרים, היום כבר יש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הבנתי ש21 מיליון זה כולל גם הפיאט 124 המקורית וגם את כל הנגזרות שלה מספרד/דר' קוריאה/טורקיה/הודו ועוד' וגם לאדה.

 

לאדה זה מה שיוצר הכי הרבה בכמות וגם תקופה הכי ארוכה.

 

איפשהו בסוף שנות ה90 הייתה גם תוכנית לדגם לאדה הנעה אחורית מודרני, אבל הפרוייקט נגנז, ובסוף רנו השתלטו על החברה, וסוף סוף השיקו קשת דגמים שלא מבוססת לשם שינוי על תכנונים משנות ה70-80.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, vadim6385 כתב:

אני הבנתי ש21 מיליון זה כולל גם הפיאט 124 המקורית וגם את כל הנגזרות שלה

נכון, כתבתי את זה בהתחלה. כולן אותו רכב עם שינויים מינימליים. לאדה לבדה יצרה פי כמה מכל האחרים יחד, כ 15 מיליון.

אם לוקחים בחשבון גם את פיאט 125 שהיא אוטו מאוד דומה, המספר הכללי עובר את החיפושית.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם KIA התחילו מייצור של פיאט 124 ברישיון.

 

https://www.ladamoscow.com/index.php?route=newsblog/article&newsblog_path=1&newsblog_article_id=7

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט בשנת 1974 הורידה את 124 מפס הייצור לטובת דגמים מתקדמים יותר, בזמן שבלאדה המפעל נותן גז.

בשנה הראשונה 1970-71 חלק מהמכלולים יובאו מאיטליה אבל תוך זמן קצר נרכש הציוד הנדרש עבור ספקי המשנה המקומיים והם סיפקו את כל המכלולים לפס הייצור.  100% ייצור מקומי, ולא רק מפעל הרכבה כמו שקיימים היום בהרבה מקומות. 

 

וכן, רמת האיכות ירדה עם השנים. המכוניות המוקדמות היו ברמת איכות קרובה למקור האיטלקי כיוון שבמפעל נצמדו לטכנולוגיה האיטלקית אבל ככל שהשנים עברו,  הוכנסו "הצעות ייעול" להורדת עלויות שבהרבה מקרים הובילו לירידה באיכות.

 

ולמרות זאת, לאדה הייתה מכונית אמינה. מה זה אמינה, יותר אמינה משמעותית מכל המכוניות הסובייטיות האחרות ובפער. זה לא שלא היו תקלות, היו. אבל ברמה סבירה וטיול משפחתי של  2000 ק"מ הלוך וחזור הפך להיות ריאלי בלי לתקן את האוטו בדרך. 

 

היה מחסור תמידי בחלקי חילוף. כל דבר קשה להשיג, חלקים שנצרכים הרבה רק בקומבינה דרך מכרים או בשוק השחור. 

 

 גם במעט מוסכי השרות שנפתחו היה מחסור תמידי בחלפים. מוסכי שרות אלו עמדו בפני דילמה לא פשוטה. מגיע רכב של איזה בכיר שצריך להחליף לו מייסב. אין את המייסבים האלו. אבל בכיר זה בכיר, לא אומרים לו לא. אז מפרקים את המייסב מרכב של מישהו שהגיע בשביל תקלה אחרת, מתקנים לו את התקלה שהוא ביקש לתקן ושמים את המייסב הלא תקין, שהוא ישבור את הראש.

 

עקב כך, הרבה מאוד בעלי מכוניות העדיפו לטפל בהן בכוחות עצמם או "אצל חבר שמבין". 

 

הרכב עצמו לא היה פורץ דרך אבל כן היה  לא רע לתקופתו. המנוע הבסיסי 1.2 עם 64 כ"ס (יותר מבפונטו צעירה ב 40 שנה), בלי הגה כוח גם כאופציה, בדגם הראשון לא היה אפילו בוסטר בלמים. הוא נוסף רק באחת ממתיחות הפנים שהגיעו אחר כך. נוספו גם מנועים יותר חזקים 1.3, 1,5, 1.6.

 

כן היה מצמד הידראוולי,  מערכת חימום יעליה, שטח חלונות גדול ושדה ראיה מצויין, תנוחת ישיבה לא מוצלחת עם פישוק רגליים, הגה שטוח מידי, מרווח סביר ונוחות נסיעה לא רעה.  מנוע לאורך וגיר מאחורי המנוע זאת אומרת מתחת לתא הנוסעים. ידית הילוכים יוצאת מהגיר עצמו ללא שום שטנגות ולכן מדוייקת מאוד. 

 

למרות היקפי הייצור הגדולים  והעובדה שמחיר הרכב היה כ 40 משכורות ממוצעות, לא הספיק לכולם. 

 

תורים לקניה התארכו לכמה שנים ונוצר מצב אבסורדי בו רכב משומש ואפילו משומש מאוד עולה בשוק יד שניה יותר מחדש. כי משומש  זה מיידי, לא צריך להמתין 5 שנים. 


המצב הזה התקיים עד שנות ה 90, אחרי פתיחת השוק ליבוא מכוניות מערביות כל אחד היה יכול לקנות לאדה הנעה אחורית בלי שום המתנה במחיר כ 4500 דולר (נכון לאיזור 2005).


אי אפשר להתעלם רק מדבר אחד. האוטו הזה שינה את פני המדינה. העלה מילוני נהגים על הכביש והפך את חלום הרכב הפרטי למציאות עבור רבים. לכל אזרח כמעט היה קשר כלשהו ללאדה. או הייתה בבעלות או בסביבתו הקרובה היה מישהו עם לאדה כזאת.

 

בשנות ה 70 זה היה רכב סביר מאוד, בשנות ה 80 מיושן, בשנות ה 90 וה 2000 כבר ענתיקה של ממש. 

זה היה השילוב של מספר גורמים.  קיבעון בכלכלה הסובייטת, ביקוש מטרוף בכל מצב עד שנות ה 90 ואחריהן יכולת כלכלית נמוכה של חלקים גדולים מאוד באוכלוסיה תמכו בהמשך הייצור (אומנם לא באותם היקפים כמו בשנות ה 70-80) עד 2012. 


 

מיליוני לאדות כאלה עדיין בשימוש, מכל השנים, גם הישנות ביותר. חלקן במצב גרוע מאוד.

93.JPG.f4043e44d614eb2d3dfbc4d34a1db21b.JPG

 

חלקן במצב ככה ככה.

94.thumb.JPG.7f9c213f7fe8dd1fc1ce88440241d0e2.JPG

 

חלקן מטופחות ומתוחזקות.

95.thumb.jpg.01b49d8db0f35756f4b10b6b95e54bd8.jpg

 

 

בתקופה העכשיות הלאדות הישנות הפכו לרכב ספורט פופולרי בתחרויות מקומיות (ולא רק). מחיר זול, הנעה אחורית, חלקים בשפע, אפשרויות שיפור גם. 

88.jpg.2070de8c4a88f2992b65e9f48e28d937.jpg

 

89.jpg.9f64d7fae3198a693a3ba85a27694853.jpg

 

 

בשנים 93-94 היה יובא סדיר לארץ, במקביל לדגם הנעה קידמית חדש יותר. באופן לא מפתיע, מכרו מעט. כמות משעמותית יותר הגיעה ביבוא אישי על ידי עולים בשנות ה 90. יש כמה יחידות שעדיין נוסעת בארץ משופצות במצב טוב. 


 

לאדה היום בבעלות רנו, חלק מקונצרן רנו-דאצ'יה-ניסאן-מיצובשי.

מייצרת מכוניות סבירות למדי על בסיס הפלטפורמות והמכלולים של רנו, את הניבה הקלאסית וגם דגמים מפיתוח עצמי מלפני תקופת רנו. 

 

אחרי אותו פרוייקט של 1970, קשר עם פיאט נותק ולא חודש יותר.

 

 

10.jpg.872a53af60af96ff3d99010af47d748a.jpg

 

11.jpg.aaf14a9b9d9041c0e7355f8575a74da8.jpg

 

 

  • אהבתי 5
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי באוקראינה יצא לי לנהוג על אחת כזו. ספרטנית, אבל עושה את העבודה. מאומן למדז'יבוז הגב נשבר אבל מביאה אותך בערך בחתיכה אחת. את החזור כבר עשינו עם לנד קרוזר...

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקרה מעניינת מאוד!

שאלה - הקוד של הדגם המקורי היה Vaz2101
ודגם הסטיישן שלו 2102.

לאחר מכן הופיעו 2103,
2104 - דגם סטיישן של 2105
2105
2106 - שחיצונית דומה יותר ל 2103 לעומת 2105
2107 שחיצונית דומה ל 2105 ולא ל 6

ו 2108 כבר הייתה ה"סמארה" עם הנעה קדמית, מרכב הצ'בק, רכב אחר לגמרי.

אז השאלה - כל הדגמים שבאו לפני 2108 - האם אלה הן רק מתיחות פנים לדגם המקורי? או שהיה הבדל ושיפור משמעותי בשלב כלשהו?


נ.ב לסבא שלי היה את ה 2101 מתחילת שנות ה 70 ואכן הדיבור היה שהאקזמפלרים מהשנים ההם היו באיכות  גבוהה כי האיטלקים היו עדיין מעורבים בפס הייצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כל מה שלפני 2108 אלו מתיחת פנים (מקיפות יותר או פחות) של הדגם הראשון, שכן הייתה דרישה לא לשנות את המרכב, את בסיס הגלגים, את מיקום המנוע במרכב, מיקום גיר וכל הדברים האחרים שדרשו התערבות משמעותית בפס הייצור והשקעה גדולה.

 

השינויים הם פנסים, פוגשים, ידיות, כנפיים, מנועים אחרים, פלסטיקה פנימית יותר מודרנית, גיר 5 הילוכים במקום 4 משנה מסויימת, מושבים אחרים וכדומה. חוץ מזה הרכב אותו רכב.

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...