Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהלי בטחון באיקיאה - 4 מאבטחים וצילום ת.ז. של לקוח בשל טעות?


GeorgeDan21
שימו לב! השרשור הזה בן 1618 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל כל זה נכון לעוד כמה שנים, נכון להיום כל עמדה עצמית כזו עולה יותר משכר של קופאית לשנה.

העניין הוא שגם כשמסיימים להחזיר את ההשקעה אז משקיעים בדבר הבא (נניח סרוק וקנה), מתישהו נגיע לאיזון כלשהו.

 

 

קופאית לא עובדת עם חשבונייה. בסך הכל זו אותה הקופה רק בלי מסוע, בלי קופת מזומנים ופחות מסך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 168
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כשאתה נוסע עם המצרכים הביתה אני מבין שאתה עוטף אותם בפצפצים קודם

 

אני לא צריך

את הבקבוקי שתייה אני שם עומדים בחלק הכי קרוב למושבים וככה דברים אחרים חוסמים אותם מלזוז.

את השבירים (חטיפים למיניהם) על דברים לא שבירים או בתא הנוסעים על רצפה כלשהי.

 

קופאית לא עובדת עם חשבונייה. בסך הכל זו אותה הקופה רק בלי מסוע, בלי קופת מזומנים ופחות מסך.

 

חומרתית זה לא אותו דבר, ואני לא מדבר בכלל על המחשבים והסורקים. או על התוכנה שהיא שונה לגמרי.

ובכל מקרה ממה שיצא לי לראות גם המחשב והסורקים הם לא זהים לאלה של הקופאיות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
למה אתה חושב שהחלופה לקופות אוטומטיות היא להיתקע בקופות הרגילות?

אתה הלקוח, הכסף הוא שלך. אתה ממש לא חייב להיתקע בסופר שלא דואג לתור סביר בקופות.

יש חלופות אחרות.

 

אני אישית מזמין באינטרנט את רוב המוצרים הקשים (מאוד נוח כשהם עושים את האיסוף).

את שאר הקניות אני מחלק בין מכולות ובתי עסק אחרים (חנות תבלינים וכו').

השירות יותר טוב והרבה יותר מהיר.

לפעמים מגלים מוצרים מצויינים שלא קיימים בסופר, לדוגמה גבינות חלומי ומוצרלה טריות מיצרנים ישראלים.

ברוב המקרים האיכות היא מעולה במחיר סביר, ולי הרבה יותר נחמד לדעת שהכסף שלי עבר לחנות/יצרן ישראלי.

כשאתה כבר בחנות, החלופות היחידות שלך זה או לעמוד בתור לקופה או ללכת לשירות עצמי. תעשה מה שטוב לך, אני תמיד רואה מהיציאה את אלה שראיתי בדרך לקופה האוטומטית עדיין ממתינים לתורם בקופה הרגילה.

יכול להיות שמשלוח יעיל יותר מבחינת חיסכון בזמן, אבל אני אוהב לבחור בעצמי את הקניות וגם יש משהו נעים בחווית הטיול עם העגלה בין מדפים עמוסים בכל טוב שאף אתר אינטרנט לא יכול לספק. החלק הכי מעפן בקניות (חוץ מלסחוב את השקיות הביתה) זה התור בקופות. אם אני יכול לוותר עליו אז אין שום סיבה לא לעשות את זה. במיוחד כשאין לזה השפעה על מחיר הקניה.

לחלק את הקניה בין כמה חנויות כדי להגיע לסל הכי זול זה נחמד אם אתה פנסיונר שיש לו שפע זמן פנוי, או שיש לך 10 פיות להאכיל כך שההפרשים האלה מצטברים לחיסכון משמעותי. אם לא, הרבה יותר נח לעשות קניה שבועית בחנות גדולה ולשכוח מזה, מאשר להפוך את המטלה הזו לבזבוז זמן מיותר.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתם מפספסים הוא שהתור בקופות הלא עצמיות הוא תור שנוצר בכוונה ע"י צמצום עמדות פעילות.

 

כתבתי את זה מקודם.

 

במקום למחות על מיעוט הקופות הפתוחות הולכים לקופה העצמית (שיש לה את הבעיות שלה) ומבסוטים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניכר במדינות המתקדמות יותר כבר נתקלתי בסופר מרקט גדול (Aldi / Lidl בסניפים ענקיים) שבהם יש 3-4 קופות והשאר עצמיות.

 

בסך הכל לדעתי לקופה העצמית יש הרבה פחות בעיות ולכן ככלל היא עדיפה בעיניי גם בהתעלמות מהפרמטר של הזמן/תור

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
מה שאתם מפספסים הוא שהתור בקופות הלא עצמיות הוא תור שנוצר בכוונה ע"י צמצום עמדות פעילות.

 

כתבתי את זה מקודם.

 

במקום למחות על מיעוט הקופות הפתוחות הולכים לקופה העצמית (שיש לה את הבעיות שלה) ומבסוטים.

גם בסופרים שאין בהם קופה אוטומטית, לא כל הקופות פתוחות כל הזמן.

למה שלא תהיה מבסוט כשיש לך אופציה לא לעמוד בתור?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שחוששים מטכנולוגיה. בכמה סופרים בארץ רצה כבר מערכת חיוב ללא קופה. לוקח קורא ברקודים בכניסה, סורק את הברקוד שעל העגלה, סורק כל מוצר לפני ששם בעגלה, ביציאה רק מעביר את כרטיס האשראי בלי להתעקב בקופה בכלל. כמות האנשים שמשתמשים במערכת היא לא כזאת גדולה.

 

רבים עדיין עומדים בתור בקופות רגילות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתם מפספסים הוא שהתור בקופות הלא עצמיות הוא תור שנוצר בכוונה ע"י צמצום עמדות פעילות.

 

כתבתי את זה מקודם.

 

במקום למחות על מיעוט הקופות הפתוחות הולכים לקופה העצמית (שיש לה את הבעיות שלה) ומבסוטים.

 

זה בדיוק העניין.

הסופר מרוויח מכל הכיוונים.

גם מצמצמים קופות רגילות, במקביל דוחסים את הלקוחות לקופות העצמיות והלקוחות?

מבסוטים שהצליחו לצאת לפני אלו שעומדים בקופות הרגילות:

 

כשאתה כבר בחנות, החלופות היחידות שלך זה או לעמוד בתור לקופה או ללכת לשירות עצמי. תעשה מה שטוב לך, אני תמיד רואה מהיציאה את אלה שראיתי בדרך לקופה האוטומטית עדיין ממתינים לתורם בקופה הרגילה.

 

האם יש הטבה למי שמעביר וסורק בעצמו?

ממש לא.

 

מה יש?

יש את האפשרות הבאה (לקוחות שעובדים פעמיים):

המצאה מדהימה.

גם אם היו בודקים אותי מדגמית כל קנייה שנייה, זה עדיין מהיר יותר.

 

אגב, פעם בדקו אותי מדגמית עם איזו חשבונית של 850₪, הסוקרת/משגיחה האומללה נאלצה לסקור 50 פריטים... בשלב מסוים כבר עבדנו כמו צוות, כשאני מגיש לה את הפריטים לסריקה לפי התור. :-)

 

 

ולקוח מרוצה - חוזר.

 

מצטער. אם יש מישהו שמוכן לקבל את האפשרות שבסוף הקנייה יעכבו אותו, יפתחו לו את כל השקיות, יוציאו הכל מתוכן, יעבירו שוב בקופה, ויארזו שוב. רק כדי לוודא שלא גנב, למרות שאין להם שום הוכחה שעשה משהו?

מבחינתי הוא פראייר, ובאמת שאין שום סיבה לקבל את נוהל הבדיקות המדגמיות הנ"ל.

ברור לי שיש גנבים ולקוחות בעייתיים, אבל אין הצדקה לבדוק ולעכב לקוחות תמימים,

ואם כבר עושים את זה, אז בכיף,

רק שיכינו מראש שובר הנחה או ואצ'ר למימוש על אי הנוחות ובזבוז הזמן שהם גורמים ללקוחות נורמטיביים.

 

 

לדעתי, אין שום סיבה הגיונית לתת לסופר אפשרות לעכב לקוחות ביציאה עקב בדיקה מדגמית.

הם לא משטרה ואין שום סיבה שמישהו מאיתנו הלקוחות צריך להסכים לזה.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתם מפספסים הוא שהתור בקופות הלא עצמיות הוא תור שנוצר בכוונה ע"י צמצום עמדות פעילות.

אתה מזכיר לי ילד שלמד איתי ביסודי וקרא איזה יום באיזה עיתון שיש מסטיקים ורודים בטעם פונץ'. במהלך השבוע שלאחר מכן הוא הקפיד לעבור בין כל הילדים בשכבה ולשאול אם טעמו פעם מסטיק ורוד. כשרוב הנשאלים אמרו לו כן ושהוא היה בטעם תות, הוא הכריז בנימה כל-יודעת של נצחון: לא, זה היה בטעם פונץ'!

 

במילים אחרות - יופי שראית סרט, אבל זה לא אומר שעכשיו אתה חכם וכולם מסביב דבילים. לפי הלוגיקה שלך, כנראה שהסופרים בנתניה ובכפ"ס מתכוננים כבר שלושים שנה לקופות האוטומטיות, כי זה אורך הזמן שאני זוכר אותם עם תור, עם עשרים קופות שמתוכן רק ארבע עובדות, ועם קופאיות בעלות תודעת שירות שגורמת לך להתחרט שבכלל נכנסת לשם. אם כבר, הייתי אומר שבשנים האחרונות המצב השתפר, כנראה בגלל שהשכר שלהם עלה קצת.

 

 

ומה לגבי זקנים/קשישים/סתם אנשים מאותגרים טכנולוגית, שלא יכולים/מצליחים/מסוגלים להשתמש במערכות האוטומטיות?

שמת לב פעם איך באירופה כל תחנות הדלק הן בשירות עצמי? ושם אפילו אין את המותרות של אסיסטנטית שמתהלכת בין המשאבות ועוזרת למתקשים. עם כל הכבוד לאוכלוסיות שאתה מדבר עליהם - זו לא נכות פיזית ולא גזר דין מוות. אז מוציאים את האצבע מהתחת, לומדים איך להשתמש בטכנולוגיה, ומתגברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מזכיר לי ילד שלמד איתי ביסודי וקרא איזה יום באיזה עיתון שיש מסטיקים ורודים בטעם פונץ'. במהלך השבוע שלאחר מכן הוא הקפיד לעבור בין כל הילדים בשכבה ולשאול אם טעמו פעם מסטיק ורוד. כשרוב הנשאלים אמרו לו כן ושהוא היה בטעם תות, הוא הכריז בנימה כל-יודעת של נצחון: לא, זה היה בטעם פונץ'!

 

ואחר כך שמו לו פלטינות או רק גבס?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמת לב פעם איך באירופה כל תחנות הדלק הן בשירות עצמי?

 

תזכיר גם שכול מדינה ותחנה עם השיטה שלה: באחת צריך ללכת לקופאי, אחת שמשלמים במקום, אחת שהולכים לאיזה עמדה מיוחדת ורק אז משלמים בצורה מוזרה.

באירופה גם יודעים להתמודד עם קופות שירות עצמי. בגרמניה הקופאי/ת מעיפים עליך את הקניות שלך ב300 קמש וקשה להספיק לארוז הכול לפני שדוחקים בך לשלם ולעוף כבר אדוני אתה לא רואה שיש פה תור.

 

עזוב, ימצאו כול תירוץ למה קדמה מסויימת היא לא טובה. הנה עכשיו גם זה שאני מחזיר את העגלה למקום אומר שאני פראייר שפוט מסכן של הסופר הגדול שמנצל אותי.

 

אני מוזר, לא רוצה קופאית שתלחץ עלי, לא רוצה שתיגע לי באשראי, רוצה להעביר לבד, לשלם לבד, בלי תור (גם לפני ובמיוחד אחרי) שלוחץ עלי, להגיע עם שקית רב פעמית, ולהחזיר את העגלה למקום. גם כשאני מתקשר אני סבבה לגמרי עם מערכת ניתוב (וגם עכשיו עם האפליקציה שנפתחת בטלפון במקומות מסויימים).

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
זה בדיוק העניין.

הסופר מרוויח מכל הכיוונים.

גם מצמצמים קופות רגילות, במקביל דוחסים את הלקוחות לקופות העצמיות והלקוחות?

מבסוטים שהצליחו לצאת לפני אלו שעומדים בקופות הרגילות:

מה אכפת לי שהסופר ירוויח? זה מלכ"ר ולא גילו לי?

 

 

האם יש הטבה למי שמעביר וסורק בעצמו?

ממש לא.

הזמן שאתה חוסך + לא מתייבש בעמידה בתור, זו הטבה רצינית.

עם הקורא ברקודים הנייד הזה זה, ההטבה עוד יותר גדולה.

 

מה יש?

יש את האפשרות הבאה (לקוחות שעובדים פעמיים):

ברור, הרי אחרי כל קניה בלי יוצא מן הכלל יש בדיקת פתע.

 

מצטער. אם יש מישהו שמוכן לקבל את האפשרות שבסוף הקנייה יעכבו אותו, יפתחו לו את כל השקיות, יוציאו הכל מתוכן, יעבירו שוב בקופה, ויארזו שוב. רק כדי לוודא שלא גנב, למרות שאין להם שום הוכחה שעשה משהו?

מבחינתי הוא פראייר, ובאמת שאין שום סיבה לקבל את נוהל הבדיקות המדגמיות הנ"ל.

ברור לי שיש גנבים ולקוחות בעייתיים, אבל אין הצדקה לבדוק ולעכב לקוחות תמימים,

ואם כבר עושים את זה, אז בכיף,

רק שיכינו מראש שובר הנחה או ואצ'ר למימוש על אי הנוחות ובזבוז הזמן שהם גורמים ללקוחות נורמטיביים.

 

 

לדעתי, אין שום סיבה הגיונית לתת לסופר אפשרות לעכב לקוחות ביציאה עקב בדיקה מדגמית.

הם לא משטרה ואין שום סיבה שמישהו מאיתנו הלקוחות צריך להסכים לזה.

אני קונה יותר מ3 שנים באותה חנות, עם אותו מספר לקוח, עד היום יצא לי לעלות בבדיקה פעמיים.

בכל פעם, האחראית בדקה 5 מוצרים וזהו.

לא צריך לעשות פיל מעכבר. מבחינתי ומנסיוני השיטה הזו עובדת פיקס וחוסכת לי זמן יקר. אם החנות מכבדת את הזמן שלי ומאפשרת לי לא לעמוד בתור, אני מוכן בשביל זה לעלות פעם בשנה בבדיקה אקראית שלוקחת 5 דקות מקסימום במקום לעמוד בתור בכל קניה, ולהעביר את המוצרים בעצמי. אפשר לחשוב, החבר'ה ממועדון הגולף יראו אותך מעביר מוצרים בעצמך וישללו לך את החברות כי אתה לא מספיק אריסטוקרט.

יכול להיות שהנס עושה קניות בסמוך לשכונת פשע, אז שם בודקים יותר :)

 

 

* פעם היית בא לסופר, לוקח עגלה שזרוקה בחניות, מבצע קניות, הולך לאוטו, מכניס הקניות לאוטו ונוסע לדרכך. את העגלות היה אוסף איזה בחור שזאת הייתה עבודתו.

פתאום העובד פוטר וכולנו נהיינו פועלים של הסופר, דואגים לבוא עם 5 שקל מראש (בחלק אפילו 10), הולכים לשחרר עגלה (רחוקה מהאוטו) ובסיום הקניה כמובן, שוב, אנחנו עובדים אצל הסופר עכשיו אז תמורת שנקבל את ה 5 שקל חזרה אנחנו נדרשים ע"י המנהלי עבודה החדשים שלנו ללכת להחזיר את העגלה למקום ולא תמיד זה ליד הרכב.

 

 

פעם היה בלאגן בחניה בגלל שאנשים לא מחזירים עגלות. עגלות היו מתגלגלות ושורטות רכבים של לקוחות. ילדים היו גונבים עגלות כדי לסחוב קרשים לל"ג בעומר.

היום יש מכשיר שאתה מכניס ת"ז ומוציא עגלה. אם אתה לא מחזיר אותה בסוף, בפעם הבאה אתה לא יכול להוציא עגלה בלי לקרוא לשירות לקוחות. בלי פיקדון של 5 שקל ובלי מחזיקי מפתחות דביליים שדוחפים במקום המטבע.

אז תלך עוד 2 מטר לטובת הסדר במרחב הציבורי, אתה תמות מזה?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שלכל אחד קורה פעם באף פעם שהוא מפספס איזה מוצר בעגלה.

 

חייב להתיחס ל-4 העמודים האחרונים:

 

1. קופות בשירות עצמי זה מצויין. אבל צריך להכיר את הניואנסים בכל מקום. יש מקומות בם אי אפשר לארוז לפני התשלום, כיון שהמערכת שוקלת את המוצרים ואם אתה מוריד את הגבינה מהמאזניים היא מתבלבלת.

 

2. את התרגיל עם החלפת המדבקה עשו לי, אבל הפוך. הקופאית החליפה את המדבקה על המוצר למחיר יותר יקר. זה קרה לי פעמיים במדינה המפורסמת ביושר אנשיה: קנדה.

 

3. הפטנט של קורא הברקוד בעגלה נחמד, ניסיתי אותו פעם ב"אושר עד" והרגשתי נורא עדכני, שנת 2020. עד שהגעתי לקופה והמתנתי 15 דקות עד שהקופאית עשתה את כל הפעולות הדרושות כדי להעביר את הסכום מקורא הברקודים לטלפון, מהטלפון (או אזה מסופון, לא ראיתי בדיוק מה היא החזיקה) לקופה, וממנה לקורא כרטיסי האשראי. ואז בא השוס, אין EMV, צריך לקשקש על הפתקית. זה היה ניסיון חד פעמי, אשתי מתיחסת לזה כצעצוע וממשיכה ללכת לקופאית (איפה בארץ יש קופאי ממין זכר? באירופה הם אחוז גדול מבעלי התפקיד).

 

4. קרה שעליתי במדגם של היציאה מקופת השירות העצמי. בדרך כלל גם דגמו כמה מוצרים, אבל פעם - פעמיים העבירו לי עגלה של 600 ש"ח.

 

5. דייויד - אתה לא רוצה שיגעו לך בכרטיס האשראי? בעיה. יש מדינות בהן זה באמת פועל כך. אבל יש מדינות בהן לא יעזור כלום, הקופאי יקח את הכרטיס ויכניס אותו לקורא. ובישראל שבה מעכבים עוד ועוד את ה-EMV בודאי שהקופאי יטפל בכרטיס.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתם מפספסים הוא שהתור בקופות הלא עצמיות הוא תור שנוצר בכוונה ע"י צמצום עמדות פעילות.

 

כתבתי את זה מקודם.

 

במקום למחות על מיעוט הקופות הפתוחות הולכים לקופה העצמית (שיש לה את הבעיות שלה) ומבסוטים.

 

אתה לדעתי פשוט טועה, זה אמירות שלי נשמעות טכנופוביות - אני באופן קיצוני בעד Self service וכמה שיותר.

 

אני עמדתי עוד טרום ימי הקופות האוטומטיות כילד עם ההורים חצי שעה בתורים של הקופות, שהיום בקופות האוטומטיות אני ישר נכנס משלם ויוצא - אני מרגיש על בשרי את ההבדל בין סופר כמו חצי חינם(לפחות האלה שאני מכיר) שיש שמה עוד קופאיות אולד סקול לבין שופרסל שיש קופות אוטומטיות, מה גם שהקופות של שופרסל פשוט מעולות - בכללי אני מעדיף להיות תלוי בעצמי ולא באחר, אותו דבר אגב בשירות עצמי בתחנות דלק.

 

 

עוד קטע מעניין, בעבודה שלי אנחנו עובדים עם מרכזניות שמרכזות קריאות מלקוחות(שידורית,ביפר וכו') - הלקוח נותן להן תיאור טכני של הקריאה והן מזינות במערכת.

 

אנחנו מהצד השני מקבלים קריאות לצוותים אחרים(כי היא התבלבלה בצוותים) או קריאות בג'יבריש במקום בשפה הנכונה(לדוגמא, במקום לכתוב Host היא רושמת הוסטל או במקום לרשום Cluster היא רושמת לי פלסטר אז יוצאות לי קריאות כמו "הוסטלים נפולים עם שגיאות בפלסטרים" שזה קומי מאוד אבל לא אינפורמטיבי) - אם הלקוח היה לו פורטל Self service שהוא יכול להזין את תחום הקריאה בעצמו ולהזין את התקלה כנראה היה נחסך פה הרבה טעויות ולקוחות עצבניים - כמו שהיה בימים של המוקדניות של פעם שלכולם נוח לשכוח.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...