Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אזהרת מסע C4 פיקאסו/קקטוס דיזל: משאבת אוריאה


save

פוסטים מומלצים

לא ממש קשור לנושא (מתעצל לפתוח שרשור נפרד) אבל מעדכן שב 90K שוב לפתע נדלקה לי נורית בדוק מנוע , נורית אוריאה ואזהרת  emission fault check engine במסך התחתון.

הפעם בלי טיימר של ק"מ להשבתת הרכב. להבדיל מהאוריאה , הפעם ידעתי מה (לא) לעשות. בקיצור :בדיקות. לחץ משאבת FAP נמוך,מילוי המיכל לא עוזר, אופס יצא מק"ט חדש למיכל, אופס פולין מדינה אדומה, קניתי מיכל חדש מג'אן , העברת נוזל FAP (1.3 ליטרים), עדכון תוכנה  והכל ירוק.מאז נסעתי כ 1000 ק"מ כדי לתדלק וגם לוודא שרגנרציה באמת עובדת פיקס.

לא צפיתי לזה.  ציפיתי קודם לכשל בחיישן NOx (צריך להזמין שיהיה לי במחסן) או במזרק אוריאה (יש במחסן). אלו שתי התקלות הצפויות למרות שהן יותר נדירות ממיכל אוריאה.

אני מתלבט לגבי ההזמנה העתידית כי יש קיט תיקון סיני לחיישן  NOX ויש חיישן +בקר בתוספת 50% . קיט מקורי כ 200 אירו.

תהיות : ליטר FAP יותר יקר משמן גיר. מה יש בו? לדעתי יש דרך לשלוף את המשאבה עם צבת מיוחד מתוך המיכל FAP ואז לחפש מפירוק. לא נכנסתי לזה.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 660
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מיכל fap מק"ט 1610115580 כ ₪1200  .בקבוק מילוי ליטר כ ₪370

בחו"ל מיכל עולה כ 150 אירו בחנות אבל בזמן האחרון החבילות מהפולני נתקעות לי במכס ל 3 שבועות אז ויתרתי.

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחסית לא יקר בטירוף. 

 

מה שקצת מעצבן (או שלהפיך צריך לשמוח...) שהמנוע לא צריך בכלל את כל הדברים האלו בשביל לעבוד, הם קיימים אך ורק לצמצום זיהום אוויר. ומתגלה שהם ההוצאות העיקריות בתחזוקת הרכב, חוץ מטיפולים שגרתיים. 

מצד שני בזכות הדברים האלו עדיין הדיזל קיים ולא נאסר לשימוש...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, save כתב:

לדעתי יש דרך לשלוף את המשאבה עם צבת מיוחד מתוך המיכל FAP ואז לחפש מפירוק. לא נכנסתי לזה.


עכשיו כשיש לך מיכל מחוץ לאוטו, נשמע כמו זמן טוב להתעסק עם זה. בהחלט מעניין ואני תמיד מתפלא שאף אחד לא נכנס עד היום לעומק הדברים. כנ"ל לגבי מיכל האוריאה.

קיט מילוי של ליטר רכשתי ב 250 ש"ח בארץ עם חשבונית.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר מעולה לליטר.
אולי אנסה לפרק את המשאבה היום. יש שני פינים מפלסטיק משני צידי הגליל שצריכים ללחוץ עליהם בו זמנית . נסיתי עם שני מברגים אבל אז צריך יד שלישית לשלוף והמברג הראשון קופץ ואתה מתחיל לקלל בצרפתית merde alors ...

באירופה יש בהחלט כאלה שמשחזרים בקרים ומשאבות אוריאה וכו'. דובר על זה פה בשרשור. בארץ השוק קטן אז אין.


 

תמונה של הבר מינן

 

oldFAPTank.png

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עוד משהו שנתקלתי בו זה פרסום לתוסף אוריאה שאמור למנוע התגבשות במזרק, במשאבה וכו. איזה יצרן אלמוני TUNAP 986

https://www.youtube.com/watch?v=JXKCWKcT2wQ

https://eshop.tunap.nl/Automotive/986-SCR-System-Active-Substance/1820CL08_986.cyid/1820.cgid/en/US/EUR/

מישהו מכיר / ניסה ? שמן נחשים ?

בפורומים בחו"ל אני קורא לא מעט אנשים מעוצבנים מהעלויות כי גם במיכל אוריאה החדש יש תקלות שדורשות החלפה נוספת לפעמים.

זה מעבר לכשל בחיישן/מזרק וכו (יותר זולים).

מה שמוביל אירופאיים שונים לבטל את תוכנת האוריאה או את ה DPF או את שניהם (למשל avontuning.co.uk ) .עלות השירות כ 1000 ש"ח בערך ואז לא ברור לי איך הם עוברים טסט.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, save כתב:

אז לא ברור לי איך הם עוברים טסט

השאלה מה בודקים בטסט.

בארץ הקודש בודקים בטסט לדיזל כהות עשן בלבד, כלומר דינו של רכב יורו3 כרכב יורו6 וכל המערכות הללו לא נבדקות כלל.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אספתי את החבילה של חיישן NOx (היתה קצת רטובה מהגשם אבל לא משנה).

בעיקרון החיישן אמור להיות דיי עמיד ולא קשור לאוריאה ישירות.הבעיה היא כשמיכל אוריאה נדפק (בעיקר הצמה) , זה יכול להשפיע על הזנת חשמל של החיישן . מסתבר שהכבילה עוברת משם , מעל מיכל דלק ולתוך ECU של חיישן. למה כל כך צרפתי ? אין יותר מסובך ?

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.12.2020 בשעה 01:56, save כתב:

לא ממש קשור לנושא (מתעצל לפתוח שרשור נפרד) אבל מעדכן שב 90K שוב לפתע נדלקה לי נורית בדוק מנוע , נורית אוריאה ואזהרת  emission fault check engine במסך התחתון.

הפעם בלי טיימר של ק"מ להשבתת הרכב. להבדיל מהאוריאה , הפעם ידעתי מה (לא) לעשות. בקיצור :בדיקות. לחץ משאבת FAP נמוך,מילוי המיכל לא עוזר, אופס יצא מק"ט חדש למיכל, אופס פולין מדינה אדומה, קניתי מיכל חדש מג'אן , העברת נוזל FAP (1.3 ליטרים), עדכון תוכנה  והכל ירוק.מאז נסעתי כ 1000 ק"מ כדי לתדלק וגם לוודא שרגנרציה באמת עובדת פיקס.

לא צפיתי לזה.  ציפיתי קודם לכשל בחיישן NOx (צריך להזמין שיהיה לי במחסן) או במזרק אוריאה (יש במחסן). אלו שתי התקלות הצפויות למרות שהן יותר נדירות ממיכל אוריאה.

אני מתלבט לגבי ההזמנה העתידית כי יש קיט תיקון סיני לחיישן  NOX ויש חיישן +בקר בתוספת 50% . קיט מקורי כ 200 אירו.

תהיות : ליטר FAP יותר יקר משמן גיר. מה יש בו? לדעתי יש דרך לשלוף את המשאבה עם צבת מיוחד מתוך המיכל FAP ואז לחפש מפירוק. לא נכנסתי לזה.



אם אני רוצה לחזות את העתיד, עלי רק לעקוב אחר השרשור ומה שעובר עליך.
תוכל לפרט מה הבדיקות ומה הממצאים שעלו לך בנוגע להחלפת המיכל?

אצלי הופיעה תקלה P1434. וגם תקלות תקשורת.
כל פעולה שאני מנסה לבצע למערכת DPF דרך דיאגבוקס נכשלת מיד בלי לתת אפילו מספיק זמן לניסיון.

9ca64e8e-0604-4e65-813f-63f0fbf5632d.thumb.jpg.4637be8c6f7ec11730158635e03aceae.jpg

3f2718f6-ba3c-48e1-9525-5737f5a28aca.thumb.jpg.241b1ed8b40c5e332b0f3037fef248e5.jpg

מנסה להבין האם התקלה מהמשאבה או מהתקשורת איתה.
 

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, matansab כתב:



אצלי הופיעה תקלה P1434. וגם תקלות תקשורת.
כל פעולה שאני מנסה לבצע למערכת DPF דרך דיאגבוקס נכשלת מיד בלי לתת אפילו מספיק זמן לניסיון.

9ca64e8e-0604-4e65-813f-63f0fbf5632d.thumb.jpg.4637be8c6f7ec11730158635e03aceae.jpg



מנסה להבין האם התקלה מהמשאבה או מהתקשורת איתה.
 

זאת תקלה שמרחשת במשאבה שבמיכל FAP אבל יכולה לקרות מכמה סיבות שקשורות למשאבת דלק בין היתר.

תלחץ על הפלוס שליד הקוד, מה רשום?

עריכה אחרונה על ידי Adamm
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...