Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט התקנה אלפא רומיאו 156 2006


Oren da man
שימו לב! השרשור הזה בן 2566 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על הנייר עולה עד 6KHZ באון אקסיס , בפועל אני לא בטוח איך הוא ישמע בנקודת חיתוך שכזאת.

אין לי היכרות עם הסט הזה ככה שאני לא יודע אם המיד מנגן בפול ריינג' אבל הצרימה יכולה להיות בתדרים שבאיזור ה 500 - 2000 לדוגמה , לא מחייב שדווקא בגבוהים.

 

אני כן תומך בדעה של אדי ולנסות להוציא מהסט הזה את המירב ואם עדיין לא ימצא חן בעיניך אז תחזור לשולחן הניתוחים.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שגיא, אורן

 

אני רוצה למקם אתכם לרגע אחד כאן.

 

זה היה סט שהיה מורכב מהרכיבים הבאים:

 

מידבאס אימג'ן

טוויטר HAT L1V1 - מה שמורכב היום ברכב שלי (זוג אחר ויש לי עוד זוג ספייר)

קרוס פסיבי "מדוזה" בבניה אישית שלי

 

הם היו מוגברים על מגבר 50 וואט ארבעה ערוצים של סאן דאון וסאב וופר של אאורה 10 אינטש על מונובלוק פשוט של JBL

 

יחידת ראש 9853 של אלפיין.

 

אנשים ששמעו את הסט הזה במפגשים היו בסוג של הלם מהתוצאה שהסט הזה נתן.

 

הטוויטר היה מותקן בקיק פאנל.

 

איתמר למשל שמע את הסט הזה והסכים איתי שהוא לא נשמע פחות טוב מסט שלושה חלקים של אלייט לפחות לא בפער ניכר.

 

 

ולגבי L1 R2 - היה לי גם אותו ומצטער מאוד לאמר - לא מצאתי בטוויטר הזה שום דבר מיוחד שהצדיק את המחיר שלו - כלום!

 

למען האמת הL1V1 שיש לי עכשיו שהוא טוויטר שנראה כמו משהו בשקל ועשרים - קטן, שטוח כמו מטבע חצי שקל - הוא הטוויטר הכי טוב שאי פעם יצא מהמפעלים של HAT, הם היו יכולים לעצור שם.

 

זה שאנשים לא יודעים איך לתפעל את הציוד שלהם לא אומר שהוא לא טוב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שזכור לי דיברת על הטוויטר הזה קצת אחרת בעבר אבל נניח לזה.

 

יש הרבה טוויטרים שממש לא מצדיקים את המחיר , סופרימו פיקולו הוא דומה מצויינת , לגבי ה R2 אני חולק עליך הוא טוויטר מעולה לכל קונפיגרציה.

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגיא הוא טוויטר מעולה - זה טוויטר היי אנד אמיתי והוא לא דורש כמעט כל התערבות - אבל השנים עוברות ואני למד דברים ומעגלים נסגרים ומצאתי את עצמי חוזר לL1V1 שלהם כי הוא טוב באותה המידה כמו הR2 שלהם ברגע שאתה מבין איך צריך לעבוד איתו נכון.

 

אם היום היית שואל אותי אם הייתי קונה את הR2 שוב - התשובה שלי היא לא!

 

לא חושב שהוא באמת שווה את ההשקעה.

 

מנגד - אם היית אומר לי שאני הולך להתקין מערכת מינימלית בלי יכולת DSP גבוהה - אז כן, הייתי רץ לקנות אותו כי אני יודע שזה מוצר שנשמע טוב "ישר מחוץ לקופסא"

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יגיד לך מה נשמע לך יותר טוב , אם חזרת ל L1 כנראה שזה מסיבה טובה.

 

בחירת טוויטר בסט 3 חלקים היא פחות כאב ראש , ד"א מה הנק חיתוך מלמטה אצלך של הטוויטר?

 

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הL1V1 לא יכול להחתך נמוך במיוחד 5K בסלופ 6 זה הכי נמוך שמומלץ לחתוך אותו אז בסלופ 12 אתה יכול להתחמק מזה אם תחתוך אותו ב4K

 

הוא חתוך אצלי ב6.3K בהתאמה לCDM - בפועל לCDM זה קצת גבוה מידי והיה רצוי לחתוך אותו נמוך יותר לאזור ה4K הרץ אבל אני לא רואה בעיות מיוחדות כרגע עם נקודת החיתוך ובאזור הזה של 4-5-6 יש אצלי איקוצלציה רצחנית.

 

לסט שני חלקים עדיף טוויטר שיכול לרדת נמוך מאשר מידבאס שיכול לעלות גבוה אלא אם כן אתה יכול להתקין את המידבאס יותר על הציר.

 

ויחד עם זאת הסט אימג'ן+L1V1 שבניתי בזמנו על הקרוס מדוזה היה נשמע פשוט נהדר.

 

ההבדלים העיקריים בR2 הוא שיש לו קצה עליון נקי במיוחד - רמת הפירוט של כל הטוויטרים בסדרת לגטיה היא די זהה אבל רמת הניקיון ללא ביצוע חיתוכים כלשהם בקצה העליון - שם הR2 מראה את גדולתו

 

ואז מגיע עוד אבל

 

אם אתה לוקח בחשבון שאתה בן אדם, שאתה אחרי גיל 18 כבר לא ממש שומע ברור ונקי אחרי 18 קילוהרץ ובגיל 30 אם אתה שומע טוב ב18 קילוהרץ אז תגיד תודה

 

אם אתה מבין שקצה התדר הזה הופך להיות "הפרעות" בעיקר מאשר תחום תורם - ואתה חותך אותו מהרמקול - אתה מקבל קצה עליון נקי.

 

וזה בדיוק מה שאני עושה במערכת - אז איזה יתרון יש בשבילי מהR2 הזה?

 

הוא סתם עוד גוש מתכת מגודל מבחינתי במקום טוויטר בגודל של מטבע חצי שקל.

 

הוא "סתם" עולה פי כמה ממנו - אני בכווונה רושם סתם כי היצרן השקיע כאן ים של מחקר וגם לא מעט עבודת עיצוב.

 

אני כן חושב על ללכת על סט מוראל מאוזן - MT350 וגם להשתמש בקרוס הפסיבי של האילייט - למה?

 

אולי בגלל שאני רוצה סט שנקודות החיתוך שלו בוצעו ע"י היצרן, אולי בגלל שאני רוצה סט מאוזן.

 

אבל באמת - למה? לא ממש ברור לי כי זה לא באמת נחוץ. כנראה שאני פשוט רוצה - הגיע הזמן להודות בעובדות - פשוט כי מתחשק לי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למערכת שלך אין שום יתרון ל R2 במיוחד שנקודת החיתוך היא 6.3k שמה שיש אחריה זה בעיקר "כלום".

 

אבל אנחנו לא מדברים פה עליך..

 

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגיא אתה קצת הולך לאיבוד לדעתי - אחרי 6.3K יש הרבה מאוד תחום תדר - עד 18K זה עדיין תחום שמיע אז זה מאוד לא נכון לאמר "בעיקר כלום" זה מתחיל לקרות אחרי 16.5 קילוהרץ ותלוי גיל ומצב שמיעתי.

 

ואני לא מדבר כאן בהכרח עליי אני מדבר על כל אדם על כדור הארץ עם יכולת DSP סבירה וקצת ידע.

 

אם אני רוצה לקבל "מקסימום" מהרמקול כמו שהוא על מינימום התערבות ויש תקציב - כן, הייתי לוקח את הR2

 

המסר שלי

 

המסר שלי הוא שפותח השרשור בעיני ממהר מידי ולא מתקרב אפילו למיצוי הפוטנציאל של רכיבים שהוא כבר פסל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמת, אבל תפריד בין שמיע לבין ניגון תחומי תדר שבאמת משפיעים על גוון הצליל , במה ותמונה.

 

זאת הייתה הכוונה בכל מקרה.

 

הטוויטר שלך l1 לעולם לא יוכל לתת לך את אותה התוצאה במערכת 2 חלקים כמו ה R2 או הסקאן שיש לי בחתימה כי הוא פשוט לא מסוגל לנגן נמוך ולהישאר נקי.

 

אני טועה?

 

 

 

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי sagiarye

Audison Bit 10 | Dynaudio Esotar E650 + Scanspeak D3004| Arc Audio 4200SE | Dynaudio Esotar 1200 | JL Audio HD 750/1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ולא.

 

זה תלוי בעד כמה המידבאס יכול לעלות גבוה טוב ובאיזו זווית הוא הותקן.

 

בגדול לסט שני חלקים אני בכלל מעדיף לוותר על טוויטר ולבחור במידריינג' שמכסה את התחום הגבוה בצורה נאותה.

 

או לסירוגין לשבור את הנורמה של טוויטר דום וללכת על ריבון, הורן או amt שמסוגלים לנגן נמוך יחסית ביחד עם מידבאס שעולה גבוה.

 

הייתי גם מעדיף להקטין קצת את קוטר המידבאס בכדי לתת לאלמנט גבול עליון טוב יותר ולתת השלמה עם הסאב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתם רחוק. נכון לעכשיו אני מרגיש צרימה(כמו זיוף), דווקא מצד ימין, כשאני מפנה את הראש לכיוון הרמקול אני שומע יותר טוב והצרימה נעלמת, אז יש כאן עניין של מיקום. אבל מה אני אעשה? אחתוך בדיפון של הדלת בשביל לאפשר משחק עם הזווית של האלמנט? לא נראה לי.

הצרימה דווקא לא באה בתחום ממש גבוהה, בעיקר בדיסטורשן וזמרות שעולות גבוהה, מצילות שומעים היטב.

רשמת שאנשים לא יודעים לעבוד עם הטוויטרים של HAT שזו אמרה סבירה והגיונית(אני לא חזק בתחום אבל סיטואציות כאלו בכל תחום אפשריות). אבל הכל אצלי בדיפולט לפי הוראות יצרן. לא אני קבעתי את הנק' חיתוך אלא היצרן. אז אני בעצם יכול לחתוך טוב ממנו? אני בהחלט אנסה לבנות קרוס אובר כי לעומת מה שהצטייר מקודם, אני לא כ"כ להוט להפטר מהסט ולבזבז כסף שמתחיל להגמר לי.

ושוב אני מזכיר, מדובר באימג'ין, לא קלארוס.

מישהו זרק כאן הרצה. שמתי לב שלאחרונה הצרימות מתחילות להתמתן, באופן כללי הסאונד מתאזן. בחנתי את עצמי בעניין הזה אני די בטוח שזה לא פלאסיבו. אבל בגדול עדיין יש לי בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן,

 

בדיוק כאן נכנס לתמונה ציוד מדידה - RTA, רעש וורוד וסוויפים.

 

אתה מחפש בעיית הקרנה ברמקול ככל הנראה - תדר שיוצר רזוננס או הדהוד בזווית מסויימת בתדר מסויים שהוא כנראה חזק יותר משאר תחום התדרים.

 

למקם מיקרופון במרכז משענת הראש שלך ולקחת קריאת RTA שמראה PEAK ולנגן טרק\שיר שבו הבעיה משתחזרת ולראות איפה המערכת יוצרת את הבעיה באותו הרגע.

 

במקביל לקחת קריאת RTA בכדי לראות אם אתה בכלל מאוזן בצורה שהיא "נכונה"

 

והכי טוב היה אם אפשר היה להריץ בדיקה ישירות מכלי המדידה בשביל להריץ סוויפים ולקבל חיווי מקריאה קרובה למידבאס ימין ולהבין איפה יש לו בעיות רזוננס ואת זה רואים מגרף הTHD שבודק את תדר ההדהוד של הרמקול.

 

 

בגלל שמדובר בצרימה מורגשת באזור תדר גבוה יחיסת - תוריד לסמארטפון שלך אפליקציה RTA כלשהיא - למעלה מ500 הרץ הקריאה שאתה תקבל היא יחסית אמינה ולפחות תיתן לך מושג גס - איפה הבעיה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לעדן קצת צלילים גבוהים, ולנקות הפרעות RF, על צליל הטוויטר בתחום הגבוה - .. ידנית.

לתחום ה 16.000H ומעלה.

מוסיפים קבל קטן קטן 0.04-0.02UF ומטה, במקביל לטוויטר לאיסוף פיקים ולעידון, ובנוסף לספוג הפרעות.

 

* לדעתי הבעיה הנוכחית היא מיקום וכיוון.

אפשר לנסות לעדן את הצליל, עם חסימה אקוסטית פיזית על הטוויטר.

הכנסת פד בד, ספוג דק על הטוויטר, בינו לבין הגריל - ולבדוק בעדינות שינויים.

אם ל טוויטר יש גריל וגם בדלת, אפשר בין שני הגרילים.

 

במסגרת הבדיקה - גם להעלות עוצמה לטוויטר הנ"ל, מאחר והחסימה בולמת קצת.

ומפזרת את הצלילים.

להתחיל עם פד הכי דק ומחורר, ומעלה.

 

[ATTACH=CONFIG]469603[/ATTACH]

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שווה לנסות את מה שאייל מציע כאשר מדובר בטוויטר חד או טוויטר שמקבל יתר הספק לעומת שאר הרמקולים.

 

זו שיטה מאוד אולד סקול, שנות השישים לדעתי אולי לפני אבל היא פשוטה מאוד, יעילה מאוד.

 

קבל סינון זה גם רעיון נהדר, אני חושב שמשתמשים בקבלים שכאלו בתכנון קרוסאוברים מתקדמים גם כקבלי מעקף למקרה של כשל בקבל ראשי באלמנטים בהם החיתוך אינו מגן על כשל מכאני.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2566 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...