Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייבוא רכב, החלפת מנוע ושינויי צמיגים (נערכה כותרת ריקנית)


greendude
שימו לב! השרשור הזה בן 3493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא קבעתי את ההגדרה של "רכב אספנות".

מה לעשות שאני חולם על רכבים שיוצרו בשנות ה-60 וה-70.

אבל לקנות אותם בשביל לשים אותם בחניה, אני לא מתכוון, וכמו שארתי בהודעה הקודמת - בלי בלמים נורמאליים ומתלים מודניים, אני לא מתכוון לנסוע ברכב כזה. לפחות מבחינת בטיחות, אני לא רואה סיבה להתפשר. הרכב הרי גם לא הגיע עם חגורות בטיחות, אז אולי גם נשאיר את זה ככה? (הרי כבר הבהרתי שבשאר הדברים אין לי שום כוונה לשנות).

מעבר לזה, אם אני קונה רכב בן 40 עם המנוע המקורי שלו, אני צריך לדעת שיש לי האפשרות הסבירה לא להיות תלוי בזמינות של חלקים ברמה המקומית, במיוחד ברכב (פיירמאונט) שכנראה אין בארץ בכלל.

 

ובכלל, בכל העולם מקובל לקחת רכב "אספנות" קלאסי, לעדכן את מה שדורש עדכון (ולפעמים אפילו דברים שבכלל לא, אבל בכ"ז ממש רוצים) וללכת עם הרכב לתערוכות של רכבים קלאסיים.

אני רוצה פיירמאונט. רכב ששוקל כמו S60, עם מנוע שדומה בהספק ל-S60. למה שלא יהיו לו בלמים בהתאם? ראית את גודל הדיסק בבלמים של וולוו? זה אפשרי לשים דיסק כזה בג'נט 15"? היה עדיף שאני אגלה את כל זה אחרי ששרפתי 35,000 שקל על רכב שכנראה רק אני רוצה בארץ?

 

אז זה לא אספנות? אין בעיה אם זו הדעה הרווחת פה, תאמרו, ואני אדע שמקמי לא בפורום הזה. אבל אני לא אוותר על הדברים האלא רק בשביל "סימפטיה".

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם אם תשים את כל המערכות האלו, הרכב לא יהיה רכב בטיחותי. הוא אומנם יהיה יותר בטיחותי מרגע יציאתו מהמפעל, אך עדין לא בטיחותי בסטנדרטים של רכב מודרני.

 

במקרה של תאונה, איפה כריות אויר? איפה היכולת של המרכב לספוג אנרגיה בצורה יעילה יותר?

 

לגבי השאלות שלך, בהנחה שאתה רוצה הכל חוקי, כל מה שאתה צריך זה מנוע וצמיגים שמתאימים למפרט היצרן (בגדול). חוץ מזה, כל השאר זה תחום אפור ותוכל לעשות הסבה של ברקסים מתלים וכדומה (בהנחה וזה אפשרי/כלכלי עבורך)

 

ולגבי מה זה אספנות, כל אחד פה מגדיר את זה אחרת. אחד חושב שרכב אספנות חייב להיות מקורי, אחר חושב שההפך. בסופו של יום, אספנות זה רכב בן 30 שנה לפחות מבחינת החוק.

בהצלחה.

Subaru DL Hardtop 1978 ,Subaru DL station 1979

Triumph harld 1968, Piaggo Vespa SS 1966 with a sidecar

Volkswagen Caddy 1986, Piaggo Vespa Super 1969 with a sidecar

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתייעץ לפני שתה מתכוון לשנות משו במכלוליי הרכב על מנת שתוכל להנות מנסיעה נעימה בכבישיי הארץ האיכותיים לכאורה,טוב לפחות חלקם.

עופר בן צבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה לא להיות "צריך" מנוע, אבל בהנחה שאני לא רואה את הרכב בעיניי שלי לפני הקניה, אני לא ממש יכול לדעת. מה גם שאם אני רוצה רכב שאני אסע איתו לא מעט, והמנוע "זקן" מראש, אז אני חושב שדי חובה לקחת בחשבון זמינות חלקי חילוף.

ואני לא אומר שהרכב יהיה בטיחותי כמ רכב מודרני, אבל זה עדין לא אומר שמה שאפשר לעשות לא נעשה...

לגבי צמיגים - כמו שמרתי, החלק הקרטי הוא הג'אנטים - וחרשתי את הסיבות. אני מבין שאין דרך מסודת לדעת מראש מה יאשרו? הבנתי שאפשר לפנות לאיזה 2-3 גורמי תקינה בארץ, אם צריכים. אבל זה נשמע כמו סיוט.

 

אגב, לצורך העניין -הבעיה נהיית הרבה יותר אקוטית ברכבים שהם מאסל קאר קלאסיות, שנאמר לי שיכולות להגיע למעל 2 טון... (לגבי זה אני לא יודע. ממה שמצאתי באינטרנט, זה משקלים של טון וחצי, אבל הבחור שאמר את זה נשמע מאד נחרץ)

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו לך פעם ופעמיים, אתה מטייל בשטח אפור שנושק לשחור. להגיד לך שכל הרכבים האמריקאים שאני מכיר זהים למקר? לא

יש הסבות של בלמים בולמים, צמיגים ןגאנטים. חלקי חילוףבסיסיים אפשר להשיג , דברים מסובכים צריך להזמין מחול. רכב יום יומי זה לא יכול להיות , לסופי שבוע, בכיף

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירון אני לא מסכים איתך, מכל הרכבים דווקא את האמריקאיות אפשר להביא למצב של יומיום אישית לא שהייתי עושה את זה.

מבחינה מכנית ברוב הרכבים ניתן להשיג חלקי חילוף בקלות מאוד,אומנם יקר אך אפשרי.

בקלות ניתן להתקין מערכות אמינות ומודרניות (שוב, יקר, אך קל).

בניגוד למכוניות שקשה להשיג להם חלפים...

Subaru DL Hardtop 1978 ,Subaru DL station 1979

Triumph harld 1968, Piaggo Vespa SS 1966 with a sidecar

Volkswagen Caddy 1986, Piaggo Vespa Super 1969 with a sidecar

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה שפיירמאונט לא תהיה ליום יום?

כי ממה ששמעתי - הן דווקא כן משמשות לזה איפה שיש הרבה מהן - ארה"ב.

זה לא על תקן משפחתית, זה על תקן מכונית שאני נוסע בה. מקס' שני אנשים...

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה שפיירמאונט לא תהיה ליום יום?

 

כן, יש סיבה. באפשרותך לייבא רכב בן 30 שנה ומעלה רק בזכות תקנות "רכב אספנות", ורכב כזה מהגדרתו אינו מיועד לשימוש יום יומי.

בזכות מגבלה (כמעט יחידה...) זאת זכינו בהטבת הייבוא, ובעוד רבות אחרות (הן כספיות, הן של "כאב ראש"). אתה מנסה להנות מההטבות, ולעקוף את המגבלות.

בכך אתה יורק לבאר שכולנו (לא רק אתה...) שותים ממנה. אל תתפלא שאינך זוכה לאהדה רבה....

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם נתעלם מהפן החוקי,

אני רוצה לראות אותך נוסע על רכב שמחוץ לעיר עושה אחד לארבע, ובתוך העיר, עוד פחות, הרבה פחות ברכב יום יומי

רכב יום יומי עושה בממוצע 15,000 קמ בשנה

, תעשה את המכפלה

לפי 5000 ליטר

אתה מתקרב ל40,000

בשנה

ובמיוחד אם אתה מחליף את הבלמים למשל , אז נכון שבארהב יש אפטר מרקט גדול שמאפשר לבלום יותר בבטחה , אבל אז להחליף רפידה שצריך , מזמינים מחול

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב. אז נוותר.

סה"כ חשבתי שיש 10 שעות בשבוע שאסור לרכב להיות על הכביש. אולי אני טועה, אולי זה משהוא אחר. לא יודע וכבר לא אכפת לי.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש עשר שעות בשבוע שאסור לנסוע.

אם אתה רוצה תבוא היום למפגש השפלה בנס ציונה ברחבה של היכל התרבות אני אהיה שם עד חמש וחצי עם מוסטנג אדומה פתוחה אשמח לענות ולעזור על דברים בעל פה

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש עשר שעות בשבוע שאסור לנסוע.

אם אתה רוצה תבוא היום למפגש השפלה בנס ציונה ברחבה של היכל התרבות אני אהיה שם עד חמש וחצי עם מוסטנג אדומה פתוחה אשמח לענות ולעזור על דברים בעל פה

 

אולי בפעם אחרת.... היום לא הספקתי

 

בכל מקרה, אני לא ממש מבין איפה פגעתי פה באנשים - אם מחוקק החליט שההגבלה על רכב אספנות הוא 7 עד 9 בבוקר בימי חול, אז למה זה פתאום לא בסדר שאני אסע ברכב בכל שעה שהיא לא השעות האלה? ולצורך העניין, שאלת הבלמים/מתלים מבחינתי תופסת גם לדייהטסו שלי ולניסאן של אבא שלי באותה המידה, שבשמחה הייתי משדרג בולמי זעזועים בשתיהן. ואם זה חוקי בצורה או דרך כזו או אחרת, אז למה אני צריך להמנע זה?

 

אבל אלה דברים שכבר אמרתי, ועדיין אני "יורק לבאר". משתמע מכך, שלתפיסתכם, לא רק שאני צריך להיות בתוך גבולות החוק, אני צריך לשמור שוליים רחבים במיוחד, בדרך שמראש היא מהצרות ביותר. אז אני מצטער, אבל אם זו הגישה פה אז אני לא אגיד פה מה דעתי על זה פרט לכך שזה לא מקום שאני רוצה להיות בו ו"שיהיה לכם בהצלחה".

עריכה אחרונה על ידי greendude
ניסוח

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם נתעלם מהפן החוקי,

אני רוצה לראות אותך נוסע על רכב שמחוץ לעיר עושה אחד לארבע, ובתוך העיר, עוד פחות, הרבה פחות ברכב יום יומי

רכב יום יומי עושה בממוצע 15,000 קמ בשנה

, תעשה את המכפלה

לפי 5000 ליטר

אתה מתקרב ל40,000

בשנה

ובמיוחד אם אתה מחליף את הבלמים למשל , אז נכון שבארהב יש אפטר מרקט גדול שמאפשר לבלום יותר בבטחה , אבל אז להחליף רפידה שצריך , מזמינים מחול

 

MPG ש פיירמאונט עם המנוע הכי גדול (5 ליטר) עם רכב4 דלתות יותר כבד סביבות ה-20, שזה 8 ק"מ לליטר. מנועים יותר קטנים עושים 1 ל-13, לפי פורומים ואתרי רכבים מארה"ב.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי אל תיקח רגשי את מה שהולך בפורום, אולי זה לא המקום בשבילך מבחינת צורת הפורום, אבל יחס כזה תקבל בכל פורום. היות ואנשים לא נפגשים פנים לפנים, והמון אומרים ומוסיפים כל שעל ליבם ללא סינון, גם אני נפגעתי לא מעט פעמים ככה שכך הכול בערבון מוגבל, ומה שלא מתאים סנן הלאה.בחול יש פורומים אדירם וגם נימוס חזק, פה זה ישראל ומי שמראה שיש לו גדול, הוא החזק. להבא תחדד את השאלות יותר כי לצד כל הבררה יש פה המון אנשים ,שהידע שלם הוא אוצר. שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...