Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות מרכישת מונית מרצדס C200 והפיכתה לרכב פרטי


sharkol
שימו לב! השרשור הזה בן 3351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

אני פותח את השרשור הזה קודם כל כדי לעזור לאנשים אחרים שאולי חשבו לעשות את הצעד הזה, לפני שהתחלתי את כל התהליך ניסיתי לחפש במשך הרבה זמן מידע או מדריך מדוייק מה צריך לעשות, לקבל טיפים וכ'ו. אך לצערי התקשתי למצוא מידע קונקרטי ועדכני לגבי התהליך והכדאיות שלו.

אז אם מה שאני הולך לכתוב כאן יעזור לבנאדם אחד לפחות, עשיתי את שלי.

 

קודם כל אני יתחיל מהשלבים ואיך מבצעים את כל התהליך הזה, אחר כך אני ירשום כמה טיפים שאספתי בדרך, על המונית שרכשתי ורשמים עד כה.

 

1. אז הצעד הראשון כמובן הוא למצוא מונית במצב, מנהג יחיד עם ק"מ סביר(נרחיב בהמשך). חשוב לקחת את הזמן ולא להיות פזיזים.

 

2. אחרי שמצאנו מונית שעומדת בתקציב, ושנראית טוב מבחינה פנימית חיצונית ומכנית, לוקחים לבדיקה. חשוב לעשות בדיקה במכון שיודע איך בודקים מרצדס ושיש להם מחשב שיודע להתחבר למחשב הרכב - אין הרבה כאלה, צריך להתקשר ולוודא.

 

3. במידה והבדיקה תקינה (שאסי גיר מנוע וטורבו תקינים), אפשר להמשיך הלאה, תהיו מוכנים מראש לראות הרבה קטגוריות תחת "לא תקין" - גומיות שחוקות, נזילות למיניהם, נקישות בגיר, נקישות בהגה. צריך לקחת בחשבון שזה רכב שעבר סביב 300-350K בהנחה שהוא 5 שנים על הכביש - רוב הדברים האלה מבחינתי לפחות הם בלאי "סביר" לרכב כזה.

 

4. החלטתם לקחת את הרכב - החל מרגע זה מתחיל תהליך לא פשוט, לי התהליך לקח יומיים. מתחילים במשרד הרישוי בחולון (לא בדואר), רצוי להגיע כמה שיותר מוקדם, עם כל הגודל של משרד הרישוי יש רק פקידה אחת שמטפלת במוניות! צריך להגיע אליה ולהפקיד את הרישיון של המונית - היא נותנת לנהג המונית רישיון זמני ל 48 שעות אשר בהם מותר לו לבצע שינויים ברכב, והחל מרגע זה אסור לו לעבוד עם הרכב.

 

5. אחרי שהפקדנו את הרישיון נוסעים היישר ל "קופונית" , נהגי המוניות יודעים איפה זה. שם מפרקים את הכובע של המונית, מפרקים את המונה ומכשיר הקשר.

 

6. אחרי קופונית, צריך למצוא מקום שיוריד את המדבקות של המונית מצידי הרכב - עלות של 50-60 שקל אצל מכון שטיפה חאפר.

אפשר גם לבצע את זה לבד עם מים חמים או פן במידה ואתם לא לחוצים בזמן.

 

7. לאחר שהרכב "נקי" נוסעים לבניין המכס בראשון לציון, בדרך כלל אין שם תור, מציגים לעמיל המכס את הרישיון הזמני של הרכב, הוא מזין נתונים במחשב, ותוך כמה דקות אומר לכם מהו הסכום שעליכם לשלם על מנת להוריד את הכוכבית מהרישיון (סימון מונית), ונותן לכם שובר תשלום לדואר במידה ואתם משלמים במזומן או צ'ק, ניתן גם לשלם באשראי לעמיל המכס ישירות בתשלום אחד ושבעל הכרטיס יהיה נוכח.

 

8. במידה ואתם מחליטים לשלם בדואר, יוצאים מבניין המכס והולכים לתחנה המרכזית בראשון לציון, שם קיים סניף דואר - מרחק של 7-8 דקות הליכה.

 

9. אחרי שחיכינו ושילמנו בדואר חוזרים חזרה לבניין המכס, הפעם עולים לקומה רביעית להנהלת חשבונות, מציגים את הקבלה ומאשרים את התשלום, עניין של דקה.

 

10. חוזרים לעמיל המכס שטיפל בנו, מחזירים לו את הרישיון והקבלות, ותוך כמה דקות הוא מסיר את הכוכבית מהרישיון ומשחרר אותנו לדרכנו.

 

11. חוזרים למשרד הרישוי לעמדה מספר 1 הידועה (יש שילוט בכניסה), חשוב מאוד להגיע לשם כאשר הרכב נקי ממדבקות וכל זכר אחר להיותו מונית. בעמדה זו בעצם יש בוחן שבודק את הרכב ונותן אישור שהרכב כבר לא מונית, הבדיקה עצמה לוקחת 30 שניות, הקטע זה ההמתנה, לבוחנים שם יש זמן משלהם, אני אישית המתנתי בתור סביב שעה וארבעים דקות, והיו לפני 14 רכבים. תעשו את החישוב לבד...

 

12. אחרי שהבוחן נותן אישור מחנים את הרכב בחוץ וחוזרים לתוך משרד הרישוי, שוב אל אותה מזכירה יחידה שטמפלת במוניות, מוסרים לה את הרישיונות, היא מוסרת לכם כל מיני טפסים למלא, באותו זמן היא נותנת מספר חדש לרכב (פרטי) , ומוציאה רישיון חדש על שמו של בעל הרכב. אחרי שמילאתם את הטפסים היא תמסור לכם שובר תשלום עבור העברת בעלות בסך 219 ש"ח ואת הרישיון החדש שיש לשלם עבורו אגרה של 98 ש"ח.

 

13. עם שוברי התשלום שניתנו לנו יוצאים מחוץ למשרד הרישוי, ושם יש סניף דואר קטן. משלמים את כל האגרות ומחזירים לפקידה את אישורי התשלום.

 

14.שלב אחרון - ממש מחוץ למשרד הרישוי יש בוטק'ה קטן ובו יושב בחור נחמד שמוציא מספרי רכב חדשים, מוסרים לו את רישיון הרכב החדש, משלמים לו 100 ש"ח והוא מוציא לכם שני מספרי רכב חדשים ומחליף את הישנים.

 

15. תתחדשו! יש לכם מרצדס!

 

 

כמה טיפים לגבי כל מהלך הרכישה:

1. נהג מונית ממוצע באזור תל אביב והמרכז מבצע סביב 200-220 ק"מ ביום במהלך 12 שעות, מה שאומר שבשנה הוא יעשה סביב 60K. בעזרת החישוב הזה אתם יכולים להיות בטוחים שהרכב עבד עם נהג יחיד, אם החישוב מגיע למעל 80K, סביר להניח שיותר מנהג אחד נסע על הרכב.

 

2. לי התהליך לקח יומיים - כל השלבים שציינתי למעלה, אני ממש בספק אם אפשר לבצע את הכל ביום אחד, המגבלה הכי גדולה הוא משרד הרישוי שיש שם זמן המתנה ארוך והם סוגרים בשעה 13:00.

 

3. אני הייתי ממליץ ביום הראשון לבצע את הבדיקה לרכב על הבוקר, להפקיד את הרישיון, ולאחר מכן להוריד את הציוד ששיך למונית, כולל המדבקות בצידי הרכב. וביום הבא להמשיך בתהליך בבניין המכס.

 

4. להוציא היסטוריית טיפולים וחלפים - להתעקש על זה! אפשרי מאוד לבצע את זה בכלל לפני שעושים בדיקה, בכל המקומות אתם תצטרכו את האישור של בעל הרכב כדי לקבל את ההיסטוריה. זה רכב שעבר הרבה ק"מ וחשוב לדעת שהוא עבר טיפולים בזמן.

 

5. בשלב הראשון שרק מצאתם רכב, מומלץ לצלם את הרישיון שלו. כך תוכלו לשלוח את הרישיון במייל או בפקס למכס, והם יחזירו לכם תשובה עם הסכום שעליכם לשלם. הסכום יכול להשתנות מיום ליום, הוא תלוי בשער היורו (אין לי מושג איך זה קשור, אפילו עמיל המכס לא ידע להסביר לי)

 

6. מומלץ לחפש מוניות שנמצאות לפחות 5 שנים על הכביש, אחרי פרק הזמן הזה סכום המכס שתשלמו יהיה סביב 14-18K תלוי בחודש שהרכב עלה לכביש. לצורך העניין, רכב שנמצא 4 שנים על הכביש ישלם סביב 30K, רכב שנמצא 10 שנים על הכביש ישלם 4-5K.

 

7. מונית שנמצאת קצת מעל 5 שנים על הכביש נמכרת לסוחרי מוניות ב 40K - זה המקרה הגרוע של נהגי המוניות, וזה הסכום המקסימאלי שהם יקבלו מהסוחרים.

 

8. מומלץ גם למצוא רכב עם טסט כמה שיותר ארוך, טסט למונית מרצדס עולה 1100 ש"ח, כאשר הוא פרייבט הטסט עולה 3200 ש"ח - אני מדבר על שנת 2009 , ניתן להיכנס לאתר של משרד הרישוי ולראות את מדרגות התשלום, הרכב משתייך לקבוצה 7 - הכי יוקרתית.

 

עד כאן טיפים, אני רק יציין שכל הנתונים המספריים שרשמתי כאן מתייחסים למרצדס C200.

 

נעבור לקטע האומנותי:

הרכב שרכשתי כאמור הוא מרצדס C200 משנת 2009, מנוע בנפח 2150 סמ"ק טורבו דיזל עם 136 כ"ס. עלה לכביש בחודש פברואר, וגמע 323K ק"מ - נתון לא רע בכלל.

מבחינת מספרים :

עלות הרכב מבעל המונית = 42K ש"ח

תשלום מכס = 16K ש"ח

תשלום בדיקה, אגרות משרד הרישוי והוצאות נלוות = 1K ש"ח

סה"כ כדי להפוך את הרכב לפרייבט הוצאתי 59K ש"ח

 

יש לא מעט עבודה על הרכב, הבעלים הקודמים מאוד הקפיד על טיפולים ואחזקה מכנית, אבל מבחינה קוסמטית פנימית וחיצנית הרכב דורש טיפול מעמיק. אז מה אני מתכנן לבצע ברכב?

אני מתכנן גם לבצע שיפורים קוסמטים נוספים כמו החלפת גריל קדמי, סמלון מכסה מנוע ופנסים קדמיים אבל זה יקח זמן.

כמובן שגם תותקן מערכת אודיו ברמה גבוהה (בגדול אני מגיע מפורום אודיו השכן), יש לי לא מעט רכיבים שפורקו מהרכב הקודם ורק מחכים להיכנס לרכב החדש - גם הפרויקט הזה יקח זמן עד שאני יסגר על אופן ההתקנה והתצורה בה אני רוצה לעבוד.

אני גם שוקל אולי להחליף בולמים\מתלים לרכים יותר. הרכב מגיע כמונית עם בולמי heavyduty קשיחים בעלי עמידות לטווח ארוך.

בעתיד הממש רחוק אני יודע שגם יש אפשרות לשיפור תוכנת ניהול מנוע ולהגיע לאזור ה 180 כ"ס - אבל זה באמת יקרה עוד הרבה זמן.

סך הכל אני מתכנן להשאיר אצלי את הרכב לפחות 5-6 שנים , ואז לבצע שוב את אותה עסקה עם הדור החדש שיצא השנה :lol:.

 

מבחינת חוויית הנהיגה ברכב, עדיין לא יצא לי לנהוג על רכב כזה, נסעתי בעיקר על יפניות וצרפתיות.

אני יומיים עם הרכב ואני עדיין בשלבי ההתלהבות, אבל הרכב מרגיש פשוט כמו טנק על הכביש, תמיד יש כוח זמין ומומנט אדיר, הרכב מאוד נוח ונוסע בצורה חלקה, מרווח מאוד. פשוט תענוג של רכב.

האם העסקה כדאית? לדעתי חד משמעית כן! אומנם התהליך כרוך בהרבה כאבי ראש והתרוצצויות אבל בסופו של דבר זה פשוט שווה את כל ההשקעה, אני לא חושב שהייתי יכול למצוא רכב שיענה על הצרכים שלי בצורה טובה יותר עם אותו תקציב.

 

קצת חפרתי, מי שיש לו שאלות מוזמן לשאול ואני יענה בשמחה.

אני מעלה מעט תמונות של הרכב שצילמתי תוך כדי התהליך לתת לכם טעימה, מזכיר לכם שהוא מאוד מטונף, לאחר הניקיון אני יפתח שרשור מתאים.

תהנו.IMG_20140715_121044.jpgIMG_20140715_123433.jpgIMG_20140715_123525.jpgIMG_20140715_131202.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש!

 

60k למרצדס בת 5 נשמע עסקה לא רעה בכלל!

 

סיפרו לי ששיפוץ רכיבים במקרה של תקלה הוא יקר בהרבה מברוב הרכבים, אבל כמה עולים טיפולים שוטפים?

 

כמה זמן לקח לך למצוא את המוכר? איפה חיפשת? יד2?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מדריך כזה אף פעם לא ראיתי. אבל התהליך מוכר לי.

 

מה שמפריע לי זה השפשופים בכפתורי החלון בדלת הנהנג, איזור הרדיו- דיסק- טלפון ונראה גם שההגה משופשף. בכל זה ניתן לטפל, את יחידת הראש הבנתי שתחליף כחלק מהתקנת הציוד. תתחדש ותהנה ממנה הרבה!

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה אותו רכב מיד פרטית?

 

59K זה לפני היישור קו הרציני שחייב לעשות.

 

תעדכן אותנו כמה יצא לך בסוף אחרי הכל ורק אז נדע אם באמת היה שווה.

 

תתחדש!

(אישית אני לא בטוח שהייתי מוכן לקנות מונית לשעבר, אבל כן עברה המחשבה פעם)

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב המרצדס דיזל מאוד שמורות והן מחזיקות מאות אלפי קילומטרים אם מטפלים בהם כמו שצריך, ככה שאפשר לקבל רכב אמין וחסכוני אם מוצאים אקזמפלר שמור.

 

בנוסף יש מוסכי שמשרתים ביקר נהגי מוניות, ככה שאפשר למצוא לקים במחירים סבירים.

 

כמו שאני רואה כיום, אם מישהו עוד 5 שנים יחפש רכב דיזל, רוב הסיכויים שהוא יתפשר על מונית לשעבר (לפחות בדגמים כמו אוקטביה, ריו, סיד).

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות, אני ינסה לענות על השאלות.

 

1. אני בספק אם קיימים דגמים כאלה כפרייווט, בכל אופן המחירון סביב 85K ל C200 ו 110K ל C220. כאשר ההפרש ביניהם הוא 30 כ"ס, שמושג ע"י תוכנת ניהול שונה, מה שאומר שניתן לרכוש C200 ובעלות של עד 4-5K להפוך אותה ל C220 עם תוכנת ניהול משופרת.

 

2. לקח לי שבועיים למצוא את הרכב, חיפשתי ביד 2 ובנוסף שיצא לי לעבור ליד תחנת מוניות הייתי יורד ושואל אם יש מישהו בתחנה שמעוניין למכור.

את הרכב הזה קניתי דרך יד 2 ממש בפוקס, קבעתי לי יום ביחד עם אבא שלי שאנחנו נוסעים למרכז לראות מספר רכבים, דקה לפני שיצאתי מהבית נכנסתי שוב לראות אם יש משהו חדש ביד 2. ראיתי מודעה עלובה ביותר בלי תמונות ובלי מחיר, אמרתי לעצמי נתקשר, מה כבר יכול להיות, ומשם הכל היסטוריה.

 

3. טיפולים קטנים מתבצעים כל 15K בעלות של 600-700 ש"ח. טיפולים גדולים כל 60K בעלות 1000-1100 ש"ח.

 

4. לגבי ביטוח, אני מכיר בחור שעשה עסקה דומה לפני חצי שנה והוא משלם קרוב ל 9K מקיף וחובה, נציין שהוא מתחת לגיל 24.

בהתחלה לא רציתי בכלל לעשות מקיף, רק צד ג' וחובה. אבל לבסוף אחרי הרבה שיחות מחברת הביטוח השתכנעתי וקיבלתי הצעה שקשה לסרב לה של 3850 למקיף + 1700 חובה = 5550 ש"ח. ההנחה המשמעותית הגיע משום שיש לי איתוראן כפול מדגם סופרפאל מותקן ברכב.

נציין שאני בן 27 עם עשר שנות רישיון, בלי עבר ביטוחי וללא שלילות.

 

5.לגבי צריכת הדלק, הנהג מונית טען שהרכב עושה 1:12 , הוא עבד אך ורק בתוך תל אביב, אני מאמין שעם הנסיעות שלי אני יעשה 1:14-15, אתמול מילאתי טנק מלא שזה 62 ליטר מתוך 66 , נעדכן את הנתון הזה בהמשך.

 

לגבי כל השפשופים והקילופים בדשבורד, דווקא פחות מפריע לי, העיקר שהכל עובד ומתפקד. על ההגה בכל מקרה אני ישים כיסוי כי אני רגיל לנהוג עם הגה עבה. דווקא את המערכת המקורית כנראה שאני ישאיר כך לזמן הקרוב, אני לא יודע אם אפשר לראות בתמונות, אבל בחיבור בין מוט ההילוכים לרדיו יש חור. היתה אמורה להיות שם מאפרה, כרגע אין כלום כי שם ישב המונה של המונית. כנראה שאני יהנדס שם יחידת ראש כלשהי וישלוט משם על המערכת, אני עדיין לא סגור על הנושא אבל כשזה יקרה אני יעדכן כמובן.

 

כמובן שיש עוד לעשות יישור קו וברור לי שלא סיימתי ב 59K, אבל פה הכיף רק מתחיל, אני מתכוון לקחת את הזמן ולעשות דברים לאט לאט ובלב שלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לראות שיש כאלו בפורום שהולכים דווקא לכיוון הזה, ועוד יותר כיף זה הפרוייקט שעושים על הרכב אחרי שהוא כבר נקנה!

יהיה מצויין אם תעדכן מידי פעם את התר'ד בעלויות של טיפולים ואם יש תקלות חריגות שיופיעו פתאום בהמשך הדרך (כמובן שלא תדע כאלו)

תתחדש וסע בדרכים טובות (וחסכוניות , וחזקות ;) )

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך המפורט, נהנתי לקרוא !

למרות שיש לא מעט מוניות כאלו, לא קל למצוא מכונית שמורה ובעלת נסועה סבירה.

חיפשתי לחבר כזו, ולבסוף עבור מכונית בעלת נתונים טובים שילם הרבה יותר ממך.

ה C נחשבת למבוקשת כמכונית פרטית, מאחר ובסיכום הכללי שילמת עלות של מאזדה 3 מאותה שנת דגם, וקבלת מכונית מליגה אחרת.

למעט מרווח פנימי מוגבל ונסיעה קשה בעיר, ה C מכונית מעולה בכל קנ"מ, ובתדלוק הראשון תגיע ההפתעה הגדולה.

בנסיעה חוץ עירונית אפשר להגיע ל 18-19 ק"מ לליטר בקלות.

תתחדש ותהנה !

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש , נראת חיצונית דווקא בסדר .

כמו שציינו מעליי הקילופים בתא הנהג (לי היו מפריעים) אבל אני חושב שאפשר לסדר את זה

ממליץ לך להזמין את הגריל ״הספורטיבי״ שמגיע עם הסמל הגדול ובנוסף סמל שטוח למכסה המנוע

בהצלחה (-:

C200k W204 & C180k W203 coupe

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...