Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאור30

מצולם- החלפת מרימי שסתומים ביונדאי אקסנט שנת 2000

שימו לב! השרשור הזה בן 791 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

לא מעט מבעלי היונדאי מכירים את התופעה של תיקתוקים כאשר הרכב מונע. תיקתוקים שנובעים לרוב ממרימי שסתומים בלויים ותפוסים.

לפני מספר ימים הגיע אליי יונדאי אקסנט עם אותה תופעה. ההחלפה לא מסובכת ואף אינה דורשת פירוק של רצועת התיזמון.

ואלה השלבים:

הרמת הרכב על בוקים ופירוק הגלגל הימני (הצילום נעשה לפני הפירוק של הגלגל):

attachment.php?attachmentid=366514&stc=1&d=1388928893

הסרת 2 ברגים שמחזיקים את כבל הגז אל מיכסה השסתומים:

attachment.php?attachmentid=366515&stc=1&d=1388928930

הסרת הצינור שהולך ממיכסה השסתומים אל סעפת היניקה, מספיק ניתוק מהצד המסומן בלבד:

attachment.php?attachmentid=366516&stc=1&d=1388928930

ניתוק הצינור שהולך גם כן ממיכסה השסתומים אל צנרת האויר כמתואר בצילום:

attachment.php?attachmentid=366517&stc=1&d=1388928930

עכשיו ניגש לפירוק מיכסה השסתומים עצמו. תחילה יש לפרק את 2 הברגים שמחזיקים את המיכסה העליון של רצועת התיזמון:

attachment.php?attachmentid=366518&stc=1&d=1388928930

נסיר את כל הברגים שסביב למיכסה השסתומים ומהדקים אותו אל הראש עצמו (יש עוד כמה ברגים מלבד מה שבתמונה):

attachment.php?attachmentid=366519&stc=1&d=1388928930

לאחר הסרת הברגים ניתן להרים בזהירות את מיכסה השסתומים ומולנו הפסנתר עם הנדנדים. כדי להסיר את הפסנתר יש להסיר את כל הברגים שמחזיקים אותו - 14 ברגים. הברגים המסומנים בחצים נראים כלא קשורים אך גם אותם חשוב להוציא:

attachment.php?attachmentid=366520&stc=1&d=1388928930

כאן רואים את הברגים כבר בהליך הפתיחה שלהם:

attachment.php?attachmentid=366521&stc=1&d=1388928930

יש המשך...

20140102_114357 (Small).jpg

20140102_114407 (Small).jpg

20140102_114425 (Small).jpg

20140102_114759 (Small).jpg

20140102_114516 (Small).jpg

20140102_114736 (Small).jpg

20140102_115309 (Small).jpg

20140102_120647 (Small).jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גל הזיזים מולנו לאחר הסרת הפסנתר. חשוב מאוד כאשר מרימים את הפסנתר שיהיה בעדינות כדי שלא ייפול אף מרים הידראולי:

attachment.php?attachmentid=366523&stc=1&d=1388929836

וכאן הפסנתר בחוץ כמו שהוא מונח מתחת למיכסה השסתומים:

attachment.php?attachmentid=366524&stc=1&d=1388929890

ועכשיו נהפוך אותו על גבו כדי לראות בדיוק היכן ממוקמים המרימים, יש 12 מרימים כאלה (בחץ הצהוב זה התושבת שכבר שלפתי ממנה מרים אחד:

attachment.php?attachmentid=366525&stc=1&d=1388929890

את המרימים ניתן להוציא בעזרת מגנט, הם פשוט יישלפו אחוצה ומה שלא יישלף עם מגנט יישלף בקלות עם פאייר. כאן הפסנתר עם הנדנדים ללא המרימים כבר:

attachment.php?attachmentid=366526&stc=1&d=1388929890

הנה המרימים הישנים מטונפים לגמרי:

attachment.php?attachmentid=366527&stc=1&d=1388929890

והנה ישן מול חדש:

attachment.php?attachmentid=366528&stc=1&d=1388929890

ועכשיו להרכבה של החדשים. חשוב מאוד לפני ההרכבה להשרות בשמן מנוע עמוק את המרימים החדשים כדי שאליהם ייכנס שמן וימלא אותם בפנים כי אחרת הם סתם יתחילו לדפוק שוב. כמה שיותר זמן השרייה ככה יותר טוב. הנה המרימים בצלילה חופשית:

attachment.php?attachmentid=366529&stc=1&d=1388930708

לאחר ההשרייה פשוט מרכיבים את החדשים. דבר חשוב מאוד - למלאות גם את החורים שאליהם ניכנסים המרימים בשמן מנוע ובזמן ההרמה של הפסנתר בחזרה על גל הזיזים עלולים ליפול מרימים ולכן צריך לדאוג שהם לא ייפלו.

את ההרכבה מבצעים מהסוף להתחלה ומתי שמסיימים להרכיב את הפסנתר מבצעים סיבוב ידני של הקראנק לראות שכל נוקר נוגע בול בשסתום, זה חשוב מאוד!

מחירים:

12 מרימים + אטם מיכסה שסתומים + סיליקון גרמני איכותי - 550 ש"ח.

20140102_123206 (Small).jpg

20140102_123238 (Small).jpg

20140102_130003 (Small).jpg

20140102_130350 (Small).jpg

20140102_141714 (Small).jpg

20140102_124947 (Small).jpg

20140102_130243 (Small).jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט יפה מאוד,אצלנו הייתה יונדאי לנטרה 96 שגם היו תיקתוקים.

 

זה כבר הפרויקט המצולם השני שלך אם איני טועה,מאוד אוהב אותם.:beerchug:


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על העבודה ועל הפירוט המלא!

 

שאלה

זו העבודה שלך או תחביב?


הלו הלו! חשבתי שמדברים עלי,איך התחת של יוסי התחיל לככב כאן?

:shock:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! :)

yossigo - אני עוסק בתחום לא מעט שנים אבל לא עובד בזה ונטו אהבה לתחום!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאור שלום רב !

פרויקט מצולם שני שלך, ואני מחמיא לך פעמיים, על התיעוד, ועל הטיפים, שכללו טבילת המרימים החדשים בשמן מנוע נקי וצלול טרם הרכבתם.

שני שאלות מתבקשות, מדוע לא טבלת את הפסנתר נוזל ממיס שומנים ובוצה?

שאלה שניה, האם המרימים , בנויים משני חלקים הנמצאים אחד בתוך השני, כאשר לחץ שמן המנוע, דוחף את היחידה המרכזית , בעת הנעת המנוע על ידי לחץ שמן המנוע, האם למרים ההדרואלי יש חריר לחדירת שמן מנוע?

ניתן לראות בקלות שיש הבדל בגובה הדחיף החדש לעומת הישן, שנראה מכווץ.

בברכה

צביקה


צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוליאן הפרוייקט המצולם השני של מאור היה לפני המון זמן :D

מאור, כל הכבוד על התיעוד והפירוט.

 

רק שתדעו שמאור מנסה לפתוח את הפוסט הזה כבר מיום חמישי, אך בגלל תקלה שהייתה באתר לא הצליח להעלות תמונות.

אני חושב שמגיעה לו הרבה הערכה על שהתעקש לשתף את הידע שלו איתנו למרות המכשולים.


FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

החיסכון שלך - ההנאה שלנו !

איפה הקאץ' ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מאור שלום רב !

פרויקט מצולם שני שלך, ואני מחמיא לך פעמיים, על התיעוד, ועל הטיפים, שכללו טבילת המרימים החדשים בשמן מנוע נקי וצלול טרם הרכבתם.

שני שאלות מתבקשות, מדוע לא טבלת את הפסנתר נוזל ממיס שומנים ובוצה?

שאלה שניה, האם המרימים , בנויים משני חלקים הנמצאים אחד בתוך השני, כאשר לחץ שמן המנוע, דוחף את היחידה המרכזית , בעת הנעת המנוע על ידי לחץ שמן המנוע, האם למרים ההדרואלי יש חריר לחדירת שמן מנוע?

ניתן לראות בקלות שיש הבדל בגובה הדחיף החדש לעומת הישן, שנראה מכווץ.

בברכה

צביקה

ערב טוב צביקה ותודה.

את הפסנתר אכן ניסינו אני ובעל הרכב לנקות כמה שיכולנו והוא הורכב יותר נקי מאשר פורק זה פשוט לא צולם החלק של ההרכבה בחזרה. למרים ההידראולי אכן יש חריר מאוד קטן לשמן והוא אכן בנוי בצורה טלסקופית משני חלקים אחד בתוך השני. לא מעט מרימים היו תפוסים ומה שבצילום זה אחד מהם. לאחר ההחלפה המנוע כימעט ולא נישמע. הבדל של שמיים וארץ!

יוליאן הפרוייקט המצולם השני של מאור היה לפני המון זמן :D

מאור, כל הכבוד על התיעוד והפירוט.

 

רק שתדעו שמאור מנסה לפתוח את הפוסט הזה כבר מיום חמישי, אך בגלל תקלה שהייתה באתר לא הצליח להעלות תמונות.

אני חושב שמגיעה לו הרבה הערכה על שהתעקש לשתף את הידע שלו איתנו למרות המכשולים.

תודה רבה מתן! :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבנאדם פשוט תותח. לא נח לרגע...

 

אין על הפרוייקטים המצולמים שלך! תמיד מקצועי ומפורט. המשך כך!


Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

א.לא חייב להחליף את המרימים כי חבל על ההוצאה הכספית יכולת פשוט להשרות אותם במסיר שומנים ולכווץ אותם.

ב.זה שאתה משרה אותם בשמן לא עוזר המרים עצמו מתכוון אוטומטית ומתמלא בשמן ברגע שהאוטו מונע.

ג.יש מרימים כגון של פגו 407 שבנויים מכוסית עם מרים הידראולי שמתפרק ל 3 חלקים שאותם עוד יותר קל לנקות ולחדש.

אם מישהו מעוניין אני יכול לצלם מחר איך לחדש את המרימים במקום להחליפם.

התקתוקים נובעים מזה שהמרימים נתפסים מפיח בגלל תחזוקה לקויה שזה רק מראה עד כמה חשוב להקפיד על החלפות שמן בתדירות נכונה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
א.לא חייב להחליף את המרימים כי חבל על ההוצאה הכספית יכולת פשוט להשרות אותם במסיר שומנים ולכווץ אותם.

ב.זה שאתה משרה אותם בשמן לא עוזר המרים עצמו מתכוון אוטומטית ומתמלא בשמן ברגע שהאוטו מונע.

ג.יש מרימים כגון של פגו 407 שבנויים מכוסית עם מרים הידראולי שמתפרק ל 3 חלקים שאותם עוד יותר קל לנקות ולחדש.

אם מישהו מעוניין אני יכול לצלם מחר איך לחדש את המרימים במקום להחליפם.

התקתוקים נובעים מזה שהמרימים נתפסים מפיח בגלל תחזוקה לקויה שזה רק מראה עד כמה חשוב להקפיד על החלפות שמן בתדירות נכונה.

 

לא מכיר ספציפית את המרימים של פזו אבל מצטער לומר לך שלגבי המרימים מהסוג הזה שהחלפתי אתה טועה לחלוטין ומטעה. על המרימים קיים עומס לא קטן והם חייבים להיות מלאים בשמן מהרגע הראשון שהם נוגעים בשסתומים אחרת הבלאי שלהם גדל ודיי מהר הם יתחילו לתקתק שוב. שום מסיר שומנים לא יכול להציל את המרימים האלה שאיבדו מהגמישות שלהם או ניתפסו כפלדה ואת המרימים האלה אין טעם לנסות לפתוח. ואני אשמח מאוד אם תעלה באמת צילומים של איך לחדש מרימים מהסוג שעליו אתה מדבר. ולגבי פגיעה במרימים אתה צודק לחלוטין...זו תוצאה של תחזוקה לקוייה והיצטברות בוצה ומישקעים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הבנאדם פשוט תותח. לא נח לרגע...

 

אין על הפרוייקטים המצולמים שלך! תמיד מקצועי ומפורט. המשך כך!

 

תודה רבה אסף.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה. לצלם להעלות להסביר. כיף לראות וללמוד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

12 שסתומים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
12 שסתומים?

 

כן. לכל צילינדר 2 יניקה ואחד פליטה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 791 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...