Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה הדריפט שוחק את הצמיגים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4662 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מתעלק קצת על השרשור, עד כמה דריפט עם רכב הנעה אחורית כמו מיאטה שוחק את הצמיגים הקדמיים?

 

תלוי בנהג ובצמיגים האחוריים.

אם אתה לא יודע לעשות דריפטים כמו שצריך, או משתמש בצמיגים אחוריים אוחזים, כנראה תשחוק את הצמיגים די הרבה כי תתקע הרבה בתת היגוי ותעמיס המון על הפרונט. אם אתה יודע מה שאתה עושה ומשתמש באחוריים "ירוקים" (במיאטה צריך 16 אינץ' במקום 17 אינץ', ועדיף משהו כמו מישלין אנרג'י), השחיקה מינימלית (פחות גרועה מבנהיגה ספורטיבית "נקייה").

גם השחיקה למכלולים, אגב, לא נוראית. מעולם לא הצטרכתי להחליף משהו במיאטה בגלל שחיקה שנובעת מדריפטים. ועשיתי לא מעט דריפטים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אתם סוטים מנושא השרשור!!!

 

אוי ויי, זה נראה כמו כלב נכה שגורר את עצמו בקושי.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

פורסם
ממש לא מסכים - אני לא יודע מה ההגדרה שלך ל"מתאים לדריפט" אבל בעיניי אם נהג טוב לא יכול לעשות איתו כמה סיבובים בהילוך שני ברדיוס קבוע הוא לא באמת מדרפט בשליטה מלאה כמו שצריך. עם דפרנציאל פתוח זה לא ילך אף פעם .

אם נהג טוב לא יכול, אז הוא לא "נהג טוב".

רקדן גרוע תמיד יגיד שהרצפה עקומה והביציים מפריעות - חומר למחשבה.

Dodge Ram Lariat 2018

ŠKODA Yeti 2.0 TDI 2011

Isuzu Dmax 3.0 TD 2005

פורסם
תלוי בנהג ובצמיגים האחוריים.

אם אתה לא יודע לעשות דריפטים כמו שצריך, או משתמש בצמיגים אחוריים אוחזים, כנראה תשחוק את הצמיגים די הרבה כי תתקע הרבה בתת היגוי ותעמיס המון על הפרונט. אם אתה יודע מה שאתה עושה ומשתמש באחוריים "ירוקים" (במיאטה צריך 16 אינץ' במקום 17 אינץ', ועדיף משהו כמו מישלין אנרג'י), השחיקה מינימלית (פחות גרועה מבנהיגה ספורטיבית "נקייה").

גם השחיקה למכלולים, אגב, לא נוראית. מעולם לא הצטרכתי להחליף משהו במיאטה בגלל שחיקה שנובעת מדריפטים. ועשיתי לא מעט דריפטים.

 

שימוש ב 16" בגלגלים האחוריים ו 17" בקדמיים לא יכול לפגוע באיזון? או שלא הבנתי אותך נכון ופשוט החלפת ל 16" all around?

פורסם
שימוש ב 16" בגלגלים האחוריים ו 17" בקדמיים לא יכול לפגוע באיזון? או שלא הבנתי אותך נכון ופשוט החלפת ל 16" all around?

 

איזה איזון? במיאטה המנוע חלש. אם אתה רוצה לאבד אחיזה מאחור אתה צריך להפר את האיזון. אופטימלי צמיגים סופר-אוחזים מלפנים וצמיגים פשוטים לגמרי מאחור.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אכן, אם להתייחס לשאלה המקורית, דריפטים או סחיפות גורמים לשחיקה. עיקר השחיקה - בצמיגים האחוריים, אך יש עומס גם על מכלולי ההנעה בהחלקה תחת כוח וכן בשיטות "ברוטליות" שכוללות שימוש במצמד ובהילוכים כדי להתחיל את ההחלקה. ראוי לציין כי ככל שהמשטח פחות אוחז - השחיקה קטנה גם בצמיגים, אבל גם במכלולי ההנעה.

 

אפילו נסיעה על אספלט "חלק" יותר תעשה הבדל, ובנסיעה על דרך רטובה הצמיגים "יצופו" ולמעשה לא יישחקו כמעט כלל. במשטחים עם התנגדות נמוכה (שלג, בוץ, קרח) גם השחיקה למכלולי ההנעה בזמן ביצוע פרובוקציות קשות לא תהיה משמעותית. להבדיל מכך, בזמן נסיעה על משטח אספלט מחוספס השחיקה יכולה להיות גבוהה מאוד לאורך זמן.

 

אם מצליחים לשמר זוית גדולה לאורך זמן, מה שרלוונטי כמעט רק לדריפט תחרותי, ישנה גם בעיה באספקת החמצן למנוע ולמערכת הקירור כיון שהצד של הרכב נעשה הפגוש הקדמי והגריל נוסע הצדה...

 

ולגבי הגדרת "דריפט" שצוינה כאן. כל רכב יכול להיכנס להיגוי יתר. בכל רכב אפשר לשלוט על היגוי היתר ואף להאריכו. ברכב הנעה קדמית אפשר לתת היגוי הפוך בלי דלק בהתחלה כדי לשמור את הרכב על הצד, או עם הגה ישר ומינון מדויק על הבלמים כדי להחליק את כל הרכב על הצד. אפשר אפילו להשאיר את ההגה מסובב פנימה ובמינון מתאים של גז להמשיך את ההחלקה.

 

ישנן גם שיטות פחות אלגנטיות כמו שימוש במגשים מתחת לגלגלים האחוריים הנעולים על ידי בלם היד (ה-"Tray Drifting" שעלה כאן) וכן נסיעה ברוורס ("פניית J") שבה תת היגוי הוא למעשה היגוי יתר.

 

אבל, דריפט כהגדרתו - הגדרה ששואבת מהעולם התחרותי - מחייב רכב הנעה אחורית (גם חלק מרכבי ההנעה הכפולה נכנסים להגדרה) ודיפרנציאל שאינו פתוח, בין אם הוא מוגבל החלקה (LS), רגיש למומנט (TORSEN) או פשוט סגור. ברכבים מקצועיים נעשה גם שימוש במתלים קשים, זויות היגוי מגוחכות, גאומטרית מתלים קיצונית וכך הלאה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...