Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4895 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמה שאלות לגבי תחזוקה שוטפת של סקודה סיטיגו - אודה למי שיכול לעזור:

 

  1. לגבי לחץ הצמיגים, הסתכלתי בספר הרכב ולא כתוב מה הלחץ אמור להיות, רק כתוב שזה מופיע על המכסה של המיכל דלק שצילמתי.
    אם אני מבין נכון את מה שכתוב שם זה אומר שבעומס קל צריך לנפח את הגלגל הקדמי בלחץ 29 ואת הגלגל האחורי 26, ובעומס כבד יותר צריך לנפח 32 בקדמי ו36 באחורי. זה נשמע קצת הזוי ההפרשים וההבדלים, האם זה נכון או לא?
  2. אני מעוניין לרכוש שמן מנוע ונוזל קירור לפי מה שכתוב בספר של הרכב. השמן אמור להיות מסוג VW 502 00. לגבי הנוזל קירור כתוב שהוא צריך להיות בצבע ורוד בריכוז של 40% לפחות מסוג TL-VW 774.
    איפה אפשר לקנות את זה (אוטו דיפו?), ואיזה כמות כדאי להחזיק?
  3. אשמח אם מישהו יכול להמליץ על מוסך מורשה, אמין ועם מחירים סבירים באיזור תל אביב / גוש דן שכדאי לטפל שם באוטו הזה (לא חייב להיות הכי זול, העיקר שיהיה אפשר לטפל שם באוטו בראש שקט ומחירים סבירים).

IMG_20121203_163558.jpg

פורסם

1. נשמע הגיוני. זה רכב קטן וקל יחסית וההשפעה של ארבעה מבוגרים על מטענם היא משמעותית. עיקר ההבדל הוא בציר האחורי ולכן הגיוני שהפרשי לחץ האוויר בינו לבין הקדמי יתהפכו במצב של עומס מלא.

2. אין שום סיבה לקנות שמן ובמיוחד לא נוזל קירור ברכב חדש באחריות. במהלך ההרצה בדוק שמן מדי פעם (נניח מדי 1000-2000 ק"מ) רק כדי להיות עם היד על הדופק. 99% שאם תצטרך להשלים קצת שמן, תוכל לקפוץ למוסך מורשה יבואן והם ישלימו לך בחינם. נוזל קירור בכלל אין שום סיבה להחזיק - זו מערכת סגורה. שום דבר לא יוצא החוצה. אם משהו יצא, ממילא צריך להגיע למוסך.

3. כשיגיע עת הטיפול תרים טלפון לכמה מוסכים באזורך והשווה מחירים. זה כולה טיפול. לא צריך להכנס ללחץ.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
1. נשמע הגיוני. זה רכב קטן וקל יחסית וההשפעה של ארבעה מבוגרים על מטענם היא משמעותית. עיקר ההבדל הוא בציר האחורי ולכן הגיוני שהפרשי לחץ האוויר בינו לבין הקדמי יתהפכו במצב של עומס מלא.

2. אין שום סיבה לקנות שמן ובמיוחד לא נוזל קירור ברכב חדש באחריות. במהלך ההרצה בדוק שמן מדי פעם (נניח מדי 1000-2000 ק"מ) רק כדי להיות עם היד על הדופק. 99% שאם תצטרך להשלים קצת שמן, תוכל לקפוץ למוסך מורשה יבואן והם ישלימו לך בחינם. נוזל קירור בכלל אין שום סיבה להחזיק - זו מערכת סגורה. שום דבר לא יוצא החוצה. אם משהו יצא, ממילא צריך להגיע למוסך.

3. כשיגיע עת הטיפול תרים טלפון לכמה מוסכים באזורך והשווה מחירים. זה כולה טיפול. לא צריך להכנס ללחץ.

 

 

תודה על הטיפים sronis, עדיין נשארו לי כמה שאלות:

  1. איך אני יכול לדעת מראש איזה עומס יהיה ברכב בנסיעות שאני אעשה. אומנם קרוב לוודאי שרובם רק אני אנהג ברכב ועם מינימום מטען, אבל יתכן שלפעמים יסעו בו 4 נוסעים ועם מטען משמעותי. אם אני אנפח את הצמיגים לפי עומס קל עלולה להיות בעיה במקרה של נסיעה בעומס כבד. אולי צריך לעשות פשוט ממוצע ולנפח לפי זה?
  2. אתה בטוח שהמוסך מורשה יבואן יסכים למלא לי בחינם שמן? זה אותו יבואן שלוקח כסף בקניה של הרכב על התדלוק, לא הסכים לתת שום הטבה כמו חיישני רוורס או טיפול ראשון חינם. קשה לי להאמין. בטח באוטו כמו סיטיגו שהוא כלום בשבילם, אפילו אין תאורה בתא המטען של הרכב הזה (מעניין מי הקמצן בסקודה שהגה את הרעיון הזה אגב)
  3. אם בכל זאת מישהו מכיר מוסך אמין עם מחירים סבירים לסקודה אשמח לקבל שם. לא מתכוון רק בשביל טיפולים, אלא גם תיקונים אם אצטרך חס וחלילה.

פורסם

1.אם אתה רוב הזמן נוסע לבד או מקסימום שניים (רוב הסיכויים...) מלא לפי העומס הקל, או אולי טיפה יותר (נניח 30 ו-27 או 31 ו-28 ). אם אתה יודע שיש לך נסיעה ארוכה בעומס כבד (נניח יורד עם המשפחה או החברים לאילת), מלא יותר.

2. אני לא בטוח, אבל אם יש לו תודעת שירות, הוא צריך להסכים או מקסימום לחייב אותך על הכמות היחסית (למשל מילא ליטר, יחייב אותך 50 שקלים). אני לא ממליץ לך לקנות בעצמך מכמה סיבות: א. זה בזבוז כסף. ב. חבל לסחוב את זה איתך לכל מקום. ג. לא מומלץ שתוסיף שמן לבד כי אתה לא בעל מקצוע, ואם זה יגרום לבעיה, יכולים לעשות לך צרות. ד. שמן לא יורד בבת אחת אלא לאט לאט. לא קרה כלום אם חסר טיפה אחרי כמה אלפי ק"מ. זה אפילו נורמלי. קפוץ למוסך רק כשהמד יורד מתחת לחצי, נניח, ואז שימלאו לך בעצמם.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
תודה על הטיפים sronis, עדיין נשארו לי כמה שאלות:
  1. איך אני יכול לדעת מראש איזה עומס יהיה ברכב בנסיעות שאני אעשה. אומנם קרוב לוודאי שרובם רק אני אנהג ברכב ועם מינימום מטען, אבל יתכן שלפעמים יסעו בו 4 נוסעים ועם מטען משמעותי. אם אני אנפח את הצמיגים לפי עומס קל עלולה להיות בעיה במקרה של נסיעה בעומס כבד. אולי צריך לעשות פשוט ממוצע ולנפח לפי זה?
  2. אתה בטוח שהמוסך מורשה יבואן יסכים למלא לי בחינם שמן? זה אותו יבואן שלוקח כסף בקניה של הרכב על התדלוק, לא הסכים לתת שום הטבה כמו חיישני רוורס או טיפול ראשון חינם. קשה לי להאמין. בטח באוטו כמו סיטיגו שהוא כלום בשבילם, אפילו אין תאורה בתא המטען של הרכב הזה (מעניין מי הקמצן בסקודה שהגה את הרעיון הזה אגב)
  3. אם בכל זאת מישהו מכיר מוסך אמין עם מחירים סבירים לסקודה אשמח לקבל שם. לא מתכוון רק בשביל טיפולים, אלא גם תיקונים אם אצטרך חס וחלילה.

א. אם תצתרך חס וחלילה תיקונים אז זה באחריות משמע העלויות לא נופלות עליך

ב. לגבי השמן בזמנו שהסקודה הייתה חדשה קניתי שני בקבוקים בצמיגות 5w40 בתקן הנ"ל והם לא בשימוש כי הרכב לא צורך שמן אם יחסר לך אשמח להשאיל

ג.אין לי לך מוסך להמליץ לך אבל אל תלך למוסך הגורן בנתניה השירות לא משהו ונכווינו מהם לא פעם

how it's like to drive :twisted:

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

כיוון שאף אחד לא ענה על השאלה שלי בפעם הקודמת שפתחתי את הפוסט הזה אני אנסה שוב.

 

אני מעוניין לקנות לסיטיגו נוזל קירור שלפי מה שכתוב בספר של הרכב צריך להיות בצבע ורוד בריכוז של 40% לפחות מסוג TL-VW 774

 

מישהו מכיר חנות טובה באיזור תל אביב שאפשר לקנות את זה במחיר סביר?

 

אודה למי שיוכל לתת שם של חנות.

פורסם

את נוזל הקירור קל וזול יחסית לקנות במוסך מורשה של היבואן.

השאלה שכבר נשאלה היא מדוע אתה כל כך להוט לקנות נוזל קירור עבור רכב חדש לחלוטין? זה די בזבוז של זמן,כסף ומקום בתא המטען.

פורסם

למרות שיש לי את הרכב רק חודש וחצי בערך המים עומדים על הקו של המינימום. (שהרכב חם אחרי נסיעה הם גבוהים יותר כמובן).

אני לא חושב שיש בעיה ברכב, לדעתי פשוט שקיבלתי אותו המים היו רק קצת מעל הקו של המינימום.

 

מעדיף להוסיף מים ולא לחכות שהם ירדו מתחת לקו של המינימום.

 

אני אפנה לצ'מפיון לברר איפה יש מוסך מורשה יבואן שלהם. תודה.

פורסם

כמו שאמרו לך. הרכב באחריות. קפוץ למוסך שיבדקו ואם צריך ימלאו לך עוד מים. יש סיכוי לא רע שהמים המקוריים איתם מגיע הרכב הם שונים מאלו שתקנה בחנות. לדוגמא, במאזדה שלי המים המקוריים הם מסוג מאוד ספציפי שעולה מאות שקלים ואין צורך להחליפו במשך 10 שנים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
1. נשמע הגיוני. זה רכב קטן וקל יחסית וההשפעה של ארבעה מבוגרים על מטענם היא משמעותית. עיקר ההבדל הוא בציר האחורי ולכן הגיוני שהפרשי לחץ האוויר בינו לבין הקדמי יתהפכו במצב של עומס מלא.

2. אין שום סיבה לקנות שמן ובמיוחד לא נוזל קירור ברכב חדש באחריות. במהלך ההרצה בדוק שמן מדי פעם (נניח מדי 1000-2000 ק"מ) רק כדי להיות עם היד על הדופק. 99% שאם תצטרך להשלים קצת שמן, תוכל לקפוץ למוסך מורשה יבואן והם ישלימו לך בחינם. נוזל קירור בכלל אין שום סיבה להחזיק - זו מערכת סגורה. שום דבר לא יוצא החוצה. אם משהו יצא, ממילא צריך להגיע למוסך.

 

חברים אני קיבלתי את הסיטיגו שלי אתמול:-D

כששאלתי לגבי הרצה נאמר לי שאני לא צרי לעשות לו הרצה הוא מגיע מוכן כבר לאחר הרצה... אתם רוצים להגיד לי שהיבואן שיקר לי???

פורסם

קרא בספר הנהג אותו קיבלת עם הרכב אם יש צורך בהרצה.

כעיקרון, במכוניות חדישות אין יותר צורך בהרצה. יחד עם זאת, לרוב מופיעות בספרי הנהג המלצות לנהיגה מתונה בתקופה קצרה לאחר התחלת השימוש ברכב.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
×
×
  • תוכן חדש...