Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עדיף ? בלימה חזקה וקצרה ? או בלימה ארוכה וחלשה ?


Liran_a
שימו לב! השרשור הזה בן 7212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בלם כפי שמו נועד לבלום, והמנוע,גם כן ע"פ שמו נועד להניע!

 

ולפי מה שאני יודע, עדיף לפמפם תבקרס בקטנות!

 

איתמר.

בסדנא, עובד....

הידעת:

אם תשפוך טיפת אלכוהול על עקרב, הוא ישתגע ויעקוץ את עצמו למוות!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כ"כ הרבה דעות על נושא אחד..



אבל אני יכול להגיע שאיך שאני בולם, כל עוד זה בלימה שלא באה בצורה פתאומית, כי זן בלימה שונה לחלוטין, היא נורא נוחה לנוסעים שלי.

כמובן שכשיש לי נוסעים אני נוסע אחרת מכשאין לי נוסעים

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השאלה היא איך מונעים בלאי בלמים - התשובה שלי היא כזאת:

 

מה שגורם לבלאי בלמים { רפידות+דיסקים/תופים } זה הספק בלימה גבוה.

המרכיבים של כל יחידת הספק בעולם הם מומנט וזמן.

 

במיקרה שלנו - המומנט ניגרם מהכח שמופעל ע"י הרפידות כפול רדיוס הדיסק/תוף { בגדול מאד לגבי התוף }. הרדיוס קבוע, ולכן הגורם היחיד הנישלט ע"י הנהג הוא הכח המופעל על הרפידות.

 

הזמן - ככל שהבלימה תהיה קצרה יותר, משך הבלימה יקטן, וההספק יעלה כיוון שיחידת ההספק היא - מומנט חלקי זמן - וככל שהמכנה קטן - המספר הכללי עולה.

 

מסכנה: { הנחת יסוד - בולמים מאותה מהירות לאותה מהירות}

ולכן - בלמת חזק -הפעלת כח רב יותר על הרפידות, למשך זמן קצר יותר - העברת הספק גבוה לבלמים - חיממת - גרמת בלאי גבוה.

בלמת "חלש" = לאט - הפעלת כח קטן יותר למשך יותר זמן, העברת הספק נמוך לבלמים - הם היתחממו פחות , גרמתה לבלאי נמוך יותר.

 

תקנו אותי אם אני טועה.

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מסכנה: { הנחת יסוד - בולמים מאותה מהירות לאותה מהירות}

ולכן - בלמת חזק -הפעלת כח רב יותר על הרפידות, למשך זמן קצר יותר - העברת הספק גבוה לבלמים - חיממת - גרמת בלאי גבוה.

בלמת "חלש" = לאט - הפעלת כח קטן יותר למשך יותר זמן, העברת הספק נמוך לבלמים - הם היתחממו פחות , גרמתה לבלאי נמוך יותר.

 

תקנו אותי אם אני טועה.

בוודאי שאתה טועה.

 

כי הרי בבלימה ארוכה חיממת פחות, אבל לזמן ממושך יותר. מה שחסר לך זו המשוואה המראה שחיקה כפונקציה של הטמפ'.

 

ולסיכום, כדי לחסוך ברפידות יש לבלום פחות, כלומר לסוע יותר לאט...

 

לגבי מגוון תאוריות הבלימה הרצויה השונות, יש שיטה אידיאלית, בכל הקשור לנהיגה נכונה, ויש שיטות שאינן אידיאליות או אפילו גרועות. בכל מקרה השפעת טכניקת הבלימה על עלויות היא זניחה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבלימה ארוכה יש איבוד חום לסביבה. והפיזיקה מדברת בעד עצמה - פחות חום.

כמו שקומקום שמוציא 500W לעולם לא ירתיח מים כך גם כאן - בלימה חלשה לאורך זמן - לא תרתיח את הבלמים.

 

שים לב להנחת היסוד שלי - ותן לי דוגמה שבה בבלימה קצרה וחזקה אתה תעביר פחות חום מהגלגל לבלמים.

במילים אחרות - בלימה חזקה ומהירה שתבוא במקום בלימה ארוכה וחלשה תגרום ליותר נזק - תמיד.

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אלה שכתבו שבלימת מנוע מזיקה לגיר או למנוע מדברים שטויות!

המנוע בנוי כך כדי שהוא יבלום את הרכב במידת הצורך..

אם אתם אומרים להוריד במאה קמ"ש להילוך ראשון ניחא אני משווה את זה לנסיעה בסל"ד גבוהה.

אבל לפני רמזור זה ממש קישקוש מה שאתם אומרים ואם אתם מפחדים על הגיר אז תעשו דאבל קלאטץ' או גז ביניים מה שבא לכם..

לירידות של ירושליים יש קשר ועוד איך נראה אותך יורד את הירידות של ירושליים רק עם הבלמים אני מתערב שאתה תסיים את הנסיעה בתוך הגדר הפרדה.

מאור.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לפני שאני כותב את התגובה שלי

אני חייב להגיד שעד עכשיו אף אחד ממכם לא ענה נכון על השאלה שנשאלה כאן!

הרוב דיברו שטיות וחלק כתבו דברים לא קשורים בכלל לשאלה.

 

אז אם לא איכפת לכם תענו על השאלה שלו ולא על משהוא אחר

 

קודם כל ברור שאדיף בלימה ארוכה וחלשה, וזה בתנאי שאנחנו מדברים על בלימה לפני רמזור

או משהוא בסגנון ולא על ירידות סדום או משהוא כזה.

 

עכשיו הדרך הכי טובה לבלום עד לעצירה מוחלטת עם רכב (כל רכב) לא משנה איזה תיבת הילוכים

יש לו ולא משנה איזה מנוע ואיזה רכב זה, כל עוד זה רכב פרטי: לחיצה עדינה שתוריד את רוב

המהירות של הרכב ואחרי שאתה כבר עם מהירות ממש נמוכה (פחות מ 20 קמ''ש) הרפיה מהדוושה

ושוב לחציה עדינה וקצרה לעצירה מוחלטת.

 

ולמה זה הכי בריא לעצור דווקא ככה?

אני יסביר: קודם כל בכל רכב פרטי לבלמים יש רק שימוש אחד! עצירה מוחלטת של הרכב או האטה

של הרכב למהירות נמוכה יותר!

לתיבת הילוכים אין קשר לא היה ולא יהיה בחיים קשר לבלימת רכב גם אם זה רק להאט את הרכב במקצת

בגלל שהתיבת הילוכים משמשת לתפקיד אחר ברכב

 

עכשיו למה כדאי בלימה עדינה ולא ארוכה (אני מדבר על מצב כמו עצירה לפני רמזור וכ''ד)

מפני שלחיצה חזקה גורמת לבלאי מואץ מפני שזה שימוש אגרסיבי בבלמים ולכן עדיפה לחיצה עדינה.

 

עוד דבר קטן: החלפת דיסקים ורפידות לרכב זה לא סיפור יקר וגם לא מסובך בכלל לכן עדיף

לשחוק אותם ולא חלקים אחרים ברכב שיכולים להשבית את הרכב ליום מינימום במוסך...

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לפני שאני כותב את התגובה שלי

אני חייב להגיד שעד עכשיו אף אחד ממכם לא ענה נכון על השאלה שנשאלה כאן!

הרוב דיברו שטיות וחלק כתבו דברים לא קשורים בכלל לשאלה.

 

אז אם לא איכפת לכם תענו על השאלה שלו ולא על משהוא אחר

 

קודם כל ברור שאדיף בלימה ארוכה וחלשה, וזה בתנאי שאנחנו מדברים על בלימה לפני רמזור

או משהוא בסגנון ולא על ירידות סדום או משהוא כזה.

 

עכשיו הדרך הכי טובה לבלום עד לעצירה מוחלטת עם רכב (כל רכב) לא משנה איזה תיבת הילוכים

יש לו ולא משנה איזה מנוע ואיזה רכב זה, כל עוד זה רכב פרטי: לחיצה עדינה שתוריד את רוב

המהירות של הרכב ואחרי שאתה כבר עם מהירות ממש נמוכה (פחות מ 20 קמ''ש) הרפיה מהדוושה

ושוב לחציה עדינה וקצרה לעצירה מוחלטת.

 

ולמה זה הכי בריא לעצור דווקא ככה?

אני יסביר: קודם כל בכל רכב פרטי לבלמים יש רק שימוש אחד! עצירה מוחלטת של הרכב או האטה

של הרכב למהירות נמוכה יותר!

לתיבת הילוכים אין קשר לא היה ולא יהיה בחיים קשר לבלימת רכב גם אם זה רק להאט את הרכב במקצת

בגלל שהתיבת הילוכים משמשת לתפקיד אחר ברכב

 

עכשיו למה כדאי בלימה עדינה ולא ארוכה (אני מדבר על מצב כמו עצירה לפני רמזור וכ''ד)

מפני שלחיצה חזקה גורמת לבלאי מואץ מפני שזה שימוש אגרסיבי בבלמים ולכן עדיפה לחיצה עדינה.

 

עוד דבר קטן: החלפת דיסקים ורפידות לרכב זה לא סיפור יקר וגם לא מסובך בכלל לכן עדיף

לשחוק אותם ולא חלקים אחרים ברכב שיכולים להשבית את הרכב ליום מינימום במוסך...

רציתי לענות אבל הבחור פשוט עשה לי את העבודה. בכל מקרה אני אוסיף קצת משלי....

אם יש פה פיזיקאים - מוזמנים לתקן/להגיב...

 

כדי להפחית את מהירות המכונית יש להפעיל אנרגיה - במקרה שלנו חיכוך בין הרפידות לדיסק ובין הצמיגים לכביש. עקרונית להפחתה ממהירות נתונה לעמידה דרושה אנרגיה קבועה. בכל מקרה - לא משנה אם בלמת חזק או חלש - עד לעצירה מוחלטת יושקע אותו מאמץ (אנרגייה). אם זה יתפרס על יותר זמן הברקסים יתחממו פחות. היות וברקסים חמים מאוד בולמים פחות טוב ונשחקים יותר - עולה יתרון ברור לבלימה הדרגתית על פני בלימה חריפה. זהו בגדול...

הכל נכון כמובן בהתייחס לתנאי דרך זהים - נאמר במישור לפני רמזור...

אם מישהו יודע אחרת - מוזמן לתקן אותי...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...