Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מילה טובה לפיאט וסיפור קצר


avargel
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום

מזה כשנתיים אני מחזיק פונטו ספייס 01 elx

כיון שברכב האמור 16 שס', יש לו מחלה של חוטי הצתה [יש לחץ מאוד גבוה במערכת ההצתה - כך לפי הסברו של חיים ממוסך שמשון].

 

קצת לפני שרכשתי את הרכב, הבעלים הקודם החליף לחוטי הצתה מקוריים [ק"מ 144,000]

לפני כשנה, החלפתי שוב [174,000]

בזמן האחרון הבעיה חזרה [194,000]

 

ההחלפות בוצעו במוסך שמשון ביהוד, והחוטים מקוריים.

 

למרות שהרכב מזמן לא באחריות, וגם האחריות על הוחטים פקעה לה זה מכבר [6,000 ק"מ או 3 חדשים, המוקדם מביניהם], פניתי לשירות הלקוחות של פיאט בבקשה להכיר בבעיה כמחלה ולאשר לי החלפה חוזרת על חשבונם.

 

הדגשתי את המילה בקשה, ולא דרישה, כי אני לא חוצפן וברור לי שאין לי שום זכות לדרוש החלפה בתום תקופת האחריות.

 

שלחתי את הבקשה בפקס, אחרי 7 דקות חזרו אלי מפיאט {!!!} ואמרו לי שכבר דברו עם המוסך ביהוד, וחיים בחופשה, אז כשהוא יחזור ביום א' ידברו איתו ויחזרו אלי.

 

האמת שהייתי בהלם, כי לא ציפיתי לתגובה כ"כ מהירה, ובטח שלא הוגנת. בישראל היום ברור לך שקודם כל ינערו אותך, ורק אם תעמוד על הרגליים האחוריות ותצרח ותדרוש ותהפוך שולחנות אולי אולי יסכימו לשמוע אותך [ע"ע אורנג'. ואני לא מוציא דיבה, יש לי כמה וכמה סיפורים מסמרי שיער מגובים במסמכים].

 

איך שהענין לא יגמר, אני מרוצה כבר מעכשיו.

 

בברכה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיון שברכב האמור 16 שס', יש לו מחלה של חוטי הצתה [יש לחץ מאוד גבוה במערכת ההצתה - כך לפי הסברו של חיים ממוסך שמשון].

 

לא הבנתי. חזור שנית.

פיאט היחידים בעולם עם 16 שסתומים? וממתי יש לחץ בחוטי חשמל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מוסכניק, כך שאיני יכול לספק לך הסבר מלומד.

אבל בגדול, חיים [ממוסך שמשון] הסביר לי שמכיון שהמנוע קטן יחסית, ויש בו 16 שס', אז הוא עובד בלחץ גבוה יותר, מה שגורם לבעיות במערכת ההצתה, ובא לידי ביטוי בחוטים.

כמובן שלא חסרות מכוניות בעלות 16v שאין להם בעיות כאלה. התכוונתי רק בהשוואה לפיאט 8v.

מקווה שאני ברור.

 

עכ"פ, גם אם ההסבר הנ"ל לא אמיתי, ברור שיש מחלה בחוטי הצתה. אחרת איך תסביר 3 סטים שונים, מתוכם 2 תוך שנתיים?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שמעון היתכוון לעומס על חוטי ההצתה כי בחשמל עוד לא שמעתי את המושג לחץ.

ואני באמת לא מבין הרבה בחשמל אבל מהמעט שכן עוד לא שמעתי על "לחץ" בחוטי הצתה.

מה שכן זו באמת מחלה ידועה החוטי הצתה בפונטו 16 V אבל אם תקנה חוטי הצתה מקוריים ותשים פלאגים מקוריים תוכל לשכוח מהבעיה לתקופה ארוכה מאד.

רק שחוטי הצתה מקוריים עולים 550 שקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. חיים בדק את הרכב.

ב. הוא הצביע על חוטי הצתה פגומים [כנראה בריחת נצוץ].

ג. שאלתי אותו איך זה קורה [כדי לא להחליף לחדשים והם גם יהרסו]

ד. הוא אמר לי שככה זה בפונטו ספייס 16v.

ה. אגב הוחלפו גם פלאגים בזמנו.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שמעון היתכוון לעומס על חוטי ההצתה כי בחשמל עוד לא שמעתי את המושג לחץ.

ואני באמת לא מבין הרבה בחשמל אבל מהמעט שכן עוד לא שמעתי על "לחץ" בחוטי הצתה.

מה שכן זו באמת מחלה ידועה החוטי הצתה בפונטו 16 V אבל אם תקנה חוטי הצתה מקוריים ותשים פלאגים מקוריים תוכל לשכוח מהבעיה לתקופה ארוכה מאד.

רק שחוטי הצתה מקוריים עולים 550 שקלים.

 

חבל שלא קראת את ההודעה הראשונה שלי.

הוחלפו חוטי הצתה למקוריים. פעמיים. זה היה השיקול בבחירת החוטים בעלות כ"כ גבוהה ביחס לתחליפי סיני ב100 ש"ח.

אגב זה עלה לי כולל עבודה 700 ש"ח. [רק החוטים חוץ מהפלאגים].

הבעיה חזרה.

הוחלפו גם פלאגים למקוריים. אגב, הרכב שלי מטופל בקפידה, תוך קיצור תדירות הטיפולים [שמן ופילטר שמן מקוריכל 12k

במקום 20k. פלאגים 30k במקום 40k].

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה של חיים הייתה שבמנוע זה יש לחץ דחיסה גבוה.

לחץ דחיסה גבוה מהווה התנגדות לקפיצת הניצוץ החשמלי במצת (פלאג) ולכן המתח עולה לערכים גבוהים עד שהוא מצליח להתגבר על מרווח האויר במצת ולחץ הדחיסה ולקפוץ בין אלקטרודות המצת.

מתח הצתה גבוה כזה עלול גם לפרוץ בקלות דרך חוט ההצתה עצמו.

צריך להקפיד מאוד על התקנת מצתים מקוריים (דבר ידוע בפונטו ספייס לדגמיו) ובהחלפת מצתים לכוון את מרווח האלקטרודות שבהם, למרות שהם חדשים מהקופסא, כי לא תמיד הם מכוונים במדויק.

במקרה כזה של "החטאת הצתה" (MISSFIRE) עלול מתח ההצתה לעות לערך גבוה ולפרוץ ולהתפרק דווקא בתוך סליל ההצתה ולקלקלו וגם להשרות מתח אחורנית אל מודול ההצתה/מחשב נהול המנוע.

אולי כדאי לבדוק עם דחיסת המנוע אינה גבוה עוד יותר מהמקובל בו, עקב ביצוע תיקון בראש מנוע והשחזתו יותר מדי.

ברכב המודרני, יש חשיבות רבה לתחזוקה קפדנית לפי הוראות היצרן ושימוש בחלפים מקוריים או תואמים באופן מוחלט.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה של חיים הייתה שבמנוע זה יש לחץ דחיסה גבוה.

לחץ דחיסה גבוה מהווה התנגדות לקפיצת הניצוץ החשמלי במצת (פלאג) ולכן המתח עולה לערכים גבוהים עד שהוא מצליח להתגבר על מרווח האויר במצת ולחץ הדחיסה ולקפוץ בין אלקטרודות המצת.

מתח הצתה גבוה כזה עלול גם לפרוץ בקלות דרך חוט ההצתה עצמו.

צריך להקפיד מאוד על התקנת מצתים מקוריים (דבר ידוע בפונטו ספייס לדגמיו) ובהחלפת מצתים לכוון את מרווח האלקטרודות שבהם, למרות שהם חדשים מהקופסא, כי לא תמיד הם מכוונים במדויק.

במקרה כזה של "החטאת הצתה" (MISSFIRE) עלול מתח ההצתה לעות לערך גבוה ולפרוץ ולהתפרק דווקא בתוך סליל ההצתה ולקלקלו וגם להשרות מתח אחורנית אל מודול ההצתה/מחשב נהול המנוע.

אולי כדאי לבדוק עם דחיסת המנוע אינה גבוה עוד יותר מהמקובל בו, עקב ביצוע תיקון בראש מנוע והשחזתו יותר מדי.

ברכב המודרני, יש חשיבות רבה לתחזוקה קפדנית לפי הוראות היצרן ושימוש בחלפים מקוריים או תואמים באופן מוחלט.

בברכה - רפי לין

 

מה שאתה בעצם אומר שקומפרסיה מצליחה לברוח דרך המצת ?(סימן חום על החרסינה )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה של חיים הייתה שבמנוע זה יש לחץ דחיסה גבוה.

לחץ דחיסה גבוה מהווה התנגדות לקפיצת הניצוץ החשמלי במצת (פלאג) ולכן המתח עולה לערכים גבוהים עד שהוא מצליח להתגבר על מרווח האויר במצת ולחץ הדחיסה ולקפוץ בין אלקטרודות המצת.

מתח הצתה גבוה כזה עלול גם לפרוץ בקלות דרך חוט ההצתה עצמו.

צריך להקפיד מאוד על התקנת מצתים מקוריים (דבר ידוע בפונטו ספייס לדגמיו) ובהחלפת מצתים לכוון את מרווח האלקטרודות שבהם, למרות שהם חדשים מהקופסא, כי לא תמיד הם מכוונים במדויק.

במקרה כזה של "החטאת הצתה" (MISSFIRE) עלול מתח ההצתה לעות לערך גבוה ולפרוץ ולהתפרק דווקא בתוך סליל ההצתה ולקלקלו וגם להשרות מתח אחורנית אל מודול ההצתה/מחשב נהול המנוע.

אולי כדאי לבדוק עם דחיסת המנוע אינה גבוה עוד יותר מהמקובל בו, עקב ביצוע תיקון בראש מנוע והשחזתו יותר מדי.

ברכב המודרני, יש חשיבות רבה לתחזוקה קפדנית לפי הוראות היצרן ושימוש בחלפים מקוריים או תואמים באופן מוחלט.

בברכה - רפי לין

 

שלום רפי!

תודה על תגובתך המושקעת.

בהמלצתך והכוונתך הגעתי לחיים מיהוד, ומאז אני מטפל אצלו. אני מגיע מירושלים, כך שזה מעיד על כך שאני מתחזק את הרכב כראוי.

 

א. ידוע לי על חשיבות הפלאגים המקוריים, וזאת הסיבה שבעת חוטי ההצתה החלפתי גם פלאגים למרות שהיו בשימוש פחות מ10,000 ק"מ [והחלפה דרושה ב40 בלבד]. יש לציין, שגם הפלאגים שהיו קודם לא היו סתם זבל סיני, אלא פלאגים של ngk בדיוק לרכב שלי, זאת עפ"י השרשור הדביק של פונטו דור שני שנמצא ב"מועדון פיאט", שרשור שאתה וודאי מכיר.

 

ב. הרכב אכן עבר החלפת אטם ראש מנוע לפני כשנה, אך לא בוצעה חריטה / יישור / /מילוי, זאת מכיון שהגעתי בשלב מאוד מוקדם, הרכב אפילו לא התחמם או גילה בעיות סחיבה או צינורות מנופחים או שאר הסימפטומים של ראש מנוע. סה"כ גיליתי בבדיקה שגרתית שמפלס המים במיכל עיבוי עלה בכמה ס"מ, ובמקום לשמוח כמו שאשתי אמרה [תמיד אתה דואג שלא יחסר מים! עכשיו יש לך ספיר!], רצתי לחיים שביצע בדיקת פריצה.

לאחר שהראש הורד התברר שהוא במצב מצויין, לא היה צורך כלל בחריטה ויישור, כי רק האטם עצמו נחרך מעט באחד הצילינדרים.

למה האריכות? כדי לשלול את הסיבה שדחיסת המנוע גבוהה יותר מהרצוי עקב השחזת יתר.

 

בברכה!

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בוצע ראש מנוע עם השחזה אצל בעל רכב קודם ואתה לא יודע מזה בכלל.

yogel לא הבנת דבר ממה שכתבתי בהסברי, קרא זאת שוב לאט ובריכוז.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם קודם הרכב היה מטופל אצל חיים, יש תיעוד מדוייק.

קשה לי להאמין שאת כל הטיפולים השוטפים הוא עשה אצל חיים, ודוקא ראש מנוע לא.

 

מה גם שהמוכר היה מאוד אמין וחלק [אדם מבוגר ורציני, הייתי אצלו בבית התרשמתי ממנו מאוד לטובה, ואני לא תמים מופלג..]

 

חיים גם אמר שזה פעם ראשונה שמחליפים אטם [לפי המצב שם. אני לא מבין בזה, זו טביעת עין שלו].

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...