Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם למישהו ניסיון עם בניה מתועשת/בתים מוכנים?


ירחמיאל
שימו לב! השרשור הזה בן 5223 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אשמח לקבל פרטים ממישהו שבנה כך או מכיר מישהו שבנה:

בית פרטי/קוטג', מקסימום 2 קומות, בבניה מהירה/מודולרית/או בית מוכן.

האם אמין? האם כדאי? אילו חברות מומלצות כאן בארץ?

ושאלת השאלות: האם יש כבר מספיק בתים ישנים המוכיחים בוודאות שמדובר בבניה עמידה?

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתייחס לבניה של קיט מעץ ? או לבניה קלה לפי תכנון שלך ?

 

קיט מעץ:

חסרונות: בניה של מודולים קבועים, ללא הרבה גמישות, ללא מרתף, יש צורך בהוספת ממד.

יתרונות: מהיר מאוד, איכותי.

 

בניה קלה לפי תכנון שלך:

חסרונות: את המרתף / ממד / יסודות יש לבנות בבטון בשיטה קונבנצינלית. הבניה לא זולה, ובשלבי הגמר כן מהירה (לאחר מרתף / ממד).

 

יתרונות 2 השיטות - זמן ודיוק. בניה מהירה ומדוייקת.

חסרונות - יקרה. עדיין צריכה בניה קונבנציונלית בבטון לממד ומרתף.

 

החסרון הגדול - דעות קדומות וחשש (לא מוצדקים) המשפיעים על ערך הנכס לרעה.

למרות שהדעות והחששות לא מוצדקים, לקונים רבים המבנה נראה כמו קרוון חסר ערך, ובהשוואה שלו למבנה בנוי בטון / בלוקים לחלק גדול הוא ייראה זמני וזול.

במכירה - ערך הנכס עלול להתגלות כנמוך משמעותית מנכס דומה בבניה קונבנצינלית.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דודה שלי קנתה בית מוכן 100 מטר מרובע. הגיע בשתי חתיכות.

אתה יכול לעצב את הבית איך שאתה רוצה כולל גג רעפים.

היתה חייבת בגלל זה לשים ממד מטורף (איזור הכנרת).

אבל הבית נראה מדהים מבחוץ ומבפנים.

עד שאתה לא דופק על הקירות אתה לא שם לב שזה לא בית אמיתי.

פה ושם (מקלחת) יש הרגשה של קראוון.

והבידוד לא משהו.

לצערי אני לא יודע מה שם החברה.

:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה איננה לבית עץ, אלא לבניה מהירה, כלומר או טרומי-בא בחלקים ומוקם באתר, או בית הניבנה בשיטת "בניה נושאת".

יש למישהו נסיון? האם אפשר לציין חסרונות ? (יתרונות הרי ידועים).

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצעתי תוספת בנייה לביתי באמצעות לוחות צמנטבורד בחוץ וגבס בפנים.

בנייה מהירה וזולה. פשוטה מאד יחסית.

הבית מבודד חום וקור יפה מאד וחוץ מגימור לא 100%(לדעתי רוב האשמה עליי כי אני לא בעל מקצוע מומחה וביצעתי הכל לבד) לא רואה חסרונות רציניים.

  • בחניה עם הגה: 
    ALFA 156 TS + GOLF GTI MK2 8V 19E
    במחסן עם קליפאונים:
    HONDA VTR-SP2 + YAMAHA YZF-R1 5JJ + SUZUKI RGV250
     
     
     
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה חייבת בגלל זה לשים ממד מטורף (איזור הכנרת).

אין בהגדרות של הג"א התייחסות לממ"ד "מטורף".

יש הגדרה לממ"ד, קבועה, ללא קשר לכינרת / בניה בעץ / פימו / דוקים.

 

אלא לבניה מהירה, כלומר או טרומי-בא בחלקים ומוקם באתר, או בית הניבנה בשיטת "בניה נושאת".

אתה מתייחס ל-2 שיטות:

1. בניה בקירות נושאים - טרומיים - מאוד לא נפוצה בבניה פרטית, אלא בבניה לגובה.

2. בניה קלה / מתועשת.

 

יש מספר חברות התמחות בה בארץ, היא נפוצה מאוד בארה"ב /קנדה, ומשלבת בניה של שלד עץ / פלדה וקירות מעטפת מחומר קל (חוץ צמנט בורד ודומיהם), פנים גבס.

מלבד היתרון של הבניה המהירה מאוד, ישנם החסרונות.

יש מסחריים בלבד ("ירידת ערך" לא מוצדקת בשוק הנדלן לעומת בניה קונבנציונלית), רתיעה של קונים, תחושת אראיות.

יש עניינים - בכל מקרה יש לבצע ביסוס / ממד / מרתף בצורה קונבנציונלית, ולכן השיטה לא ממוצה במלוא הפוטנציאל שלה.

 

לשאלתך - זה לא חדש. זה "עובד", יעיל, מוכח, בעל נסיון של שנים, גם בארץ וגם בעולם. החסרון העיקרי - פסיכולוגי בלבד.

 

בעבר כך גם התייחסו לקירות גבס פנימיים, כיום זו השיטה השולטת בארץ, בעיקר במגדלי משרדים, וגם במגורי יוקרה.

 

חוץ מגימור לא 100%(לדעתי רוב האשמה עליי כי אני לא בעל מקצוע מומחה וביצעתי הכל לבד)

דווקא הבניה הזו מדוייקת בהרבה מבניה קונבנציונלית, וניתן להגיע בה לגמר באיכויות גבוהות במיוחד.

אפילו בעל מקצוע חובבן מעפן (כמו pasparto) הגיע להשגים לא מבוטלים ומרשימים עם 2 ידיו השמאליות.

גילוי נאות - הייתי אצלו בבית, סיבוב על הפורשה לא נתן לי.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתייחס ל-2 שיטות:

1. בניה בקירות נושאים - טרומיים - מאוד לא נפוצה בבניה פרטית, אלא בבניה לגובה.

אני מתכוון לבניה נושאת ע"י בלוקים ולא אלמנטים מוכנים כגון קירות. ראיתי שזאת השיטה הנפוצה באירופה, שם בונים כך עד 2 או 3 קומות. את הברזל לזיון הם מניחים בתוך בלוקי "תעלה" וממלאים בבטון. מה דעתך?

גילוי נאות - הייתי אצלו בבית, סיבוב על הפורשה לא נתן לי.

איזה פורשה יש לו ובאילו שיטות שיכנוע נקטת?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבלבל בין 2 שיטות.

 

בלוקים הם לא אלמנט נושא. הם אלמנט מעטפת / מילואה בלבד.

העמודים נושאים, וישנם בלוקים עם תעלה לחגורות בלבד. הם לא נושאים בעומס הבנין.

 

יש בניה בבלוקים / לבנים נושאות (סיליקט וכו) שאינה נפוצה בכלל בארץ, ויש לה חסרונות רבים (העדר גמישות בתכנון, חלונות קטנים, מפתחים קטנים וכו').

 

יש לו פורשה 911 פ33ה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בניה טרומית.

קיר מוכן "פרי-קאסט" - בטון יצוק מראש, מגיע לפעמים גם עם חיפוי חיצוני. משמש בעיקר לבניה לגובה. יעיל כלכלית רק ככאשר האלמנט החוזר - חוזר מס רב של פעמים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...