Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרמניה קומפקטית בתור רכב שני (אסטרה, גולף ועוד)


sec_car
שימו לב! השרשור הזה בן 5646 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אני מחפש רכב שני למשפחה, לבת זוגתי. כרגע יש לנו צאצא אחד וצריך לקחת בחשבון עוד אחד. הרכב מיועד בעיקר לנסיעות קצרות, את הארוכות אנחנו עושים ברכב ליסינג שלי, וחשוב שיהיה נוח, אמין ואיכותי. תקציב של 70-80K. שיהיה לפחות 2006. צריך שיהיה אוטומטי, בטיחותי ולא ממש מטריד אותי שמירת ערך. שיהיה רכב ידידותי למשתמש. זוגתי לא ממש אוהבת התחכמויות. כמובן שעדיף רכב חסכוני אבל כאמור הוא לא מיועד לנסוע יותר מדי.

 

לי יש פוקוס 2008 אפרורית מהעבודה והתחשק לי לקנות רכב מפנק ואיכותי יותר, עדיף מהסגמנט של המשפחתיות הגדולות. בתור חסיד גדול של מותג אופל ישר ביררתי את האופציות, אבל כרגע יש את הווקטרה שממש לא באה בחשבון. ישר חשבתי על C5 שהוא רכב שאני מאוד מסמפט, אבל ברגע שנתתי לבת זוגתי סיבוב ניסיון על C5 2007 של חבר שיש לו בליסינג האישה הטילה ווטו. אמרה שעם כל הכבוד לנוחות ולפינוקים היא רוצה לנהוג ברכב ולא להשיט ספינה. אמרה שרק אם לא אמצא אלטרנטיבות ראויות נקנה משהו במימדים האלו. שוב חשבתי על אופל ובדקתי מה מצב האסטרות בשוק. מה אני אגיד לכם, כנראה שניתן לספור על יד אחת את מספר האסטרות ש-UMI מסרו בשנים האחרונות (אני מדבר רק על אלה החדשות יחסית 5 דל' האצ'בק), או שקנו אותם הרבה אנשים וכולם מסרבים להיפרד מהן. בקיצור בכלל לא מצאתי מכוניות רלוונטיות. מישהו מוכן להסביר איך UMI החליטו והצליחו לשחוט מותג כל-כך איכותי ?...

 

אני מאוד אוהב את התחושה שיש לי באופל ולכן החלטתי לנסות למצוא את האופצייה הבאה בתור שהיא גרמנייה אחרת. מכל מה שנמצא בשוק הדבר הכי קרוב לזה שמצאתי הוא הפולקסוואגן גולף, שלהן דווקא יש שוק ער מאוד. הבעיה איתן היא שהן נסחרות יקר באופן יחסי (לטוב ולרע, אותי, כאמור, פחות מעניין שמירת ערך), יש להן דימוי קצת ערסי ויש לי הרגשה שהרבה מהן עברו תחת הידיים והרגליים של נהגים לא עדינים. חוץ מזה שעדיין לא יצא לי אפילו לנהוג על אחת כזו ואין לי מושג כיצד הן מרגישות.

 

אז ככה, האם מכונית בגודל של גולף מתאימה בכלל לאמא+2 על כל המשתמע מכך (ציוד וכו') ?

האם לגולף יש את אותה תחושה גרמנית שאני מכיר מהאופל ומצפה לקבל גם בפולקסוואגן ? אני ממש לא יכול לנהוג במכוניות יפניות או קוריאניות שתמיד מרגישות לי כאלו רעועות, גם המודרניות יותר. היחידות שאני מסוגל לעכל הן פיז'ו-סיטרואן, אבל כאמור, מעדיף בצורה מובהקת גרמניות.

האם אולי בכל זאת יש אוצר בלום של אסטרות שאני לא יודע כיצד לגלות אותו ?

האם אתם רואים אלטרנטיבות אחרות שיספו את הצרכים והדרישות שלי ?

 

תודה מראש !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהם-האסטרה וגולף מאוד "גרמניות", באסטרה יש מעט קרקושים שצצים עם הזמן, אין לי מושג מה קורה בגולף.

באסטרה תוכל לקבל הרבה יותר(אבזור) בהרבה פחות(מחיר).

באותו מחיר של גולף 1.6 מופשטת לגמרי אתה יכול לקבל אסטרה עם מנוע 1.8 והרבה אבזור(ג'אנטים, מערכת MP3 מקורית, גג פנורמי ע-נ-ק).

לטובת הגולף עומד המוניטין והסחירות, לטובת האסטרה עומד אבזור,מראה חיצוני ופנימי ומחיר.

*אגב, אם הילדים קטנים ואתה צריך מקום לעגלה אני לא חושב שאף אחת מהן מתאימה.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כרגע שני ילדים, יש אחד, כאשר אני רוצה רכב שמתאים לעוד אחד אופציונאלי, אחרת הייתי כבר קונה לה סופר מיני וזהו. אבל בכל מקרה לא יהיה מצב לשתי עגלות.

 

גולף לא מסוגלת להכיל עגלה וכמה שקיות בתא המטען, וכסא תינוק ובוסטר במושב האחורי ? האסטרה יותר גדולה מבחינת נפח ? אני זוכר שאפילו בקורסה שלי הצלחתי להכניס בעבר את העגלה של האחיין שלי ועוד קצת ציוד ובמושב מאחורה היה כיסא תינוק ובוסטר.

 

אני יודע שאסטרה יותר משתלמת, במיוחד לצרכים שלי, אבל ממש אין בשוק מכוניות כאלו. אני מסתכל על שנתון 2006-2007 ואין בכלל אסטרות בשנים האלו.

 

יש המלצות אחרות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא ניסיתי להכניס עגלה לתא המטען, אתה יכול לגשת לסוכנות ולנסות.

אני לא מצליח לחשוב של על אלטרנטיבה חוץ מצמד הצרפתיות-המגאן והC4, אבל אני לא מכיר אף אחת מהן כדי להמליץ לך.

אתה יכול גם לבדוק את הפורד פוקוס אבל קשה למצוא כזאת 5 דלתות ופרטית, הבעיה בפוקוס שרק בדגם אחרי מתיחת הפנים יש ESP ואני לא יודע אם היא נכנסת לתקציב.

במקומך הייתי חורש את יד2 לכמה שבועות עד שתמצא אסטרה או גולף שמורות.

נ.ב אם בסוף בחרת באסטרה אל תתקרב ל1.6.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על גולף אין לי ממש ניסיון בנהיגה. על הבורה, שזהה לה מכאנית, יש לי דווקא לא מעט.

במקביל, יש לי גם ניסיון על אסטרה 1.8 בעיקר כנוסע, אבל גם כנהג.

ללא ספק - האסטרה טובה היא מאובזרת, נעימה, ולדעתי גם יפה יותר. מעבר לכך, אני מאמין שרוב האסטרות נרכשו ע"י נהגים שהם לא בדיוק הוציאו רישיון שלשום, בזמן שהגולף מאוד קורצת לצעירים.

נקודה נוספת: במקור, בגולף לא מותקן קולר לשמן גיר. יש מכוניות שהקולר הוסף להן בארץ, בד"כ בעקבות התחממות של הגיר, שהובילה לכשל שהסתיים בשיפוץ שלו. למיטב ידיעתי, באסטרה לא קיימת הבעיה הזאת.

 

אם תהיה מעוניין באסטרה, יתכן שחבר טוב שלי שהוא יד ראשונה על הרכב ימכור בחודשיים-שלושה הקרובים. פנה אלי בפרטי לפרטים נוספים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה להגיד שאסטרה יהיה אוטו איכותי יותר מהפוקוס, פוקוס אוטו טוב ואיכותי יותר מהאופל לדעתי.

הגולף גם לא נראה לי שהפוקוס מפסידה לגולף באיכות.

פוקוס רכב טוב לא נראה לי שגולף או במיוחד אסטרה יהיו טובות יותר ממנה בדבר כלשהו.

אולי פוקוס 2000 סמ''ק עם הרבה תוספות תהיה בחירה טובה או איזה צרפתיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אפשר בכלל להגיש שהפוקוס איכותי יותר מגולף ואסטרה. ממש חילול הקודש.

 

כמו שאמרתי אני נוסע על פוקוס 2008 ואני מרגיש יותר טוב על הכביש עם אופל בת עשר.

 

יצא לי גם לנסוע כמה נסיעות קצרות על A4 ועל פאסאט. הגרמניות משדרות תחושת "מוצקות" שאף רכב יפני, שלא לדבר על קוריאני, לא יצליח להתקרב אליה. ולצורך העניין פוקוס יותר יפנית מיפנית. זה שהאוטו יחסית כבד וקצת עגלה לעומת יפניות אחרות לא הופך אותו למוצק יותר או איכותי יותר אלא סתם לעגלה כבדה. לא שזה אוטו לא טוב, אבל כל אחד מחפש דברים אחרים ברכב. המגאן לא אופצייה מבחינתי, החלטתי שאם הולכים על קומפקטית אז קומפקטית עד הסוף (אלא אם כן אתבדה והיא באמת תהיה קטנה). מה-C4 די התאכזבתי. היה לי אותה לפני הפוקוס באופן זמני מליסינג והרכב מאוד מאכזב לעומת הציפיות. קוויתי להרגיש במעין C5 קומפקטית לפני שנסעתי בה אבל מדובר במשהו אחר לגמרי. לא אותה נוחות בכלל.

וחוץ מזה שבאופן כללי אני מעדיף גרמניות אז היא באמת לא בראש סדר העדיפויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה מדבר על גולף MK4 לעומת MK5 שהוא מתעניין בה.

אם אכן מדובר בגולף V, אני לוקח בחזרה את דבריי, ולו רק מכיון שאין לי כל ניסיון עם הרכב הזה. ככל שזה נוגע לגולף IV - אני לחלוטין עומד מאחוריי דבריי.

פורד פוקוס, לצערי, לוקה מאוד בתחום איכות החומרים וההרכבה. אומנם עיקר הניסיון שלי מתבסס על פוקוס דור ראשון, שבו איכות שני הפרמטרים הללו מחפירה, אבל הבנתי מאבא שלי, שיצא לו לנהוג בדור השני (כמו אלה שיש במשטרת התנועה), שגם שם לא חל שיפור משמעותי באיכות החומרים, וכי גם בדגם שהוא חדש יחסית זה לא נדיר לראות פלסטיקים שונים נושרים ממקומם.

אין ספק שעם התקדמות השנים חלה גם עליה בכמות האבזור שבפוקוס, אך בל נשכח שלא מדובר כאן ברכב שעכשיו הוא יותר מאובזר מהמתחרים שלו, אלא לכל היותר מדובר ברכב שבשעה טובה יישר קו מבחינת אבזור עם שאר הקטגוריה שבה הוא נמצא.

חוץ מזה, אני לא יודע עד כמה זה רלבנטי לפותח השרשור, אבל האסטרה הרבה יותר ייחודית ומעניינת מהפוקוס.

 

אני יודע שאני עלול להישמע משוחד לטובת האסטרה לאור העובדה שציינתי בהודעתי הקודמת שיש לי חבר שכנראה עתיד למכור אחת, אבל אני רוצה להציע לכל מי שמטיל ספק במה שכתבתי לבדוק את הרכב בעצמו ולהיווכח שאני דובר אמת.

יודעים מה - אני אפילו אכתוב משהו לרעת הרכב: אותו חבר כבר מתכנן על רכבו הבא, אולם הוא כבר יודע שזה לא יהיה אופל. זה לא שהוא לא נהנה עם האופל או שהיא היתה בעייתית, זה פשוט השירות של UMI שהוציא אותו מדעתו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על גולף אין לי ממש ניסיון בנהיגה. על הבורה, שזהה לה מכאנית, יש לי דווקא לא מעט.

במקביל, יש לי גם ניסיון על אסטרה 1.8 בעיקר כנוסע, אבל גם כנהג.

ללא ספק - האסטרה טובה היא מאובזרת, נעימה, ולדעתי גם יפה יותר. מעבר לכך, אני מאמין שרוב האסטרות נרכשו ע"י נהגים שהם לא בדיוק הוציאו רישיון שלשום, בזמן שהגולף מאוד קורצת לצעירים.

נקודה נוספת: במקור, בגולף לא מותקן קולר לשמן גיר. יש מכוניות שהקולר הוסף להן בארץ, בד"כ בעקבות התחממות של הגיר, שהובילה לכשל שהסתיים בשיפוץ שלו. למיטב ידיעתי, באסטרה לא קיימת הבעיה הזאת.

 

אם תהיה מעוניין באסטרה, יתכן שחבר טוב שלי שהוא יד ראשונה על הרכב ימכור בחודשיים-שלושה הקרובים. פנה אלי בפרטי לפרטים נוספים.

 

מהיום הראשון שהרכב עזב את שעריי המפעל בגרמניה יש קולר (מחליף חום) לשמן גיר המתוקן על התיבה.

 

בהרבה רכבים מסוג גולף דור 4 הקולר החזיר את נשמתו לבורא מוקדם מהרגיל ולכן המלצת המוסכניקים להוסיף קולר חיצוני בכדי לשפר את קירור השמן.

 

בגולף דור 5 קיים גם קולר לשמן גיר.

 

לפי דעתי הסיבה לכישלון של הקולר היא תחזוקה ירודה של מערכת הקירור קרי שימוש במי ברז שגורמים לקולר קורוזיה ופריצה במעברים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אני מקבל את התיקון, למרות שבמבחן התוצאה הגירים של פולקסווגן, לפחות בדגמים שהגיעו בשנים 99'-04'~, נוטים להיות בעיתיים, בעוד שהגירים של אופל לא.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובדות

 

גולף דור 4 נמכרה בכמויות מסחריות :-) ורוב בעלי הרכב הינם צעירים ברוחם ובנפשם לכן תמצא יותר שאלות/תקלות ובעיות בפורום.

 

אופל אסטרה נמכרה בכמויות יחסית קטנות בהרבה מגולף דור 4 ורוב רובם של הקונים הם מבוגרים שפורומים ממש לא מעניין אותם הם פשוט מכניסים את הרכב לטיפול במוסך מורשה ואת היד לכיס העמוק..

 

את המסקנות אני משאיר לאחרים

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד הוא כתב שהוא מעוניין בשנתון 2006 ומעלה, מכאן הבנתי שמדובר בגולף V.

אגב, לפני האסטרה הייתה לנו גולף 4 יד ראשונה, כשהיא התקרבה ל100K ק"מ התחלנו לראות סימנים של בעיות עם הגיר אז ישר החלטנו למכור, גם בגלל שהגולף 3 שקדמה לה עשתה לנו הרבה בעיות עם הגיר.

כמו שאתם רואים דורות של גולפים עברו אצלנו במשפחה, וכחובב מושבע של VW, כשראיתי את הגולף V התאכזבתי קשות(שילוב גרוע של מחיר, אחריות, מראה, איבזור ומנוע) אבל הגולף 6 והשירוקו כבשו אותי בחזרה:inlove: .

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5646 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...