Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגאן - חיזוק ראש ועוד כמה הסברים על ברגי ראש מנוע


רנו4
שימו לב! השרשור הזה בן 6252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכוון שאתה מתעקש לרדת לעומק אז פתחתי את הקובץ PDF שמרק צירף. יש הנחייה להחליף ברגים רק למנועים מסוג F.

מכוון שפותח השרשור לא ציין את קוד/דגם המנוע שלו אני עדיין לא משוכנע שהוא חייב לחליף ברגים.

 

זו פעם ראשונה שאני שומע את נושא שחרור האויר וזה לדעתי ממש לא נכון. הרי הוא מחזק פעם אחת מחכה שלוש דקות, פותח ומחזק שוב למידה הסופית. ברגע שהוא שחרר את הבורג, מייד חודר פנימה אויר!

 

אין בעייה עם האויר הלכוד בתוך קדח התבריג הרי הוא במילא דחיס, זמן ההמתנה נועד לייצוב והתאמת האטם ראש בהידוק הראשוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נניח שאתה צודק בזה, "זמן ההמתנה נועד לייצוב והתאמת האטם ראש בהידוק הראשוני."

אבל אתה שולל, "זו פעם ראשונה שאני שומע את נושא שחרור האויר וזה לדעתי ממש לא נכון."

מה אם כן ההסבר שלך לתופעת שיחרור הברגים ?.

מנסיוני (אתה לא חייב לקבל) כן יש בעיה עם האויר הלכוד בתוך קדח התבריג. וחוץ מזה לא נכון שברגע שהוא שחרר את הבורג, מייד חודר פנימה אויר!. אויר לחוץ תמיד ישאף לברוח החוצה, למקום בו יש פחות לחץ, לכן תנועת האויר תהיה כלפי חוץ.

בברכה ובידידות. :-P

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,קראתי שוב פעם ואכן כתוב כמו שציינת פשוט פיספסתי בהתחלה.

בכול מקרה אוויר דחוס ישתחרר עקב חוסר האטימה בין תבריג הבורג וההברגה במידה ולא שמים לוקטייט.

הברגים באפיצה כזו שקיים מירווח.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיצה והרפייה לצורך היצוב ראשוני של האטם ראש. הסבר יותר מדעי מזה אני לא יכול לתת לך כוון שמעולם לא חקרתי זאת לעומק.

 

אבל שחרור אויר זה לא והסברתי למה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שכנעת אותי, לדעתי העיקשת ההמתנה 3 דקות, ושחרור הברגים לאחר חיזוקם נועדו לטפל בבעית האויר בהברגות.

ולא לצורך היצוב ראשוני של האטם ראש.

דוד.

מרק, העריכה שלך יפה מאוד, אלא ששכחת להכניס גם את גורם הזמן, לא הייתי מייעץ לך לסגור מההתחלה ראש מנוע למידה הסופית,ולהסתמך על כך שהאויר הספיק לצאת מבלי לתת לאויר זמן לצאת. אני משאיר לך לנחש מה יקרה.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, בדקתי במידע הטכני של יצרן הברגים DANA-VICTOR REINZ והיצרן כותב במפורש שיש תמיד להחליף את הברגים מסוג TTY. ייתכן שייצרן הרכב פועל אחרת ?

קישור לאתר:

http://www.reinz.com/root/eng/index.php

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד מרק ודניאל , אני מבין שכן צריך להחליף את הברגים תקנו אותי אם אני טועה ?

עוד שאלה : מהם נקודות האיפוס של הקמשפט והציר המרכזי של המנוע דהיינו כיוון טיימינג ?

אני אדבר עם החבר בעל הרנו לברר את דגם המנוע עוד היום , תסלחו לי אם זה יקח קצת זמן .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעייה עם אויר בתבריגים כלל ועובדה שיש יצרנים שאין להם הוראות לסגור ברגים עם זמני ההמתנה.

שנית לאחר החיזוק משחררים לגמרי את הבורג, והאויר חודר חזרה לקדח ושוב מהדקים סופית. אז מה קורה לאויר עכשיו?

שלישית, בברגת הבורג והכתף מורחים שמן, שמונע חדירה או שיחרור האויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעיה עם אויר בתבריגים.

ומי כמוך יודע אנגלית, המילה Slacken אינה "לשחרר לגמרי" אלא להחליש, לרפות.

מעולם לא מרחתי שמן על ברגי הראש. תמיד ניקתי עם מברשת פלדה, ואת הקדח עם נפט ולחץ אויר חזק.

אסור שיכנס שמן לקדח, מהסיבה ששמן לא נדחס. גם אם תמרח שמן בברגת הבורג, הוא לא ימנע מהאויר הלחוץ לצאת ברגע שאתה מרפה/מחליש מעט את הבורג.

עוד מעט יכנס איציק יעזור לך ויכתוב ששברתם לי עוד מיתוס. בקשר ל"ישור הטלטלים" עוד לא נכנעתי, המשך עוד יבוא. :-P

הוכחות רבותי הוכחות. :-P

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הברגים התחליפיים שאני משתמש בהם בד"כ, מתוצרת AJUSA הספרדית, נמכרים ביחד עם שקית קטנה המכילה גריז נחושת ייעודי לברגי הראש. בנוסף, הברגים כמעט תמיד מצופים בשכבה דקה של קרבון למניעת התפסות של הברגים בראש.

 

עלות הברגים זניחה לרוב יצרני הרכב העממי (בפעם האחרונה שקניתי ברגי ראש, עלות סט הברגים הייתה 95 ש"ח ברוטו - לפני הנחה!). ברכבי יוקרה מחיר הברגים רצחני, אם כי פרופורציונלי למחיר הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד מרק ודניאל , אני מבין שכן צריך להחליף את הברגים תקנו אותי אם אני טועה ?

עוד שאלה : מהם נקודות האיפוס של הקמשפט והציר המרכזי של המנוע דהיינו כיוון טיימינג ?

אני אדבר עם החבר בעל הרנו לברר את דגם המנוע עוד היום , תסלחו לי אם זה יקח קצת זמן .

מה עם טיימנג ונקודות איפוס? סכמה תעזור לי מאוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Using engine oil, lubricate the threads and under



the heads of the bolts.

דוד רוצה הוכחות? הנה תקרא למעלה, לא המצתי את זה, זה לקוח מהמסמך של החיזוק ברגים.



 

זה די מנפץ את התאוריה שלך על האויר בקדחים, שלא יכול להשתחרר דרך שכבת השמן.

 

לגבי המילה Slacken, תפסיק לתרגם עם הבבילון המטופש הזה, באנגלית טכנית הכוונה לשחרור מוחלט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל שלום.הוזמנתי לכוס קפה אצל דוד,(אני אריה עמית 2 "האמיתי" ואני כרגע מול המסך של דוד וכותב). :lol:

עקבתי אחר השרשור,וברשותך אתן לך את חוות דעתי המקצועית לאחר ששימשתי בחיל האויר,

ממכונאי פשוט,ראש צוות,מבקר אוירונאוטי,מפקד מוסך,מפקד גף אחזקת מטוסים,קצין טכני בטייסת קרב,רב קש"לט בלהק ציוד

(המערך הטכני ששולט על מערך האחזקה של חיל האויר)ויצאתי בשליחות במשך 7 חודשים לפנסקולה פלורידה לבדוק את שיפוץ מטוסי הסקייהוק הישנים שקיבלנו מהאמריקאים.אגב הכתוב לעייל מגובה במסמכים.

ולעצם העניין.נכון,ניתן לסוך את ברגי הראש בשמן מנוע, או גריז נחושת ייעודי.אבל הסיבה היחידה לשחרור(הרפיה)הברגים

היתה ונשארה שחרור לחץ האויר שנלכד בעת סגירתם.כמו כן אין כל קשר בין שימון התבריגים ,לבין שחרור האויר.

 

בברכת חברים אריה עמית.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פעם אתם חוזרים על המנטרה המטופשת של שחרור אויר מבלי לקרוא את דברי בתשומת לב ראוייה. ולכן אחרוג ממנהגיי ואחזור עליהם בפעם האחרונה.

 

1. אם קיימת בעיית שחרור אויר, למה אין הנחייה גורפת לשחרור ברגים בסגירת ראש לכל סוגי המנועים?

2. כאשר חיזקת את הבורג ויש אויר כלוא בקדח התבריג והוא משתחרר לאיטו, לפי טענותיך,ברגע ששחררת את הבורג נוצר בקדח תת לחץ שמייד עם שחרור הבורג ימשוך לתוכו אויר חזרה, כעת לאחר שהידקת שנית את הברגים ושוב דחסת אויר פנימה, מה קורה עם האויר הלכוד, עכשיו הוא כבר לא מפריע?

3. אני לא המצאתי את נושא שימון התבריג ולא טענתי שיש קשר מכוון בין השימון לאויר. הצורך האמיתי בשימון הוא כדי להגיע למומנט הדרוש בצורה תקינה מבלי שכוחות החיכוך בזמן הסגירה יפריעו- ללא שימון הבורג עלול להגיע למומנט הדרוש מוקדם והלחץ על האטם ראש יהיה קטן מהנדרש. אך עצם המצאות השמן על התבריג די מפריע לאויר להשתחרר או להיכנס.

 

אני מצפה ממך דוד, שתקרא את הדברים בתשומת לב מרובה ובכובד ראש לפני שתגיב או תשלח יועצים לסנגר אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם טיימנג ונקודות איפוס? סכמה תעזור לי מאוד

יש לי שאלה ובקשה

אני כל כך שמח לקרוא את המיכוחים המקצועיים מאנשים כה מקצועיים , לציין שעד היום כחובב מכונאות אף פעף לא שימנתי ברגי ראש ואני שמח שדברתם על זה אחרת לא הייתי יודע שצריך לשמנם .

-בבקשה תגידו לי אם כן צריך להחליף ברגים ?

-מה עם נקודות איפוס של הטיימינג ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...