Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט ה-106 XSI לראלי של נדב ראלי - (נושא ישן הכותרת נערכה )


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 5073 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דובי, האם "תפרתם" את כל השלדה של הפיז'ו?

 

אני שוקל לקנות שלדה של רכב הרוס רק כדי להתאמן על Seam welding לפני שאני מבצע על המיאטה :twisted:.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

את השאלות המקצועיות לגבי הכנת הרכב יש לשאול את נדב כמובן ואת יובל מלמד .

 

אני רק הנווט ומשתדל לסייע עד כמה שאני יכול ומבין .

 

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הזה לא תפור, אבל הכלוב הוא כלוב מרותך לשילדה multi point

אין שום אופציה להשתמש ברכב ביום יום!

 

בברכה נדב...

 

נ.ב. מוטי אם אתה רוצה להתאמן, תתאמן על פחיות לא צריך שילדה שלמה בשביל זה

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לאסוף שלדה שלמה של גרוטאה במחיר של ארוחת צהריים נורמלית, אין סיבה שלא להתאמן על הדבר האמיתי :-), חוץ מזה פחיות לאו דווקא ייתנו לי אינדיקציה מדוייקת לגבי טכניקה מועדפת באיזורים שונים של הרכב.

בכל מקרה, אם תוכל להעלות תמונות של הכלוב ובעיקר תמונות של החיבורים השונים לשלדה אני אשמח מאוד לראות.

 

אגב, נראה לי שלא הבנת אותי נכון, אין לי שום עניין בלהשתמש באוטו ליום יום, הוא כבר מזמן משמש למסלול בלבד..

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נווווו באמת מוטי!

לא דיברתי אליך,אני יודע שהרכב שלך לא משמש ליום יום!

 

אני באמת מציע שתכין כבר כלוב! ויפה שעה אחת קודם...

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על כלובים, מישהו יכול להסביר את ההבדל בין כלוב שמרותך לשלדה ובין כלוב שמוברג לשלדה?

תודה.

מחפש סאבפריים קדמי למיני (שנת 76 ומעלה, בורג אחד בכל צד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שינוי דראסטי בחוזק המבנה גם של הכלוב וגם של הרכב, קשיחות השלדה עולה בצורה ניכרת.

ההבדל הוא בערך ההבדל בין שתי חתיכות שריתכת אותן אחת לשניה לבין אותן החתיכות שחיברת אותן ביחד עם שלושה ארבעה ברגים, שטח המגע של הריתוך הרבה יותר גדול וגם אופן החיבור הרבה יותר חזק כי אתה ממיס את המתכות יחד.

בכלוב מוברג , לעומת זאת, תמיד יש סיכוי שהברגים ייגזרו במכה חזקה, ויעידו עד כך כל מיני מכוניות שכבר יצא לראות אחרי תאונות קשות שהכלוב פשוט נגזר מהרכב.

 

כן, זה רע כמו שזה נשמע.

 

מוטי

 

נ.ב: נדב, התבלבלתי כי כל שאר התשובה שלך כוונה לשאלות שלי :-).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אעלה תמונות אח"כ...

בעיקרון יש פלאחים, פלטות כאלו שמרותכות לבודי על שטח גדול ואליהן עושים את החיבור של הצינורות של הכלוב...

אם יש מקום בו הכלוב מחובר בזווית חדה מדי לבודי, מוציאים צינור ב90 מעלות למעלה ואז מרתכים בין הצינורות

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מוטי.

ראיתי שיש כלובים שמיועדים לריתוך, וכלובים שמיועדים להברגה. הבדל המחירים בינהם הוא משמעותי ואני לא מבין למה.. למה אי אפשר לרתך כלוב הברגה אל השלדה ולהשיג את אותו אפקט?

מחפש סאבפריים קדמי למיני (שנת 76 ומעלה, בורג אחד בכל צד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלוב מרותך בנויי אחרת לגמרי!

 

כלוב ברגים הוא מראש בסיסי ל"חאפרים" (אני שם במרכאות כי חאפרים אמיתיים נוסעים בלי כלוב בכלל) ולכן הוא זול יותר ובנויי בצורה בסיסית יותר!

כלוב המיועד לריתוך בד"כ "רציני" יותר, כולל יותר נק' חיבור לשלדה ועשויי מחומרים טובים יותר ולכן ההבדל במחיר, אגב ההבדל הגדול יותר הוא בעלות וקושי ההתקנה!!!

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מושיק, בריתוך SPOT אתה עובר לאורך התפר ונותן נקודות בלבד, ככה בעצם מרותכות רוב המכוניות מהמפעל.

בריתוך SEAM אתה עובר לאורך כל התפר ומרתך את כולו, התוצאה הסופית היא הקשחה משמעותית ביותר של השלדה.

 

NS, הבעיה העיקרית של כלובים שמחוברים בהברגה היא שהם מתברגים למישור אחד בכל פלטה להבדיל מכלוב מרותך שכשעושים אותו כמו שצריך הוא מחובר לשלדה בנקודות של מעבר בין מישור מאונך למאוזן וכך למעשה מחזק את החלק החלש ביותר בשלדה.

הבעיה השניה של הכלובים האלה היא שמכיוון שהם כמובן לא נכנסים לאוטו בחתיכה אחת אז מייצרים אותן מכמה מוטות שמוברגים יחד בתוך האוטו, התוצאה הסופית היא מבנה של כלוב שחוזקו לא קרוב אפילו לחוזק מיבני של כלוב מרותך אפילו אם הם עשויים מחומרים זהים בעיצוב כללי דומה.

 

כלוב מוברג אופייני -

 

Bolt_In_Roll_Cage.jpg

 

שים לב לפלטות השטוחות.

הנה עוד אחד (אפילו של מיני, במיוחד בשבילך) -

 

vac-mini_cage_top_view_unedited.jpg

 

שים לב לצורה של הפלטות ולהברגות על המוטות עצמם.

 

לעומת זאת, כלוב מרותך שבנוי היטב נראה כך, שים לב לנקודת החיבור התחתונה -

 

DSC00516001.jpg

 

עוד צילום מעניין, שים לב לתוספת קטנה בגודלה אבל משמעותית מאוד, החיבור בין הקשת הראשית של הכלוב לקורה B באמצעה -

 

rc2.jpg

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5073 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...