Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי טיפולים - פג'ו 2008, סקודה קאמיק ואופציות אחרות


orsa

פוסטים מומלצים

מכטרוניקס לא רגיש למשקל ומומנט, הוא נפגם כתוצאה מכניסת שמן למכלול עקב אכילת האטמי המכסה. זה נובע משימוש בשמן שלא בתקן.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אצלנו בבית יש יטי 2017 ו twincharger 2009 עם הגיר "היבש" ושתי twincharger 2008 עם הגיר "הרטוב". הגיר בייטי הוא דור 2 ליבש והוא משופר דרמטית גם בהיבט האמינות (כרגע 100 אק"מ עירוניים ללא שום תקלה) וגם בהיבט הפעולה החלקה שלו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 12.5.2025 בשעה 00:41, shlomiko כתב:

יש משהו ספציפית בקודיאק שאני לא יודע מהו, אבל הגיר שלו פשוט מתבלה בקצב מסחרר

וקשה לי להאמין שבוחרים את הנהגים הדפוקים ביותר, ורק להם נותנים קודאיקים בליסינג...

 

בואו ננסה לעשות קצת סדר בכל הבלגן שיש כאן עם ה-DSG.

אני שם כאן את השנקל שלי בעקבות הניסיון שצברתי אישית בקרוב לחצי מיליון ק"מ עם VAGיות שונות שהיו לי, בדיקות של כמה מאות רכבי DSG בשנים האחרונות כחלק מתהליך החיפוש ללקוחותי, ולא מעט שיחות עם אנשי מקצוע (כמו רון, אופיר ועוד כמה וכמה) שנתקלים (ומתפרנסים...) ביומיום ברכבי הקונצרן.

 

התובנות שלי מהגיר המדהים-אך-מדאיג הזה הן:

 

1. יש להבדיל בין DQ200 (ה"יבש") של לפני 2015 - שם היו הרבה מאד תקלות - ובין מה שבא אחרי. השיפורים שהכניס VAG כללו מצמדים עמידים יותר (תמיד מתוצרת LUK, הספק היחיד למעשה לאורך השנים), ושינויים במכטרוניק שכללו גם עיבוי של דפנות האלומיניום של הקופסה (ע"מ למנוע עיוותים בחום שגורמים לנזילת שמן) וגם הורדה של לחצי העבודה מאזור 70BAR לאזור 50BAR כדי להגביר אמינות ואריכות ימים, מבלי לפגוע ביעילות ומהירות ההחלפות. כתוצאה מכך, קטנו (לדברי בעלי המוסכים) התקלות ב-DQ200 באופן דרסטי, והן קורות בעיקר כשנוהגים ברכב בצורה לא נכונה בעיקר בפקקים.

 

2. בקודיאק מותקנות הגרסאות ה"רטובות" של DSG, ואכן ישנה תחושה שלמרות זאת יש יותר תקלות מכטרוניק בקודיאק מאשר ברכבים אחרים (בעיקר עם מנועי 2.0 ל') עם גיר דומה. הסיבה לכך לא ממש ברורה, החשד הוא שמצד אחד הקודיאק הוא רב-מכר (לעומת כל שאר הסדאנים 2.0 ל' או טיגואן שבהם מורכבת גירסה דומה) ומאידך הוא גם רכב שנוטה להיות כבד יותר מהאחרים - עם תפוסה של 7 מקומות פלוס מטען למשפחה, מה שגם כן תורם לצורך ביותר מומנט להזיזו מהמקום בכל תחילת נסיעה ושוב להיכנס לאזור אי-נוחות של ה-DSG באשר הוא - בתחילות נסיעה בפקקים.

 

3. העובדה שיש לא מעט נהגים שלא מחליפים מצמדים עד למעלה מ-200K ק,מ (השיא האישי שלי - 237,000 ק"מ עם טולדו TDI) מעידה בעיני, יותר מכל, על זה שאופי הנסועה וצורת הנהיגה הם הגורמים המשפיעים ביותר על אורך חיי המצמדים. בדיוק כמו בגיר רגיל - זה מאד תלוי בהתנהגות הנהג בעיקר בתחילות הנסיעה לאחר עצירה. וכמו בגיר רגיל שנשחק הרבה יותר מהר אם הנהג נותן בראש ויוצא בחראקות מהמקום, כך סובל המצמד מס' 1 ב-DSG מהתחלות נסיעה שאינן מערבות נגיעה קלה בגז, ובעיקר באי-שימוש בכפתור החשוב של AUTO HOLD שהוא לדעתי שומר-מצמדים מס' 1.

 

4. תוסיפו לזה אפס מודעות אצל נהגים רבים לעובדה שהבלאי הגבוה ביותר קורה בפקקים (זחילה ללא גז עם "חצי קלאץ' שמחשב הגיר קובע על מנת שהמנוע לא יכבה או יקרטע), אפס חינוך והסברה של  צ'מפיון מוטורס לנהגים בעת מסירת רכב חדש (וכי למה להם?... זה רק יעורר אנטגוניזם למוצר ולעומת זאת זה יכול לפרנס ממש יפה את המוסכים אם פשוט לא ידברו על זה...) - וקיבלתם מצב שבו כל DSG שמותקן ברכב כבד יותר - מתבלה הרבה יותר מהר עקב שימוש בפקקים שלא בהתאם לכלל הפשוט: כל תחילת נסיעה צריכה להיות עם נגיעה קטנה בגז, כדי שהמצמד ישתלב בפחות משניה, ולא לזחול בסרק בשום אופן (למעט בתמרוני חנייה,שמהווים אחוז פצפון מהנסועה) - וכך משתמשים נכון ב-DSG, עם מינימום בלאי.

 

5. הפסיכולוגיה שמאחורי השיווק של מוצרי VAG בתור שיא הטכנולוגיה היא אולי נכונה, ומנסיון מצטבר רב אני יכול להעיד על חיסכון משמעותי בדלק (בעיקר מחוץ לעיר, היכן שהמנועים הנפלאים יכולים לבוא לידי ביטוי), אבל מה שמתסכל אותי כמסתכל מהצד הוא חוסר הנכונות של אנשי השיווק/מכירות להתייחס ברצינות וביושרה לפיל שבחדר: DSG לא אוהב פקקים, לכן צריך ללמד את הלקוחות לנהוג נכון. נקודה. 

מה שאנחנו רואים כאן הוא דיון שמשקף את התסכול של אנשים שלרוב לא יודעים איך להשתמש נכון במוצר המורכב הזה, ומשלמים אלפים על הטעות הקטנה הזו - חימום-יתר של המצמדים, שגורם כמובן גם לשחיקתם המהירה וגם להתחממות יתר בתוך המכטרוניק, ששורפת בתורה את הכרטיס, והנה לכם השילוב היקר והמיותר של החלפות תכופות של מצמדים ובוודאי שיפוצי המכטרוניק שאמור להחזיק בעצם לפחות 200K ק"מ, או אף את כל חיי הרכב.

 

6. העובדה ש-VAG כלל לא מאפשרים במקור לשפץ מכטרוניק (יש למעשה רק מק"ט אחד - לכל הקופסא, וזהו), הופכת את החלפתו או התיקון שלו ליקרה ומסובכת מאד - עוד צעד לא ממש הוגן של היצרן.

 

אולי, אולי, אם יעלה מספיק לחץ מכיוון הצרכנים, נזכה לאיזו התייחסות מהיבואן והיצרן כאחד (ואל תגידו שלא יכול לקרות - ראו את מקרה התביעה הייצוגית נגד משאבות המים המתפגרות שנסגר אך השבוע), כי לדעתי מדובר דווקא במוצר הבוגר והזול ביותר לתיקון (מצמדים, לא המכטרוניק) בהשוואה לכל תיבת DCT אחרת בשוק - ואני מכיר היטב את המספרים. 

יש בצפון לפחות מוסך אחד שאני מכיר שמחליף מצמדים של DQ200 סביב 3000 ש"ח כולל מע"מ, כאשר אותה פעולה אצל יודאי-קיה, רנו-ניסאן-דאצ'יה, פורד ואחרים עולה יותר מכפול!

 

רק לחץ צרכני נבון (ואולי איזו ייצוגית קטנה בנושא ההדרכה החסרה...) יוכלו לדעתי לשפר את הלחץ על כיס הלקוחות, אבל כמכלול חכם אני בדעה שה-DSG הוא המוצר הטוב ביותר כיום בשוק התיבות הרובוטיות, ושווה לגמרי את המאמץ הקטן שבשינוי הרגלי הנהיגה בפקקים.

  • אהבתי 7

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2025 בשעה 15:05, הלוחש למכוניות כתב:

ובעיקר באי-שימוש בכפתור החשוב של AUTO HOLD שהוא לדעתי שומר-מצמדים מס' 1.

 

ואיך זה עוזר למצמדים auto hold אפשר הסבר מה זה
?אם ברכב כמו ארונה אין את הפונקציה הזאת  מה כן אפשר לעשות במקום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפקקים לעבור למצב ידני, ולנסות לא לגלוש עם רגל לחוצה על הבלמים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, נומד כתב:

 

ואיך זה עוזר למצמדים auto hold אפשר הסבר מה זה

אוטו הולד מונע את הגלישה של הרכב בשחרור ברקס, עד שלוחצים על הגז, ולכן מצמצם באופן משמעותי את הזמן של חצי קלאץ'.

  • רעיון טוב! 2

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2025 בשעה 15:05, הלוחש למכוניות כתב:

שווה לגמרי את המאמץ הקטן שבשינוי הרגלי הנהיגה בפקקים.

או פשוט לרכוש רכב עם גיר בהתאם לתנאי הנסיעה. כמו שלא הכי מתאים לרכוש רכב עם מנוע 1 ליטר לנסיעות הרריות מרובות. נראה שהגיר הזה מתאים יותר למי שנוסע בעיקר נסיעות ארוכות כמו בכבישי אירופה, ארה"ב וקנדה, ולא לנסיעות עירוניות מרובות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, mcaspi כתב:

או פשוט לרכוש רכב עם גיר בהתאם לתנאי הנסיעה. כמו שלא הכי מתאים לרכוש רכב עם מנוע 1 ליטר לנסיעות הרריות מרובות. נראה שהגיר הזה מתאים יותר למי שנוסע בעיקר נסיעות ארוכות כמו בכבישי אירופה, ארה"ב וקנדה, ולא לנסיעות עירוניות מרובות.

הבעיה שהיום ברכבים חדשים מלבד מאזדה כל הגירים הם רובוטי כפול מצמד או גיר רציף (לא יודע מי פחות גרוע).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד רכבים כמו חלק מדגמי סוזוקי עם פלנטרי.

אבל כן הפלנטרי כבר במיעוט.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 20.5.2025 בשעה 17:01, נומד כתב:

 

ואיך זה עוזר למצמדים auto hold אפשר הסבר מה זה
?אם ברכב כמו ארונה אין את הפונקציה הזאת  מה כן אפשר לעשות במקום

הכפתור הזה גורם לנעילה של הבלמים במצב עמידה ואינו מאפשר גלישה בסל"ד-סרק שגורמת לשחיקה המהירה במצמדים, מה שנקרא נסיעה ב"חצי קלאץ'". התזוזה מהמקום נעשית רק ע"י לחיצה על הגז - וזה גורם לשילוב מיידי של המצמד ולמינימום בלאי.

 

לא בכל רכבי VAG יש כפתור AUTO HOLD ! זה מגיע רק בשילוב עם כפתור האנדברקס חשמלי.

 

לכן, ברכבים כגון ארונה/קאמיק/פאביה ועוד - יש לי כלל פשוט שמחליף את הכפתור החסר בעת נהיגה בפקקים:

רגל ימין אף פעם לא באויר. היא או על הברקס, או על הגז.

התוצאה דומה - אתה לא מאפשר מצב של התקדמות "על חצי קלאץ'".

בתאריך 21.5.2025 בשעה 06:09, mcaspi כתב:

או פשוט לרכוש רכב עם גיר בהתאם לתנאי הנסיעה.

בדיוק! וזה חלק מהתהליך שלי להמלצה על הרכב הנכון לכל לקוח.

מי שזה לא מתאים לו לבצע שינוי בהרגלי הנהיגה, יקבל המלצה על גיר אחר (עדיף פלנטארי, תודה רבה למאזדה על שמירת השלהבת :-).

  • רעיון טוב! 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.5.2025 בשעה 06:09, mcaspi כתב:

לא הכי מתאים לרכוש רכב עם מנוע 1 ליטר לנסיעות הרריות מרובות.

 

למה לא מתאים?

אם יש טורבו ואתה יודע לנהוג, תאמין לי שזה עדיף בהרבה על 1.8 אטמוספרית עם בטריה היברידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי, לעיר היברדית תהיה עדיפה.

להרריות רכבי טורבו יהיו זריזים ושקטים יותר מהיברדיות בעלי רציף.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

רגל ימין אף פעם לא באויר. היא או על הברקס, או על הגז

הכלל הוא לא להתקדם תוך כדי ליטוף של דוושת הבלם - זהו המצב היחיד שבו המצמד חצי משולב. רגל באוויר אין שום בעיה, המצמד משולב - בדיוק כמו במכונית ידנית, משחררים את המצמד שחרור מלא ועוזבים את הגז, המכונית מתקדמת עם מצמד משולב. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...