Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היסטוריית טיפולים בין מוסכים - איפה נשמר המידע?


elera

פוסטים מומלצים

@elera אם  התכוונת למערכת המידע הרפואית - אני עובד עם המערכת הארצית כלקוח (רופא), רואה כיצד היא נבנית צעד אחר צעד כבר עשרות שנים ואיזה קושי קיים לצרף עוד ועוד מידע ממקורות שונים.

אז אולי מערכת לניהול מידע על עבודות מוסך תהיה יותר פשוטה. אבל, עדיין, יהיה צורך בלא מעט עבודת פיתוח ותחזוקה, בשיתוף פעולה של המוסכים ושאר הגורמים המעורבים, בבקרת איכות ועמידה בדרישות משפטיות ועוד. ספק רב אם יהיה מי שיסכים להשקיע בכך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, elera כתב:

איזה רשתות מוסכים יש?

הילוך שישי?

 

מעניין באמת מדוע אין יותר רשתות של מוסכים שאינן של יבואנים בהכרח. הרי איחוד משאבים בנושא מערכות המחשוב, אספקת חלפים, אפילו החזקת מערכות מחשוב ייחודיות לרכבים שונים בסוג של מאגר רשתי, יכולים להוזיל את עלויות התפעול של המוסכים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, elera כתב:

@vladclar

@sperial

עלות מאגר כזה היא לא יותר מדי, ולא מאוד מורכב לבנות. באופן יחסי. כמובן, תלוי מי עושה את זה ואיך.

לגבי לבנות מאפס: צריך להתחיל מתישהו. בתור התחלה, אוסף קבצי PDF.

רציתי לכתוב תגובה מפורטת יותר שמסבירה מדוע לא, אבל אקצר: אין לך מושג על מה אתה מדבר, זה מורכב בטירוף ויעלה הון תועפות.

 

יש דברים שהמדינה מתעקשת עליהם ומצליחה בסופו של דבר להקים אחרי עשור או שניים וכמה עשרות מיליונים, לא נראה לי שזה תחום מספיק חשוב.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, זהו חלק מהשירות שאתה משלם עליו יותר כשאתה הולך למוסך ברשת היבואן.

אישית הוצאתי הסטוריה ממוסכים של BMW, VW, וטויוטה.

כשמוציאים הסטוריה רואים כל כניסה למוסך ששייך לרשת. חשבתי שככה זה אצל כל יבואני הרכב.

מוסך פרטי שאינו שייך לרשת, לא יכול להעלות נתונים למאגר המידע.

מה שאותי מרגיז - בארץ אתה חייב להכיר עובד בתוך הרשת שמוכן לעזור לך ולהוציא את ההיסטוריה של רכב שאתה שוקל לקנות אותו. אין שום סיבה שהמידע הזה לא יהיה נגיש לכל קונה פוטנציאלי, גם אם תמורת תשלום. ואת זה כן ניתן לשנות בחקיקה, כמו שהכניסו את המסלקה של חברות הביטוח.

צריך תקנה כזאת, לבטל את האפשרות של אובדן להלכה - ו"העלות" היחידה תהיה גדיעת פרנסתם של סוחרים נוכלים ומזייפי קילומטרז'.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שיצא לי לעבוד במורשה יבואן זה עובד ככה:

 

החשבונית מס נשמרת על גבי המחשב של המוסך, אבל יש דיווח שעובר ל DATA BASE של היבואן - וממנו כל מוסך מורשה יכול לראות את ההיסטוריה שהרכב עבר, למעט עניין החשבונית מס וכל מה שקשור לנושא התשלום.
היבואן ו/או כל מוסך רשת אחר יכול לראות את ההיסטוריה של הרכב ולפי זה להתאים לרכב את הטיפול המתאים (כשהוא נכנס לטיפול) ו/או במקרה של תביעת חלקים\עבודות במסגרת אחריות, היבואן יכול לראות מתי הרכב טופל ובהתאם לזה להחליט אם הוא עמד בתנאי ההסכם (אחריות) או לא (לרבות איחורים בטיפולים וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי להיתקל בהיסטורית טיפולים ברמת יבואן אצל דלק מוטורס, טלקאר, לובניסקי ויוניון.

ללובינסקי היה אפילו היסטורית טיפולים של רכב אופל שטופל קודם לכן בUMI לפני שהזיכיון עבר.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנושא השרשור הוא רעיון להכניס את כל המוסכים המורשים מטעם משרד התחבורה למאגר משותף. לא מאגר רשת  מוסכים של אותו היבואן- זה כבר קיים מזמן.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זאת רשת אז בטח הם שומרים אותה בשרת. לכן קל להעביר את המידע ממוסך למוסך. זה כמו שאני בעבודה שומר דברים בשרת וחבר לעבודה במקום אחר רואה את מה ששמרתי 

אם אלו מוסכים שונים זה כמו שמאות עסקים שונים יעבדו על אותו שרת 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, vladclar כתב:

שיתוף בין מוסכים פרטיים לא קיים ואין חוק בנושא המחייב מאגר משותף לכלל המוסכים.

 

האמת, רעיון מעולה והלוואי שמישהו יחוקק דבר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, elera כתב:

 

למה זה לא פועל כמו תיק רפואי?

 

 

 

 

זה לא פועל כמו תיק רפואי מאחר וזה לא תיק רפואי. 

 

בדיוק כמו שנהלי בטיחות של האופניים שלך לא מתנהלים כמו נהלי הבטיחות של יצרנית המטוסים איירבס

 

 

לפני 14 שעות, vladclar כתב:

האם תיק רפואי ניתן לראות גם במחשבים של קופות חולים אחרות?

 

לא. אבל יש נהלים להעברת תיקים רפואיים מקופות חולים אחת לשניה ומבתי חולים

 

סוגיה מורכבת טכנית וחקיקתית

מהניסיון שלי גילתי מה קורה במוסכי הונדה/מאיר.

 

טיפלתי שנים במוסך יבואן עצמאי. המוסך נסגר באופן לא מתוכנן כנראה עקב מצב רפואי של הבעלים. הגעתי למנהלים/עובדים שנקלטו במוסכים פרטיים אחרים. ונאמר לי שאין להם כל יכולת לשחזר אצלם כי העסק די קרס/חוסל.

 

אני יודע שבארצי הם יודעים אודות הטיפולים. חשבתי שאפשר לשחזר משם הכל אבל זה לא נכון. מסתבר שיש להם איזה מאגר כללי שמתעד מה בוצע ברכב ברמת טיפולים וכותרות. אבל זה לא יכולת שחזור מלאה. זה כנראה מספיק לטובת הבנה כללית ותוקף אחריות. הם גם לא מדפיסים או מעבירים פרטים ללקוח בכתב. אלא רק בע"פ. ואני הבעלים כך שזו לא הבעיה. טיפולים שבוצעו בארצי הם נתנו לי מודפס ללא בעיה.

 

בגלל שהייתי לקראת מכירה ורציתי תיעוד של הטיפולים הנציג היה נחמד ונתן לי לצלם את המסך כדי שאוכל להראות לקונה שבוצעו הטיפולים בזמן וכנדרש (את הניירת אני לא שומר מתוך הנחה שהכל ניתן לשחזר. אז זהו, שלא....)

 

 

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, vladclar כתב:

האם תיק רפואי ניתן לראות גם במחשבים של קופות חולים אחרות?

אפשר, אבל לא באופן שלם ולא תמיד בנוחות. לא כל מסמך מחובר למערכת הארצית והרבה ממשקים לא נוחים לעבודה, וחוץ מזה, צריך לדעת לחפש את המידע.

ועדיין המערכת הישראלית זוכה למחמאות בכל העולם. חלק גדול ממה שאנחנו יודעים על הקורונה והחיסונים מגיע מעיבוד הנתונים במערכת הזו. כמובן שכאן מדובר בממשקים שונים מאלה שרואה הרופא במחלקה או במרפאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, elera כתב:

איזה רשתות מוסכים יש?

 

מישהו נתקל בהעברת מידע בין סתם שני מוסכים? נניח, מורשים.

 

זאת אומרת, אולי מוסכי יבואן מעבירים ליבואן, שמשמש כבסיס נתונים מרכזי.

 

אני רציתי להוציא היסטוריית טיפולים לרכב האחרון שקניתי, ויצרתי קשר עם מוסך היבואן המרכזי של BMW בפתח תקווה.

לאחר שהם שלחו לי את ההיסטוריה, שמתי לב שהיא חלקית, משום שהבעלים הקודם לעיתים טיפל במוסך השני בבן צבי (שהוא גם מוסך יבואן).

כשביקשתי מהם את ההסיטוריה שלהם בנוסף, הם אמרו שהם לא מתעסקים בזה, ושאני צריך לפנות למוסך בבן צבי בעצמי, וכך עשיתי.

 

בכל הרכבים שלי, אני פועל כך: לאחר כל ביקור במוסך, אני מוציא את הקבלה, מצלם אותה וישר מעלה לענן לתיקייה מסודרת.

בנוסף, אני לוקח את הפירוט וממלא טבלה שיש לי ב-Google Sheets שמכילה את כל התיעוד, מהיום שהרכב נקנה.

 

הטבלה מכילה את העמודות הבאות (דוגמה מהרכב הקודם שלי, VW Golf 2016):

 

image.thumb.png.f139e0cd30a86d050d1cc7a38388aa85.png

 

אני מתעד שם דברים נוספים כגון: החלפת מצבר, החלפת צמיגים, ואפילו החלפת נורות. בטוח שיש גרסאות טובות יותר של הדבר הזה,

אבל אני בניתי אותה לבד ואני מוצא את זה הכי נוח עבורי לתעד את הדברים כך.

 

ברכב האחרון שלי, התחלתי לעשות גם דברים בעצמי, ולעיתים אני גם רוכש את החלפים בעצמי, לכן הוספתי עמודות נוספות של עלות חלק אישית.

 

לצערי, אף על פי שהקפדתי לעשות את זה בכל הרכבים שלי, לא ראיתי שהקונים שרכשו את הרכב שלי (רציניים ככל שיהיו) התעניינו בזה כל כך או העריכו את זה.אני עושה את זה בעיקר בשביל עצמי, גם כדי שאני אוכל לעקוב אחרי מה קורה ברכב, וגם כדי לעקוב אחרי עלויות האחזקה שלי במשך כל שנה.

עריכה אחרונה על ידי Fraysa
  • אהבתי 2

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט מתייק כל חשבונית שקשורה לרכב (חוץ ממצבר וצמיגים, שאני מצמיד לרישיונות למקרה צורך במימוש אחריות).

פעם הייתי מחזיק פנקס, ואחר כך טבלאות אלקטרוניות, אבל איבדתי בהן עניין כי הן לא תרמו דבר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, hans כתב:

רציתי לכתוב תגובה מפורטת יותר שמסבירה מדוע לא, אבל אקצר: אין לך מושג על מה אתה מדבר, זה מורכב בטירוף ויעלה הון תועפות.

 

יש דברים שהמדינה מתעקשת עליהם ומצליחה בסופו של דבר להקים אחרי עשור או שניים וכמה עשרות מיליונים, לא נראה לי שזה תחום מספיק חשוב.

חוסר יעילות של פרויקטים ממשלתיים זו בעיה אחרת.

 

זה לא מורכב בטירוף. אם לחברה פרטית היה אינטרס כלכלי לעשות דבר כזה (והיתכנות חוקית), חברה שיודעת מה היא עושה, גרסת בטא היתה עולה תוך חודש.

כדי לחסוך לבוני המערכת עבודה, שנתחיל לדסקס כאן את השדות שצריך, הפעולות הבסיסיות, והרשאות? :)

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...