Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Wheel Spacers, מרווחי גלגלים, כן, לא או למה לא?


פוסטים מומלצים

היי,

 

מעוניין לרכוש סט של ספייסרים של 20MM לפיג'ו 208GTI,

 

הבנתי ממה שקראתי שהיתרונות הם :

- שיפור בכ2% באחיזה.

-נראות 

 

והחסרונות :

-עומס על המיסבים

-פגיעה בגאומטריה של המטלים

-שחיקה מוגברת של הצמיגים

-היגוי כבד יותר

-עוד משקל

 

תהיתי אם אני מפספס משהו, רציתי לשמוע עוד דעה של אנשים שיש להם כרגע\היה בעבר ספייסרים.

 

כמו כן הכותרת כן לא או למה לא?

 

 

תודה רבה לעונים, שיהיה שבוע מבורך. 

 

image.thumb.jpeg.117567d3590da48b90b007621c310447.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. צריך לוודא שזה לא גורם לצמיגים להשתפשף בפנימית של הטמבון.

2. בסבירות גבוהה יגדיל את הסקראב רדיוס - מה שאומר שמהלומות מהכביש יבוטאו בהגה ומצד שני באמת תקבל היגוי כבד יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זורק את ה-10 אג׳ שלי בעניין הרכישה של ספייסרים בארץ, לאחר שכאבתי לא מעט בנושא:

 

ראשית, חשוב לדעת כי המוצר הזה אינו מאושר משרד התחבורה לייבוא, לכן לא ניתן לייבא באופן עצמאי.

 

מה שמוכרים בארץ הוא, סליחה על הביטוי, זבל מוחלט. לרוב, מקומות שמוכרים צמיגים וחישוקים מייבאים ספייסרים מפלסטיק, ומקומות ברמה ״יותר גבוהה״ (המרכאות בכוונה כמובן) שלרוב יושבים בסככה בחולון והסביבה (המבין יבין), מביאים ספייסרים ״2 חלקים״ או שקר כלשהו אחר, בדרך כלל זה כולל ״טבעות מרכוז״ מפלסטיק שיעשו רק רעידות ובעיות - גם זבל מוחלט.

 

לצערי, הפתרון היחיד שאני מצאתי זה לשים במזוודה כשחזרתי מארה״ב ולקחת את הסיכון. רכשתי מחברה מוכרת ECS Tuning והמוצר היה באמת ברמה גבוהה. עלה לא מעט, אבל שווה כל שקל. אני אישית שמתי את זה כי הייתי חייב (חישוק עם אופסט גבוה מדי), ומודה שלא שמתי לב לפגיעה בשום דבר.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Yonatanperry98 כתב:

מעוניין לרכוש סט של ספייסרים

אחרי כל מה שפירטת, אתה עדין מעונין?! 

החסרונות עולים על היתרונות. 

 

תקבל שיפור אחיזה משמעותי יותר ע"י החלפה לצמיגים אוחזים יותר.

לענין הנראות, מוסיף למה שנאמר שבליטה של הגלגל מחוץ לגבול הכנף בעקרון לא תעבור טסט. ובכלל כל ענין (אי) החוקיות בשימוש בספייסר. 

 

הדרך "הנכונה" היא לרכוש חישוקים עם אופסט שונה. כמובן שהחסרונות שהועלו עדין יתקיימו. אם בכל זאת ספייסרים, רצוי שיהיו מתוצרת איכותית ושימוש בברגים מתאימים (לא להשתמש במקוריים שיהיו קצרים מדי).

 

@Fraysa ספייסר מפלסטיק?! לא נראה לי שאתה מתכוון לאותו הדבר שפותה"ש מדבר עליו. לגבי טבעות מרכוז, כן אפשרי מפלסטיק, ויכול לעבוד בסדר אם המידות שלהן נכונות (מניסיון).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Tom_22 כתב:

@Fraysa ספייסר מפלסטיק?! לא נראה לי שאתה מתכוון לאותו הדבר שפותה"ש מדבר עליו. לגבי טבעות מרכוז, כן אפשרי מפלסטיק, ויכול לעבוד בסדר אם המידות שלהן נכונות (מניסיון).

 

מדבר על אותו הדבר, ראיתי כאלה בחנויות שמוכרות חישוקים. לגבי טבעות מרכוז... לא יודע. כל העולם מרכיב ספייסרים חתיכה אחת hub-centric וזה עובד יופי. רק פה בארץ מנסים למכור לך קומבינות כאלה.

 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג, זה היה נראה לי פלסטיק. אולי זה היה חומר אחר אבל זה היה צבוע בצבע שלא נראה כמו מתכת.

 

בשורה התחתונה, כפי שציינתי לפני כן, עדיף להביא ספייסר אלומניום חתיכה אחת מחברה מוכרת, כולל ברגים ארוכים יותר (ביחס לגודל של הספייסר) ולא לקנות את מה שמוצע בארץ, כי פשוט אין משהו איכותי.

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.1.2024 בשעה 13:44, Fraysa כתב:

זורק את ה-10 אג׳ שלי בעניין הרכישה של ספייסרים בארץ, לאחר שכאבתי לא מעט בנושא:

 

ראשית, חשוב לדעת כי המוצר הזה אינו מאושר משרד התחבורה לייבוא, לכן לא ניתן לייבא באופן עצמאי.

 

מה שמוכרים בארץ הוא, סליחה על הביטוי, זבל מוחלט. לרוב, מקומות שמוכרים צמיגים וחישוקים מייבאים ספייסרים מפלסטיק, ומקומות ברמה ״יותר גבוהה״ (המרכאות בכוונה כמובן) שלרוב יושבים בסככה בחולון והסביבה (המבין יבין), מביאים ספייסרים ״2 חלקים״ או שקר כלשהו אחר, בדרך כלל זה כולל ״טבעות מרכוז״ מפלסטיק שיעשו רק רעידות ובעיות - גם זבל מוחלט.

 

לצערי, הפתרון היחיד שאני מצאתי זה לשים במזוודה כשחזרתי מארה״ב ולקחת את הסיכון. רכשתי מחברה מוכרת ECS Tuning והמוצר היה באמת ברמה גבוהה. עלה לא מעט, אבל שווה כל שקל. אני אישית שמתי את זה כי הייתי חייב (חישוק עם אופסט גבוה מדי), ומודה שלא שמתי לב לפגיעה בשום דבר.

הזמנתי 3 פעמים סט ספייסרים מחול, בכל הפעמים עבר רק עם תשלום על מכס+עמילות,

פעמיים אלה היו ספייסרים של eibach, פעם אחת ספייסרים של חברה מוכרת אחרת, לא זוכר כרגע.

בכל הפעמים הזמנתי עם טבעת מרכוז מובנית לפי הקוטר שהיה רשום בהזמנה ובהתאמה מושלמת לג'אנט שרציתי.

לא ראיתי מה ההיצע שיש בארץ, אני מעריך שהוא כפי שתיארו מעליי, לא להתפשר בסוף מדובר ברכיב שמקושר לחלק הכי משמעותי ברכב שלך.

באופן כללי היום אני כבר לא אזמין ספייסרים, אעדיף לרכוש סט ג'אנטים עם אופסט מתאים לדרישה שלי, ממליץ לך גם.

  • רעיון טוב! 2

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sjerby כתב:

הזמנתי 3 פעמים סט ספייסרים מחול, בכל הפעמים עבר רק עם תשלום על מכס+עמילות,

פעמיים אלה היו ספייסרים של eibach, פעם אחת ספייסרים של חברה מוכרת אחרת, לא זוכר כרגע.

 

באיזו חברת שליחויות השתמשת?

 

בכל אופן, היה לך מזל גדול. אני יודע בוודאות שהמוצר הזה לא מאושר ואם הוא היה נתפס לך, אזי שהוא היה מוחרם. כבר הייתי בסרט הזה עם מוצרים אחרים.

  • אהבתי 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טובה. זה כנראה לא מדע טילים, וזה מה שכל חברות הספייסרים ה״פרימיום״ כנראה עושות, אך אני לא יודע אם יש עוד משהו בתהליך שלהן, ולא הייתי רוצה לקחת את הסיכון ברכב שעלה לי כל כך הרבה. לכן אני מעדיף להשקיע ולקנות כבר מוצר מוכן שאני יודע שהוא בוודאות בטיחותי, ולא יגרום לרעידות או תקלות כאלה או אחרות.

 

סיבה נוספת היא שזה לא רק טבעת אלומיניום. ספייסר שהוא hub centric, זאת אומרת יושב על הנאבה, הוא הסוג הטוב ביותר. הוא בעצם מכיל צורה שמדמה את הצורה שעליה יושב הגלגל, ואני לא יודע כמה מורכב זה יהיה לחרט לייצר כזה דבר או כמה זה יעלה. אני גם לא יודע מה המידות המתאימות בכל רכב. הרבה אנשים לא לוקחים בחשבון שבסוף זה צריך לשבת פיקס, וכל שינוי קטן יכול לגרום לזה לא לשבת פיקס.

 

דבר נוסף הוא כמובן הברגים של הגלגל, שצריכים להיות באורך המקורי בתוספת העובי של הספייסר.

image.thumb.png.ac9a1b2f6ae6bac6c0b682b754f19412.png

 

ממליץ לצפות בסרטון הבא להסבר יותר מדויק:

 

 

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.1.2024 בשעה 07:56, Tom_22 כתב:

תקבל שיפור אחיזה משמעותי יותר ע"י החלפה לצמיגים אוחזים יותר.

This is the way

בתאריך 21.1.2024 בשעה 07:56, Tom_22 כתב:

הדרך "הנכונה" היא לרכוש חישוקים עם אופסט שונה. כמובן שהחסרונות שהועלו עדין יתקיימו.

מינוס הוספת המון נקודות כשל ומשקל. שזה יתרון רציני.

בתאריך 21.1.2024 בשעה 07:56, Tom_22 כתב:

אם בכל זאת ספייסרים, רצוי שיהיו מתוצרת איכותית ושימוש בברגים מתאימים (לא להשתמש במקוריים שיהיו קצרים מדי).

כנראה החלק הכי חשוב (ואם זה Studs כמו בסובארו לדוגמא - אז להחליף לARP ארוכים יותר וlugs איכותיים יותר על הדרך)

 

20 מ״מ זה דרך אגב זה לא מעט בכלל. אם אתה מחפש את זה כשיפור אחיזה - התמורה לעומת אוסף הצרות שאתה מכניס את עצמך אליו (כולל הראשון שהוא clearance של הגלגלים לא יגעו בבטנה בסגירה מלאה של הבולמים ובפגוש / רכיבי היגוי בהפניה מלאה של ההגה) פשוט לא שווה את זה.

 

2% אחיזה (לא ברור לי איך זה חושב אבל נגיד) - אתה יכול להשיג (ואפילו יותר) על ידי לבלות שעה בכביש עם פיתולים ולמדוד כראוי מה הלחץ אוויר האופטימלי (ולא סתם המלצת יצרן) לרכב שלך (כל מה שאתה צריך זה גיר ולקרא קצת בפורום על זה - יש שני שלבים של לסמן את הtread של הצמיג ולסמן את הsidewall).

אם שורף לך הכיס - אז כיוון פרונט טוב יותר (יש המון מידע לפי סוגי רכבים ושימוש - ואפשר אפילו לעשות איזון פינות - weight balancing עם נהג ברכב) אם הרכב שלך מאפשר או camber bolts לרכב שלך יתן לך משמעותית יותר, או אפילו החלפת צמיגים לטובים יותר ממה שאתה מריץ.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פניתי למשרד התחבורה, בתקווה שאולי משהו השתנה מאז שבדקתי איתם על ייבוא אישי של ספייסרים לפני כמה שנים וזו התשובה שקיבלתי ממר משה ימיני, ראש תחום ייצור, סחר וייבוא במשרד התחבורה:

 

״הספייסר המדובר אינו מאושר לייבוא. תפקידו של חלק זה הינו להרחיק את הגלגל מהאנבה תוך חיבור הגלגל לרכב עם ברגכים ארוכים יותר, דבר המהווה שינוי מבנה ברכב והמבצע זאת עובר על תקנה 380 לתקנות התעבורה״.

 

קצת מוזר, בהתחשב שישנם בתי עסק בישראל שמוכרים ומתקינים אותם על בסיס יומי.

 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ כל שינוי קטן זה "שינוי מבנה".

מי שמרכיב רכיבים כאילו - בל ישאל שאלות כאלה את גורמי החוק. לא צפוייה מהם תשובה אחרת, לצערי.

ומי שכן מרכיב - שירכיבו ויידום.

 

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...