Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחזוקה שוטפת של קיה סטוניק 1.0


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכשתי קעה סטוניק 2018 מנוע 1.0 טורבו

 

איך אני מתחזק אותה נכון על מנת:

1. לשמור על הגיר ומצמדים.

2. לשמור על מנוע.

3. לשמור על חלק של טורבו.

4. לשמור על לקה וצבע של הרכב מבחוץ.

5. לשמור שחלקים פנימיים כמו פלסטיקים לא יאבדו מהצבע שלהם וריבוד של המושבים יחזיק מאמד לעורך שנים.

פורסם

1. לא זוחל על מצמד חצי משולב. כלומר - בפקקים נותן למכונית שלפנים טיפה מרחק להתקדם, ואז מתחיל לנסוע כדי לתת למצמד להשתלב עד הסוף. לא זוחל עם בלם חצי לחוץ.

2-3. לא מאמץ את המנוע עד שהגיע לטמפרטורת עבודה (ורצוי קצת אחרי, כי שמן מתקרר יותר לאט מנוזל הקירור) ולקראת סוף הנסיעה נוסע את הדקות האחרונות רגוע ובלי סל"ד גבוה, או מחכה כדקה-דקה וחצי בסרק לפני כיבוי מנוע.

4-5. תחכה למשמשפים של הפורום שיגיעו יתנו הסברים, פחות הקטע שלי.

  • אהבתי 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 38 דקות, David1000 כתב:

רכשתי קעה סטוניק 2018 מנוע 1.0 טורבו

 

הללויה.

תקפיד על שמן מנוע איכותי, טיפולים בזמן ולא לזחול בפקקים.
חוץ מזה, תהנה, אחלה אוטו!

  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 10.8.2023 בשעה 18:35, סולל הדרך כתב:

תקפיד על שמן מנוע איכותי, טיפולים בזמן ולא לזחול בפקקים.

... והמהדרין יוסיפו: ככל שהרכב מתקרב או עובר נניח 100,000 ק"מ, תרשה לעצמך לקצר את מרווחי הטיפול לאזור 10-12K ק"מ במקום 15K.

מאד עוזר לשמן להגן היטב על המנוע.

תמיד תזכרו - הבלאי של השמן בק"מ האחרונים של מרווח הטיפול (נניח בין 12-15K) עלול להיות גדול בהרבה מאשר ב-3000 הק"מ הראשונים לאחר ההחלפה.

במנועי טורבו בכלל (כמובן לא רק של קיה) זה לבדו יכול להאריך את חיי המנוע, כי אם השמן (המעולה! תמיד לשים רק פרימיום!) לא

מספיק להתחיל להתפרק - המנוע מרוויח.

ככל שהרכב משמש יותר לנסועה קשה (הרבה פקקים ו/או הרבה האצות חזקות) - הכלל הזה חשוב יותר.

לגבי הטורבו, בכללי, אכן מומלץ לשמור תמיד על כללי התנהגות נכונה, כפי שכתבתי כאן

בתאריך 10.8.2023 בשעה 17:55, David1000 כתב:

4. לשמור על לקה וצבע של הרכב מבחוץ.

5. לשמור שחלקים פנימיים כמו פלסטיקים לא יאבדו מהצבע שלהם וריבוד של המושבים יחזיק מאמד לעורך שנים.

כמובן שיש המון שרשורי תחזוקה וטיפוח - כלל האצבע הוא להגן בעזרת ווקס על הצבע החיצוני לפחות פעם בשנה (עדיף פעמיים - לפני החורף ולפני הקיץ)

ולהשתמש בתכשירים ברמה גבוהה עבור כל הפלסטיקה (מגווייר'ס, סונאקס, קוך-כמי, טרטל ווקס ועוד).

 

עוד כלל שאני תמיד מוצא רלוונטי ב-99% מהרכבים שאני בודק ללקוחותי - להקפיד לנקות ולטפל בגומיות הדלתות ושאר הפתחים ברכב (מנוע, גג נפתח, מיטען) !  גומיות נקיות מאבק שעוברות ציפוי קבוע (ספריי סיליקון או אפילו ואזלין) יהיו גמישות יותר, ויאטמו גם אחרי כמה שנים כמו שצריך

את רעשי הרוח וכמובן יגנו מחדירת מים.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

כלל האצבע הוא להגן בעזרת ווקס על הצבע החיצוני לפחות פעם בשנה (עדיף פעמיים - לפני החורף ולפני הקיץ)

מוסיף על הערותיו המעולות, שכלל האצבע הזה לצערי לא עומד במבחן המציאות. הגנה לצבע ושטיפה נכונה צריכים להתרחש בתדירות הרבה יותר גבוהה מאשר פעם-פעמיים בשנה. יותר לכיוון של מדי חודש וחצי עד חודשיים, וגם זה כאשר יש חומרים איכותיים מאוד (שאינם ציפויים).

 

מוזמן לפורום דיטיילינג ושם ינחו אותך בדיוק לגבי החומרים, אבל וקס באמת שלא מחזיק אפילו חודש אצלנו. ישנם שילובים של חומרים שאינם יקרים כלל, ומוסיפים המון הגנה וברק לצבע.

עריכה אחרונה על ידי imprezadude
פורסם

הגיר ברכב הזה נוטה להתחמם, זחיחות בפקק בעיקר בעליה מקשות עליו ממש מניסיון. 

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

הגיר ברכב הזה, כמו בכל רכב דו מצמדי, מתחמם רק בשימוש לא נכון. 

 

ולכן:

 

בתאריך 10.8.2023 בשעה 17:59, RK כתב:

1. לא זוחל על מצמד חצי משולב. כלומר - בפקקים נותן למכונית שלפנים טיפה מרחק להתקדם, ואז מתחיל לנסוע כדי לתת למצמד להשתלב עד הסוף. לא זוחל עם בלם חצי לחוץ.

 

זה לא באמת מסובך. ב-4.5 שנים ו-80K ק"מ זה קרה לאשתי פעם אחת, ורוב הנסיעות שלה בשעות עומס.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

בגלל שהילוך ראשון ברכב הזה הוא הילוך זחילה, אני בפקקים כבדים נועל ידנית את ההילוך ובמקביל כמובך לא זוחל על הגז
שומר קצת יותר מרחק וזוחל על הגז.
הפקקים שחוויתי לא היו מזעזעים וגם לא פקקים בעליה, ובהתאם הגיר מעולם לא עבר את הפס החמישי (אאל"ט)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
×
×
  • תוכן חדש...