Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מודעה שאהבתי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1151 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לטיפולים קבועים אכן יש מחיר קבוע מראש שנשלח ללקוח, במקרה שלי טיפולים קבועים הם אחוז יחסית קטן מהעבודה. 

 

 

וגם לגבי אבחון, פעם ראשונה לקח לי לאבחן משהו 3 שעות, פעם שניה אחרי שכבר הרכתי את התקלה הזו זה 3 דקות לוודא שזה אכן זה ולגשת לתיקון. 

 

זה שאלה טובה איך לחייב לקוח במצבים האלו...

 

 

פורסם
בתאריך 25.4.2023 בשעה 21:54, Buki כתב:

אם עשית את העבודה בחצי שעה תגבה על חצי שעה. זה שיש לך ניסיון לעשות את העבודה בחצי שעה יאפשר לך לקבל עוד לקוח ולגבות ממנו על עוד חצי שעה

אם כל רכב יבוא לדיאגנוזה של 5 דקות ויתקן עצמאית/במקום אחר אז עדיף כבר לסגור את העסק.

דיאגנוזה קלה כחמורה צריכה להיות מתומחרת לפי שעתון, בדיוק כמו במוסכי היבואן.

לא מדובר רק על ניסיון, מדובר גם על ציוד דיאגנוזה בעלות אסטרונומית.

על מקצועיות בכל תחום צריך לשלם. נקודה סימן קריאה.

מה עדיף? אלו שעושים דיאגנוזה באמצעות "תותח חלקים"? (זורקים חלקים על האוטו עד שהוא מסתדר).

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 18 דקות, teyal כתב:

אם כל רכב יבוא לדיאגנוזה של 5 דקות ויתקן עצמאית/במקום אחר אז עדיף כבר לסגור את העסק.

דיאגנוזה קלה כחמורה צריכה להיות מתומחרת לפי שעתון, בדיוק כמו במוסכי היבואן.

לא מדובר רק על ניסיון, מדובר גם על ציוד דיאגנוזה בעלות אסטרונומית.

על מקצועיות בכל תחום צריך לשלם. נקודה סימן קריאה.

מה עדיף? אלו שעושים דיאגנוזה באמצעות "תותח חלקים"? (זורקים חלקים על האוטו עד שהוא מסתדר).

אני מסכים עם זה במיליון אחוז, לא יודע איך הצלחת להבין משהו אחר מההודעה שלי.

 

 

פורסם
לפני 26 דקות, Buki כתב:

אני מסכים עם זה במיליון אחוז, לא יודע איך הצלחת להבין משהו אחר מההודעה שלי.

מההודעה שלך הבנתי שאתה טוען כי יש לחייב לפי זמן עבודה בפועל. אני טוען כי יש לחייב לפי שעתון מוגדר מראש כמו אצל היבואנים.

פורסם

בהחלט אם קיים שעתון צריך לחייב לפי שעתון.

 

אבל אין שעתון על אבחונים וחיפוש תקלות. וגם לא לכל דבר אחר יש שעתון. כשאין  שעתון צריך לחייב לפי זמן עבודה בפועל.

 

 

 

 

פורסם

ברכבים, לרוב הדגמים יש גם שעתון לביצוע כל פרוצדורה, וגם מדריך סופר מפורט לאיתור תקלות. הרי יש מיליונים מכל אקזמפלר, זו לא מכונת Custom made.

 

העניין הוא שלמוסך פרטי אין גישה לחומר הזה, והוא צריך לגבות על הלמידה. מנגד, מוסך יבואן לא מתמודד עם התקלות שמגיעות אחרי זמן שימוש ממושך (חוץ מ-PSA, אבל זה כבר דיון אחר...) ואז הוא חסר מקצועיות בטיפול...

פורסם

חייב להיות מחיר בסיס, אני לא מגיע לבית של לקוח ואם לוקח לי 5 דקות אני יצא עם 50 ש"ח,

שזה המינימום של בעל מקצוע שילך להסתכל עליך,

מכאן והלאה זה תלוי באופי העבודה ובנותן השירות,

אבל חייב להיות איזו שהיא התויה קבועה.

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 5 שעות, teyal כתב:

אם כל רכב יבוא לדיאגנוזה של 5 דקות ויתקן עצמאית/במקום אחר אז עדיף כבר לסגור את העסק.

דיאגנוזה קלה כחמורה צריכה להיות מתומחרת לפי שעתון, בדיוק כמו במוסכי היבואן.

לא מדובר רק על ניסיון, מדובר גם על ציוד דיאגנוזה בעלות אסטרונומית.

על מקצועיות בכל תחום צריך לשלם. נקודה סימן קריאה.

מה עדיף? אלו שעושים דיאגנוזה באמצעות "תותח חלקים"? (זורקים חלקים על האוטו עד שהוא מסתדר).

 

ישנם הרבה מוסכים מקצועיים אשר שמים בכיס הקטן את מוסך היבואן. 

הבעיה שאין להם את אותם כלים, כגון ציוד הדיאגנוסטיקה וההרשאות מהיצרן. 

לכן אני מעדיף לבצע בדיקת דיאגנוסטיקה מלאה אצל מוסך יבואן ולטפל אצל מוסך שאני מכיר אותו באופן אישי ויודע מה הוא שווה. 

ומי שלא מסכים יבוא בבקשה ויסביר לי, למה בפורום ישנן המלצות רבות על מוסכים לא מורשה יבואן (רון, גבע...) ? 

 

דרך אגב, מי מבטיח לך שעובדי מוסך היבואן הם יותר מקצועיים מאנשים שכבר 30 שנה+ במקצוע ? 

 

 

פורסם
לפני 7 שעות, Buki כתב:

 שאלה טובה איך לחייב לקוח במצבים האלו...

 

לא מסובך. מוכרים לו חוזה שירות (ביטוח תקלות) במחיר חודשי נוח, כאשר בתמורה הוא מקבל תמיכה מרחוק ללא הגבלה ומספר כלשהו של ביקורי טכנאי בשנה/רבעון. חלקים - עד מחיר מסויים כוללים בחוזה, מעל זה מותנים בדיאגנוסטיקה ע"י טכנאי ומחויבים בנפרד. תחזוקה בסיסית מלמדים את הלקוח לעשות לבד, משהו יותר רציני כוללים בחבילה, נגיד פעם בשנה ביקורת מקיפה וטיפול 10k.

 

איזון כמות הטכנאים ופריסתם הגאוגרפית מול כמות המכונות והמחיר שלקוחות יסכימו לשלם, זו אמנות ניהול השירות הטכני. אני יודע שאתה מכיר את זה, פשוט מסביר לשאר קוראי הפורום שאינם במקצוע שלנו.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 7 דקות, Derish כתב:

אני יודע שאתה מכיר את זה

אני גם מכיר את הקטע של חוזי שרות, שם אין לי בעיה.

 

 

עדיין יש המון לקחות שלא מעניינים מכל מיני סיבות לחתום על חוזה שרות אלא משלמים פר תקלה. השאלה שלי נוגעת רק ללקוחות האלו. 

 

 

פורסם

"למדתי שנים בשביל לעשות את העבודה הזאת בחצי שעה", בעצם התגלחת על גבם של המון אנשים בשביל לעשות את העבודה הזאת.

עכשיו נשאלת השאלה כמה כסף הוא גבה במהלך כל השנים האלו ואיפה זה מתקזז עם הכסף שהרווחת על להתגלח על אנשים אחרים.

פורסם
בתאריך 26.4.2023 בשעה 15:44, Derish כתב:

בעיניי זה די פשוט: או שאתה כמו כולם בתעשייה הזאת, קרי מציג מחירים ללא מע"מ ואז גם מקבל תשלום במזומן ולא תמיד מוציא קבלות

ככה ?

בשחור ?

לחמוק מתשלום מס ?

כאן בישראל ?

😱

  • מצחיק 1
  • אחראי פורום
פורסם

אני חושב שחלקכם נותנים משקל גבוה מדי לדאחקה חצי מוצלחת.

סה״כ אוסף קלישאות על שלט אחד מרוכז והפכתם את הבנאדם לרמאי וגזלן.

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
לפני 3 שעות, arturkopit כתב:

"למדתי שנים בשביל לעשות את העבודה הזאת בחצי שעה", בעצם התגלחת על גבם של המון אנשים בשביל לעשות את העבודה הזאת.

עכשיו נשאלת השאלה כמה כסף הוא גבה במהלך כל השנים האלו ואיפה זה מתקזז עם הכסף שהרווחת על להתגלח על אנשים אחרים.


[* אזהרת ציניות*]
 

אתה לא מבין.

מועסקים שם כלל משתמשי קארספורום לדורותיהם.

כן כן, אלו שידועים (בכל העולם) כשכירים שלעולם לא טועים.

כאלה שלמדו, התמקצעו, עשו תואר של שנים ויצאו לעבודה בשטח ומעולם לא עשו טעות אחת למעסיק שלהם - אפילו לא בלימודים או בסטאז'. שלמות !

 

לצערנו הרב, לא כל מעסיק יכול להרשות לעצמו יוצא קארספורום (הביקוש אדיר וההיצע מצטמצם מרגע לדודלי), אז לפעמים מתפשרים ב"סתם" אנשים שלמדו והתמקצעו ואולי אפילו עשו איזה טעות פה ושם. אתה יודע שמאוד קשה למצוא רובוטים שלא טועים. אה, סליחה, לא רובוטים... אנשים בשר ודם.
האגדה מספרת שלפני כמה מאות שנים היה משתמש קארספורום אחד שטעה - והוא הלך למעסיק שלו ודרש שיוריד לו את הטעות מהמשכורת שלו ויחזיר לקליינט ששילם !
המעסיק, שלא ידע מה לעשות, חיפש עזרה ושאל כל חכם בקרבתו מה לעשות. לאחר כמה ימים שמע על זה סבא של סבא של סבא של סבא של סבא של סבא של סבא של ארנון בר דוד - ודרש מהמעסיק שיפטר את אותו עובד ! סיפור אמיתי !
 

בסופו של יום, עד כמה שזה נשמע "לא משהו", מאחורי כל פינה מסתתר איזה מישהו ששילם על איזה טעות של מישהו אחר. זה לא צודק, אבל אלו החיים. לפעמים, חלילה, קורה שגם רופא טועה ומישהו אחר משלם חלילה וחס בחייו - ולעיתים קורה שמישהו טועה ואז מישהו אחר משלם על זה בכסף.

איציק

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...