Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"סופר מיני אחרונה בהחלט" או "סופה של המכונית הידנית העממית". (ידנית, תקציב 45,000 ש"ח, יד 1, עד 100,000 ק"מ, בצבע שאינו שחור, בת 9)


PelegOhel
שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, yulianx כתב:

הבעיה שדיזל ישן יהיה עם ק"מ גבוה, המנוע אולי יסחוב עוד הרבה, אבל זה לא רק מנוע, זה גם כול המכלולים מסביב עבדו הרבה והתבלו.

בכל רכב, גם עם קמ בינוני/סביר של 100k קמ, כבר יש לך בלאי של הגה, משולשים, תושבות מנוע וכד'. לכל רכב יש את המחלות שלו אז לא ניתן להקיש שום דבר ממה שאמרת וגם לא מהקביעה של "מעל 10 שנים זה בור בלי תחתית"... למה עד גיל 9 זה רק גן עדן ולאחר מכן גהינום ?

חאלס עם הקביעות המטופשות של כל מיני מכונאים. אם הרכב מטופל ואתה לא "אוסף בלאי"/מזניח, האוטו יכול להזדקן בכבוד ולספק לך רמת שירות גבוהה מאוד.

 

איציק

 

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינתי שנה מדויקת שממנה מתחילות התקלות.

אבל אם ניקח רכב בנזין או דיזל באותו שנתון, והדיזל עבר משמעותית יותר ק"מ, סביר להניח שידקק ליותר השקעה/תיקונים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סביר ולא בטוח. אנשים קונים רכבי דיזל כי הם יודעים שהם יסעו הרבה, והם תלויים ברכב. בניגוד לכך, הרבה אנשים שקונים רכבי בנזין ופחות תלויים ברכב גם יתחזקו אותו בצורה בה מתחזקים משהו שאתה לא 'תלוי' בו, על כל המשתמע מכך. בנוסף, רכב שנוסע קמ גבוה בדרך כלל יסע בדרכים יותר נעימות למכלולי הרכב מאשר רכב שנוסע קמ נמוך. 

אלו ההתנסויות הפרטיות שלי, שכל אחד יעשה את החלטותיו לפי הסטיגמות או לפי הנסיון שלו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה איך מוניות נוסעות עם נורות תקלה דולקות, וזה אנשים שסופר תלוים ברכב.

לכן יש מקרים ויש מקרים.

אבל אם ניקח שני רכבים שמורים, אחד בנזין עם ק"מ ממוצע, ודיזל עם ק"מ גבוהה מאותו שנתון, אני מעדיף את הבנזין.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tza כתב:

שיפוץ/החלפת גיר שווה ל 2-3 החלפות קלאצ'ים ועדיין החלפת קלאצ' די וודאית ושיפוץ גיר לא.

@tza אלמלא נטייתם של בני אדם להמיר הוצאה גבוהה ובלתי צפויה בהוצאה נמוכה וצפויה, ענף הביטוח היה פושט את הרגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, yulianx כתב:

אני רואה איך מוניות נוסעות עם נורות תקלה דולקות, וזה אנשים שסופר תלוים ברכב.

לכן יש מקרים ויש מקרים.

אבל אם ניקח שני רכבים שמורים, אחד בנזין עם ק"מ ממוצע, ודיזל עם ק"מ גבוהה מאותו שנתון, אני מעדיף את הבנזין.

 

תן לי 1.2 פיורטק/TSI/tce עם 100 אלף קילומטר או 1.6 HDI עם 160 אלף קילומטר ואני הולך על ה1.6 HDI בלי לחשוב פעמיים.

במצב הנתון לדיזל יש בכיף עוד 100-250 אלף לאורך חיים כאשר הבנזינים הצנומים לעיתים נדירות מאוד עוברים את ה200 ויכולים ללכת גם אחרי 20 אלף מה שמאוד מאוד נדיר בדיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הלכת לקצה  בחרת במנועים לא מוצלחים, אולי דווקא הtsi יהיה עדיף מהשלושה.

אבל אם תבחר במנוע בנזין אמין מול דיזל אמין זה אולי כבר משנה את התמונה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אעדיף לקנות HDI על פני בנזין פשוט, במידה ואסע נסועה גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yulianx כתב:

אני רואה איך מוניות נוסעות עם נורות תקלה דולקות, וזה אנשים שסופר תלוים ברכב.

לכן יש מקרים ויש מקרים.

אבל אם ניקח שני רכבים שמורים, אחד בנזין עם ק"מ ממוצע, ודיזל עם ק"מ גבוהה מאותו שנתון, אני מעדיף את הבנזין.

אז עכשיו מוניות הפכו להיות דוגמא למשהו ? 🤣
לא חסרים גם מלא אנשים בעלי רכב פרטי בנזין שנוסעים עם נורת תקלה דולקת ולא מתקנים ("זה רק חיישן חמצן" או "הנורה דולקת אבל האוטו נוסע סבבה זה סתם משהו במחשב" או "נחכה לטיפול ונראה מה זה").

בסופו של יום, כל עוד לא מדובר בדגם כושל עם בעיות תיכנוניות מפה ועד להונלולו, זה תלוי אך ורק איך שאתה מתחזק את האוטו שלך.

תתחזק טוב - יחזיק טוב. תתחזק חרא - תאכל חרא.
זה לא משנה אם יש עליו 80K קמ או 150K ק"מ  או 450K ק"מ.
זה לא סוד שלתחזק אוטו בארץ זה מאוד יקר אז רוב האנשים שהם לא DIY בתחום, לא מטפלים באוטו כמו שצריך ובכל בעיה קטנה שצצה - אלא דוחים ברוב המקרים או מקווים שהבעיה תעלם מעצמה.


אני סומך על האוטו שלי, שהוא בן 17 עם כמעט 400K ק"מ, יותר ממה שאתה סומך על הקקטוס שלך - מהסיבה הפשוטה שהוא לא רק מטופל בזמן, אלא שהוא גם מקבל תמיד טיפול מהיר ברגע שאני רואה חשש או התחלה של משהו שעלול להוות בעיה בעתיד.


בשנים האחרונות רכשתי כמה וכמה רכבים עם ק"מ גבוה ולא נרתעתי, ולימים הם היו בין הכלים הטובים שהיו לי אי פעם:
ב 2011 רכשתי פרטנר HDI שנת 2007 עם 255,000 ק"מ, היתה אצלנו 9 שנים ונמכרה עם 415K ק"מ. מנוע, גיר טורבו - הכל מקורי. שבוע שעבר ראיתי אותה בכניסה לקריה בתל אביב (בטח כבר מגרדת את ה 450K ק"מ בלי למצמץ).
ב 2018 קניתי קסארה פיקאסו 2007 עם 280,000 ק"מ, מנוע בנזין אוטומטית. מנוע מקורי, בלי טיפת הזעה של שמן. מכרתי אותה לאח של חבר פורום שהיא נושקת ל 300K ק"מ (הוא עדיין נוסע עליה) אחרי שעברה אצלי יישור קו מטורף (והוא עדיין נהנה ממנה).
בסוף 2014 קניתי את הברלינגו שלי, כבר אז היו לה 250 או 255K ק"מ. עברו כ-7 שנים והיום אנחנו כבר באיזור ה 394-395K ק"מ. למעט בלאי טבעי (משולשים, כריות בולם, ברקסים, צמיגים וכד' כמו שיש בכל רכב) אין מה לדבר, סוס עבודה.

ק"מ לעיתים יכול להיות פיקציה, אל תבנה עליו יותר מידי - יותר חשוב מצבו של הרכב.
 

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, MaxN כתב:

ואגב אם תשווה מימדים של ה i10 של היום לסופר מיני מלפני 20 שנה, תגלה שה i10 לגמרי סופר.

@MaxNאתה צודק! אני משווה מיצובישי מיראז' בת 23 (1,600 סמ"ק) ל-i10 (מ-2020) ובסיס הגלגלים והרוחב זהים!
@איציק נ. אם "רוב האנשים שהם לא DIY בתחום, לא מטפלים באוטו כמו שצריך" אז אולי במשפט "ק"מ לעיתים יכול להיות פיקציה" יש להדגיש את התיבה "לעיתים". 😉

עריכה אחרונה על ידי PelegOhel
תוספתא
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, איציק נ. כתב:

זה לא סוד שלתחזק אוטו בארץ זה מאוד יקר אז רוב האנשים שהם לא DIY בתחום, לא מטפלים באוטו כמו שצריך ובכל בעיה קטנה שצצה - אלא דוחים ברוב המקרים או מקווים שהבעיה תעלם מעצמה.

בעיה נוספת זה שגם מי שרוצה לטפל והוא לא איש DIY, לא יכול להרשות לעצמו לטפל בחלקים טובים.

 

באוטו עם 250 אלף ק"מ, גם מטופל הייטב, אתה רוב הסיכויים תמצא תושבות, בולמים, מוטות קישור ועוד חלקי בלאי סיניים, אלטרנטור משופץ, ציריות משופצות עוד חלקים תחליפים או משופצים כאלו ואחרים שעבדים פחות טוב ומחזיקים פחות זמן עד הסבב החלפות הבא. 

 

לכן כל עוד אני לא קונה את האוטו ממך 😁 אלא מסתם מישהו, בהחלט ארצה אוטו עם ק"מ נמוך שעבר כמה שפחות החלפות של החלקים האלו ושרוב המכלולום בו מקוריים.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Buki כתב:

לכן כל עוד אני לא קונה את האוטו ממך 😁 אלא מסתם מישהו, בהחלט ארצה אוטו עם ק"מ נמוך שעבר כמה שפחות החלפות של החלקים האלו ושרוב המכלולום בו מקוריים.

אם אתה אחד שמחזיק מכוניות לטווח רחוק - בכל מקרה בקדנציה שלך (ברכב משומש) אתה תתמודד עם הבלאי, בין אם לפניך מישהו שם חלק סיני שכשל אחרי פרק זמן קצר, או אם אתה עדיין על רכיבים מקוריים שגם הם בסופו של דבר מתבלים ודורשים החלפה.

אני לא שולל על הסף חלקים שהם לא מקוריים, אבל היום אני כבר מספיק מנוסה (על בשרי) לומר לך שמקורי זה הכי טוב, אבל יש תחליפיים ברמה גבוהה לגמרי. יש חלקים תחליפיים שאני במודע ארצה לנסות אותם בשביל לבדוק מה האיכות שלהם, ויש חלקים שבוודאות אני לא יהמר עליהם ויקח רק מקורי.

ותתפלא לשמוע שיש כאלה שעדיין נאמנים רק למקורי, ולא יכניסו זבל סיני לרכב שלהם. צריך רק לחפש טוב.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם היא לא סופר מיני אלא יותר משפחתית האצבק אבל היא ידנית ויש לה פחות מ100 אלף ק״מ, ממליץ לך לבדוק את האלפא גולייטה שפורסמה פה בלוח המכירות.

 

חשוב לי להבהיר שאין לי שום קשר למוכר ואני לא מכיר את הרכב הספציפי הזה.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, yoav911gt2 כתב:

לא ברור אם באמת הגיעו כאלה לארץ למרות שהן מופיעות באתר היבואן. אכן מאוד מרווחת, במיוחד מאחור.

אני מכיר מישהו שקנה i10 ידנית מהדגם הנוכחי, הגיע משלוח קטן של כמה עשרות, אולי היו עוד משלוחים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 692 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...