Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור קניה, אחזקה, שיפור ומסלול - פורד פוקוס ידנית


sjerby
שימו לב! השרשור הזה בן 318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זכות הציבור לדעת!

 

אדון @sjerby פרסם פה רק חצי מהסיפור ובעיקר את החצי הפחות מעניין.

 

להלן החצי השני: מסתבר שהוא לא המטורלל היחיד.

את הדרך לערד עשינו ביחד, לא משהו שהמסלול רגיל לפגוש ולא משהו שהמסלול מתרגש לראות.

 

72440525_20221112_0555572.thumb.jpg.f1d188c5f6e041269d8089639bcf880f.jpg

האפורה סירבה להצטרף, לא רצתה להביך אותנו.

 

למה זה מעניין? כי הרכבים שלנו דומים ושונים מאד - אספר על שלי: אקובוסט 1.6 ידנית מאותה שנה, 180 כ"ס, על סט אייבך זהה, צלחות מקוריות 300 מ"מ עם רפידות טארוקס, צמיגי premium contact 6 על ג'אנט 17

 

אצל @sjerby מותקנים pilot sport 4 על ג'אנט 16

 

כמובן שגם החלפנו רכבים ולהלן ההתרשמות שלי.

 

אקובוסט:

- בערד יש רק ישורת אחת קצרה יחסית, אין תחושה של מחסור בכח (תמיד יש מקום לעוד הרבה) 

- ביציאה מסיבובים צריך לחזור לגז בעדינות: הפידבק מההגה אפסי, אין דיפרנציאל והמומנט זמין מאד, מה שמיתרגם בקלות לפרפור של הקדמיים

- ההתנהגות ניטרלית מאוד, אפשר לזרוק את הזנב ולחזור לאחיזה בקלות ובדיוק

- הרכב מספיק קשיח כדי לא לייצר זויות גלגול מגוחכות אבל כן מספיק רך ומשוכך בשביל לדרוס את הקרבים (הגבוהים) של ערד כשבאמת רוצים לייצר הקפה מהירה

- היום היה במתכונת פיטס פתוח, הרכב עבד קשה ולא הורגשה כל דעיכה בבלמים

- הרכב מייצר קצב גבוה בהחלט, יכול להביך לא מעט רכבים בעלי יומרה ספורטיבית הרבה יותר גבוהה

 

1.6 ספורט: 

- תגובת מצערת מיידית מאוד מאוד, המנוע לניארי ונעים

- הרכב פחות חזק, אבל גם כאן יש מספיק כח בשביל להנות בערד בלי להישען קדימה ולקלל

- הרכב מכויל לנטיה גבוה יותר להיגוי ייתר, כיפי ונשלט, צריך להיות דביל רציני כדי להגיע למצב של ספין 

- הנשיכה של הברקסים חדה בטירוף, אצלי היתה נשיכה דומה עם הרפידות המקוריות ועכשיו היא אבדה.

הסטאפ הזה מרגיש בעל יכולת אינסופית, מצד שני גם אצלי לא הורגשה דעיכה

-הגה: ואו! ואו! ואו! באקובוסט ההגה חשמלי ועצוב, כאן הוא הידראולי ומהמם, בנוסף המסרק קצר יותר. 

כבר ביציאה מהחניה הרגשתי בהבדל המטורף. יש דיוק, יש פידבק, יש מידיות, ההבדל הזה הופך את האוטו הזה למשהו אחר לחלוטין. 

גורם לכל העסק להרגיש הרבה יותר חד, מדוייק ומיידי - קארט כמו שנהוג לקרוא לזה. 

 

פאן: כיום האטמוספרית חד משמעית מנצחת. ההבדל העיקרי הוא בהגה אבל זה מה שגורם להכל להרגיש הרבה יותר טוב.

 

זמנים: יש הבדל של מעל 4.5 שניות בזמן ההקפה סביב פצאל.

 

חדי העין ישימו לב שכתבתי "כיום", התגובה הציונית ההולמת בדרך: 

הבושינגים בדרך לארץ.

הדפדפן משווה כל היום בין צמיגים שונים במידה 18 עם חתך הרבה יותר קרבי.

גם הפרונט יטופל ו.. נמשיך לעדכן

 

@sjerby מצפה לתגובתך, כאן ובמסלול

  • אהבתי 7
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 30.11.2022 בשעה 18:54, parnuk כתב:

זמנים: יש הבדל של מעל 4.5 שניות בזמן ההקפה סביב פצאל.

לטובת האטמוספרית או הטורבו? 😉

עם איזה סט אייבך אתם?

ומה המידת צמיגים שלך ב- 17 שאתה רוצה לעבור ל- 18?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נהגתי לפני כמה שנים על פיאסטה סיבוב קצר, היה אוטו חביב, מעבר לזה לא זוכר הרבה, לא אצליח לעזור לך כאן. 

2. אין צדק בעולם, שההפרש בזמנים הוא לטובת הטורבו. 

3. הצמיגים הנוכחיים שלי הם במידה 215/50/17 - בסדר גמור לשימוש סטנרדטי אבל לא בדיוק מידה לנהיגה ספורטיבית. 

המידה המאושרת ב18 לפוקוס היא 235/40/18 - מידה מתאימה למשימה שצפויה להניב שיפור משמעותי בזמנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.12.2022 בשעה 13:25, Avia כתב:

צריך לנסות את פצאל המחודש.

הייתי שבוע שעבר - המסלול הכי מהנה בארץ לדעתי. ערד עדיין יותר טכני, אך פצאל המחודש מביא איזון טוב יותר בין תוואי טכני ומהיר. נהניתי מאד. 

 

 

Screenshot_20221210_232208.jpg

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.11.2022 בשעה 18:54, parnuk כתב:

זכות הציבור לדעת!

 

אדון @sjerby פרסם פה רק חצי מהסיפור ובעיקר את החצי הפחות מעניין.

 

להלן החצי השני: מסתבר שהוא לא המטורלל היחיד.

את הדרך לערד עשינו ביחד, לא משהו שהמסלול רגיל לפגוש ולא משהו שהמסלול מתרגש לראות.

 

/cdn-cgi/mirage/dd3879ef047ce0dd09fc71853666ccdebecaf7117806e126810e64cda52f24fe/1280/https://carsforum.co.il/uploads/monthly_2022_11/72440525_20221112_0555572.thumb.jpg.f1d188c5f6e041269d8089639bcf880f.jpg

האפורה סירבה להצטרף, לא רצתה להביך אותנו.

 

למה זה מעניין? כי הרכבים שלנו דומים ושונים מאד - אספר על שלי: אקובוסט 1.6 ידנית מאותה שנה, 180 כ"ס, על סט אייבך זהה, צלחות מקוריות 300 מ"מ עם רפידות טארוקס, צמיגי premium contact 6 על ג'אנט 17

 

אצל @sjerby מותקנים pilot sport 4 על ג'אנט 16

 

כמובן שגם החלפנו רכבים ולהלן ההתרשמות שלי.

 

אקובוסט:

- בערד יש רק ישורת אחת קצרה יחסית, אין תחושה של מחסור בכח (תמיד יש מקום לעוד הרבה) 

- ביציאה מסיבובים צריך לחזור לגז בעדינות: הפידבק מההגה אפסי, אין דיפרנציאל והמומנט זמין מאד, מה שמיתרגם בקלות לפרפור של הקדמיים

- ההתנהגות ניטרלית מאוד, אפשר לזרוק את הזנב ולחזור לאחיזה בקלות ובדיוק

- הרכב מספיק קשיח כדי לא לייצר זויות גלגול מגוחכות אבל כן מספיק רך ומשוכך בשביל לדרוס את הקרבים (הגבוהים) של ערד כשבאמת רוצים לייצר הקפה מהירה

- היום היה במתכונת פיטס פתוח, הרכב עבד קשה ולא הורגשה כל דעיכה בבלמים

- הרכב מייצר קצב גבוה בהחלט, יכול להביך לא מעט רכבים בעלי יומרה ספורטיבית הרבה יותר גבוהה

 

1.6 ספורט: 

- תגובת מצערת מיידית מאוד מאוד, המנוע לניארי ונעים

- הרכב פחות חזק, אבל גם כאן יש מספיק כח בשביל להנות בערד בלי להישען קדימה ולקלל

- הרכב מכויל לנטיה גבוה יותר להיגוי ייתר, כיפי ונשלט, צריך להיות דביל רציני כדי להגיע למצב של ספין 

- הנשיכה של הברקסים חדה בטירוף, אצלי היתה נשיכה דומה עם הרפידות המקוריות ועכשיו היא אבדה.

הסטאפ הזה מרגיש בעל יכולת אינסופית, מצד שני גם אצלי לא הורגשה דעיכה

-הגה: ואו! ואו! ואו! באקובוסט ההגה חשמלי ועצוב, כאן הוא הידראולי ומהמם, בנוסף המסרק קצר יותר. 

כבר ביציאה מהחניה הרגשתי בהבדל המטורף. יש דיוק, יש פידבק, יש מידיות, ההבדל הזה הופך את האוטו הזה למשהו אחר לחלוטין. 

גורם לכל העסק להרגיש הרבה יותר חד, מדוייק ומיידי - קארט כמו שנהוג לקרוא לזה. 

 

פאן: כיום האטמוספרית חד משמעית מנצחת. ההבדל העיקרי הוא בהגה אבל זה מה שגורם להכל להרגיש הרבה יותר טוב.

 

זמנים: יש הבדל של מעל 4.5 שניות בזמן ההקפה סביב פצאל.

 

חדי העין ישימו לב שכתבתי "כיום", התגובה הציונית ההולמת בדרך: 

הבושינגים בדרך לארץ.

הדפדפן משווה כל היום בין צמיגים שונים במידה 18 עם חתך הרבה יותר קרבי.

גם הפרונט יטופל ו.. נמשיך לעדכן

 

@sjerby מצפה לתגובתך, כאן ובמסלול

אז לאחר איחור קל, אני נוטה להסכים עם מה שנכתב,

האקובוסט מרגישה יותר חזקה משמעותית ו"מיושבת", האטמוספרית יותר מדויקת ומיידית, לכל אחד מהם היתרונות שלו, מה שרק מחזק לי את החשק להוסיף כמה סוסים לרכב בהמשך אחרי שאסיים עם שיפורי ההתנהגות.

לגבי הבושינגים שאצלך בדרך וישפרו את הפאן, אז האנטירול האחורי שלי גם בדרך :)

נכנס השבוע לטיפול 130,000, לאחר מכן נקבע יום מסלול נוסף.

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, sjerby כתב:

אז לאחר איחור קל, אני נוטה להסכים עם מה שנכתב,

האקובוסט מרגישה יותר חזקה משמעותית ו"מיושבת", האטמוספרית יותר מדויקת ומיידית, לכל אחד מהם היתרונות שלו, מה שרק מחזק לי את החשק להוסיף כמה סוסים לרכב בהמשך אחרי שאסיים עם שיפורי ההתנהגות.

לגבי הבושינגים שאצלך בדרך וישפרו את הפאן, אז האנטירול האחורי שלי גם בדרך /cdn-cgi/mirage/f91fc6f68d0d2d6619dfb5795b8cae6bb9548c2dd5b6d19d4dd8b2dd0520e851/1280/https://carsforum.co.il/uploads/emoticons/icon_smile.gif.b1eda5b7cba44759db7bd8e18120d216.gif

נכנס השבוע לטיפול 130,000, לאחר מכן נקבע יום מסלול נוסף.

אני אשתדל לנהוג מאחוריך כדי לתעד את הספין כמו שצריך 

 

נ.ב.

צמיגים במידה 235/40/18 כבר מורכבים על האוטו. 

עריכה אחרונה על ידי parnuk
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

הרכב הגיע ל130,500 ק"מ, בוצע טיפול שכלל - 

החלפת שמן - AMSOIL,

פילטר שמן מקורי,

החלפת מחזיר שמן ציריה שמאל (הייתה נזילה קלה),

בוצע טסט.

ומה שבאמת מעניין - החלפת אנטירול אחורי, פה אני אפרט.

האנטירול שהוזמן הוא אנטירול של חברת STEEDA, חברה מוכרת בשוק השיפורים לדגמי פורד.

במסגרת התקנת האנטירול, זוהה כי הלינקים האחוריים לא התאימו, זווית הבורג שמתחבר לאנטירול הייתה שונה ממה שהיה באנטירול.

מבדיקה שבוצעה עם @parnuk, אצלו בפוקוס אקובוסט הלינקים מתאימים לאנטירול המשופר, הוזמנו בזמן אמת לינקים של הדגם הבכיר והותקנו יחד עם האנטירול, עדות נוספת לזה שהמתלים בדגמי 1.6 TREND שונים לעומת דגמי TITANIUM.

תמונות

הלינקים אצלי:
1546093297_WhatsAppImage2023-01-10at8_18_51AM.thumb.jpeg.21907b8fb51eff90811ccad397394837.jpeg

הלינקים בTITANIUM:

image.thumb.jpeg.a78cdf7af79cf42031d3ea5d1370861a.jpeg

הזווית של הברגת האנטירול תואמת את הזווית של הלינקים מדגם TITANIUM:

image.thumb.jpeg.d193d97a58367f7d6d2f22b01540fc2d.jpeg

האנטירול מותקן עם הלינקים החדשים (צולם בחושך):

 

image.thumb.jpeg.8427f72417cf2529e7b6fc8b2312040d.jpegהרשמים הראשוניים מההחלפה: זווית גלגול מופחתת (אפקט גדול יותר מהקפיצים לדעתי), טרן אין יותר חד, טרם הגעתי לפרובוקציות כדי לראות את המגבלות החדשות אבל בקרוב נקבע יום מסלול ונגבש דעה על המגבלות והתנהגות הרכב בהיבט תת היגוי / היגוי יתר.

מנהיגה קצת יותר חזקה בכיכר רחבה ופנויה, אני חושב שהרכב הרים גלגל אחורי פנימי, בעוד לא הורגש ניתוק באחיזה בפרונט, בינתיים אני מרוצה, עדכונים בהמשך :).

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

בגדול כן, על הנייר הרכב לא אמור לעבור טסט.
מנגד רוב השיפורים הללו לא כלכך נראים בעין שלא מחפשת אותם, לרוב כשמגיעה פורד פוקוס לבחינה לא נכנסים לפינות האלה, לא נפוץ בארץ שמשפרים אותם.

אז בינתיים הרכב עבר טסט בלי שאלות מיותרות :)

 

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.1.2023 בשעה 12:20, sjerby כתב:

החלפת שמן - AMSOIL

באיזה שמן השתמשת? הרכב דורש תקן 913-D של פורד למיטב ידיעתי, או לכל הפחות תקן A5/B5, וזה דווקא יש להם. בדוק שאכן תואם לתקן הנדרש.

 

עוד עניין, שייתכן שמדובר בלא-כלום, זה שהשמנים של אמזויל כוללים חומרי ״ניקוי״, כך שזה עלול לחשוף צרות ככל שישנן במנוע. זה החשש שלי משימוש בשמנים שלהם למען האמת. מה שכן, הבנתי שהם משתמשים בשמני הבסיס הטובים ביותר (לכן הם גם ככ הרבה יותר יקרים מכל השאר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

עדכון:

הרכב עם 134 אלף ק"מ, לפני כשבוע התקיים יום מסלול בערד תוואי רגיל, אציין שהאנטירול עשה פלאים, הרכב הרבה יותר נשלט ומלא בהיגוי יתר (בהתאם לדרישה כמובן).

נהניתי מאוד, הזמן המיטבי שהתקבל הוא 1:01, אני כל פעם מחדש מופתע מהשלדה והתחושות ברכב הזה.

כמה תמונות:

DSC09192.thumb.jpg.5be59b71872e38dbbbc63c4534c16cfc.jpgDSC09498.thumb.jpg.414c727cfd4b086dd64414a350d4b50d.jpg

DSC09454.thumb.jpg.421a904339198dd552e499faf31798db.jpg

עם זאת, הודעה פחות משמחת (אותי לפחות), מנסיבות כאלה ואחרות נאלצתי לקחת רכב ליסינג מהעבודה (לתקופה זמנית של כשנתיים לכל היותר).

משמע הפורד כרגע רכב שלישי בבית, עומדת בחניון וקורצת לי כל בוקר כשאני עולה על הליסינגטומטית סמי אוטונומית ונוחה בפקקים ואני מוציא אותה לסיבוב פה ושם כדי שלא תתגעגע אליי יותר מידי.

 

אז הפורד יוצאת למכירה, בשלב זה עם השיפורים (פרט לאנטירול שחבר קרוב שיריין אותו).לא אשקר שעברה לי בראש המחשבה לפרק את כל השיפורים ולהשאיר בצד עד שאצטרך רכב שוב ואקנה פוקוס אקובוסט (ידנית/אוטומט) מרוב שאני אוהב את הרכב.

אבל מקווה שהרכב הבא שאני אקנה לעצמי יהיה ספורטיבית טהורה (לוטש עיניים בbrz), הזמן יגיד.

 

 

  • אהבתי 3

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...