Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספיגת מהמורות כושלת - סוזוקי sx4 2012 האצ'בק


benj1990
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום,

אמא שלי שתהיה בריאה רכשה את הרכב האמור בכותרת מיד ראשונה עם 160,000 ק'מ. הרכב תקין לחלוטין מבחינה מכנית (עבר בדיקה במכון וגם אצל המכונאי המשפחתי) ואכן בנסיעה עליו מרגיש כך - המנוע והגיר שקטים, ללא רעשים מיוחדים, מרגיש בסדר גמור.

 

אבל, כשהרכב עובר על מהמורות בכביש - בורות קטנים/אספלט משובש - זה מורגש בצורה שאני ארשה לעצמי לקרוא לה "קיצונית", ממש מרגישים אותם - וזו מבחינתה אכזבה גדולה.

 

מקריאה כאן בפורום וגם במרחבי הרשת אכן מוזכר מדי פעם שהרכב הזה לא יודע להתמודד טוב עם מהמורות.

 

השאלה האם יש משהו לעשות בנידון, המכונאי הציע להחליף בולמי זעזועים קדמיים ב 1000 שח, השאלה האם זה יעזור במשהו או ש"זו הכלה" ולא שווה את ההשקעה?

 

אשמח לעצה בנושא...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, הרכב הזה לא היה ידוע בהתנהגות כביש משובחת גם כשהיה חדש. יחד עם זאת, לאור הקילומטראז' והגיל, סביר להניח שמכלולי השלדה כבר התבלו ואינם מתפקדים בצורה מספקת. מלבד בולמי הזעזועים, כדאי לרענן את חלקי המתלה האחרים, כגון, תושבות בולמים (כריות), משולשים, תפוחים וכד,. לא להסתפק רק בטיפול בסרן הקדמי אלא גם באחורי. כמובן שיש להתייחס גם למצב וטיב הצמיגים ולהחליפם על פי צורך. כמו כן, אחרי החלפת חלקי מתלה יש להקפיד על ביצוע כיוון פרונט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה קונה סוזוקי תזמין תור לאורטופד על הדרך. היה לאבא שלי קרוסאובר של סוזוקי כמה שנים..לא יודע איך נותנים לרכב כזה לא נוח לצאת מהמפעל כל סדק בכביש הרכב מתרסק ומרסק .

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה שנים, אמא שלי הכניסה את הרכב לפחחות וקיבלה את אותו הרכב חלופי. כל פעם כשהיינו עוברים בכיכר או מהמורה בכביש, אוטומטית הייתי מקבל כאב ראש. מאז נשבעתי לעצמי שלעולם לא ארכוש סוזוקי (לא מבין את האנשים שרוכשים את הרכב הזה). Fun fact: אמא שלי רכשה איגניס חדשה לפני כשנה. לצערי השריטות שלי לא עוברות במשפחה. 

VW Golf 1.4TSI Comfortline 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כולם רגישים לרכבים קשיחים. יש הבדלים בין הרכבים מאותו הדגם בגלל בלאי שונה של בולמי זעזועים .

גם טיב ומצב הצמיגים משפיע.

יכול להיות שהרכב הספציפי נקנה עם בולמי זעזועים עייפים וצמיגים סיניים ישנים ויבשים. 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות...

לא יצאתי מעודד - בלשון המעטה...

גם אם אני הולך על מה ש @ALX כתב, אני מניח שמדובר בהוצאה של כמה אלפי שקלים , וגם אחר כך לא בטוח שאגיע לתוצאות טובות.

 

לא מעוניין כעת להשקיע סכום כזה....

 

אגב אציין שהצמיגים חדשים כולם, בני גג חצי שנה.

 

אולי נתנחם בכך שרוב הנסיעות שלה הם בינעירוניות, שם זה יהיה פחות מורגש.

נחיה ונראה.

 

אני מתייג כאן @איתמר שמשיטוט בפורום הבנתי שמכיר היטב את הרכב הספציפי, אולי יוכל לשפוך יותר אור על הנושא.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון:

הצלחתי להשיג רכב דומה ולעשות עליו סיבוב, מדובר ב SX4 HatchBack 2011 נסועה של 110,000 ק"מתוצרת יפן. (-אני מזכיר ששלנו הוא 2012 תוצרת הונגריה עם נסועה של 160,000 ק"מ), והאמת, ההרגשה הרבה הרבה יותר טובה - בלימת זעזועים כמו "שצריכה להיות", אין מה להשוות למכות שאני חוטף מהרכב שלנו.

 

אז הסברתי לאמא שלי את המצב והחלטנו להשקיע בהחלפת זוג בולמי הזעזועים הקדמיים (-כולל תושבות בולם ותותב - במידה ויהיה צורך), הבולמים תוצרת קאייבה (KYB) היפנית (-לפחות יהיה חלק אחד יפני ברכב),

המוסכניק שלי אמר שזה עשוי לשפר את ההרגשה אבל אמר שהוא לא יכול לקחת אחריות שזה אכן יפתור את הבעיה, בנוסף הוא הדגיש לי שהבולמים הנוכחיים לא נוזלים או נראים לא תקינים חיצונית, ועם כל זאת הוא ממליץ להתחיל בהחלפת הבולמים.

 

אגב העלות כולל העבודה היא 1,400 ש"ח (-עלות מקוריים היא כ 2,400 ש"ח לפני מע"מ ועבודה - ולכן החלטנו לוותר).

 

אעדכן כאן בתוצאות.

 

אגב, האם לדעתכם העובדה שהרכב שלנו מיוצר בהונגריה יכול לתרום לבעייתיות בנושא זה ובכלל ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

KYB הם בולמים טובים, וסביר מאוד להניח שהם ספק ה-OEM של סוזוקי, גם למפעל בהונגריה.

אני חוזר ומדגיש שעם החלפת הבולמים, יש לבדוק את שאר רכיבי מערכת המתלים ובעיקר: כריות בולמים, תותבי משולשים, תפוחים , תושבות מוט מייצב. סביר שחלקים אלו, העשויים ברובם מגומי, כבר עשו את שלהם. בלאי של חלקים אלו בהחלט יכול לגרום לנסיעה קופצנית, היגוי לא מדוייק ושאר תופעות קשורות.

לאחר החלפת בולמי הזעזועים (וחלקי מתלה אחרים) ח-ו-ב-ה לבצע כיוון פרונט.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז הוחלפו כל ארבעת הבולמים בבולמי קאייבה, ובוצע כיוון פרונט.

כמו שכתב @ALX אכן המוסכניק אמר שנראה כי בולמים אלו זהים לבולמים המקוריים שכעת הוצאו מהרכב - אז כנראה שהם ה OEM של סוזוקי.

 

תושבות הבולם נבדקו ונמצאו תקינות - ללא צורך בהחלפה.

 

לאחר שבוע של נסיעה עירונית ובין עירונית עם הרכב אני יכול לסכם במשפט אחד -מורגש שיפור ניכר, אבל לא מספיק.

 

ובהרחבה - מהמורות קטנות אכן כבר לא מורגשות, מהמורות בינוניות וגדולות עדיין מורגשות אם כי ה"מכה" שהרכב סופג מרגישה  יותר "רכה" מאשר היתה לפני החלפת הבולמים.

 

אגב, מסתבר שהבולמים לדגם זה יקרים יותר מהרגיל, כך שהחלקים פלוס העבודה עלו 2200 שח.

 

וכאן אני ממשיך לשאול את חכמי הפורום, בהנחה ואני רוצה להמשיך הלאה ולשפר עוד את המצב, מה הכיוון שעלי ללכת אליו מבחינת חלקים....?

או שכמו שאמר המוסכניק - שה'בודי' של הרכב כבר עייף ו'זה מה שיש'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...