Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה נכונה לשמירה על גיר (ידני)


iEminem
שימו לב! השרשור הזה בן 1308 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כנראה שלא נהגת ברכב יפאני. עושים טובה שיש זמזם אורות.

 

בעצם - אני יודע. פיאט, רנו, סיאט. וכנראה שגם באירופה רכב אירופי. מסביר את זה שלא נתקלת בבעית כיבוי אורות. כפי שאני לא נתקלתי בלחיצה על דוושה לצורת התנעה.

 

בארונה של אשתי מפסק האורות מצביע ימינה באופן קבוע. לכן מדלגים על שלב 3.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נהגתי ביפניות וקוריאניות.

במאזדה 3 שהייתה לנו אורות היו נכבים באופן אוטומטי.

קורולה זה יותר מדי ישן כדי שאזכור (יותר מעשור).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

אלה מקומות שבהם כנראה מעדיפים לשרשר שריטות בפגושים ולהמנע מנזקים עמוקים בגלל הבלם. אבל זה לא בישראל, אז זה לא רלוונטי.

 

אצלי הסדר ברור - בלם יד, הילוך ראשון או P, כיבוי אורות, הדממת מנוע. פה דווקא כבוד ל-VAG - מפסק האורות על מצב קבוע והם כבים עם ההדממה, לא צריך לדאוג להדלקת אורות.

בספארק 2017 שהייתה לי ובפיאסטה 2012 שיש לי כרגע זה קיים (בפיאסטה נשארים רק האורות חנייה וגם הם נכבים אחרי x זמן וגם הרדיו איתם אם הפעלת אותו בלי מפתח)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki עוד לפני שהתחיל הדיון על אפשרות התנעה בסרק מבלי ללחוץ מצמד:

אני חושב שלאמץ הרגל להתניע תמיד בלחיצה על המצמד זה הרגל טוב, מונע סיכונים ובנוסף מפחית מהעומס על המתנע (וההרגל ישמר גם אם הרכב כבה לפתע ברמזור למשל). אבל כידוע דינו של הגיר הידני לעבור מהעולם יחד עם מנוע הבעירה הפנימית, אז זה פחות משנה לעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הוצאת הילוך ללא קלאץ:  יש נקודות מסוימות שבהן זה קורה ללא כל התנגדות ומאמץ מצד הידית והגיר.

למשל בהילוך שני לקראת עצירה \ האטה ל5 קמ"ש~ שבהם ההילוך כמעט ויוצא בעצמו ללא קלאץ ולא כל התנגדות (כשהסל"ד בהילוך עצמו בערך זהה לסלד סרק שאליו הגיר עובר), האם גם במצב הזה נגרם נזק?

 

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, פליקס כתב:

לגבי הוצאת הילוך ללא קלאץ:  יש נקודות מסוימות שבהן זה קורה ללא כל התנגדות ומאמץ מצד הידית והגיר.

למשל בהילוך שני לקראת עצירה \ האטה ל5 קמ"ש~ שבהם ההילוך כמעט ויוצא בעצמו ללא קלאץ ולא כל התנגדות (כשהסל"ד בהילוך עצמו בערך זהה לסלד סרק שאליו הגיר עובר), האם גם במצב הזה נגרם נזק?

 

אם הידית נעה ללא התנגדות כלל, אין בעיה להוציא לניוטראל ללא קלאץ׳. 

יש מספר מצבים כאלו, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא שהמנוע לא מפעיל שום כח על הגלגלים, לא בלימה ולא האצה (שיווי משקל). אישית אני משתמש בזה הרבה בנהיגה שלי. סתם הרגל שנדבק בי. 

תסריט אחד הוא בזמן בלימת מנוע, נגיעה קלה בגז מביאה את המנוע למצב של ״שיווי משקל״ והידית מחליקה לניוטראל בקלות. תסריט שני הוא בהאצה, בזמן עזיבת דוושת הגז, ישנה נקודה של שיווי משקל שבה הידית תחליק החוצה בקלות. תסריט שלישי הוא זה שתיארת, שבו הרכב מתגלגל ללא גז בדיוק במהירות שהמנוע נמצא בסרק. 

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנייה- אני תמיד בניוטרל. מכיר וסומך על האמברקס שלי. אם אני עם רכב ידני של מישהו אחר וחונה בשיפוע אני אשלב להילוך.

דילוג על הילוכים- יוצא לי לא מעט אם אני נוסע בכביש פתוח בירידה, אם נגיד יצאתי מרמזור אני משני אעביר לרביעי או בהמשך משלישי לחמישי. למה? אין הסבר טוב. זה לא פוגע בכלום.

 

** הרכב שלי מניע בלי לחיצה על הדוושת קלאץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי בסוג ברכב יש הרבה סוגים יש גיר ידני יותר קשה ויש יותר קל כך שאי אפשר לתת כיוון בכללי האם להעביר לסרק ללא מצמד יכול להרוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, iEminem כתב:

1. התקרבות לרמזור כשאני על הילוך 5. ראיתי את הרמזור נהפך לאדום, כלומר יש זמן עד שיהיה ירוק שוב, ובנוסף, אני לבד על הכביש. אין אף אחד בטווח של הכמה קילומטרים (בכוונה מקצין). 

האם אני נשאר בהילוך 5 עד שהאוטו מגיע ל20-30 קמש ואז מכניס קלאץ'? האם אני מעביר לניוטרל כבר מ50 קמש (הרי היפותטית אני לא צריך כוח זמין)? 

אני נגד נהיגה 'רובוטית', תתאים את ההילוך למצב התנועה, אם אתה לבד לגמרי תשאר בחמישי וטיפה לפני שהרכב עובר מבלימת מנוע לשמירה על סל"ד סרק תוציא לניוטראל. אם יש תנועה, אני למשל לא עובר 5-4-3-2, אלא מוריד לשלישי ומשם עוצר (או משלב לשני אם זה הופך לירוק קרוב למהירות עצירה).

 

לפני 19 שעות, iEminem כתב:

2. מעבר לניוטרל. לא משנה מאיזה הילוך. ללחוץ על הקלאץ, להעביר לניוטרל, ואז להרים? או פשוט נותן מכה לידית בלי ללחוץ על הקלאץ? (מצד אחד, מכה לידית תחסוך לי לחיצה על הקלאץ. מצד שני, אולי יש איזהשהם שיניים במנגנון הידית שאני פוגע בהם כשהקלאץ לא לחוץ?)

מכה על הידית זה טמטום ומי שלימד אותך את זה כנראה לא יודע איך בנוי המנגנון.
אין בעיה להוציא מהילוך בלי קלאצ', אבל עושים את זה על ידי הפעלה של לחץ קל על הידית ובנק' סל"ד מסויימת שבה המערכת 'מחליפה כיוון' (עוברת מבלימת מנוע לשמירה על סל"ד) היא פשוט תקפוץ החוצה.
זו פעולה שרלוונטית לתנועה דלה ועצירה צפויה, פחות לתנועה צפופה. תלחץ על הקלאצ' בשביל זה הוא שם.

 

לפני 19 שעות, iEminem כתב:

3. האצות. נניח שוב שהכביש ריק, ואין לי הפעם שום בעיה להאיץ. שיא המומנט ב4.5 אלף סלד. אני מתאר לעצמי שהתשובה היא פשוט להעביר הילוכים כל 2-2.5 אלף סלד, בהנחה שאני לא נהג מירוצים שרוצה לשרוף דלק? 

האם להעביר משלישי ישר לחמישי פוגע בגיר? (במהירויות מתאימות, כלומר האצה גסה בשלישי ואז מעבר לחמישי ב60 קמש)

לדלג בין הילוכים לא פוגע בגיר, לא איכפת לגיר לאיזה הילוך תשלב אותו מהבחינה הזאת.

אין שום קשר בין נהיגת מירוצים, רצון לשרוף דלק והעברת הילוכים שמתאימה לתנאי ההאצה שאתה מעוניין להשיג.
תאיץ בהתאם לקצב התנועה וזהו, רוצה להאיץ מהר יותר? תמשוך את ההילוכים עוד קצת, צריך להשתלב לכביש מהיר? תמשוך גם ל6000 סל"ד אם צריך, אין בזה בעיה.

 

לפני 19 שעות, iEminem כתב:

4. חניה במישור. לחנות על ניוטרל, או על הילוך? (+אמברקס כמובן בשני המקרים)

אמברקס זו לא מילה (בלם יד, בלם עזר, אפילו בלם חירום)
אני אישית נוטה לחנות בהילוך רק בשיפועים, לא רואה צורך בזה במישור ברכב שבלם היד שלו תקין.

לפני 42 דקות, ח חזקי כתב:

זה תלוי בסוג ברכב יש הרבה סוגים יש גיר ידני יותר קשה ויש יותר קל כך שאי אפשר לתת כיוון בכללי האם להעביר לסרק ללא מצמד יכול להרוס

בוא תסביר לי בחיאת מה זה גיר ידני יותר קשה ויותר קל?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שאני זוכר את עצמי נוהג בגיר רגיל הייתי משלב הילוכים לפני עצירה/האטה בסדר יורד בעדינות עם שחרור קלאץ במתינות.

(אפילו בהילוך שני שהרכב לפני עצירה) זאת צורת נהיגה שלא השתנתה והמשיכה גם שעברתי לאוטומט, משתמש שהורדת הילוך

בצורה מתונה לפני האטה. (מעולם לא מחנה בהילוך ניוטרל)

 

לא זוכר מקרה שההילוך נכנס בכוח, כי מדובר על רגש לדעת מתי להעביר הילוכים בסיבובי המנוע המתאימים.

מי שנהג היטב בגיר ידני שנים רבות ועשה הפסקה של אפילו עשור נניח, חוזר לגיר הידני תוך כמה דקות כאילו נהג רק אתמול. (כמו רכיבה על אופניים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור אבל יש כן הבדל גדול בקלאץ יש קלאץ יותר ארוך ויותר קצר בא נגיד כך יש סוגי רכבים ידני שרק נהג שרגיל לידני יסע בזה בלי בעיות ונהג יותר חדש יתכבה לו המנוע יותר מפעם אחת בהתחלות נסיעה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, dorsht כתב:

לא זוכר מתי נהגתי על רכב שלא נכבים בו האורות ברגע שאתה מדומם מנוע ופותח דלת\מוציא מפתח מהסוויץ'. לכל היותר מה שראיתי שקורה זה שצריך ללחוץ פעמיים על כפתור הנעילה כדי שהאורות יכבו. (זה לא באג, זה פיצ'ר)

 

אטראז' 🤣

גמרתי לאשתי ככה מצבר כי הייתי רגיל מהמאזדה שהאורות נכבים לבד אז השארתי אורות דלוקים כל הלילה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי צורת נהיגה שמסגלים מגיל צעיר מלווה אותך לאורך כל הדרך.

 

נהגתי בכל כך הרכבה רכבים ידניים שאני אפילו לא זוכר כמה. מניסיוני רוב הנהגים שנהגו גרוע בגיר ידני

לא ממש הצליחו להסתגל לגיר רגיל בצורה מלאה. כלומר, הם נהגו בסדר בכביש ישר, אך לא יותר מזה. (כניסה לחנייה בין מכוניות צפופות, חניית רכב ברוורס

ולא מקדימה, שזה בכלל פסול ולא בטיחותי)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1308 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...