Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה חמור מנוע ללא תרמוסטט או עם חורים בתרמוסטט? סוזוקי סוויפט 2008


משה2
שימו לב! השרשור הזה בן 1342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, asix כתב:

מאוד אוהב את המכונאים האלה שחכמים יותר מהיצרן.
עושים חורים בטרמוסטט, מבטלים ברגים, תושבות ועוד - הרוב זה בגלל עצלנות וחלק זה בגלל טיפשות.
לא אשכח שהיה איזה מכונאי שאמר לי ( מבלי לדעת שאני בעל מקצוע) שהיצרן טעה וזה לא צריך להיות על חלק מסויים שהיה לו פשוט קשה להרכיב אותו.
אם צריך מעבר קטן שישמש מעקף היצרן ידאג לכך. לא צריך לקדוח ולא צריך לעשות קומבינות.

בדוגמאות שנתת אני מסכים איתך - א ב ל - יש לא מעט פעמים שהיצרן בחר בחירה שלרוב בסדר אבל לא מושלמת משיקולי עלות.

רואים את זה בעיקר כשהשימוש של הרכב הוא יותר ״קיצוני״ ושם לרוב שוק החלקים המשופרים / heavy duty נכנס , ויש גם טעויות (לדוגמא בBRZ/GT86 בשנים הראשונות - יש תקלה עם recall על קפיצי השסטומים)

that said עם כל הדוגמאות שציינת אני מסכים. אם היה צריך חור - היה חור.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא התייחסתי לחלקים משופרים או אפטר מרקט.
התייחסתי לחלקים סטנדרטים שמכונאים ללא ידע הנדסי החליטו שהיצרן טעה או שהחלק שהוא יצר לא מספיק טוב ולמה?
כי פעם היה לו רכב שהתחמם בלי סוף ורק כשעשה את החור בטרמוסטט הרכב לא התחמם. מבחינתו פתר את הבעיה.
בגדול - פתר את הסימפטום אבל לא את הבעיה ויצר עוד בעיה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, asix כתב:

מאוד אוהב את המכונאים האלה שחכמים יותר מהיצרן.
עושים חורים בטרמוסטט, מבטלים ברגים, תושבות ועוד - הרוב זה בגלל עצלנות וחלק זה בגלל טיפשות.
לא אשכח שהיה איזה מכונאי שאמר לי ( מבלי לדעת שאני בעל מקצוע) שהיצרן טעה וזה לא צריך להיות על חלק מסויים שהיה לו פשוט קשה להרכיב אותו.

זה שאתה מתבטא בזלזול כלפי מכונאים שפועלים אחרת ממך, לא הופך אותך לצודק.

 

 

 

לפני 7 שעות, asix כתב:

אם צריך מעבר קטן שישמש מעקף היצרן ידאג לכך. לא צריך לקדוח ולא צריך לעשות קומבינות.

לדעתי אתה טועה.

זה שהיצרן סיפק טרמוסטט ללא חרירים, לא אומר שזה המצב האידיאלי.

יכול להיות שמישהו קצת חסך עליך,

די דומה למה שכתב  Liviur :

לפני 2 שעות, Liviur כתב:

בדוגמאות שנתת אני מסכים איתך - א ב ל - יש לא מעט פעמים שהיצרן בחר בחירה שלרוב בסדר אבל לא מושלמת משיקולי עלות.

 

 

בוא נניח שהטרמוסטט המקורי עובד טוב בלי חרירים,

אז עכשיו כל המכונאים בארץ מרכיבים טרמוסטטים מקוריים?

ממש לא.

בטוח מרכיבים טרמוסטטים חליפייים.

לדעתך הם מושלמים? הקפיץ והבוכנית עובדים אותו דבר כמו בטרמוסטט המקורי?

אני חושב שאתה יודע את התשובה,

ולפי הניסיון שלך אני בטוח שנתקלת פה ושם בטרמוסטטים חליפיים,

שהגיעו עם קפיצים שנראים אחרת, או עם פחות כריכות, או בוכנית קצרה,

ובהחלט יכול להיות שחרירים רק יעשו להם טוב.

 

 

לגבי בועות אוויר:

לפני 2 שעות, asix כתב:

כי פעם היה לו רכב שהתחמם בלי סוף ורק כשעשה את החור בטרמוסטט הרכב לא התחמם. מבחינתו פתר את הבעיה.
בגדול - פתר את הסימפטום אבל לא את הבעיה ויצר עוד בעיה.

לפעמים יש בעיה שלא מצליחים להוציא בועות אוויר, ודווקא אז חרירים בטרמוסטט יכולים לעזור,

אולי נדיר, אבל קיים.

דניאל כתב את זה:

לפני 8 שעות, danniel כתב:

יש מקרים מאוד מיוחדים, בדגמים ספציפים שזה נדרש לטובת ניקוז אויר ראשוני, אחרת מאוד קשה לנקז אויר. 

אז החרירים יכולים לעזור במילוי ראשוני של מי קירור (נניח מכונאי שטעה ולא ניקז אוויר כמו שצריך ומחוג טס בדקה הראשונה לשמיים)

הם יכולים ל"עדן" או ל"רכך" מקרים של תנודות מהירות בטמפ' של המי-קירור (לפעמים רואים מנועים בהם מחוג עולה מהר, עד שטרמוסטט נפתח ופתאום רואים ירידה מהירה).

 

 

 

 

אז asix,

אין לי ספק שאתה מכונאי מומחה,

וזה בטוח מרגיז אותך לראות קומבינות של מכונאים ש"מנסים לתקן" מנועים עם מערכות קירור סתומות,

אבל זה לא אומר שצריך לפסול באופן אוטומטי חורים בטרמוסטט.

יש יצרנים שזה מוכנס כשיפור מובנה לטרמוסטט (או כשיפור נלווה למשאבת מי קירור עם ספיקה גבוהה) בניגוד לרסטריקטור.

אני מצרף לינק:

https://www.stewartcomponents.com/index.php

 

 

 

 

הקטע המעניין נמצא כאן (מודגש):

 

Thermostats & Restrictors
We strongly recommend NEVER using a restrictor: they decrease coolant flow and ultimately inhibit cooling.

For applications requiring a thermostat to keep the engine at operating temperature, we recommend using a Stewart/Robertshaw high flow thermostat. This thermostat does not restrict flow when open. The Stewart/ Robertshaw thermostat enhances the performance of the cooling system, using any style of water pump. However, the Stewart Stage 1 high-flow water pump may require this thermostat to operate properly, and Stewart Stage 2, 3, and 4 water pumps simply will NOT operate with a regular thermostat because these pumps have no internal bypasses.
 
Stewart further modifies its thermostat by machining three 3/16" bypass holes directly in the poppet valve, which allows some coolant to bypass the thermostat even when closed. This modification does result in the engine taking slightly longer to reach operating temperature in cold weather, but it allows the thermostat to function properly when using a high flow water pump at high engine RPM.    

 

 

זה מתוך העמוד הבא:

https://www.stewartcomponents.com/index.php?route=information/information&information_id=11

 

 

 

 

רק בריאות
 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, BEEKER כתב:

 

יש יצרנים שזה מוכנס כשיפור מובנה לטרמוסטט (או כשיפור נלווה למשאבת מי קירור עם ספיקה גבוהה) בניגוד לרסטריקטור.

אני מצרף לינק:

https://www.stewartcomponents.com/index.php

 

אותו מכונאי לא בודק תרמוסטטים וגם לא מייצר,לא נטען שלא מיוצרים תרמוסטטים מחוררים.

אין צורך לעזור ליצרנים 

 

מאחל רק הבנה

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, BEEKER כתב:

זה שאתה מתבטא בזלזול כלפי מכונאים שפועלים אחרת ממך, לא הופך אותך לצודק.

לדעתי אתה מקבל בשלווה שיסגרו את הגיר שלך עם 5 ברגים ולא 6 כי הגישה קשה לבורג האחרון. אולי התושבת שמחזיקה את הצמת מנוע מיותרת והיצרן היה צריך לבטל אותה מראש אבל הוא אמר שיחכה ל"מהנדס" הישראלי שיאשר זאת. או אולי אתה מסכים שיקדחו חור בטרמוסטט לפני שקראו והבינו כיצד מנקזים אוויר ברכב שלך.

לפני 7 שעות, BEEKER כתב:

בוא נניח שהטרמוסטט המקורי עובד טוב בלי חרירים,

אז עכשיו כל המכונאים בארץ מרכיבים טרמוסטטים מקוריים?

ממש לא.

בטוח מרכיבים טרמוסטטים חליפייים.

לדעתך הם מושלמים? הקפיץ והבוכנית עובדים אותו דבר כמו בטרמוסטט המקורי?

אני חושב שאתה יודע את התשובה,

ולפי הניסיון שלך אני בטוח שנתקלת פה ושם בטרמוסטטים חליפיים,

שהגיעו עם קפיצים שנראים אחרת, או עם פחות כריכות, או בוכנית קצרה,

ובהחלט יכול להיות שחרירים רק יעשו להם טוב.

אם הוא לא זהה למקור, ולא עובד בדיוק כמו המקור מבחינתי זה תחליפי זול שאיננו מתאים למקור. ואם שמים משהו תחליפי לפחות שיהיה איכותי. אם צריך לקדוח בו חור אפשר לומר עליו הכל חוץ מאיכותי.

 

לפני 7 שעות, BEEKER כתב:

לפעמים יש בעיה שלא מצליחים להוציא בועות אוויר, ודווקא אז חרירים בטרמוסטט יכולים לעזור,

אולי נדיר, אבל קיים.

בשביל זה יש הוראות יצרן. רק צריך לקרוא מה התהליך. אני לא מאמין שיש יצרן שצריך להוציא אוויר מהמערכת שלא התייחס לנושא והסביר כיצד עושים זאת. אותו מכונאי לא מכיר את התהליך, והוא לא מצליח להוציא אוויר אז קודח חור בטרמוסטט - סליחה, אין פרוש יותר גדול מזה ל"חאפר". 

 

לפני 7 שעות, BEEKER כתב:

אז החרירים יכולים לעזור במילוי ראשוני של מי קירור (נניח מכונאי שטעה ולא ניקז אוויר כמו שצריך ומחוג טס בדקה הראשונה לשמיים)

הם יכולים ל"עדן" או ל"רכך" מקרים של תנודות מהירות בטמפ' של המי-קירור (לפעמים רואים מנועים בהם מחוג עולה מהר, עד שטרמוסטט נפתח ופתאום רואים ירידה מהירה).

טמפ' מנוע לא טסה לשמיים. יש עליה הדרגתית של הטמפרטורה. כשאתה עושה תהליך שהוא קצת יותר מורכב אתה עושה זאת עם מחשב אבחון אשר מציג לך טמפרטורה מדוייקת ולא מסתמך על השעון.

 

לפני 7 שעות, BEEKER כתב:

אבל זה לא אומר שצריך לפסול באופן אוטומטי חורים בטרמוסטט.

יש יצרנים שזה מוכנס כשיפור מובנה לטרמוסטט (או כשיפור נלווה למשאבת מי קירור עם ספיקה גבוהה) בניגוד לרסטריקטור.

אני פוסל זאת כאשר מכונאי שלא למד דקה תרמודינמיקה עושה חורים בטרמוסטט כי הוא חושב שהוא מומחה. אני לא פוסל חורים בטרמוסטט שיצרן מכניס כשיפור לאחר שבחן זאת לעומק ועשה מעט עבודת מחקר.

עבודת מחקר איננה קדיחת חור לטרמוסטט של שכן שלי ומאז לא שמעתי ממנו.

מחקר זה להבין את המשמעות של החור בטרמוסטט מבחינת שינויים בטמפרטורת מנוע וההשלכות על בלאי במנוע ,צריכת דלק ושחיקת מכלולים.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@BEEKER אתה מביא ציטוטים מתוך אתר מסחרי שהצלחת למצוא שיתמוך במה בטענות שלך,  השגויות יש לציין, אבל מצאת אתר שמוכר חלקים משופרים עבור מנועים ומע' קירור שעברו מודיפיקציות.

זה מתאים אולי לפורום שיפורים ולא לפורום הטכני.

לקדוח חרירים בתרמוסטט זה לגמרי מצב לא אידיאלי וברכב הסטנדרטי זה ולא ישפר כלום, להיפך, זה רק יזיק, עובדה היא אפילו שפות"ש שם לב כי מערכת הקירור כבר לא עובדת בצורה תקינה. 

חלק תחליפי אמור לעבוד כמו מקורי, אם זה לא כך אז החלק לא תקין ויש לחפש חלק חליפי איכותי יותר ולא לחפש מעקפים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהתשובה היא פשוטה. מי שמשום מה יוצר עומס גבוה על המנוע וזקוק לזה יכול לעשות את זה לעצמו מתוך בחירה.

הרכב שלי מעולם לא סבל מבעיות של חום מנוע, ותרמוסטט שנתפס זה לא דבר בלתי מצוי. והמציאות היא שעכשיו כל ירידה קלה או נסיעה בלילה הרכב מתקרר.

לחזור אליו אני לא יכול, כי הוא לדעתו עשה את הדבר הכי טוב שאפשר ואני לא ילך לריב איתו על זה בבית משפט.

כואב לי הלב שאני צריך להשקיע עוד 600 ש"ח על החלפת תרמוסטט כדי שהמערכת תעבוד טוב (להבנתי כמובן..)

הייתי עושה את זה לבד אבל להגיע לתרמוסטט צריך לפרק את המערכת הזרקה והסעפת ואני קצת חושש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוויפט 2008 הרכב התחמם בלי לאבד מים או שמן חשבנו שהתרמוסטט נתפס אז החלפנו (הצנרת לא היתה חמה למרות שהמנוע התחמם) בסוף זה בכלל היה רדיאטור סתום..

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שגם באבחון הוא פישל, בכל מקרה הייתי מחליף טרמוסטט אחרי התחממות ( בלי חורים).
יש לי הרגשה שעכשיו מובן כל הסיפור עם החורים. הוא החליף טרמוסטט וראה שהרכב ממשיך להתחמם אז הוא קדח חורים. לאחר שקדח את החורים וראה שהרכב ממשיך להתחמם החליף רדיאטור שפתר את הבעיה.
האם אני צודק?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לא☺

לזכותו יאמר שהוא דווקא אמר לי שלפי הניסיון שלו יותר סיכוי שזה הרדיאטור אבל הוא לא יודע בטוח. אני חשבתי שזה התרמוסטט כיוון שתמיד הקפדתי על מים ירוקים משובחים אז חשבתי שפחות סיכוי שהרדיאטור נסתם.

כשיצאתי ממנו אחרי החלפת התרמוסטט באחד העליות התחממם לי שוב האוטו. החלפת רדיאטור פתרה את העניין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך, מחילה על כך שאמרתי שהוא פישל עם האבחון.
לפי התגלגלות הסיפור זה היה נשמע שזה היה המהלך.
בדרך כלל בעלי מקצוע עושים חורים בטרמוסטט כאשר הם מסתבכים עם התיקון והרכב ממשיך להתחמם ובאמצעות החורים הם מורידים מעט את הטמפ' של המנוע.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהוא גנב/רמאי ביודעין. אני חושב שזה דפוס פעולה מוכר אצל הרבה מוסכניקים שעושים את זה למכוניות ישנות שכבר סובלות מחום מנוע כרוני.

פשוט אצלי זה לא היה מתאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...