Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לפני רכישת רכב ראשון: שאלות על עלות אחזקה


LaCoco
שימו לב! השרשור הזה בן 1356 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אני מתכנן לקנות רכב ראשון בקרוב.

השימוש ברכב יהיה מתון במיוחד ואני אסע איתו בדיוק 14 קילומטר ביום (7 הלוך, 7 חזור), חמישה ימים בשבוע - כלומר 3,600 ק"מ בשנה נטו (זה כולל מספר מצומצם של נסיעות ארוכות יותר, תוך ויתור על כמה עשרות נסיעות שוטפות).

אני צריך רכב אמין וזול שעושה את העבודה. המליצו לי על מאזדה 6 (לא התחתנתי עמה, ואני פתוח לחוות דעת שנייה) והתקציב הוא 20 אלף, אז מה שנכנס - נכנס (2008 עם 150,000?).

נושא הבטיחות הכי חשוב מבחינתי, לאחר מכן אמינות. אם אני כבר כאן - אשמח לקבל המלצות על סוג\דגם\מותג שמומלץ לי לחפש.

 

ועכשיו לעיקר: מה טווח המחיר שאני יכול לצפות לשלם בחודש?

ירידת ערך, ביטוח* (חובה + ג'), אגרת רישוי + טסט, דלק, טיפולים ותיקונים.

 

אשמח לדעתכם.

 

*נהג חדש, לא צעיר ללא עבר ביטוחי (אז 5.5?).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שעלות תחזוקה של סופרמיני שעולה בסביבות 20k הוא באזור ה1500 שקל בחודש עבור אדם שנוסע 13,000 בשנה.

אני מתאר שבמצבך זה יהיה אולי 200-400 שקל פחות כי גם ככה רוב הקריטריונים לא מושפעים מהנסועה (ביטוח, טיפול שנתי, אגרת רישוי)

 

לגבי מאזדה 6 אני לא בטוח שזאת החלטה טובה כי זה רכב מנהלים מה שמעלה את עלויות הטיפול (טיפול שנתי יקר יותר) ואולי גם מעלה את עלויות הביטוח האגרה והטסט אני מציע שתבדוק את העניין כי יכול להיותר שרכב מנהלים ישן יעלה לך יותר בכמה מאות שקלים בעלות התחזוקה החודשית.

 

אם אתה רוצה עלויות תחזוקה סבירות הייתי ממליץ לך לבדוק סורמיני/מיני כמה שיותר חדשות שתוכל למצוא ב20k אתה יכול אפילו לחפש רכבים עם קילומטראז גבוהה יחסית כי בנסועה שלל זה יתקזז עם הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע בערך 5000 אלף בשנה, הרכב שברשותו הוא רנו קליאו 2012.

מבחינת עלות אחזקה המחירים הם כאלו:

טסט 980.

ביטוח מקיף עם חובה 2700.

טיפול 550.

דלק נגיד  150 שקל לחודש.

ירידת ערך ברכב זול כבר די נמוכה וזה גם לא משהו שאתה מרגיש כול חודש או צריך לשלם על זה.

כלומר סך הכול העלות די נמוכה לחודש אל הביטוח אצלך יהיה יקר יותר כיוון שאתה נהג חדש.

מזדה 6 תהיה כניראה מעט יותר יקרה אולי בטסט.דלק אם כי לא בהבדל גדול בכזאת נסועה נמוכה.

 

כמו כן זה לא כולל תקלות או פעם בכמה שנים בלאי טבעי כמו מצבר, צמיגים.

 

למה דווקא מזדה 6? אתה מחפש רק אוטומט?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה מחפש רכב מנהלים מתיישן כרכב ראשון ? קח בחשבון שעלויות אחזקה גבוהות יותר ככול שהרכב מתיישב (בלאי טבעי) ויקרות יותר ככול שהרכב מסובך יותר ומפואר יותר.

נראה שאתה הולך לנסוע מעט מאוד בתוך העיר אין שום סיבה שתקנה קרוזרית חזקה ועדיף לך להתמקד במיני או סופר מיני שתהיה פשוטה יותר לאחזקה.

בגלל הנסועה הנמוכה והעובדה שיש סבירות גבוהה שב7 קילומטר לכיוון לא תגיע לטמפרטורות עבודה לאורך זמן הייתי נמנע ממנוע טורבו ומחפש אומוספרית.

גם דיזל מיותר באופי הנסיעות האלו ולא יחסוך לך כלום, הדיזל גם צריכה לעיתים נסיעות ארוכות ממושכות כדי לבצע ניקיונות למערכת סינון חלקיקים.

קיה פיקנטו, יונדאי i10, שברולט ספארט, מיצובישי ספייסטאר אלו כלים לדוגמא שיתאימו הרבה יותר לתקציב שלך ולנסיעות שאתה הולך לעשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Gavrik כתב:

אני יודע שעלות תחזוקה של סופרמיני שעולה בסביבות 20k הוא באזור ה1500 שקל בחודש עבור אדם שנוסע 13,000 בשנה.

אני מתאר שבמצבך זה יהיה אולי 200-400 שקל פחות כי גם ככה רוב הקריטריונים לא מושפעים מהנסועה (ביטוח, טיפול שנתי, אגרת רישוי)

 

לגבי מאזדה 6 אני לא בטוח שזאת החלטה טובה כי זה רכב מנהלים מה שמעלה את עלויות הטיפול (טיפול שנתי יקר יותר) ואולי גם מעלה את עלויות הביטוח האגרה והטסט אני מציע שתבדוק את העניין כי יכול להיותר שרכב מנהלים ישן יעלה לך יותר בכמה מאות שקלים בעלות התחזוקה החודשית.

 

אם אתה רוצה עלויות תחזוקה סבירות הייתי ממליץ לך לבדוק סורמיני/מיני כמה שיותר חדשות שתוכל למצוא ב20k אתה יכול אפילו לחפש רכבים עם קילומטראז גבוהה יחסית כי בנסועה שלל זה יתקזז עם הזמן.

 

היי, אז האמת שבאמת לא חשוב קריטי שזה יהיה מאזדה 6, אבל למרות מרחק הנסיעה הקצרה שנתנה רושם עירוני, מדובר בכביש מהיר (בין-עירוני) ומכוניות מיני הן לא בטוחות מספיק לטעמי.

 

לפני 10 שעות, yulianx כתב:

אני נוסע בערך 5000 אלף בשנה, הרכב שברשותו הוא רנו קליאו 2012.

מבחינת עלות אחזקה המחירים הם כאלו:

טסט 980.

ביטוח מקיף עם חובה 2700.

טיפול 550.

דלק נגיד  150 שקל לחודש.

ירידת ערך ברכב זול כבר די נמוכה וזה גם לא משהו שאתה מרגיש כול חודש או צריך לשלם על זה.

כלומר סך הכול העלות די נמוכה לחודש אל הביטוח אצלך יהיה יקר יותר כיוון שאתה נהג חדש.

מזדה 6 תהיה כניראה מעט יותר יקרה אולי בטסט.דלק אם כי לא בהבדל גדול בכזאת נסועה נמוכה.

 

כמו כן זה לא כולל תקלות או פעם בכמה שנים בלאי טבעי כמו מצבר, צמיגים.

 

למה דווקא מזדה 6? אתה מחפש רק אוטומט?

 

תודה על המידע. כן, אני מחפש אוטומט והמליצו לי על מאזדה 6 בתור רכב מאוד אמין עם תקלות מועטות, אבל אם יש לך המלצות אחרות לרכב (לא מיני) בטוח ואמין - אשמח לשמוע.

עריכה: אז אני יכול לצפות להוציא סביבות 1,000 ש"ח בחודש בהנחה שהביטוח שלי הוא 5K וירידת ערך בסיסית של 1-2K בשנה לכל היותר?

(הכנסתי בתחשיב גם טיפולים תקופתיים כגון צמיגים ומצבר).

 

לפני 10 שעות, Roycohen1979 כתב:

למה אתה מחפש רכב מנהלים מתיישן כרכב ראשון ? קח בחשבון שעלויות אחזקה גבוהות יותר ככול שהרכב מתיישב (בלאי טבעי) ויקרות יותר ככול שהרכב מסובך יותר ומפואר יותר.

נראה שאתה הולך לנסוע מעט מאוד בתוך העיר אין שום סיבה שתקנה קרוזרית חזקה ועדיף לך להתמקד במיני או סופר מיני שתהיה פשוטה יותר לאחזקה.

בגלל הנסועה הנמוכה והעובדה שיש סבירות גבוהה שב7 קילומטר לכיוון לא תגיע לטמפרטורות עבודה לאורך זמן הייתי נמנע ממנוע טורבו ומחפש אומוספרית.

גם דיזל מיותר באופי הנסיעות האלו ולא יחסוך לך כלום, הדיזל גם צריכה לעיתים נסיעות ארוכות ממושכות כדי לבצע ניקיונות למערכת סינון חלקיקים.

קיה פיקנטו, יונדאי i10, שברולט ספארט, מיצובישי ספייסטאר אלו כלים לדוגמא שיתאימו הרבה יותר לתקציב שלך ולנסיעות שאתה הולך לעשות.

 

ראה תגובות למעלה. אשמח להמלצות (לא מיני) אחרות אם לדעתך מאזדה 6 לא מתאימה.

עריכה אחרונה על ידי LaCoco
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירידת ערך תהיה יותר מאלף שקל/ אלפיים שקל בשנה.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - השימוש המתוכנן שך הוא לנסיעות קצרות, סופרמיני יעשה את העבודה טוב ביותר. הייתי מוותר על רכב יותר גדול בעיקר כיוון שבאותו סכום תוכל לרכוש רכב יותר צעיר ועם הרב תשותמת לב ומעט מזל גם במצב יותר טוב, כלומר יעלה פחות בתיקון תקלות. מבחינת צריכת דלק ההפרש מרכב יותר גדול יהיה קטן, אגרת הרישוי תהיה קצת יותר נמוכה, הביטוח תלוי ברכב הספציפי ובבעליו.

 

לגבי ירידת הערך - אני מסכים לחלוטין עם פות"ש וחולק על @yulianx. צריך להביא אותה בחשבון ולחסוך לקראת החלפת הרכב בעוד כמה שנים, כיוון שהגישה "אני לא רואה את זה בחשבון החודשי" תגרום להפתעה לא נעימה בעוד 2-3-4 שנים, כאשר תגיע להחלפת הרכב. זה לא משמעותי אם יש לך חסכונות מספקים כדי לכסות "הפתעה" כזו, אבם אם אין ריפוד, כדאי להכין משהו למצב הזה. לכן, פות"ש, "שים בצד" כמה מאות שקלים בחודש, לפי יכולתך, לקראת החלפת הרכב בעוד מספר שנים, ובמקביל לקראת הוצאות אחרות שצפויות לבחור צעיר בשנים הקרובות. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הפתעה כי הוא יודע שערכו של הרכב יורד.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל הוא צריך להתכונן למצב הזה. יש הבדל בין ידיעה ערטילאית לבין נקטית צעדים מעשיים. דווקא אצל איש צעיר שאין לו הרבה אמצעים חשוב להתכונן למצב כזה. מי שמחזיק בסכום מספק בחשבון הבנק יכול להסתפק בידיעה.

 

אבל, זה עניין של גישה. ויתכן שלבחור ממילא אין סכומים חופשיים לחסכון, אז מה שאני כותב תאורטי. נשאיר לבחור לקבל את ההחלטות כיצד לנהל את חשבון הבנק שלו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון של בתי וחתני - החזיקו זמן קצר מאזדה 6 עם ק"מ יחסית נמוך דרך המשפחה.

אכלו ממנה מרורים בזמן קצר ומכרו בזול למוסך.

רכב שלא טופל בצורה רצינית עלול להאכיל אותך מרורים גם אם הוא יפני ש"לא מתקלקל"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלנו הייתה מזדה 6 במשך שנה וחצי והרכב באמת לא אמין ביחס ל'סטיגמה' של המותג או של היפנים באופן כללי. רכב ממוצע ומטה, לא מזדקן יפה.

הייתי מחפש במקומך סופר מיני או מיני זולה, למשל סוזוקי סוויפט, קיה פיקנטו או איי10 מהדור הראשון. גם איי20 וקיה ריו יכולות להתאים, הן לא מצטיינות בצריכת דלק אבל זה לא רלוונטי עבורך. זה יהיה חכם יותר מאשר לרכוש רכב מנהלים בעל חלקים יקרים, גם יהיה לך הרבה יותר קל למכור אותן בתום השימוש.

אם רכב ידני בא בחשבון, כדאי לחשוב על הפיאסטה שעדיפה בגרסה הידנית, עולה מעט ביחס לשנתון ומגיעה עם 7 כריות אוויר (הכי הרבה בקטגוריה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1356 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...