Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יומן תחזוקה סוזוקי sx4 סדאן 2011


EliC25
שימו לב! השרשור הזה בן 283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פעם ראשונה שאני נתקל בשרשור. קודם כל אריכות חיים לאביך ובריאות איתנה!!

ה-SX4 נהנית מתדמית אפורה אבל זה אחד הרכבים הפחות מוערכים שיש פה, מאוד זריז ואמין.

לא נמכרו כמויות לליסינג, ולכן מחירה כמשומשת הוא יחסית גבוה עם שמירת ערך טובה. סוזוקי זה המותג העממי שאחוז הפרטיות שלו הוא הגבוה בישראל, מדיניות יצרן.

מחזיק SX4 האצ'בק GLX 04/2010 שנהנית מאמינות מופתית, וכן, הקורה A היא מחורבנת ברמות! ונוחות הנסיעה היא לא טובה לפי דעתי.

לגבי פילטר אויר: הדרישה להחלפה היא כל 3 שנים או 45K ק"מ בתנאי נסיעה רגילים, אני אישית מחליף כל שנתיים במקום 3.

לגבי שמן גיר: הדרישה היא כל 11 שנים או 165K ק"מ של החלפה חלקית ללא פילטר.

 אני אישית הקדמתי בשנה והחלפתי בטיפול האחרון של 10 שנים (03/2020) הוא היה די שחור (הרכב עם ק"מ נמוך מההמוצע).

ההחלפה היא די פשוטה, פתיחת בורג, ריקון ומילוי, בלי טריקים ושטיקים. יוצאים בערך 2.6-2.9 ליטר של שמן ישן וממלאים חדש. על המדיד שלך רשום:

ATF MOBILE 3309 ONLY. זה עולה 60 ש"ח לקווארט ואתה תצטרך שלושה. בטיפול הקרוב תבצע זאת.

אני מקבל צריכת דלק עירונית עם מזגן של 1/10.5 בנסיעה לא רגועה תמיד, ככה ש-1/12 משולב שטענת שאתה מקבל זה יכול להיות הגיוני.

אם חסר לך ספר רכב או טופס שגרת טיפולים אז אתה מוזמן לבקש.

 

בתאריך 23.12.2019 בשעה 20:08, EliC25 כתב:

הרכב מתחיל להרעיש במהירויות גבוהות ובידוד הרעשים די גרוע.

ב-120 קמ"ש הרכב על 2800 סל"ד, ככה שהוא לא זועק, אבל הבידוד רעשים לוקה בחסר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, yogev20 כתב:

הוא כנראה היה נהג בינוני גם כשהיה צעיר, לפי: היה טוב יותר בנהיגה.

ואם הוא משפשף כל רכב בחנייה, סימן גרוע ומסוכן, בלי לפגוע חלילה.

 

קרוב משפחה שלי  נהג משאית מעל גיל 73 נוסע שעות ביום , נוהג יותר טוב/זהיר מכל צעיר שאני מכיר.

אבל שיקול שלך. אני הייתי חושש שיש נהג כזה בסביבתי. 

חלילה, הוא לא פןגע ברכבים של אחרים בכלל, זה לא שהוא משחק מכוניות מתנגשות.

אבי היה נהג משאית עם שעות הגה רבות ואחד הנהגים הכי מנוסים בכביש, יודע לצפות הרבה פעולות של נהגים אחרים ולהערך, ממש לפני כמה שנים בזכות התכונה הזו הוא נמנע מתאונה מאוד קשה שיכלה להיות (נהג שסטה 3 נתיבים במכה בכביש 1 ובמזל רק שפשף אותו כי אבא שלי בלם בחוזקה)

העניין הוא שבבית, ביציאה מהחניית עמודים יש חומה סלעית שהוא משפשף לפעמים כשהוא נכנס ויוצא מהחניה בגלל שכל אבן בולטת בצורה אחרת מהחומה והוא לפעמים מפספס.

כשהוא מחנה רגיל ברחוב זה לוקח לו קצת זמן, כי הוא נזהר בחניות כאלו ברוורס.

לפני 17 שעות, sperial כתב:

אם כך כדאי לבדוק האם הוא כשיר לנהוג. יום אחד "ישפשף" הולך רגל.

גם לך אגיד, הבעיה שלו בעיקר בחניות ובכך שהוא אוהב לנסוע לאט.

בכל הנוגע לתשומת לב לסביבה, הוא מאוד עירני, תמיד מזהיר מראש על כל רוכב אופנוע שעומד לחתוך מימין ומשמאל, בקיצור בקטע הזה הוא מצויין.

לפני 13 שעות, avargel כתב:

 

אני רק שאלה

למה לעשות טיפול כל 5k?

 

בין 53 ל65 יש 12 אלף קמ.

לפני 13 שעות, sperial כתב:

כי זה טיפול שנתי, והאיש נוסע כ-5000.ק"מ בשנה.

 

פות"ש, מתי הרכב עלה לכביש?

כפי שכתבתי, בדיוק לפני עשור, דצמבר 10

לפני כשעה, dotan123 כתב:

פעם ראשונה שאני נתקל בשרשור. קודם כל אריכות חיים לאביך ובריאות איתנה!!

ה-SX4 נהנית מתדמית אפורה אבל זה אחד הרכבים הפחות מוערכים שיש פה, מאוד זריז ואמין.

לא נמכרו כמויות לליסינג, ולכן מחירה כמשומשת הוא יחסית גבוה עם שמירת ערך טובה. סוזוקי זה המותג העממי שאחוז הפרטיות שלו הוא הגבוה בישראל, מדיניות יצרן.

מחזיק SX4 האצ'בק GLX 04/2010 שנהנית מאמינות מופתית, וכן, הקורה A היא מחורבנת ברמות! ונוחות הנסיעה היא לא טובה לפי דעתי.

לגבי פילטר אויר: הדרישה להחלפה היא כל 3 שנים או 45K ק"מ בתנאי נסיעה רגילים, אני אישית מחליף כל שנתיים במקום 3.

לגבי שמן גיר: הדרישה היא כל 11 שנים או 165K ק"מ של החלפה חלקית ללא פילטר.

 אני אישית הקדמתי בשנה והחלפתי בטיפול האחרון של 10 שנים (03/2020) הוא היה די שחור (הרכב עם ק"מ נמוך מההמוצע).

ההחלפה היא די פשוטה, פתיחת בורג, ריקון ומילוי, בלי טריקים ושטיקים. יוצאים בערך 2.6-2.9 ליטר של שמן ישן וממלאים חדש. על המדיד שלך רשום:

ATF MOBILE 3309 ONLY. זה עולה 60 ש"ח לקווארט ואתה תצטרך שלושה. בטיפול הקרוב תבצע זאת.

אני מקבל צריכת דלק עירונית עם מזגן של 1/10.5 בנסיעה לא רגועה תמיד, ככה ש-1/12 משולב שטענת שאתה מקבל זה יכול להיות הגיוני.

אם חסר לך ספר רכב או טופס שגרת טיפולים אז אתה מוזמן לבקש.

 

ב-120 קמ"ש הרכב על 2800 סל"ד, ככה שהוא לא זועק, אבל הבידוד רעשים לוקה בחסר.

תודה רבה על הפרטים

אם נדרשת החלפה כל 11 שנים יש לי עוד שנה עד המאורע.

למרבה ההפתעה יש עדיין את הספר רכב ואפילו כל היסטוריית הטיפולים רשומה בו... חלק מהיתרון בלקנות יד ראשונה מזקנה (עליה השלום)

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע, כי השתמע בדבריך שהוא לא שם לב לרכבים בגלל הגיל -וזה לא נכון או קשור לגיל. 

(בתנאי שלא מדובר על בן אדם חולה חלילה, אז זה יכול לקרות גם בגיל יותר צעיר)

 

שמח שזה לא המצב, הבריאות של אביך חשובה יותר מאשר לנהוג על הכביש. היום זה רכב משופשף

לא רוצה לחשוב על משהו אחר משופשף, שיכול להשפיע על כל מהלך חייהם של משפחות שלמות. 

 

זהירות על הכביש היא חובה, מי שיודע לצפות מעשים לפני שהם קורים, זה בכלל יתרון. לדאבוני אנשים לא קולטים נהגים מסוכנים שעוד שנייה

עומדים לחתוך אותך ולגרום לתאונה אם לא תצפה מראש את המהלכים שלהם על הכביש. (זה לא בעיה לחיזוי)

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dotan123 כתב:

פעם ראשונה שאני נתקל בשרשור. קודם כל אריכות חיים לאביך ובריאות איתנה!!

ה-SX4 נהנית מתדמית אפורה אבל זה אחד הרכבים הפחות מוערכים שיש פה, מאוד זריז ואמין.

לא נמכרו כמויות לליסינג, ולכן מחירה כמשומשת הוא יחסית גבוה עם שמירת ערך טובה. סוזוקי זה המותג העממי שאחוז הפרטיות שלו הוא הגבוה בישראל, מדיניות יצרן.

מחזיק SX4 האצ'בק GLX 04/2010 שנהנית מאמינות מופתית, וכן, הקורה A היא מחורבנת ברמות! ונוחות הנסיעה היא לא טובה לפי דעתי.

...

אני מקבל צריכת דלק עירונית עם מזגן של 1/10.5 בנסיעה לא רגועה תמיד, ככה ש-1/12 משולב שטענת שאתה מקבל זה יכול להיות הגיוני.

אם חסר לך ספר רכב או טופס שגרת טיפולים אז אתה מוזמן לבקש.

 

ב-120 קמ"ש הרכב על 2800 סל"ד, ככה שהוא לא זועק, אבל הבידוד רעשים לוקה בחסר.

 

אלה פחות או יותר גם הרשמים שלי מסוזוקי כזאת (SX הצ'בק 2011) - רכב זריז, תנוחת ישיבה מאוד נוחה וגם כניסה ויציאה נוחות מאוד בגלל הגובה. צריכת דלק אצלי עמדה על כ-13 ק"מ לכל ליטר בממוצע בנסיעות משולבות, בבינעירוניות הגעתי גם ל-1 ל-15.

לגבי קורת A - לא הפריעה לי בכלל. יש שם מן פיצול בקורה עם חלון משולש נוסף - שדה ראיה מצויין לטעמי. בכלל, שדה הראיה ברכב הזה היה פנטסטי - גם יושבים גבוה וגם השמשות גדולות מאוד. לעומת הרכבים החדשים אין מה להשוות בכלל...

רעש בנסיעה - כמו שנאמר. שומעים יופי גם את המנוע וגם רעשי כביש ורוח, הבידוד לא משהו בכלל.

אמינות -הרכב שלי לא הפגין אמינות יוצאת מן הכלל, למרות שטופל לפי הספר במוסך מורשה כל השנים. מעבר לבלאי הסביר (צמיגים וברקסים), הלך גם אלטרנטור וגם מדחס המזגן וגם התחילו נקישות חשודות במנוע (בגינן הוחלט למכור את הרכב, אחרי שהמוסך המטפל לא הצליח לאבחן את הבעיה והתחיל לדבר על החלפת מנוע). היו גם רעידות בסרק שלא הצלחתי לפתור - ניקוי מצערת, החלפת תושבות מנוע לא עזרו.

 

בסה"כ הרכב היה בסדר גמור ללא תופעות מיוחדות ב-8 השנים הראשונות (6 אצל הבעלים הראשון ו-3.5 אצלי בסה"כ) ורק בשנה האחרונה ההתחלתי לראות בעיות גדולות יותר... נמכר עם כ-130 אלף ק"מ, שזה לא הרבה לגיל המכונית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, dotan123 כתב:

ה-SX4 נהנית מתדמית אפורה אבל זה אחד הרכבים הפחות מוערכים שיש פה, מאוד זריז ואמין.

 

אכן אמין , ואפילו גם חסכוני יחסית לגיר 4 הילוכים, קיבלתי ממנה 1 ל-14.5 בנסיעה רגועה אך ללא יותר מדי מחשבות לחיסכון. 

 

אבל הוא ההגדרה של אפור, כמו רוב הרכבים של סוזוקי. 

 

מיד אחריו קיבלתי אופל אסטרה 1.4 2014, ואם נשים את עניין האמינות בצד, ההבדלים בניהם היו פשוט תהומיים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי יש לי ניסיון רע עם הרכב הזה. קיבלתי אותו פעם כרכב חלופי וכל פעם שהייתי מסתובב בכיכרות,

גם אני וגם הנוסעים איתי ברכב היו מקבלים סחרור וכאב ראש.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Olegis כתב:

אמינות -הרכב שלי לא הפגין אמינות יוצאת מן הכלל, למרות שטופל לפי הספר במוסך מורשה כל השנים. מעבר לבלאי הסביר (צמיגים וברקסים), הלך גם אלטרנטור וגם מדחס המזגן וגם התחילו נקישות חשודות במנוע (בגינן הוחלט למכור את הרכב, אחרי שהמוסך המטפל לא הצליח לאבחן את הבעיה והתחיל לדבר על החלפת מנוע). היו גם רעידות בסרק שלא הצלחתי לפתור - ניקוי מצערת, החלפת תושבות מנוע לא עזרו.

 

בסה"כ הרכב היה בסדר גמור ללא תופעות מיוחדות ב-8 השנים הראשונות (6 אצל הבעלים הראשון ו-3.5 אצלי בסה"כ) ורק בשנה האחרונה ההתחלתי לראות בעיות גדולות יותר... נמכר עם כ-130 אלף ק"מ, שזה לא הרבה לגיל המכונית.

בעיות כאלו הן לא קטנות, וזה לא אופייני לסוזוקי מטופלת עם ק"מ ממוצע מינוס כמו שלך. ב-10 שנים (5 אצל הבעלים הקודם ו-5 אצלי, למרות שבתכל'ס כיום אני רק מטפל בה והבאתי אותי לאחי שינהג עליה) הדבר היחיד שהוחלף, מלבד בלאי טיבעי וכ"ו,  זה תושבות מנוע עליוניות בגלל רעידות שזה לא בהגדר של תקלה, אלא בלאי

 

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

מיד אחריו קיבלתי אופל אסטרה 1.4 2014, ואם נשים את עניין האמינות בצד, ההבדלים בניהם היו פשוט תהומיים. 

סיכמת את הנושא של סוזוקי בארץ: אמינות. לא מעבר. ואם תוסיף את מדיניות היבואן (מכשירי תנועה) להמעיט במכירות לליסינג, תקבל בדיוק את מה שמר ישראלי מחפש: שמירת ערך ואמינות.

תראה את הכתבה הזו: מבחינת מותגי הרכב העממיים סוזוקי מובילה באחוז הפרטיות. מי שממוקם מעליה אלו רק מותגי פרימיום להוציאת את MG שמכירת 499 כלי רכב בשנה לא בדיוק מהווה פרמטר למשהו. 

 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3752057,00.html

 

 יצא לי לנהוג על אסטרה 5 דל' אותה שנה, אין מה להשוות בכלל לסוזוקי בשום פרמטר.  אסטרה עולה עליה מא' ועד ת'.

ההבדל היחיד זה שבעל האסטרה החליף מנוע ב-70K למרות שהרכב אצלו מיום עלייתו על הכביש וטופל ב-UMI. זה ההבדל ולכן המחיר של אופל בארץ כמשומשת הוא ביזיון.

 

לפני שעתיים, Olegis כתב:

לגבי קורת A - לא הפריעה לי בכלל.

נדמה לי בסיוויק של 2006-2011 סדאן יש את אותה "בעיה", בכל אופן לי זה די מפריע.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שנפלתי על אקזמפלר בעייתי, לא יודע.

 

לזכות ה-SX4 ייאמר שהישיבה בה הייתה סופר נוחה וכמובן שדה הראיה היה מעולה עם החלונות הגדולים והמראות הגדולות. היום בפוקוס יש לי מראות קטנות שלא מאפשרות לראות את שפת המדרכה וזה מקשה על חניות ברוורס (עדיין לא התרגלתי למצלמת רוורס). ב-SX4 לא הייתה בעיה כזאת. 

מכל המכוניות החדשות שבדקתי, רק סוזוקי ויטארה הייתה נוחה במידה דומה. פיז'ו 2008 למשל, זכורה לי לרעה במיוחד - היה משהו מוזר בכיסא הנהג (אולי קצר ונמוך מדי?) ושדה הראיה החוצה מוגבל ביותר, במיוחד קדימה שזה אבסורד. מלמטה יש שם מסך מולטימדיה שחוסם חלק מהנוף, ומלמעלה יש את החלק של החיישנים והמצלמות שיושב מאחורי המראה המרכזית. יחד עם השיפוע והגודל של השמשה הקדמית זה יצר אצלי ממש תחושה קלאוסטרופובית, לא מבין איך אפשר לנהוג בדבר הזה בבטחה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלינו יש כזאת סדאן שעלתה לכביש בספטמבר 2010,  עשתה כ93K ק"מ.

מבחינת אמינות סה"כ מצוין, חוץ מתקלות חוזרות בציריות אין ממש טענות, יש כבר כמה שנים המהום מחזורי מוזר בתאוצה באיזור ה2500 סל"ד כשהמנוע קר והמזגן דלוק, למוסכניקים אין מושג אז אנחנו לא מתעסקים בזה (אולי ממדחס המזגן?).

הסיפור עם הציריות התחיל כשהרכב היה בן 6 ונכנס לטיפול שנתי והוחלפה גומיית ציריה (היתה בלויה לטענת המוסך) וכשלושה שבועות לאחר מכן באמצע נסיעה מאילת התחילו רעידות ונקישות מהציריה. הציריה הוחלפה לאחת משופצת ו4 שנים לאחר מכן (לפני כמה חודשים) שוב אותו סיפור (נקישות, גומיה קרועה לגמרי, כל הגריז בחוץ) ושוב החלפת ציריה. אז או שזה עניין של חוסר מזל או שהמוסך הראשון עשה ח*א עבודה עם חלפים גרועים.

חוץ מזה הכל תקין, יש איזה קרקוש מעצבן מהדשבורד אבל ניחא. בידוד הרעשים גרוע, אני מניח שגומיות האיטום הישנות בדלתות תורמות לעניין.

סה"כ אחלה רכב כדי להגיע מA לB עם המון מקום בבגאז', דיי זריז במהירויות עירוניות בזכות הילוך ראשון קצר, התאוצה מ0 ל30-40 מצוינת לדעתי. איכות הנסיעה סבירה+, תנוחת הישיבה ומושב הנהג נוחים מאוד לטעמי.

 

עריכה אחרונה על ידי Michaelr
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בידוד הרעשים בסוזוקי גרוע מאז שאני מכיר אותן - ובמהלך השנים היו לי לא פחות מ-6 (כולל ה-3 שיש עכשיו) ועוד אחת שהיתה של אבא שלי ובהמשך אצל אחותי. מעולם לא הפריע לי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הבאלנו 1996, שהבידוד שלה נפגע בתאונה, אתה לא יכול להפחיד אותי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבידוד רעשים לא להיט גם במיצובישי, טויוטה ויונדאי, ואני מתאר לעצמי שזה המצב גם בשאר האסיאתיות, שהן לא לקסוס.

 

אולי יש יוצאי דופן, אבל אני אישית לא נתקלתי.

 

קיה הלכו עם זה עוד יותר רחוק, ובK5 ויתרו על בידוד רעשים פיזי לגמרי לטובת ביטול רעשים אלקטרוני.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 283 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...