Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלת אלקטרוניקה: כרטיס פיקוד למנוע מאוורר (כנראה DC ולא AC).


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא ברור מי החוכמולוג שיושב ב GREE (יצרן המזגנים של תדיראן) שהחליט שנוסחה מנצחת - כן משנים.

 

מדובר במזגן ON\OFF מדגם Tadiran 30R ביחידת המעבה (קיים גם בדגם 20R ואולי עוד דגמים שטרם נתקלתי בהם), בו נמצא כרטיס שכל ייעודו הוא.... הפעלת המנוע מאוורר של המעבה !

עד היום כל המזגנים עבדו עם מאוורר AC רגיל עם קבל פשוט וזול. זהו חלק סופר אמין, נדיר מאוד שמתקלקל - ואם מתקלקל משהו, זה רק הקבל אחת לכמה שנים (וגם... לפעמים זה מחזיק נצח).

לא ברור למה צריך לסבך את העניינים. ממאוורר פשוט של 3-4 חוטים, עברו לכרטיס פיקוד שממנו יוצאות 2 צמות חשמל למאוורר - אחת עם 3 חוטים ועוד אחת עם 5 חוטים (!). סה"כ 8 חוטים בשביל להפעיל מאוורר אומלל אחד !!! (חוץ מההזנת מתח כמובן, שזה *עוד* 2 חוטים שמתחברים לכרטיס).

 

מסתבר שהכרטיס לא מאריך ימים ונדרשות החלפות לא מעטות.

מעבר לעובדה שניתן לבצע הסבה למנוע AC (לקנות מנוע, להחליף את הקיים ולבטל את הכרטיס) - השאלה הנשאלת היא: האם ניתן באמצעות שנאי AC-DC מתאים, לעקוף את הכרטיס האומלל הזה ?

 

מצ"ב קישור שמצאתי לספק סיני שמוכר כרטיס כזה בדיוק.

https://item.taobao.com/item.htm?ft=t&spm=a21m2.8958473.0.0.41b75919fM1bok&id=554041582001

 

(במסך שנפתח יש ללחוץ על Continue to taobao.com)

 

תודה מראש למגיבים :)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שהכרטיס לא מאריך ימים ונדרשות החלפות לא מעטות.

מעבר לעובדה שניתן לבצע הסבה למנוע AC (לקנות מנוע, להחליף את הקיים ולבטל את הכרטיס) - השאלה הנשאלת היא: האם ניתן באמצעות שנאי AC-DC מתאים, לעקוף את הכרטיס האומלל הזה ?

 

תודה מראש למגיבים :)

 

איציק

הערה קלילה.

 

שנאי הינו רכיב שעובד רק במתח AC כלומר מנחית מתח AC מסויים למתח AC אחר וזהו.

 

בכדי לבצע המרה מ-DC ל-AC תצטרך מעגל קצת יותר מורכב כמו ממיר מתח שקיים עבור רכבים.

 

אנסה לחשוב האם קיים פיתרון זול ומתאים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא - מה יש במנוע, שלכאורה נראה פשוט לחלוטין, לעשות עם חיבור של 8 חוטים ועוד 2 להזנה של פאזה ואפס לכרטיס ?

זה סהכ מאוורר פשוט .

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהמאוורר מבוקר מהירות?

אני בדעה להחליף למאוורר AC סטנדרטי

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר הוחלף במאוורר ac סטנדרטי עם קבל 7uF.

 

להלן השירטוט מהמאוורר המקורי:

IMG_20180805_221841.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה רשום עליו כמעט כלום למעט מנוע ac עם שרטוט לארבע חוטים (פאזה משותפת למנוע ולקבל, חוט אדום לקבל, חוט שחור לאפס וחוט אחרון להארקה: צהוב-ירוק).

 

המאוורר החדש לא יושב על הכרטיס, הוא מאוורר סטנדרטי של הדגם המקביל (הפציינט הוא 30R והמאוורר של 28i).

הכל מתאים בצורה מושלמת: אותן התושבות בין המנוע עצמו למעבה, אותה התושבת (ציר המנוע) למניפה, אותה הברגה בקצה המנוע עבור האום להידוק המניפה.

מנוע ה ac מעט יותר גדול בעומקו, יתר המימדים זהים לחלוטין. אין בעיה לשים מנוע מעט יותר עמוק כי בתושבת במעבה יש המון מקום מאחור.

מבחינת כל המידות (אופסט של המנוע ביחס לקודם), הכל זהה לחלוטין ואין הבדלי מרחקים במניפה בין המנוע הקודם לחדש.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר הוחלף במאוורר ac סטנדרטי עם קבל 7uF.

 

להלן השירטוט מהמאוורר המקורי:

המנוע הוא BRUSHLESS DC, אתה בטוח שהמזגן הוא ON-OFF ולא מזגן אינוורטר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע הוא BRUSHLESS DC, אתה בטוח שהמזגן הוא ON-OFF ולא מזגן אינוורטר?
טעות שלי: למנוע בראשלס DC הוא מתנהג כמו מנוע אינוורטר: יש לו יכולת מיתוג לעוצמות שונות. כמו למנוע סינכרוני. עריכה אחרונה על ידי gbguy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות שלי: למנוע בראשלס DC הוא מתנהג כמו מנוע אינוורטר: יש לו יכולת מיתוג לעוצמות שונות. כמו למנוע סינכרוני.

אם אתה מגיב, נסה לדייק. עשית סלט שלם.

המנועים התעשיתיים המצוידים בממיר תדר הם מנועי רוטור כלוב מקוצר אסינכרוניים, בשום אופן לא מנועים סינכרוניים. נכון שקיימים גם מנועים סינכרוניים בעלי מהירות משתנה ואז זה סיפור שלם עם מעורר חלוץ מיוחד, ואופייני למפלצות של אלפי כוחות סוס.

ויכולת המיתוג באופן אופייני לא קשורה לעוצמה אלא בראש ובראשונה למהירות סיבוב המנוע. נכון שממירי תדר מודרניים מצוידים גם בבקרת מומנט, מאפשרים ריבוי התנעות בלי לחמם את רוטור המנוע וכללית מחליפים בתעשייה שימושים בהם היה מקובל להתקין מנועי DC. מנועי DC מצטיינים במומנט גבוה גם בסל"ד נמוך וממירי תדר מודרניים מאפשרים להשתמש לצורך כזה במנועי רוטור כלוב מקוצר פשוטים, נפוצים וזולים.

כל זה מעניין, וכלל לא קשור למנוע זרם ישר נטול פחמים כפי שמותקן במזגן עליו התאונן איציק.

מנועי זרם ישר נטולי פחמים נפוצים היום במברגות ובאימפקטים של החברות האיכותיות. היתרונות בגדול הם העדר ניצוצות, אפשרות לויסות מהירות הסיבוב, בלאי מופחת בהעדר פחמים ובכלל נצילות משופרת.

מול כל אלה קימת בעיית המורכבות וכבר נשרף אצלי שדה של מברגת מקיטה 18 וולט מטיפוס כזה וזאת לאחר שימוש מועט מאד.

 

אם אני צריך לנחש היתרון של מנוע כזה במאוורר המעבה הוא שיפור הנצילות של המזגן כולו והפחתת הרעש בלילה, כשמהירות המאוורר נמוכה מספיקה אבל עדיין בלי להרעיש. לתדיראן היו בזמנו מזגנים רצפתיים שצוידו במאוורר חיצוני בעל 2 מהירויות וסומנו במתגי ההפעלה במאייד בציור ירח/שמש כך שפתרונות יש, רק צריך ליישם אותם.

 

מבחינת היצרן הסיני כנראה שזו הצלחה, למכור בלי סוף חלקים.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר הוחלף במאוורר ac סטנדרטי עם קבל 7uF.

 

להלן השירטוט מהמאוורר המקורי:

 

מה שיש לך שם זה באמת Brushless DC (BLDC). הוא יכול להיות מבוקר מספר מהירויות קבוע או עם בקרה רציפה (מה שכנראה קורה בinverter). הקווים U, V, W הם הפאזות לBLDC (תמיד יש שלוש פאזות במנוע כזה), ואח"כ יש שם עוד שלושה קווי חישה, אחד לכל פאזה (Hu עבור פאזה U, וכן הלאה).

 

הרעיון דווקא חיובי - לעבור למנועים יעילים ושקטים יותר. אגב, המרחק הטכני בין מערכת כזו למערכת אינוורטר לא אמור להיות גדול, המנוע אותו מנוע ואולי רק הכרטיס מעט מתוחכם יותר.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להעיד ספציפית על המעבה שלי (Panasonic מולטי אינוורטר) שהמאוורר שלו בוודאות עם מספר מהירויות. כשהוא עובד בנצילות נמוכה, או כשלא חם מדי בפינה בה הוא נמצא, המאוורר שלו עובד במהירות נמוכה וכמעט ולא ניתן לשמוע אותו. זה מאוד מאוד חיובי בנושא של זיהום רעש.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיש לך שם זה באמת Brushless DC (BLDC). הוא יכול להיות מבוקר מספר מהירויות קבוע או עם בקרה רציפה (מה שכנראה קורה בinverter). הקווים U, V, W הם הפאזות לBLDC (תמיד יש שלוש פאזות במנוע כזה), ואח"כ יש שם עוד שלושה קווי חישה, אחד לכל פאזה (Hu עבור פאזה U, וכן הלאה).

 

הרעיון דווקא חיובי - לעבור למנועים יעילים ושקטים יותר. אגב, המרחק הטכני בין מערכת כזו למערכת אינוורטר לא אמור להיות גדול, המנוע אותו מנוע ואולי רק הכרטיס מעט מתוחכם יותר.

 

נכון - הרעיון דיי חיובי, הביצוע לא אמין במיוחד והאמת שגם חסר משמעות למזגני ON OFF.

 

נראה שמדובר במאוורר עם מהירות קבועה.

מדובר בכרטיס שמוזן פאזה ואפס והיציאות היחידות שלו הן 2 מחברים למאוורר. אין חיישנים נוספים שמחוברים לאותו כרטיס ואין שום תקשורת אחרת.

הזנת הכרטיס בוטלה וחוברה ישירות למאוורר החדש והוא עובד מצויין.

לציין שהמאוורר החדש תואם גם לדגם (של תדיראן כמובן) 28i וגם ל-28A.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...