Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עולה חדשה, Toyota MR2 85, יומן מסע (עודכן 13.1.16)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי נקיון קל ושפשוף נמרץ של איזור מסוים עם מטלית מיקרופיבר, אני בטוח לחלוטין שהצבע יתעורר לחיים אחרי טיפול דיטיילינג.

בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות למשתמש Eli z שהתנדב לעזור בטיפול, לא טריוויאלי בכלל במיוחד ללא היכרות אישית קודמת. אני מאוד מעריך את ההצעה וכמובן ששנינו נעדכן אתכם לאחר שיצא לפועל.

 

בנתיים, הרכב קיבל סט צמיגים חדש מסוג פאלקן ze912. אמנם הצמיג לא ספורטיבי, אבל עקב מצבם החמור של הצמיגים הישנים החלטתי שלא להמתין להזמנה מיוחדת.

בסבב הבא כנראה אלך על אסימטריק בהזמנה מיוחדת. בנוסף אני צד סט ג׳אנטים נוסף שעליו יורכבו צמיגי ג׳ימקאנה או אימוני דריפט (כן, כן, אני יודע שחלקכם מצקצקים בלשון עכשיו, אבל אני נהנה!)

תודה גם לצמיגי שואף ברמת גן על השירות. זאת הפנצ׳ריה הקבועה שלי, שגם כשצריך ״לריב״ עם ברגים שלא נפתחו כמעט עשור, תמיד נשארים אדיבים.

 

19544d970a27cd6d8a3ee7c2954ad785.jpg

 

 

בנוגע לקלאץ׳, אני דיי מתלבט האם ללכת על קלאץ׳ מקורי בלבד (עם pressure plate) בגודל 200 מ״מ שהוא הכי זול, קצת מעל יש את אותו קלאץ׳ בשילוב פלייויל קל (3.9 ק״ג), ועוד קצת מעל זה האופציה היקרה ביותר (למרות שעדיין לא בשמיים), קלאץ׳ 212מ״מ עם פלייויל קל (4 ק״ג).

212 מ״מ הוא בעצם המקורי משנתונים 86+ ואמור להיות עמיד יותר.

דעות יתקבלו בברכה...

 

עוד על הפרק- צירי דלת הנהג בלויים והדלת ״רוקדת״ מעט. דלת הנוסע לעומת זאת יושבת כמו חדשה, אולי פונקציה של כמות הפעמים שנפתחה ונסגרה במהלך השנים.

נמצאו מספרי חלקים לצירים חדשים, נעים בין 40-50$ לציר כאשר ישנם שני צירים. כעת אני עושה השוואה מאיפה הכי משתלם להזמין מבחינת עלויות משלוח, כאן נמצא ההבדל האמיתי בעלות.

 

 

נשתמע בעדכון הבא :)

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

  • תגובות 204
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בשמחה.

בנוגע לקלאץ' -שווה לשקול קוטר גדול יותר אם אין בעיית תאימות. בטח אם פער המחירים אינו גדול.

M-TECH E46

פורסם

בדוק גם אפשרות של איזון דינמי לגלגל התנופה ופלאטת הלחץ. אם לא עושים בארץ (הקושי הוא במציאת תותב מתאים להרכבת גלגל התנופה) אולי יוכלו לעשות זאת בחנות ממנה תקנה, בהנחה שאתה קונה מסדנא מתמחה.

 

יש לאוטו מספיק כוח בסטוק בישביל אימוני דריפט על מסלול יבש?

פורסם

סט דריפט זה דבר מבורך.

 

E30 עם מנוע 1.8 מצליחה לנסוע על הצד עם דיפרנציאל מתאים. היתרון הוא המשקל הנמוך של הרכבים הללו. אני סבור שגם כאן המצב דומה

M-TECH E46

פורסם

תודה לשניכם על ההמלצות.

 

למען האמת עשיתי בדיקה מעמיקה יותר והופתעתי לגלות שפער המחירים בין הקלאץ' 200מ"מ ל212מ"מ הוא גדול יותר ממה שחשבתי.

שני הקלאצ'ים בגדר OEM, ההבדל בניהם הוא כ20$, אך ההבדל המהותי הוא בפלייויל. כמובן שההפרש הזה יבוא לידי ביטוי במכס, מה שיגדיל את הפער עוד יותר ויביא את הקיט לטווח מחירים שלדעתי ישתלם ללכת עם ה200מ"מ שמתאים לצרכים שלי כרגע וכנראה שגם בעתיד.

כך או כך, במידה ואזדקק לקלאץ' חדש ומחוזק בעתיד, יש בהישג יד בשתי המידות.

 

בהקשר הכח, כמו שאלי אמר מדובר ברכב קל משקל ועם המנוע המרכזי הוא מתחלק מעולה בין שני הצירים.

תוסיף על כך בסיס גלגלים קצר ו(לפחות לפי התחושה)הילוכים קצרים- וגם עם 124 כ"ס לרכב תהיה תחושה כללית של קארטינג, רק קצת יותר אלגנטי.

כרגע הקלאץ' מעט מחליק ובכל אופן אני לא לוקח סיכונים שכאלה בכביש הציבורי, אך כן נתקלתי במצבים שנכנסתי לכיכר איטית (10-15 קמ"ש), ללא פרובוקציות ועם גז קבוע והישבן ברח מעט.

אני מאמין שלאחר החלפת הקלאץ' ובהינתן מקום סטרילי לאימון- אנחנו נהנה יחד גם ביבש:-D

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם (נערך)

אם הקלאץ' הוא צד הגיר בשילוב גיר-מנוע, אז הפלייויל, או "גלגל תנופה" בעברית, הוא צד המנוע.

יכולת התפיסה של הגיר למנוע, היא בעצם נגזרת של החיכוך בין הקלאץ' לגלגל התנופה.

 

clutchexplosion(1).jpg

 

מעבר לכך שהוא החלק הנע עליו נתפס הקלאץ', כשמו כן הוא- גם מספק תנופה/מומנטום בחיבור בין השניים ומשקלו משפיע על תחילת הנסיעה.

כולנו מכירים את הסיטואציה שבה הרמנו את הרגל מהקלאץ', לא נתנו מספיק גז וגרמנו למנוע להכבות. ככל שגלגל התנופה קל יותר נאלץ לפצות על כך עם הדוושה הימנית בתחילת נסיעה.

בנוסף, מאחר וגלגל התנופה הינו חלק נע אשר מורכב ישירות למנוע, החלפתו ביחידה קלה יותר תקל על פעולת סיבוב המנוע ותתרום לתחושת "עירנות/רצון" המנוע בזמן טיפוס בסל"ד.

במקרה שלי יוחלף בחדש במשקל כ50% מהמקורי.

 

זה היה חצי השקל שלי, מקווה שהצלחתי להסביר בצורה טובה.

אני מניח שתכף יגיעו תותחים טכניים אמיתיים, יתקנו אותי קצת ויבהירו בצורה טובה יותר (57מ"מ נקרא אל הבמה:-P)

עריכה אחרונה על ידי Maor Bracha

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם
אכן אחת המיוחדות!!!

תתחדש תהנה מי ייתן ועוד אנשים ירימו את הכפפה ויביאו רכבים מיוחדים לנופי כבישינו

 

עידן

 

אל תדליק אותי, אכלתי את כל התקציב לשנה הקרובה :wink:

פורסם

גלגל תנופה קל מאז מקובל האופנועים, בה הוא משולב במנוע בעל מהלך בוכנה קצרצר, מאחר ואיל צורך במומנט גבוה, אך נדרש הספק גבוה יחסית..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

מאור ברכות על הרכב המדהים הלוואי ונראה עוד רכבים כעין אלו בכבישי ארצנו - תתחדש ובהצלחה

מצא משה

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

איזה צעצוע מגניב הדבר הזה! אתה חייב לשים לה אנטנה ענקית על הגג כמו של הקשר של משטרה פעם ויש לך מכונית על שלט בגודל אמיתי!

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אביה, תודה על הקישור. במהלך החודשים האחרונים חרשתי את האינטרנט במטרה ללמוד את הרכב, שוק האפטר-מרקט ומה ארצה לעשות ברכב שלי.

חידוש/שיפור מערכת המתלים, ההיגוי ברכב כמובן בתכנון, אך לעתיד הרחוק יותר. סט קוילאוברים עם קאמבר פלייטס + בושינגים לכל הרכב זאת הוצאה דיי גדולה, קודם אסיים יישור קו ראשוני ופיצ'יפקעסים קטנים.

מעבר למערכת המתלים יש לי כמה תוכניות שונות למערכות אחרות, חלקן משוגעות יותר חלקן משוגעות פחות, נראה לאן הדרך תקח אותנו:-D

בנתיים הזמנתי הגה חדש, קצת בגלל ההגה ספינה שיש באוטו כרגע וקצת בגלל שאני די נגעל מהמחשבה שהבלאי שלו נוצר משלושים שנה של זיעה...

ההגה מסוג מומו פרוטוטיפו שלטעמי מקנה מראה קלאסי ותואם לתקופה:

 

momo-prototipo_black.jpg

 

 

חוץ מזה הגעתי להחלטה שההפרש לא משתלם ובצעתי הזמנה לקלאץ' 200מ"מ עם פלייויל קל עשוי כרומולי שאמור לתת "אחיזה" טובה יותר, במידת הצורך בעתיד ניתן להזמין גם דיסק קלאץ' מחוזק.

גם אטם מכסה שסתומים עושה את דרכו לארץ.

 

 

ותמונה למען המוזה (לא הרכב שלי...)

 

20110416C.jpg

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם
אם הקלאץ' הוא צד הגיר בשילוב גיר-מנוע, אז הפלייויל, או "גלגל תנופה" בעברית, הוא צד המנוע.

יכולת התפיסה של הגיר למנוע, היא בעצם נגזרת של החיכוך בין הקלאץ' לגלגל התנופה.

 

[ATTACH=CONFIG]422521[/ATTACH]

 

מעבר לכך שהוא החלק הנע עליו נתפס הקלאץ', כשמו כן הוא- גם מספק תנופה/מומנטום בחיבור בין השניים ומשקלו משפיע על תחילת הנסיעה.

כולנו מכירים את הסיטואציה שבה הרמנו את הרגל מהקלאץ', לא נתנו מספיק גז וגרמנו למנוע להכבות. ככל שגלגל התנופה קל יותר נאלץ לפצות על כך עם הדוושה הימנית בתחילת נסיעה.

בנוסף, מאחר וגלגל התנופה הינו חלק נע אשר מורכב ישירות למנוע, החלפתו ביחידה קלה יותר תקל על פעולת סיבוב המנוע ותתרום לתחושת "עירנות/רצון" המנוע בזמן טיפוס בסל"ד.

במקרה שלי יוחלף בחדש במשקל כ50% מהמקורי.

 

זה היה חצי השקל שלי, מקווה שהצלחתי להסביר בצורה טובה.

אני מניח שתכף יגיעו תותחים טכניים אמיתיים, יתקנו אותי קצת ויבהירו בצורה טובה יותר (57מ"מ נקרא אל הבמה:-P)

 

תודה רבה! השכלתי :)

חן

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו !

איפה הקאץ' ?


×
×
  • תוכן חדש...