Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום הולדת 40 לפיג'ו 604 - מכונית הפאר הראשונה והאחרונה של פיג'ו.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 3402 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כרגיל, נהניתי לקרוא.

 

רוב ה-604 בארץ היו בצבעים מטליים. כילד בשנות השבעים, אני זוכר אותן כמכוניות מאוד מרשימות, לרוב נהוגות בידי אנשים מעונבים ומחוייטים(השימוש בעניבות בארץ היה נפוץ יותר עד סוף שנות השבעים).

 

בעבר גם אני זכיתי לנהוג באחת, ידנית עם קרבורטור. מעבר לנוחות המדהימה, המכונית גם התנהגה היטב, חרף זויות הגלגול המרתיעות. היה לה גם הגה כח מצויין לשנים ההן אך המנוע היה די דרדלה על המכונית הכבדה.

 

רמת הנוחות של ה-604 היתה כה טוטאלית, עד שהאפילה על זו של אחותה מבית, הסיטרואן CX

 

605 היתה מכונית מצויינת. מרווחת, נוחה ומהנה לנהיגה, אך נפלה קרבן לעיצובה האנונימי, בנוסח "תגדיל לי את ה-405 בשקל תשעים". אפילו הרנו ספראן, למי שזוכר, נראתה מכובדת יותר.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב ה 604 נרכשו על ידי אנשים שנמנעו מרכישת מכוניות גרמניות, וזה היה די נפוץ לפני 3 עשורים.

ביצועי ה 604 לא היו רעים, ולא נפלו מאלו של מתחרותיה, לפחות תאורטית.

כפי שציינתי, ל 604 היו זוג מאיידים; מאייד סולקס 32 לסיבובי סרק בלבד, ומאייד סולקס כפול גדול, 35\35 לנסיעה.

תאורטית העסק עבד טוב, מעשית המכונית היתה בלתי אפשרית לכיוונון, גם בשל המפלג המסובך בעל זוג הפלטינות, והפעם היחידה בה היא היתה מכוונת כיאות, היתה ביום בו עזבה את הסוכנות..

בשל כך צריכת הדלק היתה גבוהה והביצועים נפגעו מאד.

הדגמים שהגיעו עם חישוקים קלים ומרהיבים יועדו לשימוש בצמיגי מישלן TRX מילימטריים, וכשהצמיגים התכלו והורכבו צמיגים מילימטריים, האוויר לא היה מחזיק והיתה דליפה תמידית, עד ששבו להשתמש בחישוקים מפח.

גם איכות הגימור היתה רחוקה מהסטנדרטים של הגרמניות, והפלסטיקה לא היתה עמידה במיוחד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שמעונין ומבין צרפתית, שרשור ארוך כאן: http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/youngtimers/sujet391476.htm

 

בקשר למנוע ניתן כמובן להשתיל גרסה יותר מאוחרת מזפרן או 605 עם עד 200 כ''ס והזרקה פחות או יותר אמינה.

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מהחוויות שלי למותג הצרפתי.

כנער בשנות השמונים,למדתי מכונאות רכב ברשת אורט שהיתה ממוקמת מעל המוסך המרכזי(שרודר).

בתקופה זו זכיתי לראות ולתקן דגמים של רכבים שנדיר לראות היום אם בכלל.הפזו 604 של דוד לובינסקי בכבודו.סיטרואן GSA gti שהיתה שייכת לחתן של דוד לובינסקי מדובר ברכב 2500 סמק gti

205 GTI 1.9 1.6 כמו כן היתה ה 309 קופה GTi 1.9 וכמובן סיטרואן BX שגם היתה GTi

בקיצור חויה של רכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, סקירה מרתקת וכתובה היטב , כרגיל.

בכל זאת הרשה לי לחלוק עליך בנושא הכותרת והמיתוג שציינת.

לדעתי, אין זה מדוייק לכתוב בכותרת :"

מכונית הפאר הראשונה והאחרונה של פיג'ו".



ה - 604 בניגוד למה שתארת לא נועדה להתחרות במכוניות הפאר של תקופתה ואינה שייכת כלל לסגמנט זה.

גם בשנות ה - 70 וה - 80 הייתה קטגוריית

luxury cars שכללה מרצדס S , ב.מ.וו. 7 , יגואר XJ ועוד. מכוניות אלו היו יקרות בהרבה וגדולות יותר מה - 604 הן בבסיס הגלגלים והן באורך ב 15-20 ס"מ.

ה - 604 יועדה והתחרתה בסגמנט אחד נמוך יותר - executive cars. המתחרות הגרמניות היו - מרצדס E , ב.מ.וו 5 , אאודי 100/200.

אכן ה - 604 הייתה מעט גדולה יחסית לרוב הסגמנט בבסיס הגלגלים , אך לא הייתה כלל בסגמנט הפאר.

בהתאם גם לא הייתה ה - 604 האחרונה של פיז'ו בזאנר ובסגמנט הזה. ה - 607 שהוצגה ב - 1999 הייתה גם כן מכונית במימדים ושיוך זהה. בסיס גלגלים 2.80 (זהה) ואורך של 4.90 (לעומת 4.72 ב - 604).

לסבר את העיין :

תמחור בשוק השוויצרי ב - 1983 :

604 - 29,700 פרנק שוויצרי.

אודי 100 - 28-32 , אודי 200 - 43-60 , ב.מ.וו - 524 29, 528 - 32, 728 - 41, 735 - 51 , יגואר XJ בין 51-82 , מרצדס 190E - 29, דגם 230E-31, 280E - 39 ,

מרצדס 280SE - 49, 380SE - 60.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהוצגה ה 604 סדרה 5 של ב.מ.וו וה w114 של מרצדס לא היו רלוונטיות כמכוניות סאלון, ורק מחליפותיהן בלטו בשוק.

ה 604 היתה זהה כמעט במימדיה ל w116 של מרצדס ול e3 של ב.מ.וו, שאמורות היו להיות מתחרותיה.

סדרה 7 שהוצגה ב 76, וסדרה s של מרצדס שהוצגה בסוף 79' חיסלו את מעט הרלוונטיות שהיתה ל 604.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, צר לי לא השתכנעתי.

ראה בעצמך מודעת פרסום של פיז'ו ל- 604 משנת 1977.

הם משווים עצמם למתחריהם - ששייכות לא לשוק הפאר - luxury cars- אלא לשוק המנהלים הגדולות - executive cars.

ציטוט מהפרסום :

"The engineering of the Mercedes-Benz 280E, the handling of the BMW 5 Series and the elegance of the Jaguar XJ6 .

כמו כן מציטוט המחירונים שנתתי ברור לאן משוייכת הפיז'ו.

 

77peugeot604sedan.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני היא גם נמכרה בגרסת קופה של 2 דלתות. או שמדובר ב 505/4 קופה?

אאל"ט ראיתי אפילו אחת שכזו עם מספר ישראלי בצבע כסף.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנהג צעיר, ה 604 הזהובה שתמונתה מופיעה בעמוד הראשון, היתה המכונית המשפחתית שלנו. את הצבע, אגב, עשינו לבד בחצר, כמו גם אוברול למנוע ואת כל התחזוקה השוטפת שלה. קצרה היריעה מלספר - אבל זו היתה מכונית מדהימה, והתמונה שלה מרגשת (למרות שכבר הופיעה כאן בעבר).

הקרבורטורים... נכתב שהיה בלתי אפשרי לכוון את המנוע. אז לא בלתי אפשרי, אבל בהחלט קשה ומסובך. על המנוע הזה למדתי מה זה כיוון מורכב, ועשיתי זאת כמה פעמים כולל שיפוץ קרבורטורים. "באלה הידיים" למדתי שלא הכל פשוט בחיים, אבל הסיפוק של להגיע למנוע שעובד נהדר ואז גם הביצועים מרשימים (טוב, לזמנה) וגם צריכת דלק לא רעה (בשביל הנבלה הככבדה שהיא היתה) - משהו מיוחד.

ונעילה מרכזית... ברכב של שנות ה 70... מופעלת ואקום! ומזגן יעיל, וחלונות חשמליים - והכל ממכונית אירופאית של שנות ה70, מדהים. והכל עובד. דורש מאמץ וזמן, אבל עובד.

היא הוחלפה ב605 טורבו, חדשה, בשנת 95. יד ראשונה ואחרונה (מתקרבת ל400 אלף קילומטר ועדיין רעננה), מכונית מדהימה, לא פחות, עם התנהגות כביש פנומנלית, מהירה להפליא ומתנהגת בקלילות. גם היא כמו אחותה הקשישה מכונית סלון אמיתית. היום לצידה בחצר המשפחה חונה 607 3 ליטר, שוב מכונית סלון אמיתית - אבל בכל זאת, ה604 תישאר תמיד מבחינתי משהו יוצא דופן.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר 2 מכוניות זהובות בחצר שלך, אסף...את השניה אפשר היה עם קצת מאמץ לדחוף לתא המטען של ה 604:-)

נוסטלגיה....שתיהן היו מיוחדות!

יניב

השירוקו נמכרה...עצוב, אבל נכון...

הגיע הזמן לעבוד על החיפושית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 3402 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...